
Βολάν, φουσκωτά μανίκια, ριχτά φορέματα και καφτάνια. Φιόγκοι και φολκλόρ αναφορές. Έντονα χρώματα και φλοράλ patterns. Αυτό είναι το σύμπαν του brand nene που δημιουργήθηκε από την Ελένεη Αναστασιάδη με το καλοκαίρι στο μυαλό. Η Ελένη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της στην Πάτμο. Ως παιδί εντυπωσιάζονταν από την αβίαστη κομψότητα που εξέπεμπαν οι Ιταλίδες μέσα στα αέρινα καφτάνια τους, φορώντας τα χρυσά τους κοσμήματα πάνω στο μαυρισμένο τους δέρμα.
Ρούχα που κάνουν τις γυναίκες που τα φορούν χαρούμενες
Αν και το ακαδημαϊκό της background δεν έχει σχέση με τη μόδα, από μικρή, το ρούχο ήταν, όπως λέει, το "μεράκι” της. Θυμάται τον εαυτό της να "κλέβει” πετσέτες και σεντόνια από τα συρτάρια του σπιτιού για να δημιουργήσει ρούχα για τις κούκλες της. Παράλληλα, τα μεγάλα της μάτια παρατηρούσαν τον κόσμο και τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται μέσα από ντύσιμό τους. Μεγαλώνοντας, άρχισε να βρίσκει και η ίδια έναν τρόπο έκφρασης στο ένδυμα και μάλιστα πολλές φορές μεταποιούσε τα ρούχα της.
Οι φίλοι της, που τη φωνάζουν "Νένε”, την παρότρυναν να ξεκινήσει το δικό της brand. Ήταν όμως το ένστικτό της που πριν από περίπου 8 χρόνια της είπε "Καν’ το και όπου βγει”. Και βγήκε, σε ένα brand που εμπνέεται από το ελληνικό καλοκαίρι, από τη μοναδική ενέργεια του νησιού της Πάτμου και από την αστείρευτη όρεξη της Ελένης Αναστασιάδη να δημιουργεί ρούχα, που - όπως λέει τρυφερά - να κάνουν τις γυναίκες που τα φορούν χαρούμενες.
Γνωρίστε το Nene και την δημιουργό τους
Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;
Η σχέση μου με τη μόδα είναι μια σχέση που έχει να κάνει ξεκάθαρα με την έκφραση. Δεν έχω υπάρξει ποτέ fashion victim και στην καθημερινότητά μου θα με δεις να ντύνομαι ανάλογα τα κέφια και την εκάστοτε ψυχολογία. Παλιότερα ήμουν λάτρης της μονοχρωμίας, πλέον όχι. Οι άνθρωποι αλλάζουμε στο πέρασμα των χρόνων και επειδή η μόδα είναι τρόπος έκφρασης, σίγουρα δεν εκφραζόμαστε το ίδιο κάθε χρόνο που περνάει
Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand nene;
Το brand δημιουργήθηκε πριν περίπου 8 χρόνια. Στην αρχή ξεκίνησε just for fun, αλλά σαν ολοκληρωμένη επιχείρηση μετράμε 6 χρόνια. Το πως δημιουργήθηκε είναι μια όμορφη καλοκαιρινή ιστορία. Βρέθηκα για ένα διάστημα στη Ρόδο και είχα άπλετο χρόνο. Εκεί ξεκίνησα τον πρώτο μου πειραματισμό. Θυμάμαι είχα τόση όρεξη και μεράκι, γιατί ξεκίνησε σαν χόμπι και όχι ως επάγγελμα
Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του nene με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Ελευθερία, κρυμμένος ρομαντισμός και φυσικά η άνεση, μιας και οι περισσότεροι μας κωδικοί είναι αέρινοι.

Μπορείς να μας περιγράψεις τη διαδικασία του πώς οραματίστηκες την καλοκαιρινή συλλογή και εν τέλει τη δημιούργησες;
Η φετινή κολεξιόν - για την ακρίβεια το πρώτο drop που αποτελείται από την limited collection - ονομάζεται "Mazi” και πήρε το όνομα αυτό γιατί έχει σαν άξονα τον έρωτα. Ήθελα να μιλήσω με τον τρόπο μου για τον έρωτα για αυτό και τα περισσότερα ρούχα της κολεξιόν έχουν ονόματα που έχουν να κάνουν με τον έρωτα. Το "μαζί" και ο έρωτας είναι έννοιες που καθένας μας τις ερμηνεύει όπως θέλει, αλλά όλοι τις αισθανόμαστε. Έτσι λοιπόν βγήκε το "Mazi” και σε λίγες ημέρες θα βγει και το δεύτερο drop "Απλό Καλοκαίρι" με κομμάτια πιο καθημερινά και για όλα τα βαλάντια.
Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;
Οι Έλληνες σχεδιαστές, κατά τη γνώμη μου, έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις. Μερικές από αυτές είναι τα ακριβά εργατικά χέρια, η αύξηση τιμών στις πρώτες ύλες. Σίγουρα ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το κοινό δέχεται άπειρες πληροφορίες καθημερινά. Σχετικά με τα προνόμια είναι η αγάπη του κοινού, γιατί εναποθέτουμε κομμάτια μας και όταν το κοινό ταυτίζεται γίνεσαι μια μεγάλη παρέα μαζί του. Ένα ακόμα προνόμιο φυσικά είναι πως μπορείς να γίνεις global με τις δυνατότητες της τεχνολογίας πλέον και έτσι να διευρύνεις το κοινό σου.
Τι είναι για σένα το προσωπικό στιλ;
Το προσωπικό στιλ είναι το στίγμα μας. Δηλώνουμε ποιοι είμαστε. Δηλώνουμε πώς νιώθουμε και πώς κινούμαστε. Το προσωπικό στιλ δεν έχει να κάνει μόνο με την ένδυση, άλλα με ένα συνολικό attitude.

Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σου;
Μέγιστη επιρροή μου αποτελεί η Πάτμος. Είναι η πηγή έμπνευσης μου σε ό,τι δημιουργώ. Είναι ένα μέρος μαγικό με μεγάλη ενεργειακή δόνηση, με κόσμο που έχει προσωπικό στιλ και επειδή είμαι πάντα παρατηρητής, όλα αυτά τα στοιχεία τα έχω πλέξει και δημιουργώ έχοντας στο μυαλό μου το μέρος αυτό. Δε θα ξεχάσω ποτέ, όταν ήμουν μικρή, ποσό θαύμαζα τα αέρινα μεταξωτά καφτάνια φορεμένα με σανδάλια από μαυρισμένες Ιταλίδες με τα χρυσά τους κοσμήματα. Αυτό ήταν μεγάλη επιρροή και έγινε πράξη πλέον δημιουργώντας τα δικά μου καφτάνια.
Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσες σε δείπνο και πού θα τον πήγαινες στην πόλη σου;
Σε δείπνο θα προσκαλούσα τον Pier Paolo Piccioli, creative director του οίκου Valentino, γιατί θεωρώ πως πήγε τον οίκο σε ένα πολύ σύγχρονο επίπεδο με υπέροχες γραμμές. Είναι ένας τύπος μποέμ και νομίζω πως θα κάναμε φοβερή παρέα πίνοντας ροζέ κρασί σε μια καλοκαιρινή βεράντα κάνοντας κουβέντες περί μόδας και ζωής.
Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας με φόρεμα που θεωρείς ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;
Παρότι δεν ανήκω στη σχολή των Kardashian’s, θεωρώ iconic την εμφάνιση της Kim στο Met Gala το 2021 που ήταν totally covered με μαύρο outfit. Είχε μεγάλο νόημα από πίσω η εμφάνιση αυτή.

Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία του ενδύματος. Τελικά, το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;
Fast fashion, αυτή η μάστιγα! Είναι κατανοητό πως δεν μπορούν οι περισσότεροι να διαθέσουν budget για την ένδυση τους και η υπηρεσία αυτή βοηθάει το κοινό να ντυθεί οικονομικά, άλλα και σύμφωνα με τις τάσεις. Είναι όμως ένα μελανό σημείο στη βιομηχανία της μόδας αυτό μιας και οι συνθήκες όπου παράγονται όλα αυτά τα προϊόντα είναι αντίξοες σε όλους τους τομείς. Η υπερκατανάλωση πρέπει να μελετηθεί αρκετά από τους ειδικούς μιας και υποβόσκουν άλλα σύνδρομα πίσω από αυτό
Η βιωσιμότητα και γενικότερα όλη η φιλοσοφία του sustainability πάει αρκετά καλά τα τελευταία χρόνια και έχει αρκετές προοπτικές ανόδου. Φέτος και εμείς στο brand έχουμε δημιουργήσει κάποια one of a kind pieces τα οποία έχουν κατασκευαστεί από παλαιότερα υφάσματα μας, από υφαντά τα οποία ήταν ελάχιστα σε ποσότητα και έπρεπε να πάρουν ζωή. Και πράγματι αυτό είναι αρκετά δημιουργικό. Είναι πλέον πασιφανές πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας έχει αλλάξει γραμμή και κινείται σε επίπεδα "προσιτά", όχι τόσο στο οικονομικό, άλλα κυρίως στο κομμάτι των πατρόν, αλλά και στις επιλογές των μοντέλων. Είμαι αισιόδοξη για το μέλλον της τέχνης αυτής που λέγεται μόδα.
Πού μπορούμε να βρούμε το nene;
Θα μας βρείτε στο www.neneofficial.com, στο Ιnstagram nene___official και φυσικά στα συνεργαζόμενα καταστήματα ανά την Ελλάδα.