![aeraki](https://www.womantoc.gr/Content/ImagesDatabase/p/763x398/cu608x390/0,6,608,321/pad/both/6a/6aff320972b54143815358b85b52d178.jpg?quality=90&404=default&v=2)
Το resort wear έχει ταυτιστεί με τη "γλυκιά απραξία”, το γνωστό ιταλικό τσιτάτο dolce far niente δηλαδή, που μεταφράζεται σε έναν μεσογειακό τρόπο ζωής. Έχει τα ψυχεδελικά patterns του Emilio Pucci, που υπήρξε ο πιονέρος του, με την πρώτη resort boutique στο Capri προορισμένη να ντύνει τους jet setters που έβαζαν ολόκληρο τον πλανήτη σε μία ολόκληρη νέα εποχή - εκείνη κατά την οποία το ταξίδι παύει να είναι ανάγκη και γίνεται ψυχαγωγία. Η εικόνα της Τζάκι Ωνάση στη θαλαμηγό Χριστίνα και της Γκρέις Κέλι στην Côte d'Azur έβαλαν το resort wear στη σφαίρα του γοητευτικά απρόσιτου.
Τα τελευταία χρόνια το resort wear, ειδικότερα στη χώρα μας που το εμπνέει όσο λίγες, εκδημοκρατίστηκε καθώς όλο και περισσότερα εγχώρια brands εστιάζουν σε αυτό. Μέχρι τότε όμως, ένα λαϊκό, με την έννοια του ποπ, resort wear item, που βρίσκεται σταθερά στην γκαρνταρόμπα όλων μας κάθε καλοκαίρι, ανεξαρτήτως κοινωνικού status έκανε το resort wear προσιτό σε όλους. Δεν είναι άλλο από το παρεό. Με αυτή ξεκίνησε την πορεία της η Χρυσάνθη Κοκοτσάκη, η σχεδιάστρια και ιδρύτρια του brand Aeraki που δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο όνομα για να συλλάβει την ελληνικό καλοκαίρι, το οποίο αποτυπώνεται με σύγχρονο τρόπο στα prints των δημιουργιών της.
![Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό](/Content/ImagesDatabase/70/70c7c22d868943c1bb47283b61dbb91e.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
Το "δημοκρατικό" παρεό
Η Χρυσάνθη σπούδασε "Βusiness and Μanagement” στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έπειτα βρέθηκε στην Ολλανδία για πέντε χρόνια όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο marketing με ένα master και εργάστηκε στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς και τα media. Μέχρι τότε δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό της η δημιουργία μιας δικής της επιχείρησης. Η ιδέα γεννήθηκε λίγους μήνες αφότου γύρισε στην Ελλάδα, το 2021.
Τότε ήταν που σκέφτηκε ότι το αγαπημένο της καλοκαιρινό κομμάτι, το ευέλικτο και πολυμορφικό παρεό, παραμένει δημοφιλές, αλλά υποτιμημένο. Μέσα σε μόλις ενάμισι μήνα ήταν έτοιμη η πρώτη πιλοτική συλλογή. Χωρίς επιχειρηματικό πλάνο, χωρίς να αποτελεί κάποιο μακροχρόνιο όνειρο, το Aeraki, έδειξε στη Χρυσάνθη το δρόμο για αυτό ήθελε πάντα να κάνει. Κι έτσι το Aeraki, από ένα brand που ξεκίνησε μονάχα με υψηλής ποιότητας παρεό με χειροποίητα prints, φέτος λανσάρει την πρώτη του resort συλλογή που έρχεται να ολοκληρώσει το σύμπαν του.
Γνωρίστε το Aeraki και τη δημιουργό του
Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand Aeraki;
Τον Μάιο του ‘21 όταν ξεκίνησα το brand, ήξερα από την αρχή ότι ήθελα να δημιουργήσω κάτι καλοκαιρινό. Αγαπημένο μου summer item ήταν πάντα το παρεό, οπότε σκέφτηκα να δημιουργήσω exclusive prints σε πολύ καλής ποιότητας υφάσματα για να το αναδείξω, καθώς είχα εντοπίσει ότι υπάρχει αυτό το κενό στην αγορά. Έτσι ξεκίνησα την έρευνα και γνώρισα την Textile Designer Ραλλού Σταματάκη, με την οποία δημιουργούμε μοναδικά για το brand prints έως και σήμερα. Σιγά σιγά, η συλλογή επεκτείνεται και φέτος το καλοκαίρι λανσάραμε για πρώτη φορά το πρώτο edit με ρούχα resort. Συνδέομαι έντονα με το καλοκαίρι το οποίο αποτελεί πηγή έμπνευσης για το brand και είναι και ο λόγος που οι συλλογές είναι μόνο καλοκαιρινές.
![Aeraki](/Content/ImagesDatabase/99/99ff885363994e1d9f3c95991c03af04.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του brand Aeraki με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Φρέσκο, αυθεντικό, ποιοτικό.
Μπορείς να μας περιγράψεις το πώς οραματίζεσαι την κάθε συλλογή και εν τέλει τη δημιουργείς;
Κάθε σεζόν μαζί με τη Ραλλού δημιουργούμε mood boards των οποίων αναφορές είναι από την καθημερινή ζωή, από κάτι που θα δούμε στα social, από τέχνη, από ταξίδια. Έτσι δημιουργείται σταδιακά μια θεματική και μια παλέτα πάνω στην οποία δημιουργούνται τα prints τα οποία έπειτα τυπώνονται στα υφάσματα. Προσπαθούμε πάντα από πίσω να υπάρχει μια ιστορία καθώς είναι σημαντικό να δημιουργείται σύνδεση με αυτόν /αυτή που τα αγοράζει.
Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;
Η παραγωγή στην Ελλάδα είναι πολλές φορές κοστοβόρα και χρονοβόρα και επίσης θα έλεγα ότι το φορολογικό σύστημα για έναν νέο επιχειρηματία δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό. Προνόμιο είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης.
![Aeraki](/Content/ImagesDatabase/d6/d6b642d88b7943f2ae0cb3d7885994a1.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
Τι είναι για σένα το προσωπικό στιλ;
Να μη σε νοιάζει τι θα πουν οι άλλοι, για το τι φοράς, πως κινείσαι, ποιος είσαι. Να είσαι αυθεντικός και να κρατάς τον χαρακτήρα σου.
Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σου;
Όλοι οι άνθρωποι που έχω επιλέξει να είναι στη ζωή μου.
![Aeraki](/Content/ImagesDatabase/57/579ca8770e8e4fed8d1c4123bfe31630.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
![Aeraki](/Content/ImagesDatabase/e9/e9b821d320d04fc3a01c501692b30be7.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσες σε δείπνο και πού θα τον πήγαινες στην πόλη σου;
Θα ήθελα να πάω με τον Simon Porte Jacquemus στην Κίμωλο, το αγαπημένο μου νησί, και να μου μιλάει για ώρες για το από πού αντλεί τόση δημιουργικότητα.
Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας με resort wear που θεωρείς ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;
Τη Sofia Ricci με ένα baby blue Κhaite φόρεμα.
![Aeraki](/Content/ImagesDatabase/ea/ea6b892af866474ab251ed2a78176f5d.jpg?v=1&maxwidth=650&&w=800)
Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία της μόδας. Τελικά, το μέλλον της βιομηχανίας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;
Το μέλλον είναι σίγουρα αισιόδοξο αρκεί να βλέπουμε τις προκλήσεις σαν ευκαιρίες!
Πού μπορούμε να βρούμε τo Aeraki;
Σε επιλεγμένες boutique σε Αθήνα, ελληνικά νησιά και εξωτερικό, καθώς και online στο www.aerakiofficial.com