ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η αστείρευτη δημιουργικότητα της Κατερίνας Μακρυγιάννη

Τα κοσμήματα της Κατερίνας Μακρυγιάννη μετουσιώνουν το απόβλεπτο ταξίδι της τέχνης.

Μακρυγιάννη

Πολύχρωμες πέτρες, υφασμάτινες χάντρες, χειροποίητα χρυσά μέρη και τα signature fan σκουλαρίκια: τα κοσμήματα που σχεδιάζει η Κατερίνα Μακρυγιάννη είναι ένας κόσμος γεμάτος χρώμα, τεχνικές, καινοτομίες και έμπνευση. Μεγαλωμένη μέσα στο εργαστήριο κοσμημάτων των γονιών της στα Χανιά, η σχέση της Κατερίνας με το κόσμημα ξεκίνησε ως "παιδικό παιχνίδι" και μετά από αρκετά χρόνια που έργαστηκε δίπλα στην οικογένειά της εξελίσσοντας τεχνικά τις ικανότητές της και αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές στο θέατρο και εξειδικευμένα μαθήματα σχεδιασμού στη Φλωρεντία, ήρθε η στιγμή να εκφραστεί προσωπικά, μέσα από το δικό της brand. Έτσι γεννήθηκε το KM Jewelry που ξεκίνησε το ταξίδι της διεθνούς αναγνώρισης μέσα από τη fashion week του Λονδίνου, το 2015, και τη συνεργασία με το net-a-porter, θέτοντας τις βάσεις για "την αρχή της ιστορίας μου ως σχεδιάστρια", όπως περιγράφει η ίδια η Κατερίνα.

Η αστείρευτη δημιουργικότητα της Κατερίνας Μακρυγιάννη

Αφορμή για να γνωριστούμε από κοντά ήταν η παρουσίαση της νέας της συλλογής "Messy Play", για τη σεζόν Άνοιξη - Καλοκαίρι 2024, μ' ένα δείπνο στην Αθήνα. Το ταλέντο της Κατερίνας δεν αποτυπώνεται μόνο στα σχέδια της, τα υπέροχα αυτά χρωματιστά κολιέ, βραχιόλια και σκουλαρίκια που δημιουργεί στο εργαστήριό της στα Χανιά, με πηγή έμπνευσης το οτιδήποτε- συχνά τα ίδια τα υλικά που απλώνονται μπροστά στον πάγκο της. Αποτυπώνεται επίσης στην αγάπη και το πάθος γι' αυτό που κάνει, τα οποία γρήγορα αντιλαμβάνεται κανείς όταν την ακούει να περιγράφει την ιστορία της και πώς δημιουργεί τα κοσμήματά της. Οι δημιουργοί είναι οι ιστορίες τους και ο τρόπος που τους δίνουν ζωή μέσα από τα έργα τους. Και τα κοσμήματα της Κατερίνας Μακρυγιάννη αφηγούνται εύγλωττα αυτές τις ιστορίες που εσωκλείουν τη μαγεία των χρωμάτων, την αύρα του τόπου και την χωρίς όρια φαντασία.

-Ποια θα ήταν μία σύντομη περιγραφή της πορείας σου στον χώρο;

Μία βουτιά στα βαθιά στον χώρο της παγκόσμια μόδας, η οποία μου έδωσε την ώθηση να μαθαίνω και να εξελίσσομαι στην προσωπικότητα και τη δημιουργό που είμαι μέχρι σήμερα.

-Πώς ξεκίνησε η σχέση σου με το κόσμημα;

Σαν παιδικό παιχνίδι στο εργαστήριο κοσμημάτων των γονιών μου. Η οικογενειακή επιχείρηση ξεκίνησε το 1988 με εργαστήριο και μαγαζί με το όνομα Τέχνημα στο κέντρο της πόλης των Χανίων. Στην προσπάθεια τους οι γονείς μου να μας δώσουν ερεθίσματα να αναπτύξουμε τις δεξιότητες μας, ζητούσαν την παρέα μας και τη "βοήθεια" μας στο εργαστήριο. Πέτρες, μέταλλα, εργαλεία, κλωστές και υφάσματα όλα στη διάθεση μας. Η επιβράβευση για ένα όμορφο σχέδιο, ολοκληρωμένο, ήταν να τοποθετηθεί στις βιτρίνες του μαγαζιού με την προοπτική να βρει τον μελλοντικό ιδιοκτήτη του. Με αυτόν τον τρόπο - κατάλαβα πολύ αργότερα- κέρδισαν την προσοχή μας, βελτίωσαν τη συγκέντρωση μας και μας βοήθησαν να θέτουμε στόχους, αλλά πάντα χωρίς να οριοθετούν τη φαντασία μας και την ανάγκη μας για παιχνίδι. Ακόμα έχω ανάμνηση τη χαρά που ένιωσα όταν επέλεξαν το πρώτο μου κόσμημα. Ήταν ένα ζευγάρι σκουλαρίκια, φτιαγμένο από ημιπολύτιμες χρωματιστές πέτρες πολύ προσεκτικά τοποθετημένες σε καθετή σειρά! Από τότε φαινόταν η αγάπη μου για τα σκουλαρίκια!

-Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand;

Λίγα χρονιά μετά την αποφοίτηση μου από το τμήμα θέατρου του Πανεπιστήμιου της Πάτρας, το 2005, ξεκίνησα επισημά να ασχολούμαι με το κόσμημα στην οικογενειακή επιχείρηση. Είχα βρει επισημά τη δική μου σκηνή! Μου πήρε αρκετά χρονιά πλάι στους γονείς μου να μάθω τεχνικά σωστά τη δουλειά, τον τρόπο σκέψης κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και την επικοινωνία με τον κόσμο στο κατάστημα μας. Αυτά τα χρονιά ήταν για μένα ένα δεύτερο πτυχίο. Το ΚΜ δημιουργήθηκε από την ανάγκη να επικοινωνήσω την προσωπική μου εξέλιξη, τη δική μου οπτική. Το ενιστικό μου φώναζε δυνατά πως η μαγεία που είχε δημιουργηθεί από την "προίκα" τω γονιών μου και της δίκης μου αλληλεπίδρασης σε αυτήν, άξιζε να με οδηγήσει έξω από τα σύνορα της πόλης και της χωράς μου. Το 2015 παρουσιάζω την πρώτη μου συλλογή στο fashion week του Λονδίνου με τη βοήθεια της Μαρίας Καστάνη. Ήταν η πόρτα που αναζητούσα στον κόσμο της μόδας παγκοσμίως , η οποία άνοιξε με επιτυχία με τη συνεργασία του net-a-porter. Ήταν το κλειδί για τη διεθνή αναγνώριση του ονόματος μου και την αρχή της ιστορίας μου ως σχεδιάστρια, που διηγούμαι μέχρι σήμερα.

-Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του brand με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

Παιχνίδι: γιατί έτσι έχω μάθει να δημιουργώ, παίζοντας με σχήματα, πρώτες ύλες και εργαλεία.

Χρώμα: γιατί δεν λείπει ποτέ, το αγαπώ και εκφράζομαι μέσα από τους συνδυασμούς

Αγκαλιά: Τα σχέδια μου είναι μια αγκαλιά στα ανθρώπινο σώμα. Το βοηθάνε να ανθίσει και να εκφραστεί.

-Πώς εμπνέεσαι τις συλλογές που σχεδιάζεις; Ποια είναι τα υλικά με τα οποία προτιμάς να δουλεύεις;

Παρατηρώντας, ακούγοντας, παίζοντας! Οι επιρροές είναι άπειρες και προέρχονται από παντού, ειλικρινά. Καμπάνιες σχεδιαστών μόδας, ταινίες, εκθέσεις, μουσεία, λαογραφική τέχνη, παιδικές ζωγραφιές και πάρα πολλά αλλά. Έναν τρόπο, όμως, έχω ξεχωρίσει. Έχω τη χαρά να έχω το δικό μου εργαστήριο και να κατασκευάζω προσωπικά τα σχέδια μου μέσα από μια πληθώρα πρώτων υλών και εργαλείων. Το παιχνίδι αυτό της κατασκευής πολύ συχνά μπορεί να με οδηγήσει σε καινούργια σχεδιαστικά μονοπάτια. Δεν είναι απαραίτητο τα σχέδια μου να ξεκινούν με μολυβί και χαρτί, αλλά μέσα από τον πειραματισμό με τα ιδιά τα υλικά και τα εργαλεία μου μέσα στο εργαστήριο.

Από τα υλικά που ξεχωρίζω και αγαπώ να δουλεύω είναι το ύφασμα. Μου δίνει μεγάλη γκάμα χρωμάτων και υφών αναλόγως το στυλ που θέλω να πέτυχω και έχει τη δύναμη της πλαστικότητας που σε βοηθά να του δώσεις τη μορφή που θες. Με το ύφασμα τα κοσμήματα μου γίνονται πιο δραματικά, πιο εκφραστικά και ξεχωρίζουν.

-Υπάρχει κάποιος σχεδιαστής κοσμημάτων ή οίκος που να σε έχει εμπνεύσει περισσότερο;

Σχεδιαστές κοσμημάτων που θαυμάζω έχω πολλούς. James de Givenchy, Alice Ciccolini, Solange Azagury, Silvia Furmanovich είναι οι πρώτοι που μου έρχονται στο μυαλό και σιγουρά έχουν επηρεάσει το σχέδιο μου. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η ιδιαίτερη χρήση του χρώματος σε συνδυασμό με περίτεχνες τεχνικές. Οφείλω, όμως, να πω ότι σχεδιαστές μόδας όπως ο Alexander McQueen με έχουν εμπνεύσει περισσότερο μέσα από τις φωτογραφίες που δημιουργούν για τις καμπάνιες τους. Φωτογραφίες γεμάτες ένταση, χρώματα, σχέδια, υφές και ετερόκλητα στοιχεία με συνεπαίρνουν και οδηγούν τη φαντασία μου σε νέες δημιουργίες.

-Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα; Και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει με το να δραστηριοποιείται εδώ;

Οι προκλήσεις που έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα σε σχέση με άλλη χώρα αφορούν θέματα οικονομικά, θέματα παραγωγής, πρώτων υλών και σίγουρα επικοινωνίας που προκύπτουν κατά την προσπάθεια του να δημιουργήσει μια βιώσιμη επιχείρηση. Οι μεγάλες πρωτεύουσες μόδας του εξωτερικού τραβάνε δικαιολογημένα τα φωτά της δημοσιότητας , της προσοχής των μονάδων παραγωγής, της τεχνολογίας , των ευκαιριών γενικότερα. Η δικτύωση και η εξέλιξη στο εξωτερικό με μεγάλη προσοχή μπορεί να σε οδηγήσει σε δρόμους που στην Ελλάδα είναι καλυμμένοι με περισσότερα εμπόδια προς την όποια επιτυχία. Αυτό, βέβαια, γιγαντώνεται όταν ο σχεδιαστής βρίσκεται στην επαρχία της Ελλάδας και όχι στην πρωτεύουσα. Μπορεί το διαδίκτυο να μας έχει φέρει όλους πιο κοντά, πλέον να μπορούμε να αναζητήσουμε συνεργάτες, νέες τεχνολογίες, πρώτες ύλες με το πάτημα ενός κουμπιού, αλλά θα πω από προσωπική εμπειρία ότι ποτέ δεν θα αντικαταστήσει τη δύναμη που έχει η προσωπική ανθρώπινη επαφή.

Τα προνομία στην επιλογή της Ελλάδας συναντώνται πιο έντονα στην επαρχία της, έχουν σχέση με το ταπεραμέντο ενός μεσογειακού πολιτισμού και τις βαθύτερες ανάγκες του ανθρώπου γενικότερα. Αγάπη για όμορφη και πιο ήρεμη καθημερινότητα ακόμα και στην Αθήνα σε σχέση με μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Ανάγκη για επικοινωνία, συνύπαρξη, απόλαυση ζωής, στοιχεία που πηγάζουν από την έντονη ηλιοφάνεια της χωράς μας σε συνδυασμό με το μαγικά τοπία της. Είμαστε ένας λαός τυχερός για το σημείο που ζει πάνω στον παγκόσμιο χάρτη και αυτό έχει συμβάλει, αν και είμαστε μια μικρή χώρα, στο να βρίσκουμε τρόπους να προσπαθούμε να ξεχωρίζουμε.

-Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;

Δεν ακολουθώ τα trends, αλλά παρακολουθώ τη μόδα. Η μόδα είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας και κάθε δημιουργία μπορεί να σου δώσει πολλές απαντήσεις για τον ανθρώπινο πολιτισμό στον παρελθόν, το παρόν και ίσως κάποια σενάρια και για το μέλλον. Αγαπώ να ενημερώνομαι για τις δημιουργίες σχεδιαστών παγκοσμίως κάθε σεζόν, παρακολουθώ τις αλλαγές, τις εξελίξεις και προσπαθώ να ανακαλύπτω την πηγή της έμπνευσης. Ειδικά για τους πιο avant-garde σχεδιαστές είναι σαν ένα παιχνίδι που προσπαθώ να κατανοήσω το μήνυμα που θέλουν να επικοινωνήσουν. Όσο πιο περίεργες οι δημιουργίες τόσο μεγαλύτερη η περιέργεια μου να ανακαλύψω την σκέψη τους. Είναι ένα μεγάλο μάθημα και για την προσωπική μου εξέλιξη.

-Τι ορίζεις ως προσωπικό στιλ και ποια είναι η συμβολή των κοσμημάτων σ' αυτό;

Το προσωπικό στυλ είναι ο μοναδικός τρόπος έκφρασης που μας βοηθάει είτε να ξεχωρίζουμε είτε να γινόμαστε μέρος ενός συνόλου μέσω της επιλογής των ρούχων και των αξεσουάρ. Αντανακλά το γούστο, τις προτιμήσεις, την προσωπικότητα και των τρόπο ζωής ενός ατόμου. Τα κοσμήματα είναι καταλυτικός παράγοντας στην ολοκλήρωση του προσωπικού στυλ, το συμπληρώνουν και συμβάλουν στη δημιουργία μιας ξεχωριστής εμφάνισης. Με τα ίδια ρούχα, αλλά με διαφορετικά κοσμήματα μπορείς είτε απλά να συμπληρώσεις το στυλ σου είτε να τολμήσεις να ξεχωρίσεις, να κάνεις μια πρόταση. Η αναζήτηση του προσωπικού στυλ δεν ολοκληρώνεται, είναι μια διαρκή εξέλιξη στην πορεία της ζωής και τα κοσμήματα το "κερασάκι" στην τούρτα!

-Ποιον διάσημο σχεδιαστή θα προσκαλούσες σε δείπνο και που θα τον πήγαινες στην πόλη σου;

Θα επέλεγα να καλέσω τον Giorgio Armani έναν από τους μακροβιότερους, ανεξάρτητους και εν ενέργεια σχεδιαστές. Η ζωή του όλη είναι μια εγκυκλοπαίδεια μόδας. Θα ήθελα πολύ μέσα από μια συζήτηση μαζί του να μάθω την προσωπική του αλήθεια για τη μόδα, τις εμπειρίες του μέσα από τις πιο σημαντικές δεκαετίες που πέρασαν, το πως κατάφερε να μείνει ανεξάρτητος και που βρίσκει έμπνευση μέχρι και σήμερα. Το μέρος που θα ήθελα να πάμε είναι σε ένα ορεινό χωριό της νοτιάς Κρήτης με θέα τη θάλασσα όπως ο άγιος Ιωάννης στα Σφακιά. Θα ήθελα να βιώσει την αυθεντικότητα του αγρίου και μαγευτικού τοπιού της Κρήτης. Γυμνά πετρώδη και αγρία βουνά που σταματάνε απότομα στα τιρκουάζ νερά του Λιβυκού Πελάγους. Να γευτεί την ανεπιτήδευτη κρητική κουζίνα και να συζητήσουμε για τον πολιτισμό όπως εξελίχθηκε στο νησί από την ύπαρξη του ανθρώπου και το πως αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μια κολεξιόν.

-Από τη μία τα γρήγορα trends και η υπερκατανάλωση, από την άλλη η βιωσιμότητα και η χειροποίητη δημιουργία. Τελικά, το μέλλον της βιομηχανίας της μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;

Αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την ιστορία του ανθρωπίνου είδους. Οι επιλογές μας θα καθορίσουν και την εξέλιξη μας. Η βιομηχανία της μόδας είναι καθρέφτης της κοινωνίας με τα θετικά και τα αρνητικά της. Από τη μια έχεις υπερκαταναλωτισμό, καταστροφή φυσικών πόρων, μόλυνση και από την άλλη έχεις ποικιλομορφία, επιλογές, θέσεις εργασίας, εξέλιξη. Την ιδιά στιγμή που μεγάλες εταιρίες προσπαθούν να κατευθύνουν την αγορά προς το συμφέρον τους, βλέπεις να ξεπηδάνε ανεξάρτητοι σχεδιαστές που προωθούν τη βιωσιμότητα και τη χειροποίητη τέχνη και κυρίως να βρίσκουν ολοένα μεγαλύτερο κοινό που τους αγκαλιάζει και τους βοηθάει να εξελιχθούν. Είμαι της γνώμης, ως φύσει αισιόδοξη, ότι ο άνθρωπος έχει τη δύναμη να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις πιο δύσκολες συνθήκες και μέσα από τις δυσκολίες αυτές να δημιουργεί αξιομνημόνευτη τέχνη. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε αυτό το σκαλοπάτι της ιστορίας της μόδας που στις σελίδες της θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές.

-Έχοντας την εμπειρία της αγοράς του εξωτερικού, πόσο διαφορετικό θα έλεγες ότι είναι το στιλ των Ελληνίδων με τις ξένες σε σχέση με την επιλογή τους σε κόσμημα;

Οι Ελληνίδες, όπως και οι ξένες, είναι ενήμερες σε σχέση με τα πιο εναλλακτικά σχέδια κοσμημάτων, με τη μόδα γενικότερα, δεν φοβούνται να πειραματιστούν με το στυλ τους και να ξεχωρίσουν. Ήταν μεγάλη η χαρά στην τελευταία βόλτα μου στην Αθήνα να παρατηρώ γύρω μου τόσα πολλά διαφορετικά και ξεχωριστά στυλ. Γυναίκες και άνδρες που ξεχώριζαν με τις ποικιλόμορφες επιλογές τους. Οι διαφορές στις επιλογές Ελληνίδων και ξένων μπορεί να είναι πολύ μικρές αλλά υπάρχουν. Η κουλτούρα μας και το μεσογειακό ταπεραμέντο μας είναι οι αίτιες.

Για τις Ελληνίδες, τα κοσμήματα μπορεί να έχουν μεγαλύτερη συναισθηματική αξία, να συνδέονται με προσωπικούς συμβολισμούς κάτι που δεν συναντάς με τόσο μεγάλη ένταση στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, γιαγιάδες θα επιλέξουν κοσμήματα να αφήσουν στις εγγονές τους, γονείς θα δωρίσουν κοσμήματα για τον γάμο, τη γεννά, το πτυχίο. Πολλές μικρές και μεγάλες στιγμές της ζωής ταυτίζονται με την προσφορά ενός κοσμήματος του οποίου η συμβολική αξία μεγαλώνει με τα χρονιά. Άλλη μικρή διαφορά είναι η εποχικότητα στην επιλογή των χρωμάτων. Τον χειμώνα, οι επιλογές των Ελληνίδων είναι τα πιο σκούρα χρώματα, πιο γήινα και με έμφαση στο μέταλλο. Το καλοκαίρι είναι σαν τα μπουμπούκια που περιμένουν να ανθίσουν και να γεμίσουν χρώματα. Στο εξωτερικό οι γυναίκες, ειδικά στις χώρες με λιγότερη ηλιοφάνεια, τολμούν να επιλέξουν έντονα χρώματα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για παράδειγμα, το τιρκουάζ για μας είναι το χρώμα που θα επιλέξουμε μόνο το καλοκαίρι, όταν έχουμε μαυρίσει πολύ από τον ήλιο και με τα λευκά καφτάνια μας. Στο εξωτερικό το συνδυάζουν φανταστικά με καφέ πλεκτά και camel παλτά!

Katerina Makriyianni
H Κατερίνα Μακρυγιάννη στο εργαστήριό της

-Πού μπορούμε να βρούμε τα κοσμήματά σου;

Σε επιλεγμένες μπουτίκ στην Ελλάδα και το εξωτερικό με κύριο χαρακτηριστικό τη μοναδικότητα του προσωπικού στυλ. Στο link παρακάτω θα βρείτε όλες τις συνεργασίες για να μην αδικήσω καμία.

https://katerinamakriyianni.com/stockists/el

Read Next

30 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης: Η νέα συλλογή του HardClo είναι εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή

Το HardClo δημιουργεί τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 με έμπνευση τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη 91 χρόνια από το θάνατο και 161 χρόνια από τη γέννηση του.

26 Απρ 2024

Agapis Jewellery: Η Αγάπη Σμπώκου σχεδιάζει κοσμήματα που ακολουθούν τον φυσικό ρυθμό της Φύσης

Τα Agapis Jewellery μέσα από μία πορεία 12 χρόνων έχουν γίνει συνώνυμο της καλαισθησίας. Τώρα αποκτούν το πρώτο τους κατάστημα.

Περισσότερα από

Made in Greece

16 Απρ 2024

Ancient Greek Sandals x Castañer: Η capsule συλλογή- ωδή στην μεσογειακή κληρονομιά

Μια συνεργασία που απογειώνει τον διαχρονικό σχεδιασμό συνδυάζοντας την ελληνική και ισπανική χειροτεχνία.

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.