Αν ανήκετε στη γενιά των millennials και των late Zoomers τότε γνωρίζετε τη δυσκολία που είχε για χρόνια η ανακάλυψη του ιδανικού μαγιό. Γράφω "ανακάλυψη” γιατί έπρεπε πραγματικά να ψάξεις πάρα πολύ για να βρεις ένα μαγιό που να αγκαλιάζει σωστά το σώμα, να διαθέτει ποιοτικό ύφασμα που να αντιστέκεται στο αλάτι, τον ήλιο και το άπλωμα στην εξωτερική ντουζιέρα του εξοχικού και απαλές ραφές που δεν αναγκάζουν το δέρμα να δημιουργεί όγκους εκεί που πολλές φορές δεν έχει. Το συνοικιακό μαγαζί με εσώρουχα υπήρξε για πολλές από εμάς μονόδρομος μέχρι τις αρχές των 00’s. Εκεί οι επιλογές, αν και ποιοτικές τις περισσότερες φορές, ήταν περιορισμένες.
Δημιουργώντας το ιδανικό μαγιό μέσω trial & error
Έπειτα, ήρθαν οι fast fashion αλυσίδες, να μας προσφέρουν την ποικιλία, αλλά όχι απαραίτητα ανθεκτικά υφάσματα και σωστή εφαρμογή. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, μαζί με τη συνολική άνοιξη του ελληνικού ενδύματος, το μαγιό έχει εκδημοκρατιστεί. Πλέον έχουμε επιλογές. Πίσω από αυτή την αλλαγή, γυναίκες που δεν ανέχονταν να μη βρίσκουν ένα μαγιό που να μπορεί να τις συντροφεύει στις καλοκαιρινές τους περιπέτειες συνδυάζοντας αντοχή, κολακευτικές γραμμές και στιλ. Ένα μαγιό διαχρονικό, που να μπορεί να φορεθεί και σαν ρούχο. Γυναίκες σαν την Ελίνα Ζωιτάκη και τη Στέισυ Ράμμου που δίχως καμία προηγούμενη εμπειρία στη μόδα και πυξίδα το όραμά τους για το ιδανικό μαγιό δημιούργησαν το luxury resort wear brand Say No More.
To Say No More δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας από τις δύο παιδικές φίλες που εκείνη την περίοδο ζούσαν σε διαφορετικές ηπείρους, την Ελίνα, 26 ετών τότε, νέα μαμά στην Αμερική και δικηγόρος από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, και τη Στέισυ, 25 ετών οικονομολόγο από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου εργαζόταν σε Big 4 στην Αθήνα. Φίλες από την κούνια αποφάσισαν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και να δημιουργήσουν μαζί ένα brand που σκοπό του θα έχει να κάνει τις γυναίκες να αισθάνονται αυτοπεποίθηση και όμορφα με το σώμα τους.
Ανάμεσα σε πολλά και αξιόλογα resort wear brands το Say No more ξεχωρίζει για την ειλικρίνεια των δημιουργών του. Παραδέχονται ότι τους πήρε κάποια χρόνια να μετουσιώσουν την αγνή αγάπη τους για τη μόδα σε ένα brand που να λειτουργεί ακριβώς όπως θέλουν και να παράγει ένα προϊόν έτσι ακριβώς όπως το είχαν οραματιστεί. Προσπαθούν να κάνουν την επιχείρησή τους όσο πιο βιώσιμη γίνεται και επενδύουν στη διαφάνεια που είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντική. Από τις πιο κομβικές αποφάσεις των ιδρυτριών του Say No More είναι η δημιουργία limited συλλογών με λίγα μόνο κομμάτια μαγιό. Έτσι, περιορίζουν την υπερπαραγωγή και το νεκρό απόθεμα - μία πρακτική που συμβαδίζει απόλυτα με τις τελευταίες τάσεις στη βιωσιμότητα. Και φυσικά πασχίζουν διαρκώς για την τέλεια εφαρμογή σε συνδυασμό με τα υφάσματα υψηλής ποιότητας και την pop αισθητική. Η φετινή συλλογή του Say No More εμπνέεται από τα 80’s που κυριαρχεί στα τρέχοντα aesthetics και φέρνει σε επικοινωνία την εικόνα της πρώτης ενδυναμωμένης γυναίκας, εκείνης της δεκαετίας του ‘80, με τη διεκδικητική και απελευθερωμένη γυναίκα του σήμερα.
Γνωρίστε τo Say No More και τις δημιουργούς του
Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand Say No More;
Από τα 15 μας είχαμε επί κάθε καλοκαίρι που περνούσαμε στην αγαπημένη μας Ναύπακτο (τόπο καταγωγής και των δύο) την ίδια συζήτηση, "Δεν βρίσκω μαγιό. Δεν μπορώ να βρω ένα μαγιό να μου ταιριάζει, ένα μαγιό να αγκαλιάζει τις καμπύλες μου, να αναδεικνύει το σώμα μου, να νιώθω αυτοπεποίθηση μέσα σε αυτό!". Οπότε το 2020 αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να φτιάξουμε το δικό μας luxury resort wear brand με την ονομασία "Say No More”! Με καμία εμπειρία στο χώρο της μόδας, απλά την αγάπη μας και τον στόχο μας να φτιάξουμε μαγιό για διαφορετικούς σωματότυπους και την τέλεια εφαρμογή, ξεκίνησε μια πολύμηνη έρευνα σε υλικά, σχέδια και δείγματα και δημιουργήθηκε η πρώτη μας συλλογή.
Πολλές αναποδιές σε συνδυασμό με την απειρία και τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα αυτή η πρώτη συλλογή να ήταν πολύ μακριά από αυτό που είχαμε ονειρευτεί. Σήμερα όμως, 4 χρόνια μετά, ύστερα από πολλή έρευνα σε διαφορετικά υλικά, διαφορετικούς τρόπους ραφής, αλλαγές σε πατρόν, βιοτεχνίες και πολλά - πολλά δείγματα, είμαστε σε θέση να πούμε με περηφάνεια ότι έχουμε τα προϊόντα που ονειρευόμασταν και δεν μπορούσαμε να βρούμε.
Η πλειοψηφία των μαγιό μας έχουν διπλό ύφασμα και κρυφή ραφή, γεγονός που ανεβάζει αρκετά το κόστος και τη δυσκολία παραγωγής (το οποίο το απορροφάμε) αλλά έτσι καταφέραμε να έχουμε την τέλεια εφαρμογή. Σε συνδυασμό με τα spandex & sustainable υφάσματα μας, που σμιλεύουν το σώμα τα Say No More δίνουν την απαραίτητη αίσθηση αυτοπεποίθησης και πολυτελείας στης καλοκαιρινές μας μέρες.
Όλα τα ολόσωμά μας, μπορούν να φορεθούν και ως κορμάκια ενώ τα μπικίνι μας μπορούν να φορεθούν με διαφορετικούς τρόπους (πολλά έχουν και διπλή όψη) γιατί στόχος μας είναι τα διαχρονικά προϊόντα τα οποία να μπορούν να φορεθούν με πολλαπλούς τρόπους. Να σημειώσουμε ότι είμαστε ακόμα στην αρχή, αλλά δεν υπάρχει πιο συγκινητικό πράγμα από το γεγονός ότι έχουμε αποκτήσει μια σταθερή βάση γυναικών που κάθε χρόνο αγοράζουν το μαγιό του καλοκαιριού τους από εμάς και μας δίνουν την αυτοπεποίθηση να συνεχίσουμε σε αυτό το ταξίδι.
Αν θα έπρεπε να περιγράψετε το DNA του Say No More με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Αυτοπεποίθηση, Διαχρονικότητα, Θηλυκότητα.
Μπορείτε να μας περιγράψετε τη διαδικασία του πώς οραματιστήκατε την τρέχουσα συλλογή και εν τέλει τη δημιουργήσατε;
Η φετινή συλλογή ονομάζεται "Born to Love" και είναι αφιερωμένη στην ελεύθερη γυναίκα, που τολμάει να αγαπάει και να ζει δυνατά χωρίς ταμπού. Εμπνευστήκαμε από την αισθητική των 80's και τις γυναίκες του κινηματογράφου που έμειναν στην ιστορία ως όμορφες, δυναμικές και μυστηριώδεις που μαγνητίζουν χωρίς προσπάθεια τα βλέμματα πάνω τους. Ήταν μια εποχή αισθησιακή και τολμηρή που ανέδειξε τη γυναικεία ενδυνάμωση και ελευθερία. Η συλλογή έχει ως στόχο της την ανάδειξη της θηλυκότητας και του προσωπικού στυλ της κάθε γυναίκας, χωρίς να κάνει όμως εκπτώσεις στην κομψότητα και την άνεση. Αποτελείται από τα signature ολόσωμά μας σχεδιασμένα να φοριούνται και ως κορμάκια, να αγκαλιάζουν τη μέση και να αναδεικνύουν τις φυσικές καμπύλες. Φέτος οι υφές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο: rib και shiny lycra bikinis με στόχο το "fit like a glove".
Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;
Οι προκλήσεις είναι πολλές και σε διαφορετικά επίπεδα, από το ότι δεν υπάρχει ποικιλία σε υλικά στην Ελλάδα, ειδικά στα βιώσιμα υφάσματα, μέχρι το γεγονός ότι είναι δύσκολο να εντοπίσεις την κατάλληλη βιοτεχνία που να μπορεί να εφαρμόσει σύγχρονες τεχνικές, που είναι απαραίτητες για τη σωστή εφαρμογή των μαγιό και των ρούχων. Επιπλέον, το κόστος μια μικρής παραγωγής στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλο και μη ανταγωνιστικό με άλλες χώρες. Το μόνο προνόμιο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι μπορούμε να κάνουμε ποιοτικούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της παραγωγής και να διασφαλίζουμε την ποιότητα και την ηθική βιωσιμότητα της εταιρείας μας.
Ποια είναι η σχέση σας με τη μόδα;
Η σχέση μας με τη μόδα είναι ερωτική, τη λατρεύουμε και τη μισούμε ταυτόχρονα. Επηρεαζόμαστε από αυτή και εμπνεόμαστε, αλλά παράλληλα εντοπίζοντας τις αστοχίες της σύγχρονης βιομηχανίας μόδας προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα brand που θα έχει τον δικό του χαρακτήρα και αξίες. Στόχος μας δεν είναι να ακολουθούμε τα μαζικά trends, αλλά να τα χρησιμοποιούμε σαν εργαλεία για την ανάδειξη του προσωπικού στυλ της κάθε γυναίκας μέσα από τη δίκη μας αισθητική.
Τι είναι για σας το προσωπικό στιλ;
Προσωπικό στιλ σημαίνει αυθεντικότητα. Eίναι ο συνδυασμός της προσωπικής αισθητικής, της προσωπικότητας, των προτιμήσεων και των αξιών της ζωής του κάθε ανθρώπου εκφρασμένος μέσα από τον τρόπο που ντύνεται. Είναι ο τρόπος μας να συστηθούμε στον κόσμο και να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας πριν καν μιλήσουμε!
Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σας;
Πριγκίπισσα Νταϊάνα. Μια από τις πιο iconic και εμβληματικές φιγούρες του προηγούμενου αιώνα.
Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσατε σε δείπνο και πού θα τον πηγαίνατε στην πόλη σας;
Αδιαμφισβήτητα τον Jacquemus, που θαυμάζουμε την αισθητική του και το αποτύπωμα που έχει αφήσει στον χώρο της μόδας. Μάλλον θα τον πηγαίναμε βόλτα στο κέντρο και θα καταλήγαμε για ουζάκι Δεξαμενή για να του δείξουμε τη χαλαρή πλευρά της Αθήνας.
Θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας με resort wear που θεωρείτε ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;
Εδώ θέλουμε να διαλέξουμε 2!
Ελίνα: Αδιαμφισβήτητα η Dua Lipa, όπου συνδυάζει το sexiness στα μαγιό με girly στοιχεία, cowboy hat και έντονα φωτεινά χρώματα.
Στέισυ: Εγώ είμαι team Jlo, όπου είναι πάντα grande στην παραλία με oversized χρυσούς κρίκους και αέρινα εντυπωσιακά κιμονό.
Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία της μόδας. Τελικά, το μέλλον της βιομηχανίας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;
Το μέλλον της μόδας είναι αβέβαιο. Το fast fashion γιγαντώνεται καθημερινά με απίστευτο περιβαλλοντικό και ανθρωπιστικό κόστος. Ακριβώς για αυτό το λόγο η βιώσιμη μόδα αναδεικνύεται ως αναγκαιότητα. Οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται την επιρροή που έχουν, αλλά ακόμα υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω πρόοδο προς αυτήν την κατεύθυνση. Ερωτηματικά υπάρχουν σχετικά με το αν θα υπερισχύσει η ηθική ή ο υπερκαταναλωτισμός στο μέλλον.
Πού μπορούμε να βρούμε τα Say No More;
Την ολοκληρωμένη συλλογή μας μπορείτε αποκλειστικά στο eshop μας και showroom Athens Designers (Διογένη Λαερτίου 16, 10446 Αθήνα) που μας εκπροσωπεί. Επιπλέον βρισκόμαστε και σε επιλεγμένες boutique στην Ελλάδα και το εξωτερικό.