ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια που ξέρει ακριβώς τι θα φορέσουμε στην μετά-covid εποχή

Η Έλενα Παύλου ήταν η γυναίκα πίσω το brand Two in a Gondola, τώρα υπογράφει τις εμπνεύσεις της με το όνομά της, παραμένοντας πιστή στο φαντασιώδες urban dresscode.

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια που ξέρει ακριβώς τι θα φορέσουμε στην μετά-covid εποχή

«Ποια είναι η ιστορία σου;» ρωτάω την Έλενα Παύλου. Πριν μου απαντήσει φέρνω στο μυαλό μου ένα πράσινο, μακό, στράπλες φόρεμα με πολύ εντυπωσιακά γαζιά και φίνα εφαρμογή, από το πρώτο της brand, το «Two in a Gondola», το οποίο είχα αγοράσει από το μαγαζί της Ιωάννας Κουλούρη, της γνωστής «Meet The Cat», στο Χαλάνδρι, το έτος 2007. Ένα δίδυμο μέσα σε μια γόνδολα και μία συνάντηση με μια γάτα. Οι hipster ομομασίες των δημιουργών χάριζαν την υπόσχεση ενός λαμπρού μέλλοντος για το αναδυόμενο από τις στάχτες του made in Greece, που αισιοδοξούσε παράφορα, ενώ η οικονομική κρίση είχε μόλις σκάσει το πρώτο της πικρό χαμόγελο. Βέβαια, κανείς ακόμ, τότε, δε φανταζόταν τη δοκιμασία που θα ακολουθούσε. Ακόμα ζούσαμε με τις αναθυμιάσεις του υστερικού γκλάμουρ της προηγούμενης φάσης. Τα πρώτα πατρόν της Έλενας Παύλου, όμως, αφουγκράζονταν την αλλαγή αυτή.

«Ήμουν παντα ένα ονειροπόλο παιδί. Οι γονείς μου ήταν δύο άνθρωποι που δεν μου στέρησαν ποτέ τίποτα. Άρα, από μικρή είχα πολλές εικόνες στο μυαλό μου από συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, ταξίδια, ταινίες. Πέραν από την ουσία μού άρεσε να μελετάω την εικόνα. Από πολύ μικρή μελετούσα τους ανθρώπους, μου άρεσε να χαζεύω ανθρώπους που έβγαζαν ιδιαίτερο χαρακτήρα με την κίνηση τους στο χώρο και το εκτόπισμα τους, τον τρόπο που ντυνόντουσαν και φέρονταν. Επέλεξα να σπουδάσω στη Ρώμη, στην ακαδημία υψηλής ραπτικής. Η ιστορία, τα έργα της αναγέννησης η θεατρικότητα αυτής της πόλης διαμόρφωσε και την τελική μου οπτική. Όταν σχεδιάζω έχω κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό μου Με τα σχέδια μου στήνω πρωταγωνιστές σε μια θεατρική σκηνή» θα πει απαντώντας στην αρχική ερώτησή μου.

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια που ξέρει ακριβώς τι θα φορέσουμε στην μετά-covid εποχή
«Με τα σχέδια μου στήνω πρωταγωνιστές σε μια θεατρική σκηνή» θα πει απαντώντας στην αρχική ερώτησή μου» λέει η Έλενα Παύλου.

-Τι σημαίνει η μόδα για σένα;

Μόδα είναι τρόπο ζωής και έκφρασης. Η εικόνα είναι το πρώτο ερέθισμα που εισπράττουμε όταν αντικρύσουμε κάποιον άλλο άνθρωπο. Άρα για αυτά τα κλάσματα του δευτερολέπτου που διαθέτουμε σε κάποιον άλλον, αυτή η εικόνα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και δυνατή, να αντικατοπτρίζει το χαρακτήρα μας και αυτά που πρεσβεύουμε για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε με αυτούς που θέλουμε να έχουμε μια δια δραστικότητα.

Μια δημιουργία του «Two in a Gondola».
Το «Τwo in a Gondola» δεν το παράτησα. Το άφησα να πει το αφήγημα του στο χρόνο, να ωριμάσει και να εξελιχτεί.

-Ήσουν από τις πρώτες σχεδιάστριες που αντιλήφθηκαν τη δύναμη του σύγχρονου και προσιτού made in Greece, με το brand «Two In A Gondola». Πες μου για αυτό.

Από μικρή ήμουν τολμηρή και πολλές φορές παράτολμη. Αυτό με βοήθησε να γνωρίσω και να ξεπεράσω το όρια μου, πότε με επιτυχία πότε με αποτυχία. Ποτέ όμως δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι δεν μπορούσα να τα καταφέρω φέροντας την ταυτότητα του made in Greece. Ίσα ίσα, που ήτανε μια πρόκληση για μένα. Είχα πάντα αυτοπεποίθηση και καθαρή άποψη για το τι μπορώ να κάνω και έτσι κατάφερα να πείσω με την αυθεντικότητα μου. Μου βγήκε φυσικά. Εννοείται ότι βοήθησε και το νεαρό της ηλικίας και η άγνοια κινδύνου.

-Γιατί το άφησες;

Το «Τwo in a Gondola» δεν το παράτησα. Το άφησα να πει το αφήγημα του στο χρόνο, να ωριμάσει και να εξελιχτεί. Είχε κάνει μια τεράστια πορεία και επιτυχία, και προς μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα ότι δημιούργησε και «σχολή» με αρκετούς μιμητές. Εκεί κατάλαβα ότι αυτός ο κύκλος τελείωσε. Είπα στον εαυτό μου, «πάμε να χαράξουμε καινούρια μονοπάτια». Αν δεν έχω πρόκληση δεν έχω και την ενέργεια να δημιουργήσω .

«Τώρα νομίζω ήρθε η κατάλληλη στιγμή να προσωποποιήσω την δουλειά μου. Τώρα υπογράφω με το όνομά μου, μεταδίδοντας τις εμπειρίες μου, τις πεποιθήσεις μου και τους στόχους μου».

-Πώς έφτασες στο Elena Pavlou σήμερα;

Όπως σου είπα αποφάσισα να χαράξω καινούριο δρόμο. Τώρα νομίζω ήρθε η κατάλληλη στιγμή να προσωποποιήσω την δουλειά μου. Τώρα υπογράφω με το όνομά μου, μεταδίδοντας τις εμπειρίες μου, τις πεποιθήσεις μου και τους στόχους μου .

-Τι έχει αλλάξει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια στη μόδα; Από τότε που ξεκίνησες μέχρι σήμερα.

Τα πάντα. Η οικονομική κρίση και η πολιτική, η ανάπτυξη της Κίνας στο τομέα της παραγωγής, η οικονομική ανάπτυξη αγορών που στο παρελθόν δεν υπήρχαν όπως η Ρωσία, και τελευταία η πανδημία , έχουν αλλάξει πολύ τις ισορροπίες του προτεραιοτήτων μας. Αρχικά με την οικονομική κρίση , η υψηλή ραπτική έπνεε να λοίσθιά με πολλούς οίκους να κλείνουν. Η τάση προς την οικολογία, την επαφή με την φύση ,ήτανε τα καινούρια trends. Προτεραιότητα ήτανε μια καινούρια μορφή lifestyle με όμορφα ταξίδια, γευσιγνωσίας και εντριβή με μακρινές κουλτούρες. Η μόδα έτρεξε να ικανοποιήσει αυτές τις ανάγκες με οικολογικά υφάσματα, εισήγαγε την έννοια της ανακύκλωσης, και σχεδιαστικά οι φόρμες γίνανε πιο οργανικές. Μέσα σε όλο αυτό οι οδηγητές της Μόδας είχαν να αντιμετωπίσουν την απαξίωση που ήρθε με το made in china. Η υψηλή ραπτική είχε ήδη αποδεκατιστεί, άρα έπρεπε να εφευρεθεί μια καινούρια τάση.. και έτσι γεννήθηκε το pret a porter με στοιχεία haute couture σε μια πιο street αισθητική. Η ανάπτυξη αγορών όπως της Ρωσίας έφερε ξανά στο προσκήνιο μια …τσαρική αισθητική. Και μην ξεχνάμε τα media. To e-shop είναι απαραίτητο μια και τα media έχουν εισβάλει για τα καλά, άρα η μόδα ξαφνικά έγινε global. Media influencers, σχολή που ξεκίνησε με τις Καρντάσιανς..Οι fashion influencerς στα social media, έχουν μια μεγάλη επίδραση στις καινούριες τάσεις ιδίως στις πιο μικρές ηλικίες.

«Οι ρομαντικές γραμμές έδωσαν τόπο σε πιο αυστηρές γραμμές με έντονη γεωμετρία. Οι φόρμες είναι πιο δομημένες με αρχιτεκτονικά κοψίματα, και αναπάντεχες λεπτομέρειες».

Η υψηλή ραπτική είχε ήδη αποδεκατιστεί, άρα έπρεπε να εφευρεθεί μια καινούρια τάση.. και έτσι γεννήθηκε το pret a porter με στοιχεία haute couture σε μια πιο street αισθητική. Η ανάπτυξη αγορών όπως της Ρωσίας έφερε ξανά στο προσκήνιο μια …τσαρική αισθητική.

-Πώς θα χαρακτήριζες το ύφος των ρούχων σου σήμερα;

Οι ρομαντικές γραμμές έδωσαν τόπο σε πιο αυστηρές γραμμές με έντονη γεωμετρία. Οι φόρμες είναι πιο δομημένες με αρχιτεκτονικά κοψίματα, και αναπάντεχες λεπτομέρειες. Τα ρούχα απευθύνονται σε γυναίκες με ηγετική προσωπικότητα. Η θηλυκότητα αναδεικνύεται μέσω αντρικών στοιχείων. Και φυσικά τα στοιχεία haute couture σε ρούχα γραφείου τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε cocktail wear με ένα πιο βραδινό styling.

-Πόσο άλλαξε η ματιά σου πάνω στο ρούχο μέσα στα χρόνια;

Η ματιά μου δεν έχει αλλάξει. Πάντα το ρούχο το βλέπω σαν το δεύτερο μας δέρμα. Απλά δεν έχω μείνει κολλημένη σε συγκεκριμένη αισθητική και φιλοσοφία. Η μόδα είναι κάτι ζωντανό που εξελίσσεται παράλληλα με μας.

-Πόσο θα αλλάξει η πανδημία της Covid 19 την εικόνα και το καθημερινό ντύσιμό μας;

Θέλω να πιστεύω ότι η πανδημία δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη. Σαφώς όλοι το ζήσαμε και οι ανάγκες μέσα στην πανδημία και λόγω του lockdown, όσον αφορά το ρούχο, ήτανε περιορισμένες. Τα home wears είχανε την τιμητική τους. Ίσως μετά από αυτό θα μάθουμε να καταναλώνουμε με περισσότερη συνείδηση. Η covid-19 ήρθε να μας διδάξει ότι η ζωή έχει άλλες αξίες, και σίγουρα δεν βρίσκονται στην φιλοσοφία του fast.fast forward, fast food. fast fashion.

elenapavlou.com

facebook.com

instagram.com

Συντελεστές φωτογράφισης:

Photographer: Όλγα Τζίμου instagram.com

Model : Lisa Sophie Baermann instagram.com/

Make Up and Hair : Αννέτα Καραπιστόλη instagram.com/

Jewellery : Ξένια Νεφέλη Βλάχου / Marmarometry instagram.com/

Production Manager : Marina Morgan instagram.com

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Αυγ 2022
08 Αυγ 2022

Το Savapile είναι η ζωντανή ιστορία της τέχνης του χειροποίητου καπέλου

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την τέχνη που ξεκίνησε ο πατέρας της με το πιλοποιείο Savapile και στο εργαστήριο της θα βρεις καπέλα από ψάθα που θα αγάπας για πάντα!

Περισσότερα από

Made in Greece

26 Ιουλ 2022

Coco Fico x mtheta: Μια συλλογή αφιερωμένη στο ελληνικό καλοκαίρι

Η Κορίνα Βρούσια και η Μικαέλα Θεοφανοπούλου εκφράζουν την αγάπη τους για το αξεπέραστο ελληνικό καλοκαίρι μέσα από μια συλλογή κοσμημάτων που αποπνέει φινέτσα!

25 Ιουλ 2022

MAAN: Το ελληνικό brand που γεννήθηκε από την αγάπη για το καλοκαίρι

Η σχεδιάστρια και creative director του Maan, Μαριλένα Ανδρεάδη, μιλάει για τη φιλοσοφία, την έμπνευση και τη δημιουργική διαδικασία πίσω από τις συλλογές του brand.

11 Ιουλ 2022

Attica. Culture in a Word: Το νέο video για την προώθηση του τουρισμού στην Αττική

Το νέο video που στόχο έχει να προωθήσει τον πολιτιστικό τουρισμό από την Περιφέρεια Αττικής.

08 Ιουλ 2022

Womanhood Threads and Traces: Η κρητική λαϊκή τέχνη ζωντανεύει στο Cretan Malia Park

H έκθεση Womanhood Threads and Traces παρουσιάζει για πρώτη φορά την ιδιωτική Συλλογή της Αγάπης Σμπώκου από κρητικά υφαντά.

05 Ιουλ 2022

Η Grecian Lady ταξιδεύει

Grecian Chic είναι το brand της Έλενας Ζουρνατζή, που εξερευνά με το δικό της, μοναδικό τρόπο το απόλυτα ελληνικό σύμπαν

29 Ιουν 2022

Σίφνος: Οι αρχαίοι πύργοι "ξαναζωντανεύουν"

Ένα νέο αφιέρωμα των Financial Times εκθειάζει την ιστορία, την ποιότητα και τη διαχρονικότητα της αγγειοπλαστικής στη Σίφνο

28 Ιουν 2022
18 Ιουν 2022

Η νέα συλλογή του Kose Resortwear εμπνέεται από τα χειροποίητα κεραμικά πλακάκια της Μυρσίνης Αλεξανδρίδη

Το ελληνικό luxury resoertwear brand συνεργάζεται με την αρχιτέκτονα και εικαστικό για την καλοκαιρινή του συλλογή.

16 Ιουν 2022

Handbag Collection: Οι Ancient Greek Sandals παρουσιάζουν την πρώτη τους συλλογή από τσάντες

Η Handbag Collection δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από αρχετυπικά ελληνικά οικιακά σκεύη για να τα μετουσιώσει σε μια ολοκληρωμένη σειρά από σοφιστικέ daywear τσάντες.