ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

WE ARE: Πώς δύο αδέρφια αποφάσισαν μέσα σε μια νύχτα να φτιάξουν ένα από τα πιο τολμηρά ελληνικά brand

Η WE ARE της Καλλιόπης και του Πέτρου Πετροζέλη ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή για τα items με τα ευφάνταστα prints και την άνετη εφαρμογή.

WE ARE COVER

Πριν από δύο καλοκαίρια, διάφορες επιδραστικές προσωπικότητες της Αθήνας, εμφανίστηκαν με ένα πουκάμισο που δεν γίνονταν να μην σου τραβήξει την προσοχή. Ήταν ένα μωβ loose fit πουκάμισο με τύπωμα τα δύο πιο εμβληματικά παγωτά των παιδικών μας χρόνων (αν δηλαδή είστε Gen X'ers ή millennials), την πατούσα και τη φάτσα μπανάνα - σοκολάτα. Ανήκε στην καλοκαιρινή συλλογή "90s NOSTALGIA SUMMER” του ελληνικού brand WE ARE, πίσω από το οποίο βρίσκονται τα αδέρφια Καλλιόπη και Πέτρος Πετροζέλη. Το επόμενο καλοκαίρι ήρθε το pattern του χαραγμένου στη μνήμη όλων "τενεκέ λάδι". Και κάπως έτσι, η WE ARE, που είναι πολλά περισσότερα από το παιχνίδι με τη νοσταλγία και το couleur locale, μπήκε στο ραντάρ όλων εκείνων που αντιλαμβάνονται το στιλ ως μια αφορμή για πειραματισμό και παιχνίδι χωρίς όρια.

Εν μία νυκτί

Η WE ARE ξεκίνησε το 2019, όταν κυριολεκτικά μέσα σε ένα βράδυ η Καλλιόπη και ο Πέτρος αποφάσισαν να δημιουργήσουν τα ρούχα που αρέσουν στους ίδιους. Η Καλλιόπη έχει σπουδάσει Μάρκετινγκ και Επικοινωνία στην ΑΣΟΕΕ. Η πρώτη της δουλειά ήταν στο χώρο της μόδας, άλλα όχι σε δημιουργικό πόστο. Πιο συγκεκριμένα εργάστηκε στο λογιστήριο εταιρείας γυναικείων ενδυμάτων. Έκτοτε, όπως λέει, δούλεψε στον κλάδο του ρούχου σε διαφορετικές θέσεις, περνώντας από όλα τα στάδια παραγωγικής αλλά και διοικητικής διαδικασίας. Μάζεψε εμπειρίες και γνώσεις οι οποίες λειτούργησαν συνδυαστικά με την αγάπη της για το χώρο της μόδας, έτσι ώστε τελικά να μπορέσει μία μέρα να δημιουργήσει μια συλλογή και να τρέξει μια εταιρεία από το μηδέν.

Ο Πέτρος από την άλλη, σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Αγγλία. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, το 2012, βρέθηκε πάνω στην βαθιά τομή της οικονομικής κρίσης και κατάλαβε από νωρίς ότι δεν του ταιριάζει αυστηρά ο ρόλος του αρχιτέκτονα. Έτσι, ξεκίνησε να μαθαίνει νέες τέχνες και ταυτόχρονα να εργάζεται ως freelance γραφίστας με εξειδίκευση το branding. Η πορεία του στη μόδα ξεκίνησε όταν άρχισε να ζωγραφίζει t-shirts στο χέρι για εκείνον και τους φίλους του. Είχαν τέτοια ζήτηση που εν τέλει δημιούργησε ένα μικρό brand, το PTRSdesign Co.

Όταν και οι δύο βρέθηκαν ταυτόχρονα σε μία φάση της ζωής τους που θέλησαν να επαναπροσδιορίσουν τα πράγματα γεννήθηκε η WE ARE, που πέρα από ένα από τα πιο τολμηρά ελληνικά brands που ξεχώρισε απευθείας για την ιδιαιτερότητα των patterns, αλλά και την άνετη εφαρμογή, είναι και η ανατροπή όλων των κλισέ που αφορούν το να δουλεύεις με την οικογένειά σου. Γιατί για την Καλλιόπη και τον Πέτρο, αυτό ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να τους συμβεί.

Γνωρίστε την WE ARE και τους δημιουργούς της

Ποια είναι η σχέση σας με τη μόδα;

Καλλιόπη: Καμία! Νομίζω ότι στην εποχή που διανύουμε, δεν υπάρχει μόδα με την παλαιότερη ορολογία του όρου. Οι εικόνες, τα πρότυπα, οι τάσεις μεταβάλλονται τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνουμε ούτε εμείς οι ίδιοι που είμαστε μέσα στον χώρο να τα επεξεργαστούμε. Οπότε, θα πω ότι μόδα είναι η ανάγκη του καθενός μας να νιώθει άνετα και όμορφος σε αυτό που επιλέγει κάθε πρωί από την ντουλάπα του. Στο τέλος θα το υποστηρίξει και θα είναι μία άρτια εικόνα. Έτσι κι εμείς προσπαθούμε να δημιουργούμε ρούχα που να εξυπηρετούν αυτό το σκοπό.

Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand WE ARE DESIGN;

Καλλιόπη: Το Νοέμβρη του 2019 μας βρίσκει και τους δυό σε επαγγελματικό αδιέξοδο. Εγώ ήμουν σε μια δουλειά που είχε από καιρό κάνει τον κύκλο και ο Πέτρος βρισκόταν σε μια περίοδο της ζωής του, που προσπαθούσε να αποφασίσει μέσα του με τι θέλει να ασχοληθεί και τι θα τον κάνει χαρούμενο επαγγελματικά. Κυριολεκτικά σε μία βραδιά, το πήραμε απόφαση με μια ατάκα τύπου "Δεν κάνουμε δικό μας brand με ρούχα όπως θα μας αρέσουν;”

WE ARE

Αν θα έπρεπε να περιγράψετε το DNA του WE ARE με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

Ελληνική Αισθητική - Ιδιαίτερα patterns - Άνετη Εφαρμογή.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τη διαδικασία του πώς οραματιστήκατε τη νέα συλλογή Leopard Hotel και εν τέλει τη δημιουργήσατε;

Πέτρος: Όπως γνωρίζετε, κάθε συλλογή μας είναι θεματική. Ένα βράδυ είδα ένα τικ τοκ από το Giraffe Manor στο Ναιρόμπι, και αυτό ήταν! Φαντάστηκα μια καλοκαιρινή συλλογή εμπνευσμένη από ένα υποθετικό resort ξενοδοχείο στη μέση της Αφρικανικής σαβάνας. Όλα τα χρώματα της φύσης και του εξωτικού ουρανού, οι υφές, οι ταπετσαρίες και τα λευκά είδη των δωματίων του ξενοδοχείου, ακόμα και το τι θα φορούσαν οι ένοικοι και το προσωπικό μετατράπηκαν στα patterns για τη νέα μας SS23 collection. Μας έλειπε μόνο η ονομασία του ξενοδοχείου, οπότε τι καλύτερο από Leopard Hotel;

WE ARE

WE ARE

Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;

Πέτρος: Η μεγαλύτερη πρόκληση νομίζω που αντιμετωπίζει ένας νέος σχεδιαστής είναι το να μείνει πιστός στο όραμά του και να μην απογοητευτεί μέχρι να βρει το κοινό του. Γιατί ως νέος σχεδιαστής πάντα θα βρεθείς στο σημείο που θα σκέφτεσαι να αλλάξεις τα σχέδια σου ώστε να γίνουν πιο "εμπορικά” θυσιάζοντας βέβαια το όραμα σου στο βωμό της "πώλησης”. Εάν το ξεπεράσεις αυτό και μείνεις σταθερός και πιστός σε αυτά που πιστεύεις, θα βρεις το κατάλληλο αγοραστικό κοινό και η αγάπη και ο θαυμασμός που θα εισπράξεις, πέρα από χρήματα, θα σε αποζημιώσει από μόνο του.

Καλλιόπη: Επίσης μεγάλη δυσκολία και πρόκληση, ειδικά στο ξεκίνημα ενός brand ή νέου σχεδιαστή, είναι να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες για να παράξουν αυτά που έχεις φανταστεί. Οι συνεχείς αυξήσεις σε υλικά και υπηρεσίες τα τελευταία χρόνια καθώς και ο μεγάλος ανταγωνισμός από άλλα brands είναι ένας παράγοντας που μπορεί να ζορίσει κάποιον μέχρι να μπορέσει να τα βάλει όλα σε μια σειρά και να μπορέσει να κάνει τις δημιουργίες του πραγματικότητα.

Τι είναι για σας το προσωπικό στιλ;

Καλλιόπη: Προσωπικό στυλ είναι να μην φοβάσαι το "ντύσιμο". Να είσαι αυτό που θες την στιγμή που το θες και να το δείχνεις με την εξωτερική σου εμφάνιση. Να πειραματίζεσαι και να δοκιμάζεις. Ωριμάζεις μέσα από αυτή την διαδικασία και φτάνεις στο σημείο να ξέρεις πολύ καλά ποιος είσαι. Τα ρούχα άλλωστε που επιλέγουμε να φορέσουμε τη κάθε στιγμή λένε μια ιστορία από μόνα τους και μεταφράζουν το πως αισθανόμαστε και το πως είμαστε.

Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σας;

Πέτρος: Σίγουρα τα ταξίδια είναι μια μεγάλη πηγή έμπνευσης. Ξεφεύγεις από την καθημερινότητα σου, αλλάζεις παραστάσεις, καθαρίζει το μυαλό σου, γνωρίζεις νέους τόπους, ανθρώπους και κουλτούρες, γεμίζεις μπαταριές και νέες εικόνες. Και δεν χρειάζεται το μακρινό ταξίδι σε εξωτικό προορισμό για να εμπνευστείς. Ακόμη και μία κοντινή εκδρομή στα γνώριμα μέρη της χώρας μας αρκεί για να σε γεμίσει.

WE ARE

Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσατε σε δείπνο και πού θα τον πηγαίνατε στην πόλη σας;

Πέτρος: Εγώ θα πήγαινα τον Alessandro Michele για σουβλάκι στη Νίκαια.

Θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας που θεωρείτε ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;

Καλλιόπη: Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το λεγόμενο "Revenge Dress” της Νταϊάνα. Αυτό το κομψό, μαύρο, στενό, off-the-shoulder φόρεμα της Χριστίνας Σταμπολιάν είναι για μένα το απόλυτο little black dress.

Πέτρος: Iconic look προσωπικά θεωρώ την ολόσωμη ριγέ φόρμα του Kansai Yamamoto για τον Aladdin Sane tour του David Bowie. Η εικόνα του David με τα κόκκινα μαλλιά του στο κόκκινο φόντο είναι απλά τρομερή.

WE ARE

Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία του ενδύματος. Τελικά, το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;

Πέτρος: Μέλλον χωρίς μόδα δεν γίνεται. Ίσως θα πρέπει να αλλάξει μορφή όπως τη ξέρουμε για να γίνει ο αντίκτυπος της βιομηχανίας πιο βιώσιμος. Είναι η αλήθεια ότι μεγαλώσαμε μέσα στη φιλοσοφία της "γρήγορης μόδας”, της αφθονίας των αγαθών και των εφήμερων trends. Αυτό όμως έχει αποδειχθεί ότι δεν λειτουργεί για τον πλανήτη. Τα διαθέσιμα ρούχα που υπάρχουν στην αγορά αυτή τη στιγμή είναι πολύ περισσότερα από τους ανθρώπους που είμαστε. Πρέπει όλοι να κάνουμε ένα μικρό βήμα πίσω και να "ρίξουμε ρυθμούς”, όπως ήδη κάνουν μεγάλα brands. Ενστερνιζόμαστε και εμείς αυτή τη φιλοσοφία και για αυτό το λόγο η παραγωγή των συλλογών μας είναι σε limited κομμάτια τα οποία ποιοτικά αλλά και αισθητικά είναι διαχρονικά και μπορούν να μείνουν για αρκετό καιρό μέρος της γκαρνταρόμπας μας.

Πού μπορούμε να βρούμε τα WE ARE;

Ολόκληρη τη συλλογή της WE ARE μπορείτε να τη βρείτε στο online κατάστημα μας www.wearedesign.gr καθώς και σε συνεργαζόμενα καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό. Τις υπό-συλλογές μας Menswear και WE ARE littles τα βρίσκετε αποκλειστικά στο online shop μας.

Read Next

15 Μαϊ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

14 Μαϊ 2024

Say No More: Δύο κολλητές φίλες που δεν έβρισκαν το ιδανικό μαγιό, αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους

Η Ελίνα και η Στέισυ δημιούργησαν το luxury resort wear brand Say No More για να υπάρχουν επιτέλους μαγιό που κάνουν κάθε γυναίκα να νιώθει αυτοπεποίθηση.

Περισσότερα από

Made in Greece

01 Μαϊ 2024

Η αστείρευτη δημιουργικότητα της Κατερίνας Μακρυγιάννη

Τα κοσμήματα της Κατερίνας Μακρυγιάννη μετουσιώνουν το απόβλεπτο ταξίδι της τέχνης.

30 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης: Η νέα συλλογή του HardClo είναι εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή

Το HardClo δημιουργεί τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 με έμπνευση τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη 91 χρόνια από το θάνατο και 161 χρόνια από τη γέννηση του.

26 Απρ 2024

Agapis Jewellery: Η Αγάπη Σμπώκου σχεδιάζει κοσμήματα που ακολουθούν τον φυσικό ρυθμό της Φύσης

Τα Agapis Jewellery μέσα από μία πορεία 12 χρόνων έχουν γίνει συνώνυμο της καλαισθησίας. Τώρα αποκτούν το πρώτο τους κατάστημα.

16 Απρ 2024

Ancient Greek Sandals x Castañer: Η capsule συλλογή- ωδή στην μεσογειακή κληρονομιά

Μια συνεργασία που απογειώνει τον διαχρονικό σχεδιασμό συνδυάζοντας την ελληνική και ισπανική χειροτεχνία.

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.