ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

2WO+1NE=2: Ελληνική μόδα με ισχυρή ταυτότητα και καλλιτεχνικές ανησυχίες

Δύο φίλες ξεκίνησαν ένα συναρπαστικό οδοιπορικό μόδας που "ταξιδεύει" στον κόσμο με αφετηρία το πρωτοποριακό design και τη βιωσιμότητα.

2+1=2

Για τη Στέλλα Παναγοπούλου και τη Βαλίσια Γκότση η δημιουργία του 2WO+1NE=2 ήταν η μοναδική διέξοδος να διοχετεύσουν τη πολύπλευρη δημιουργικότητά τους. Τις συναντήσαμε με αφορμή την παρουσίαση της νέας τους συλλογής Tinos. Μια παρουσίαση που ξέφυγε από τα στενά όρια της πασαρέλας για να γίνει μία μυσταγωγική τελετουργία και μια πολυδιάστατη fashion performance που αναδείκνυε τον πρωτοποριακό σχεδιασμό, τις αποδομημένες σιλουέτες και τις καλλιτεχνικές αναφορές των μίνιμαλ δημιουργιών τους. Ας τις γνωρίσουμε!

2WO+1NE=2: Ελληνική μόδα με ισχυρή ταυτότητα και καλλιτεχνικές ανησυχίες

Η Στέλλα Παναγοπούλου και η Βαλίσια Γκότση

Μιλήστε μου για το background σας πριν το λανσάρισμα του label.

Στέλλα: Σπούδασα Γεωλογία και Σχέδιο Μόδας στη Σχολή Βελουδάκη κι ενώ σπούδαζα εργάστηκα πάνω στον τομέα των Γεωλογικών Μελετών. Μετά την αποφοίτησή μου εργάστηκα στο label Digitaria αλλά και ως freelance στυλίστρια.

Βαλίσια: Σπούδασα ταυτόχρονα Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και Σχέδιο Μόδας στη Σχολή Βελουδάκη. Παράλληλα με όλα αυτά, από τα 19 μου ασχολούμαι με τη μουσική ως DJ και τραγουδίστρια σε συγκροτήματα όπως οι Phoenix Catscratch και οι Strawberry Pills. Μετά την αποφοίτησή μου εργάστηκα για το σχεδιαστή Σωτήρη Γεωργίου και το Guy Laroche.

Πώς αποφασίσετε να ξεκινήσετε αυτό το "ταξίδι” παρέα;

Ταυτόχρονα με τις ακαδημαϊκές μας σπουδές, παρακολουθούσαμε και οι δύο το τμήμα Σχεδίου Μόδας της σχολής Βελουδάκη κι εκεί ξεκίνησε η φιλία μας. Εξαρχής η μία θαύμαζε τη δημιουργικότητα και την αισθητική της άλλης και συμφωνήσαμε ότι αφού θα κερδίζαμε την κατάλληλη εμπειρία δουλεύοντας σε άλλους καταξιωμένους σχεδιαστές, θα δημιουργούσαμε ένα brand, το οποίο θα αντιπροσώπευε το DNA και των δύο μας.

2+1=2

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση της συλλογής Τήνος

Πότε δημιουργήθηκε το 2WO+1NE=2 και ποια είναι η πιο σημαντική στιγμή της πορείας σας μέχρι στιγμής;

Το brand δημιουργήθηκε το 2017 κι η αλήθεια είναι ότι γρήγορα καταφέραμε να πετύχουμε αρκετούς στόχους μας: Μετά από έναν μόλις χρόνο επιλεχτήκαμε από το Helsinki Fashion Week κι ήταν πραγματικό επίτευγμα για εμάς να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας catwalk σε Σκανδιναβική χώρα. Την ίδια χρονιά, μας επέλεξε το British Fashion Council ως ένα από τα 7 καλύτερα ελληνικά brands, με αποτέλεσμα να παρουσιάσουμε τη συλλογή μας στο London Fashion Week. Από εκεί και πέρα έχουμε καταφέρει να συνεργαστούμε με πολλούς καλλιτέχνες κάτι που ονειρευόμαστε από την αρχή.

Αλήθεια, τι σημαίνει 2WO+1NE=2;

Το όνομά μας προήλθε από μια μελέτη σχετικά με τον σουρεαλισμό στον κινηματογράφο που δημοσίευσε ο Γάλλος ποιητής και δραματουργός Pierre Albert-Birot το 1919 στο avant-garde art περιοδικό SIC (το οποίο εμπεριείχε γραπτά αφιερώματα Φουτουριστών, Σουρεαλιστών και Ντανταϊστών). Ο τίτλος του άρθρου ήταν "2+1=2".

2+1=2

Η συλλογή Α/Κ 2023

Για κάποιον που δεν ξέρει το brand, πώς θα το περιγράφατε;

Το 2WO+1NE=2 είναι ένα ηθικό, tailored brand με έμφαση στη δημιουργία ενδυμάτων που ξεφεύγουν από τη νόρμα, μέσω ευρηματικών σχεδιαστικών λεπτομερειών και minimal γραμμών, αναδεικνύοντας τη γυναικεία σιλουέτα. Κάθε συλλογή είναι εμπνευσμένη από μια διαφορετική πόλη ανά τον κόσμο, αντλώντας στοιχεία από την αρχιτεκτονική, τις τέχνες, την μουσική, τα ήθη και έθιμα και, φυσικά, τους κατοίκους της.

Πώς μοιράζεστε τις αρμοδιότητες; Τι κάνει η μία και τι η άλλη;

Το δημιουργικό κομμάτι, της έρευνας, του σχεδιασμού, της κατασκευής πατρόν και του creative direction, το μοιραζόμαστε ισόποσα. Από εκεί και πέρα, καθώς σε μια εταιρεία απαιτούνται και πολλά άλλα πράγματα, η καθεμία έχει τον δικό της ρόλο. Η Στέλλα έχει αναλάβει το επιχειρηματικό κομμάτι, τη γραφή των κειμένων, το χειρισμό του online shop και της επικοινωνίας, ενώ η Βαλίσια έχει αναλάβει τη δημιουργία όλων των γραφιστικών απαιτήσεων και των δημοσίων σχέσεων.

2+1=2

Σε ποιες γυναίκες απευθύνεστε;

Στις γυναίκες που επιζητούν να ταξιδεύουν και να περιπλανιούνται, όχι μόνο κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά. Ουσιαστικά, οι γυναίκες που βρίσκονται σε μία διαρκή αναζήτηση και δε φοβούνται να δοκιμάσουν νέα πράγματα και νέες εμπειρίες. Η δυναμικότητα και η επιβλητικότητα είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά τους.

Ποιος έχει επηρεάσει την αισθητική σας και ποιον θαυμάζετε για το στυλ του;

Δεν μπορούμε να το συγκεκριμενοποιήσουμε γιατί είναι ένα τεράστιο κράμα προσλαμβανουσών. Θα μπορούσαμε όμως να κατονομάσουμε μια γενικότερη συνθήκη ανθρώπων, καλλιτεχνικών τάσεων και μουσικών κινημάτων που δε διστάζουν να τολμούν. Σίγουρα υπάρχουν άτομα που θαυμάζουμε για το στυλ τους αλλά και την προσωπικότητα τους όπως η Elsa Schiaparelli, η Megumi Satsu, η Katharine Hepburn, o Atsushi Sakurai, η Louise Bourgeois, η Marchesa Luisa Casati, η Barbara Hepworth και πολλοί άλλοι.

Ποια είναι η πρώτη σας fashion ανάμνηση και πότε καταλάβατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με τη μόδα;

Η πρώτη μας ανάμνηση σχετικά με τη μόδα ήταν οι δυναμικές οικογενειακές γυναικείες φιγούρες, οι οποίες έδιναν έμφαση στο ντύσιμό τους και το αντιμετώπιζαν ως ιεροτελεστία. Από πολύ μικρή ηλικία καταλάβαμε ότι θέλουμε να ασχοληθούμε με κάτι δημιουργικό, και καταλήξαμε στη μόδα γιατί μας επιτρέπει να διοχετεύουμε όλες τις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες και να μαθαίνουμε συνεχώς κάτι νέο μέσα από το κομμάτι της έρευνας.

2+1=2

Τι σημαίνει "μόδα” για εσάς;

Είναι τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας. Μέσα από τη μόδα δείχνεις οιος είσαι και τι πρεσβεύεις είτε προσέχοντας την εμφάνισή σου, είτε ακόμα και αγνοώντας την. Ουσιαστικά είναι ένα είδος παγκόσμιας γλώσσας, σαν τα μαθηματικά.

Τι αγαπάτε και τι σας ενοχλεί στη μόδα;

Αγαπάμε το γεγονός ότι είναι αχαλίνωτη και σου δίνει την δυνατότητα για ατέρμονους πειραματισμούς. Οι πειραματισμοί αυτοί είναι άλλοτε επιτυχημένοι και άλλοτε αποτυχημένοι, αλλά αυτή είναι η μαγεία της μόδας, γιατί όπως και στη ζωή πρέπει να ρισκάρουμε και να μαθαίνουμε από αυτό, έτσι συμβαίνει και στα ρούχα, με τη διαφορά βέβαια ότι την οποιαδήποτε αποτυχία μπορείς να την διορθώσεις σε λίγες ώρες. Μας ενοχλεί ότι γίνεται δεκανίκι για πολλούς για καθαρά επιφανειακούς λόγους που θεωρούν ότι αυτό τους δίνει τη δικαιολογία να γίνονται αγενείς.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό ταλέντο που απαιτεί η δουλειά σας;

Θεωρούμε το μεγαλύτερο προσόν που πρέπει να έχει ο οποιοσδήποτε που έχει μια επιχείρηση είναι το να καταφέρνεις να χειρίζεσαι πολλά διαφορετικά πεδία, τόσο δημιουργικά όσο και επιχειρηματικά. Δεν μπορεί να είναι κάποιος μονοδιάστατος γιατί καλείται καθημερινά να αντιμετωπίσει καταστάσεις που δεν έχουν να κάνουν αναγκαστικά με έναν μεμονωμένο τομέα.

Τι δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στις συλλογές σας;

Χωρίς καμία επιφύλαξη θα πούμε: Ντραπέ, πολυεστέρα, σούρες και έντονα χρώματα.

2+1=2

Όλο και περισσότερα fashion labels δηλώνουν βιώσιμα. Ποιο είναι το μεγαλύτερο challenge για ένα ελληνικό brand να είναι βιώσιμο;

Αρχικά, θεωρούμε ότι θα πρέπει να αποδεχτεί ότι είναι αδύνατο να ακολουθήσει την πεπατημένη οδό. Οτιδήποτε μπορεί να αφορά ένα fashion brand, σε αυτήν την περίπτωση επαναπροσδιορίζεται. Απαιτείται διαρκής έρευνα και αναζήτηση ακόμα και για τα πιο απλά και καθημερινά πράγματα.

Μιλήστε μας για την καλοκαιρινή σας συλλογή.

Είναι αφιερωμένη στην "Τήνο”, τον πρώτο μας ελληνικό "προορισμό”. Περίτεχνα διακοσμητικά στοιχεία, παρμένα από την μακρά παράδοση του νησιού στην μαρμαρογλυπτική και στις τέχνες γενικότερα. Τα όρια μεταξύ "Υψηλής” και "Λαïκής” τέχνης γίνονται ένα στην Τήνο, γεγονός που μας ώθησε στο συνδυασμό της πολυτελούς μεταξωτής οργάντζας, και του φίνου Ιταλικού μαλλιού με το πιο προσιτό Tencel και οργανικό βαμβάκι. Από το οδοιπορικό στα πολυειδή χωριά του νησιού, προέκυψε η γήινη παλέτα υπόλευκων, μπεζ και μαύρων που συνδυάζονται με το κόκκινο. Το εντυπωσιακό χωριό Βώλαξ, οι περιστεστεριώνες που είναι διασκορπισμένοι σε κάθε γωνιά του νησιού, τα μαρμάρινα υπέρθυρα και η σπάνια τέχνη της καλαθοπλεκτικής είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν τη σχεδιαστική μας προσέγγιση. Για πρώτη φορά, είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε με την καλλιτέχνιδα Σεβαστιάνα Κωνστάκη, σε διακοσμητικά χειροτεχνήματα επιλεγμένων κομματιών της συλλογής. Τα έργα του Γιαννούλη Χαλεπά και ο τρόπος που χειριζόταν τη φόρμα συναντούν τη δομή των ξερολιθιών συστήνοντας τα δικά μας "φορέσιμα τοπία”.

2+1=2

Στο show της καλοκαιρινής συλλογής

Πώς φαντάζεστε το brand σε πέντε χρόνια;

Θα θέλαμε το 2WO+1NE=2 να λειτουργήσει ως "ομπρέλα” των διαφορετικών εικαστικών αναζητήσεών μας. Ταυτόχρονα με την δημιουργία ενδυμάτων, σκοπεύουμε να καταπιαστούμε με οτιδήποτε διεγείρει τους αισθητικούς μας κάλυκες. Επίσης, θέλουμε να συνεχίσουμε τις καλλιτεχνικές συνεργασίες, οι οποίες έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς μας.

Όπως;

Όως η πρόσφατη συνεργασία μας με τη Σεβαστιάνα Κωνστάκη για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι '23 που ήταν κι η πρώτη που εντάχθηκε στα κομμάτια της συλλογής εκτενώς και είναι μεγάλο μέρος αυτής. Αυτός είναι ο δρόμος που θα θέλαμε να ακολουθήσουμε από εδώ και μπρος με τις μελλοντικές μας συνεργασίες. Στα σκαριά είναι η συνεργασία μας με τον καλλιτέχνη Αριστομένη Θεοδωρόπουλο όπου θα μεταφράσουμε 3 πίνακες, που έχει φιλοτεχνήσει για τον συγκεκριμένο σκοπό, σε limited edition ενδύματα.

Πού βρίσκουμε τις συλλογές σας;

Στο site μας 2plus1equals2.com, στο ατελιέ μας (Ακαδημίας 26, Αθήνα) στα Not Just a Label και Nomad Concept Store και σε άλλα επιλεγμένα καταστήματα.

Read Next

15 Μαϊ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

14 Μαϊ 2024

Say No More: Δύο κολλητές φίλες που δεν έβρισκαν το ιδανικό μαγιό, αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους

Η Ελίνα και η Στέισυ δημιούργησαν το luxury resort wear brand Say No More για να υπάρχουν επιτέλους μαγιό που κάνουν κάθε γυναίκα να νιώθει αυτοπεποίθηση.

Περισσότερα από

Made in Greece

01 Μαϊ 2024

Η αστείρευτη δημιουργικότητα της Κατερίνας Μακρυγιάννη

Τα κοσμήματα της Κατερίνας Μακρυγιάννη μετουσιώνουν το απόβλεπτο ταξίδι της τέχνης.

30 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης: Η νέα συλλογή του HardClo είναι εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή

Το HardClo δημιουργεί τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 με έμπνευση τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη 91 χρόνια από το θάνατο και 161 χρόνια από τη γέννηση του.

26 Απρ 2024

Agapis Jewellery: Η Αγάπη Σμπώκου σχεδιάζει κοσμήματα που ακολουθούν τον φυσικό ρυθμό της Φύσης

Τα Agapis Jewellery μέσα από μία πορεία 12 χρόνων έχουν γίνει συνώνυμο της καλαισθησίας. Τώρα αποκτούν το πρώτο τους κατάστημα.

16 Απρ 2024

Ancient Greek Sandals x Castañer: Η capsule συλλογή- ωδή στην μεσογειακή κληρονομιά

Μια συνεργασία που απογειώνει τον διαχρονικό σχεδιασμό συνδυάζοντας την ελληνική και ισπανική χειροτεχνία.

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.