ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Η συγκλονιστική παρέμβαση του Σωτήρη Τσαφούλια για τις καταγγελίες στο ελληνικό θέατρο αποστομώνει τους πάντες.

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Ο σκηνοθέτης του «Έτερος Εγώ» Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε στο «Πρωινό» και υπήρξε πραγματικά συγκλονιστικός, απαντώντας σε όλους όσους τα βάζουν με τα θύματα βίας εντός και εκτός καλλιτεχνικού χώρου.

«Ο λόγος που βγαίνω και μιλάω είναι για να προστατέψω αυτούς έχουν το θάρρος και βγαίνουν και μιλάνε απέναντι στις φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που θα έπρεπε στην παρούσα κατάσταση. Εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων ούτε αυτούς που μιλάνε υπέρ τους. Βλέπω μια απίστευτη ηρεμία και αγάπη. Θα σταθούμε με αγάπη και στους θύτες γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες γιατί στα θύματα θα πρέπει να υπολογίζουμε και τα παιδιά και τις γυναίκες των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις αποτρόπαιες πράξεις. Όμως δεν είναι ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς είναι ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους» είπε αρχικά ο σκηνοθέτης.

«Δεν μπορώ να συνέλθω από τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου και δεν ξέρω μήπως η συνέντευξη θα έπρεπε να ξαναπαίξει και αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν 6 ετών για να μπορέσουν να καταλάβουν και αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το “κάτσε φρόνιμα”, “δεν ξέρω ποια είναι η κυρία”, “στηρίζω μεν τα θύματα αλλά” κοκ».

«Επειδή άκουσα τον όρο “ανθρωποφαγία” που δεν τον άκουσα στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου, δεν το άκουσα όταν γίνονταν καταγγελίες την εποχή που η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη η κοινωνία. Αν αυτό που κάνετε εσείς τώρα λέγεται τηλεδίκη, το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα που προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει και εσύ μπροστά σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τη στύση σου αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση αυτό πώς ονομάζεται; Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στην ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;

Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους που φέρονται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες. Ποιος είναι ο μεγάλος καλλιτέχνης; Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν είναι πρώτα σπουδαίος άνθρωπος. Τα έργα πρέπει να μετράς και όχι τα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά επικαλούμενος την Αντιγόνη.

«Ποιο θέατρο κινδυνεύει; Μετράει 3000 χρόνια. Ο Λιάγκας και ο Τσαφούλιας που δεν είναι καλά σαν άνθρωποι επειδή το πάτησαν για 30-40 χρόνια θα κινδυνέψει το θέατρο από αυτούς. Το θέατρο είναι οι άνθρωποί του» είπε.

«Το ζητούμενο είναι να προσέξουμε τι λέμε απέναντι σε αυτούς που υψώνουν ανάστημα. Το “κάτσε φρόνιμα” λοιπόν πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση, σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους, σε αυτόν που δεν μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη» τόνισε.

«Γιατί τώρα; Άκουσα ότι ένας άνθρωπος που φέρεται να έχει κάνει όλα αυτά θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης από το σεξ. Εδώ κολλάει το γιατί τώρα; Γιατί δεν αποτάθηκε στην κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό; Μετά τον δεύτερο, τον τρίτο. Γιατί τώρα;» είπε ακόμα.

«Αγαπάμε τη Δικαιοσύνη αλλά φτιάχτηκε από ανθρώπους και είναι ατελής», είπε ο σκηνοθέτης και το πλατό ξέσπασε σε συγχαρητήρια.

«Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ. Καλλιτέχνης δεν είναι επάγγελμα, καλλιτέχνης είναι η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο κύριος Μοθωναίος είναι τεράστιος καλλιτέχνης όχι γιατί ασκεί την υποκριτική αλλά διότι έχει υποστεί τόση ασχήμια από το ανθρώπινο είδος και ξυπνάει κάθε πρωί και λέει στον εαυτό του ότι αξίζει τη χαρά και δέχεται την αγκαλιά ενός ανθρώπου. Αυτό είναι καλλιτεχνία. Δεν είναι να στέκεσαι στην Επίδαυρο και να τραβάς μονολόγους και να συντονίζονται οι πέτρες. Οι πέτρες και τα σανίδια δεν είναι τίποτα χωρίς τους ανθρώπους »,κατέληξε.

Δείτε το βίντεο:

«Καλλιτέχνης είναι ο Μοθωναίος, όχι αυτός που τραβάει μονολόγους και συντονίζονται οι πέτρες»

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

13 Μαϊ 2023

Victoria de Angelis | Η μπασίστρια των Måneskin με την τραγική ιστορία

Στα 15 της είδε τη μητέρα της να πεθαίνει στα χέρια της.

13 Μαϊ 2023
Περισσότερα από

News

04 Μαρ 2023

Η Έλενα Ναθαναήλ αγκαλιά με την κόρη της την δεκαετία του ’80

Ένα σπάνιο φωτογραφικό ντοκουμέντο της υπέροχης Ελληνίδας γαζέλας που έφυγε σαν σήμερα.

22 Φεβ 2023

"Mε λένε Εμίλια Κλαρκ και σχεδόν πέθανα από ανεύρυσμα. Δύο φορές"

Η διάσημη ηθοποιός που γνωρίσαμε μέσα από το Game of Thrones έκρυβε για χρόνια τη σοβαρή περιπέτεια της υγείας της.

19 Ιαν 2023

"Βαριέμαι τη ρουτίνα": Η Έλενα Ναθαναήλ έφυγε στα 61 της σαν σήμερα φροντίζοντας να σπάσει το καλούπι

Μοναδική, επιβλητική, ξεχωριστή φιγούρα του ελληνικού κινηματογράφου. Δείτε όσα είπε στην τελευταία της τηλεοπτική συνέντευξη.

08 Ιαν 2023

Ο Τάκης Ζαχαράτος ντύνεται Έλλη Στάη και σπάει το Internet

Ο δημοφιλής σόουμαν "μπαίνει" στον ρόλο της Έλλης Στάη, στο νέο του σόου "Σαν κάποιος θίασος" στο Θέατρο Βεργίνα - Regency Casino, στη Θεσσαλονίκη.

28 Δεκ 2022

"Ο Διάβολος φοράει Prada": 10 πράγματα που δεν ήξερες για την κωμωδία

Η αμοιβή της Στριπ, σε ποιον βάσισε την ερμηνεία της, οι σχεδιαστές που δεν έδιναν από φόβο ρούχα τους και πολλά, πολλά ακόμη!

27 Δεκ 2022

Pretty Woman: πώς η Ρόμπερτς είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τον έχασε και ξανακέρδισε

Μπορεί να φανταστεί κανείς άλλη πρωταγωνίστρια; Κι όμως!

10 Δεκ 2022

Η τραγική ιστορία της μεγάλης κόρης της Τζέιν Μπίρκιν: Όταν έδωσε τέλος στη ζωή στα 46 της

Η 46χρονη Κέιτ Μπάρι ήταν γνωστή κυρίως ως φωτογράφος μόδας.

18 Νοε 2022

Ντόλι Πάρτον: "Δεν με ενοχλούν τα ανέκδοτα για τις ξανθιές γιατί ούτε χαζή είμαι, ούτε και ξανθιά"

Η Ντόλι Πάρτον είναι το απόλυτο Rebel Girl. Μουσικός, επιχειρηματίας και φιλάνθρωπος μας διδάσκει με τα dollyisms της πώς να επιτύχουμε στη ζωή.

13 Νοε 2022

"Μην αγχώνεσαι, θα γίνεται όλο και χειρότερο"

Δύο θρυλικές γυναίκες: Όταν η άβγαλτη Νταϊάνα συνάντησε την γεμάτη αυτοπεποίθηση Γκρέις Κέλι.