ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Σταυροδρόμι πολιτισμών και ανθρώπων, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λίκνο της ελληνικής γαστρονομίας. Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης μας εξηγεί το γιατί.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Πέρσι τον Νοέμβριο η Θεσσαλονίκη πέτυχε έναν ακόμα στόχο: εντάχθηκε στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco, η πρώτη ελληνική πόλη ανάμεσα σε 246 πόλεις όλου του κόσμου που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο από την ίδρυση του το 2004. Και τώρα αποκτά και το σήμα της. Πρόκειται για ένα νέο λογότυπο που συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G» που αντιστοιχεί στη λέξη «Gastronomy» (Γαστρονομία). Λογότυπο που έρχεται τώρα να επικοινωνήσειτη νέα ιδιότητα της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικού προορισμού και με τη σφραγίδα του παγκόσμιου οργανισμού.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, επισήμανε πως: «όλοι μαζί χέρι-χέρι θα βοηθήσουμε, ώστε το νέο αυτό να φτάσει παντού και κόσμος που θα έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να απολαύσει το Σαββατοκύριακο, ήτην εβδομάδα, ή τις διακοπές του, να κάνει και τη γαστρονομική κατάθεση ψυχής, που εδώ την βρίσκουμε άπλετη. Είναι ένα θετικό γεγονός σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία. Είναι όλοι πολύ πιεσμένοι από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, από τον πόλεμο που αυτή τη στιγμή λαμβάνει χώρα στην Ουκρανία, αλλά εμείς θεωρούμε ότι είναι ηθική υποχρέωσή μας να κάνουμε τη δουλειά μας και να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα, η οποία ελπίζουμε να είναι πιο λαμπερή, πιο φωτεινή και ελπιδοφόρα για όλους», δήλωσε η υφυπουργός Τουρισμού.

Για ένα success story και μία κοινή προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στην παγκόσμια διάκριση που κατακτήθηκε με την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας. Ο κ. Ζέρβας απηύθυνε κάλεσμα προς τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, να καταστούν συνιδιοκτήτες και συμμέτοχοι και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, κάνοντας λόγο για «μια χρυσή ευκαιρία, ώστε να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης που είναι η γαστρονομία».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης, οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival, Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης. Με την ευκαιρία της αποκάλυψης του νέου σήματος συνομιλήσαμε με τον σεφ Μανώλη Παπουτσάκη, που δραστηριοποιείται στην πόλη με το εστιατόριο «Χαρούπι» (σημείο αναφοράς πλέον για την Θεσσαλονίκη) και το πιο πρόσφατο «Δέκα Τραπέζια». Έναν Κρητικό που πολιτογραφήθηκε «Θεσσαλονικιός».

Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης

-Τι ακριβώς σημαίνει η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως Πόλη Γαστρονομίας;

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πλούσιο γαστρονομικό παρελθόν, παρόν και (ελπίζω) μέλλον. Η ανακήρυξή της ως γαστρονομικής πρωτεύουσας από την Unesco αναγνωρίζει το γαστρονομικό της παρελθόν, υποστηρίζει μέσω της διάκρισης αυτής το γαστρονομικό της παρόν και δημιουργεί αισιοδοξία αλλά και ώθηση για μια προοδευτική και εξωστρεφή γαστρονομική δράση στο μέλλον. Για τους ανθρώπους της γαστρονομίας της πόλης (50.000 άνθρωποι τουλάχιστον ασχολούνται με τον τομέα της εστίασης στη Θεσσαλονίκη) είναι μια αναγνώριση και μια προβολή της δουλειάς τους, αλλά και μια υποχρέωση να φανούν αντάξιοι του τίτλου της γαστρονομικής πρωτεύουσας. Η Θεσσαλονίκη προβάλλει σε όλο του το εύρος το νόστιμο, ελληνικό, βασισμένο στα ντόπια υλικά καλομαγειρεμένο φαγητό με μετρημένες επιρροές από ξένες κουζίνες, αλλά και με μια αρκετά νεωτερική ματιά σε σχέση με αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη ελληνική κουζίνα. Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν!

-Tι είδους πρωτοβουλίες θα μπορούσαμε να αναμένουμε σε αυτό το πλαίσιο;

Ήδη ο Δήμος έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει μια σειρά από δραστηριότητες, όπως τη διασύνδεση εστιατόρων- σεφ- παραγωγών προκειμένου να δοθεί ώθηση στην εντοπιότητα της πρώτης ύλης, την προώθηση ενημερώσεων και σειρά από δράσεις που αφορούν τη βιωσιμότητα, σχεδιάζει γαστρονομικά events στο εξωτερικό για να προβάλλει την γαστρονομία της πόλης. Επίσης σχεδιάζονται μεγάλα events στην ίδια την πόλη που θα συμμετάσχουν πολλοί σεφ και που θα μαγειρέψουν ανοικτά για τον κόσμο προβάλλοντας την κουζίνα της πόλης. Γενικότερα αυτή η διάκριση βάζει ένα πλαίσιο για το πού πρέπει να κινηθούμε σε σχέση με τη γαστρονομία μας. Αν αποκτήσουμε συνείδηση της ευκαιρίας θα προσπαθήσουμε να εμπλουτίσουμε και τη γαστρονομική μας κουλτούρα της σε πιο ξεχωριστά μονοπάτια. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι η καρδιά του comfort food, αλλά εύκολα θα την έβλεπα πια να προχωράει και προς την υψηλή γαστρονομία. Σίγουρα η διάκριση αυτή βοηθάει και προς αυτήν την κατεύθυνση.

-Πώς θα περιγράφατε τον γαστρονομικό χάρτη της πόλης;

Η καρδιά της γαστρονομίας της πόλης βρίσκεται στους δρόμους της. Περπατιέται όλη. Από τα παραδοσιακά μεζεδοπωλεία και τα ουζερί, τα ψαροφαγικά εστιατόρια, τα κρεατάδικα και τα ψητοπωλεία της, τις αγορές της, τα «προχώ» γαστροκαφενεία της και τις ταβέρνες, τα street foodάδικα, τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία της, τα μαγειρεία της και τα εστιατόριά της. Όλα αυτά βρίσκονται στην καρδιά της πόλης και καλούν κάθε επισκέπτη να τα ανακαλύψει με τα πόδια. Όρεξη να ‘χει να δοκιμάζει κανείς!

Κεντρική εικόνα: istock


Ακολουθήστε το Womantoc στο Instgram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.