ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Σταυροδρόμι πολιτισμών και ανθρώπων, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λίκνο της ελληνικής γαστρονομίας. Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης μας εξηγεί το γιατί.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Πέρσι τον Νοέμβριο η Θεσσαλονίκη πέτυχε έναν ακόμα στόχο: εντάχθηκε στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco, η πρώτη ελληνική πόλη ανάμεσα σε 246 πόλεις όλου του κόσμου που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο από την ίδρυση του το 2004. Και τώρα αποκτά και το σήμα της. Πρόκειται για ένα νέο λογότυπο που συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G» που αντιστοιχεί στη λέξη «Gastronomy» (Γαστρονομία). Λογότυπο που έρχεται τώρα να επικοινωνήσειτη νέα ιδιότητα της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικού προορισμού και με τη σφραγίδα του παγκόσμιου οργανισμού.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, επισήμανε πως: «όλοι μαζί χέρι-χέρι θα βοηθήσουμε, ώστε το νέο αυτό να φτάσει παντού και κόσμος που θα έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να απολαύσει το Σαββατοκύριακο, ήτην εβδομάδα, ή τις διακοπές του, να κάνει και τη γαστρονομική κατάθεση ψυχής, που εδώ την βρίσκουμε άπλετη. Είναι ένα θετικό γεγονός σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία. Είναι όλοι πολύ πιεσμένοι από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, από τον πόλεμο που αυτή τη στιγμή λαμβάνει χώρα στην Ουκρανία, αλλά εμείς θεωρούμε ότι είναι ηθική υποχρέωσή μας να κάνουμε τη δουλειά μας και να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα, η οποία ελπίζουμε να είναι πιο λαμπερή, πιο φωτεινή και ελπιδοφόρα για όλους», δήλωσε η υφυπουργός Τουρισμού.

Για ένα success story και μία κοινή προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στην παγκόσμια διάκριση που κατακτήθηκε με την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας. Ο κ. Ζέρβας απηύθυνε κάλεσμα προς τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, να καταστούν συνιδιοκτήτες και συμμέτοχοι και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, κάνοντας λόγο για «μια χρυσή ευκαιρία, ώστε να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης που είναι η γαστρονομία».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης, οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival, Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης. Με την ευκαιρία της αποκάλυψης του νέου σήματος συνομιλήσαμε με τον σεφ Μανώλη Παπουτσάκη, που δραστηριοποιείται στην πόλη με το εστιατόριο «Χαρούπι» (σημείο αναφοράς πλέον για την Θεσσαλονίκη) και το πιο πρόσφατο «Δέκα Τραπέζια». Έναν Κρητικό που πολιτογραφήθηκε «Θεσσαλονικιός».

Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης

-Τι ακριβώς σημαίνει η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως Πόλη Γαστρονομίας;

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πλούσιο γαστρονομικό παρελθόν, παρόν και (ελπίζω) μέλλον. Η ανακήρυξή της ως γαστρονομικής πρωτεύουσας από την Unesco αναγνωρίζει το γαστρονομικό της παρελθόν, υποστηρίζει μέσω της διάκρισης αυτής το γαστρονομικό της παρόν και δημιουργεί αισιοδοξία αλλά και ώθηση για μια προοδευτική και εξωστρεφή γαστρονομική δράση στο μέλλον. Για τους ανθρώπους της γαστρονομίας της πόλης (50.000 άνθρωποι τουλάχιστον ασχολούνται με τον τομέα της εστίασης στη Θεσσαλονίκη) είναι μια αναγνώριση και μια προβολή της δουλειάς τους, αλλά και μια υποχρέωση να φανούν αντάξιοι του τίτλου της γαστρονομικής πρωτεύουσας. Η Θεσσαλονίκη προβάλλει σε όλο του το εύρος το νόστιμο, ελληνικό, βασισμένο στα ντόπια υλικά καλομαγειρεμένο φαγητό με μετρημένες επιρροές από ξένες κουζίνες, αλλά και με μια αρκετά νεωτερική ματιά σε σχέση με αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη ελληνική κουζίνα. Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν!

-Tι είδους πρωτοβουλίες θα μπορούσαμε να αναμένουμε σε αυτό το πλαίσιο;

Ήδη ο Δήμος έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει μια σειρά από δραστηριότητες, όπως τη διασύνδεση εστιατόρων- σεφ- παραγωγών προκειμένου να δοθεί ώθηση στην εντοπιότητα της πρώτης ύλης, την προώθηση ενημερώσεων και σειρά από δράσεις που αφορούν τη βιωσιμότητα, σχεδιάζει γαστρονομικά events στο εξωτερικό για να προβάλλει την γαστρονομία της πόλης. Επίσης σχεδιάζονται μεγάλα events στην ίδια την πόλη που θα συμμετάσχουν πολλοί σεφ και που θα μαγειρέψουν ανοικτά για τον κόσμο προβάλλοντας την κουζίνα της πόλης. Γενικότερα αυτή η διάκριση βάζει ένα πλαίσιο για το πού πρέπει να κινηθούμε σε σχέση με τη γαστρονομία μας. Αν αποκτήσουμε συνείδηση της ευκαιρίας θα προσπαθήσουμε να εμπλουτίσουμε και τη γαστρονομική μας κουλτούρα της σε πιο ξεχωριστά μονοπάτια. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι η καρδιά του comfort food, αλλά εύκολα θα την έβλεπα πια να προχωράει και προς την υψηλή γαστρονομία. Σίγουρα η διάκριση αυτή βοηθάει και προς αυτήν την κατεύθυνση.

-Πώς θα περιγράφατε τον γαστρονομικό χάρτη της πόλης;

Η καρδιά της γαστρονομίας της πόλης βρίσκεται στους δρόμους της. Περπατιέται όλη. Από τα παραδοσιακά μεζεδοπωλεία και τα ουζερί, τα ψαροφαγικά εστιατόρια, τα κρεατάδικα και τα ψητοπωλεία της, τις αγορές της, τα «προχώ» γαστροκαφενεία της και τις ταβέρνες, τα street foodάδικα, τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία της, τα μαγειρεία της και τα εστιατόριά της. Όλα αυτά βρίσκονται στην καρδιά της πόλης και καλούν κάθε επισκέπτη να τα ανακαλύψει με τα πόδια. Όρεξη να ‘χει να δοκιμάζει κανείς!

Κεντρική εικόνα: istock


Ακολουθήστε το Womantoc στο Instgram

Read Next

18 Ιουν 2022

Η νέα συλλογή του Kose Resortwear εμπνέεται από τα χειροποίητα κεραμικά πλακάκια της Μυρσίνης Αλεξανδρίδη

Το ελληνικό luxury resoertwear brand συνεργάζεται με την αρχιτέκτονα και εικαστικό για την καλοκαιρινή του συλλογή.

16 Ιουν 2022

Handbag Collection: Οι Ancient Greek Sandals παρουσιάζουν την πρώτη τους συλλογή από τσάντες

Η Handbag Collection δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από αρχετυπικά ελληνικά οικιακά σκεύη για να τα μετουσιώσει σε μια ολοκληρωμένη σειρά από σοφιστικέ daywear τσάντες.

Περισσότερα από

Made in Greece

16 Ιουν 2022

"Είμαστε σήμερα οι γυναίκες που είμαστε γιατί υπήρξαν άλλες πριν από εμάς"

Η εικαστικός Μαρία Βαρελά μας μιλά για τη σύγχρονη τέχνη και την απόφασή της να ασχοληθεί με την παράδοση, τις συλλογικότητες των γυναικών και την τεχνολογία.

16 Ιουν 2022

Ο Guardian ψηφίζει τις καλύτερες παραλίες της Ελλάδας με έπαθλο διακοπές

Οι πέντε ομορφότερες που ξεχώρισαν στον καλοκαιρινό διαγωνισμό.

16 Ιουν 2022

Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός εμπνέει σήμερα σχεδιαστές και καλλιτέχνες σε όλο τον πλανήτη

Το BBC, αποθεώνει την Ελλάδα και διαβεβαιώνει πως βρισκόμαστε εν μέσω μιας "ελληνιστικής αναγέννησης"

07 Ιουν 2022

Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας 2022: Είναι η ελληνική κουζίνα η νέα διεθνής γαστρονομική τάση;

Η ελληνική κουζίνα εξελίσσεται σε δυναμική διεθνή τάση και τα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας θα χειροκροτήσουν τα καλύτερα εστιατόρια της χώρας στις 7 Ιουνίου στο "Makedonia Palace" στη Θεσσαλονίκη.

02 Ιουν 2022

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ: "Ελλάδα, θα θέλεις να μείνεις για πάντα"

Με την αληθινή ιστορία του Όττο on camera απευθείας από τη Μήλο ξεκινά η νέα τουριστική σεζόν που συμβουλεύει τους επισκέπτες "να προσέχουν γιατί…"

27 Μαϊ 2022

Greekaba: Η capsule συλλογή του Christian Louboutin φέρει έντονα στοιχεία ελληνικότητας

Γαλάζιο και λευκό, σχήματα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική τέχνη, το "μπλε μάτι" αλλά και η διάσημη "Κυρία Τεπενδρή" πρωταγωνιστούν στα νέα κομμάτια του διάσημου Γάλλου σχεδιαστή.

17 Μαϊ 2022

Γαλάζιες σημαίες: 2η παγκοσμίως σε παραλίες η Ελλάδα

Η Ελλάδα κατέκτησε και φέτος 96 σημαίες σε Αττική, Κρήτη, Ρόδο και Χαλκιδική.

15 Μαϊ 2022

Made in Greece | 15 κομμάτια για να δημιουργήσεις μία καλοκαιρινή γκαρνταρόμπα από ελληνικά brands

Όλα τα κομμάτια που αξίζει να προσθέσεις στη συλλογή σου φέτος το καλοκαίρι από τις νέες συλλογές των ελληνικών brands.

15 Μαϊ 2022

Το ντιζάιν σουβλατζίδικο στη Βαλένθια που θυμίζει ελληνικό νησί

Ένα ελληνικό εστιατόριο στη Βαλένθια με απόλυτα δωρικό ντιζάιν αποθεώνει το γαστριμαργικό μας θησαυρό, το ελληνικό σουβλάκι