ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

Παραμονές αποκριάς του 1989 και στο σαλόνι της οικογένειας Στράκα, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, φτιάχνονται οι πρώτες αποκριάτικες στολές ενηλίκων, με λίγα κομμάτια υφάσματος, βελόνες, ψαλίδια και πολλή φαντασία. Από το μικρό δωμάτιο της δεκαετίας εκείνης, 35 χρόνια μετά, η οικογένεια Στράκα διατηρεί πλέον επιχείρηση -ένα μικρό εργοστάσιο που ράβει χιλιάδες στολές για καρναβαλιστές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τον Δημήτρη Στράκα τον αποκαλούν "γκουρού των στολών" και έχει μεταμορφώσει μέχρι σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου, ράβοντας στολές ακόμα και για γκρουπ που συμμετείχε στο διάσημο καρναβάλι της Βενετίας.

"Όταν ξεκινήσαμε δεν υπήρχαν καν στολές ενηλίκων στη Θεσσαλονίκη, αλλά μόνο έτοιμες μεταμφιέσεις για παιδιά. Οι άντρες ντύνονταν με δικά τους υλικά και ρούχα από το σπίτι και μεταμφιέζονταν συνήθως σε γυναίκες και οι γυναίκες σε άνδρες. Βλέποντας το κενό στην αγορά αποφασίσαμε να κάνουμε το βήμα και ξεκινήσαμε δειλά δειλά" εξηγεί, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Δημήτρης Στράκας. Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν θυμάται τα πρώτα χρόνια, τότε που, πριν ακόμη κλείσει τα 19, αντί να πάει για σπουδές στη Νομική Θεσσαλονίκης, επέλεξε τον τομέα της ψυχαγωγίας και συγκεκριμένα το κομμάτι της κατασκευής των στολών.

"Η πρώτη στολή μας ήταν ένας μάγος. Πήραμε τα υφάσματα στη λιανική και τα κόψαμε στο σαλόνι του σπιτιού. Δεν είχαμε ιδέα αν αυτό που κάναμε θα άρεσε στον κόσμο. Από μια αγορασμένη ρόμπα κάναμε, με μικρές παρεμβάσεις, τη στολή της γιαγιάς, πήραμε κάτι κλαδωτά κλινοσκεπάσματα από τη θεία μου και ράψαμε δυο στολές - τσιγγάνες, ενώ μας βοήθησε μια γειτόνισσα που έραψε δυο κλόουν και έτσι ξεκινήσαμε, την πρώτη κολεξιόν των στολών μας" εξηγεί.

Η επιχείρηση ήταν και παραμένει οικογενειακή υπόθεση. Η σύζυγος - σχεδιάστρια μόδας, σπουδάστρια σχεδίου μόδας πριν από τρεις δεκαετίες, η μητέρα που είχε γνώσεις ραπτικής και η ιδέα που έγινε κοινή αγάπη. Για μια πενταετία ήταν οι μοναδικοί που έραβαν και για ενήλικες. Οι πρώτες στολές ξεπούλησαν και κάθε χρόνο που περνούσε, όλο και περισσότερες ήταν οι παραγγελίες, οι πωλήσεις αυξάνονταν, η δουλειά είχε ανοδική πορεία και οι ραπτομηχανές ...έκοβαν και έραβαν, από κοκκινοσκουφίτσες και στρουμφ μέχρι σπανιόλες και βρικόλακες.

"Υπήρξε μια εποχή από τότε που μπήκαμε στο κατάστημά μας, στην Ίωνος Δραγούμη, που είχαμε ουρά από κόσμο, ο οποίος περίμενε υπομονετικά για να διαλέξει στολή και να αγοράσει ή να νοικιάσει αυτήν που τον εκφράζει ή τού ταιριάζει. Γενικά αυτήν την περίοδο κάθε χρόνο παίρνουν φωτιά οι μηχανές μας, γιατί εμείς μπορεί να κάνουμε παραγωγή όλο τον χρόνο, αλλά οι καρναβαλικές ομάδες και κυρίως οι πελάτες λιανικής, έρχονται και ζητάνε στολές μέχρι και την τελευταία στιγμή, έτσι μέχρι και την Τσικνοπέμπτη εμείς ράβουμε" σημειώνει ο κ. Στράκας.

Σήμερα ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές. Από τα χέρια του έχουν περάσει αναρίθμητες μεταμφιέσεις, εκατοντάδες χιλιάδες στολές και σχέδια που φτάνουν κοντά στα 2500. Όπως λέει, δεν είναι λίγες οι φορές που τις ιδέες τις δίνει ο κόσμος που συνήθως προτιμά ήρωες από κινηματογραφικές επιτυχίες ή αγαπημένες σειρές της τηλεόρασης. Παλαιότερα προτιμούσε πολιτικούς, ενώ πλέον έχουν πέραση οι τραγουδιστές, με τον Έλβις Πρίσλεϊ να αποτελεί διαχρονική αξία. Φέτος την τιμητική της έχει η ντίσκο, ενώ πολύ εντυπωσιακές ήταν οι δούκισσες και οι πριγκίπισσες που έραψαν για γκρουπ που συμμετέχει στο μεγάλο καρναβάλι της Βενετίας.

Διαχρονική αξία παραμένουν και ήρωες όπως ο Μπάτμαν, ο Σπάιντερμαν ή ο Σούπερμαν. Όσο για την αγαπημένη μεταμφίεση του …μάγου των στολών; Αν και φτιάχνει χιλιάδες, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει να μπει στο κλίμα των ημερών εξαιτίας του όγκου και φόρτου της δουλειάς, μόνο μια φορά όλα αυτά τα χρόνια ντύθηκε καρναβάλι, με την αγαπημένη του στολή να είναι ο Μίκυ Μάους.

Πηγή: ΑΠΕ (Αναστασία Τελιανίδου), τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Στράκας

Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.

10 Φεβ 2024

ZoeK: Η Ζωή Κέρος επαναπροσδιόρισε το military jacket μέσω του χειροποίητου κεντήματος

Το brand ZoeK έχει γίνει συνώνυμο των one-of-a-kind military jackets συνδυάζοντας την αυστηρότητα της στολής με την τρυφερότητα της παράδοσης.