ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Aumorfia: Η σκοτεινή αισθητική των δερμάτινων αξεσουάρ της Θεανούς Ραβαζούλα - Ποταμιάνου

Το αξεσουάρ και κοσμήματα Aumorfia επαναπροσδιορίζουν την έννοια του φετίχ που συνοδεύει τα αντικείμενα φτιαγμένα από δέρμα.

aumorfia

Τα δερμάτινα αξεσουάρ - κοσμήματα έχουν ταυτιστεί με το φετίχ και την S&M κουλτούρα, μια συγκεκριμένη έκφανση της queer αισθητικής, καθώς και με τις φυλές των "μεταλλάδων" και των "γκοθάδων" και ακριβώς για αυτό - επειδή δηλαδή έγιναν σύμβολο υποκουλτούρων - πέρασαν στην ποπ κουλτούρα και εν τέλει τα catwalks στα οποία και αποθεώθηκαν ουκ ολίγες φορές. Σπάνια όμως μπόρεσαν οι σχεδιαστές να τα αποφορτίσει ερωτικά ή να τα απογυμνώσει από τη "σκληράδα" που τα έντυσε το metal. Αν, δε, λάβουμε υπόψιν και το σχετικά πρόσφατο σκάνδαλο Balenciaga από το οποίο ο οίκος δυσκολεύεται ακόμη να απεμπλακεί, τότε αντιλαμβανόμαστε την ισχυρή σημειολογία του δέρματος στα αξεσουάρ.

Από τις υποκουλτούρες στον επαναπροσδιοριμού του υλικού

Για αυτό και είναι εξαιρετικά ανανεωτικό να κοιτάζει κανείς τα εμπνευσμένα αξεσουάρ - κοσμήματα Aumorfia της Θεανούς Ραβαζούλα - Ποταμιάνου, που επανακαθορίζουν το υλικό και τη χρήση του μέσω του μαγικού συνδυασμού λειτουργικότητας - ομορφιάς, της διακριτικής πολυτέλειας και της μαλακότητας που έχουν τα σχέδιά της, παρά τη βιομηχανική τους αφετηρία.

Η Αθηναία Θεανώ Ραβαζούλα - Ποταμιάνου σπούδασε interior & graphic design μετά από μια σύντομη θητεία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά και αφού δούλεψε ως interior stylist σε περιοδικά και διαφημιστικές καμπάνιες, άρχισε να αναλαμβάνει interior και graphic projects μέσω του γραφείου Visual Bytes, με ένα ευρύ πεδίο εφαρμογών. Η ιδιότητά της συναντήθηκε με το παιδικό βίωμα - έμαθε ραπτική και πατρόν δίπλα στη μητέρα της - και την ανάγκη να δημιουργήσει κάτι που δεν έβρισκε πουθενά στην αγορά: δερμάτινα αξεσουάρ - κοσμήματα που να μην είναι κτις, αλλά προϊόν άρτιου σχεδιασμού. Κι έτσι δημιουργήθηκαν τα Aumorfia.

Γνωρίστε τα Aumorfia και την δημιουργό τους

Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand Aumorfia;

Το 2014 ξεκίνησα το brand Aumorfia, με σκοπό να αρχίσω να αξιοποιώ σχέδια μικρότερης κλίμακας που έκανα κατά τη διάρκεια την επαγγελματικής μου πορείας. Και επειδή είχα την ανάγκη να υλοποιούνται άμεσα, ενώ παράλληλα να έχω τον έλεγχο παραγωγής τους, άρχισα με την εφαρμογή τους σε αξεσουάρ και κοσμήματα. Τώρα πια, με τη δημιουργία του πρώτου μας καταστήματος, ο σχεδιασμός έχει επεκταθεί και σε αντικείμενα διακόσμησης και θα εξελίσσεται διαρκώς μέσα από συνεργασίες με άλλους Έλληνες σχεδιαστές.

aumorfia

Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του brand Aumorfia με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

Δέρμα, γεωμετρία, σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Μπορείς να μας περιγράψεις το πώς οραματίζεσαι την εκάστοτε συλλογή και εν τέλει τη δημιουργείς;

Συνήθως ξεκινά από μια αίσθηση, όσον αφορά στη σχέση των υλικών μεταξύ τους, μια εποχή και τις αξίες της, ένα καλλιτεχνικό κίνημα και τους συμβολισμούς του. Με ενδιαφέρει πάντα να τηρείται μια λεπτή ισορροπία μεταξύ μινιμαλισμού, γεωμετρίας, σχεδιαστικής αρτιότητας, διαχρονικής κομψότητας, διακριτικής πολυτέλειας, με μια δόση "σκοτεινής" αισθητικής. Όλα αυτά δημιουργούν το "πλαίσιο" μέσα στο οποίο θα κινηθώ.

Κατόπιν επιλέγω σχέδια από το sketchbook/αρχείο μου, που μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το πλαίσιο, τα εξελίσσω, δημιουργώ νέα με την προσθήκη στοιχείων με αναφορές στις τρέχουσες τάσεις ή σε νέες δικές μου προσλαμβάνουσες, και καταλήγω σε ένα σύνολο με ενιαία εικόνα, πιστό στην ταυτότητα του brand.

aumorfia

Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;

Οι προκλήσεις είναι πολλές! Το να είσαι σχεδιαστής(είτε μόδας ή αντικειμένων) στην Ελλάδα είναι ένα ακριβό, αυτοχρηματοδοτούμενο "χόμπι". Και το λέω αυτό μετά λύπης, διότι έτσι αντιμετωπίζεται ακόμα στις μέρες μας από το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, αλλά και από το κράτος. Παρ’όλο που το ελληνικό design το θεωρώ μεγαλύτερο άσσο από τον τουρισμό για τη χώρα μας, δυστυχώς η νοοτροπία του εύκολου και γρήγορου κέρδους που έχει καταλάβει τις συνειδήσεις πολιτών και κράτους, μας εμποδίζει από το να έχουμε ένα συνεπές και δομημένο πλάνο για το μέλλον.

Η πρόκληση λοιπόν είναι ότι πρέπει όλα να τα κάνεις μόνος σου, και μάλιστα εάν το προϊόν σου είναι πρωτότυπο σε χαρακτήρα και σχεδιασμό, και άρα όχι τόσο οικείο στον καταναλωτή, πρέπει να προσπαθήσεις δέκα φορές περισσότερο, ώστε να εκπαιδεύσεις και δημιουργήσεις το κοινό σου. Το μεγάλο προνόμιο, που τουλάχιστον βιώνω εγώ, είναι το να μπορείς να γνωρίζεις και να συνδιαλέγεσαι με δημιουργικούς ανθρώπους, να μοιράζεσαι τις αγωνίες και τα όνειρα σου.

aumorfia

aumorfia

Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;

Σε επίπεδο εκπαίδευσης, καμία. Είχα μητέρα που ασχολούνταν με τη ραφή και την παραγωγή ενδυμάτων, οπότε έχω αίσθηση της αλυσίδας παραγωγής, γνωρίζω πατρόν και ραφή, και έτυχε σε νεαρή ηλικία, να βιώσω εκ των έσω το χώρο της μόδας μέσω του μόντελινγκ. Πέραν αυτών, παρακολουθώ την μόδα, αλλά δεν θα έλεγα ότι ορίζει τον τρόπο που θα δουλέψω. Παίρνω στοιχεία που μου αρέσουν, αλλά ο τρόπος που σχεδιάζω βασίζεται περισσότερο στις αρχές του industrial design (σχεδιασμός αντικειμένων), το οποίο έχω διδαχθεί. Ξεκινάω δηλαδή με ένα όραμα και κατόπιν το αποδομώ, αφαιρώντας περιττές λεπτομέρειες, μέχρι να το φτάσω στο σημείο να είναι απόλυτα λειτουργικό και όμορφο ταυτόχρονα.

Τι είναι για σένα το προσωπικό στιλ;

Το να γνωρίζεις ποιος είσαι, τι σου πάει, και να θέλεις να το εκφράζεις δημιουργικά μέσω του τρόπου που ντύνεσαι, χωρίς να σε ενδιαφέρει να ανήκεις κάπου, να ακολουθείς τάσεις ή να αρέσεις στους άλλους απαραιτήτως.

aumorfia

Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σου;

Οι επιρροές μου προέρχονται κυρίως από άλλους χώρους. Μεγάλη επιρροή έχω δεχθεί από αρχιτέκτονες όπως ο Carlo Scarpa, ο Tadao Ando, ο Άρης Κωσταντινίδης, σχεδιαστές από το κίνημα του Ζετσεσιονισμού, της σχολής Bauhaus, ζωγράφους, όπως ο Γιάννης Μόραλης, ο László Moholy-Nagy, ο Ellsworth Kelly, πολλούς γλύπτες, κινηματογραφιστές και χορογράφους, όπως η Martha Graham.

Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσες σε δείπνο και πού θα τον πήγαινες στην πόλη σου;

Δυσκολεύομαι να απαντήσω, γιατί παρ’όλο που θαυμάζω τη δουλειά του Rick Owens, δεν ξέρω αν θα με ενδιέφερε ως χαρακτήρας για να συμφάγουμε. Ίσως, με τον Haider Ackermann, ώστε να φέρει την μούσα του Tilda Swinton. Θα περπατούσαμε στο κέντρο και θα περνάμε στο χέρι κάποιο καλό street food.

aumorfia

Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας με δέρμα που θεωρείς ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;

Δεν μπορώ να πω ότι μου έρχεται κάποια εικόνα. Άλλωστε γι αυτό δημιούργησα τα δικά μου δερμάτινα αξεσουάρ. Γιατί παρόλο που μου άρεσε το δέρμα, έβρισκα τρομερά κιτς όλη τη διαχείριση του ως υλικό για αξεσουάρ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία του ενδύματος. Τελικά, το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;

Δεν ξέρω πια τι να πω. Πιστεύω ότι σε κάθε εποχή υπάρχει κάτι θετικό και κάτι αρνητικό σε όλους τους τομείς. Κάποιες στιγμές απογοητεύεσαι και κάποιες άλλες σε καταλαμβάνει ένα κύμα αισιοδοξίας. Η ισορροπία μεταξύ αυτών είναι το δύσκολο και νομίζω ότι το μέλλον αυτό χρειάζεται. Ισορροπία.

aumorfia

Πού μπορούμε να βρούμε τα Aumorfia;

Στο online κατάστημα μας aumorfia.com και στο νέο φυσικό μας πλέον κατάστημα, Πραξιτέλους 15-19 στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, όπου φιλοξενούμε, πέραν των κοσμημάτων, αντικειμένων και αξεσουάρ μας, κεραμικά, ρούχα και έργα τέχνης περιορισμένης έκδοσης, σε συνεργασία με Έλληνες καλλιτέχνες και παραγωγούς των οποίων τη δουλειά θαυμάζουμε.

Read Next

16 Απρ 2024

Ancient Greek Sandals x Castañer: Η capsule συλλογή- ωδή στην μεσογειακή κληρονομιά

Μια συνεργασία που απογειώνει τον διαχρονικό σχεδιασμό συνδυάζοντας την ελληνική και ισπανική χειροτεχνία.

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

Περισσότερα από

Made in Greece

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.