Όχι, δεν είναι επιστημονική φαντασία αλλά μία φοβερή, προωθημένη, επιστημονική λύση που φτάνει σε εμάς από Ελβετούς ερευνητές μετά από λεπτομερείς μελέτες πάνω στο πώς μπορεί να βελτιωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο οι ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Στόχος των Ελβετών που δουλεύουν πάνω στην συγκεκριμένη ιδέα είναι, εκτός των άλλων, να μειώσουν την εξάρτηση των κατοίκων των σύγχρονων πόλεων από τα αυτοκίνητα τους και κατ' επέκταση την κατανάλωση καυσίμων και τη ρύπανση του αέρα.

Η ιδέα είχε κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση της στο Σικάγο πολλά χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 1893, ενώ ανάλογοι μηχανικοί κυλιόμενοι διάδρομοι είχαν χρησιμοποιηθεί στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1900.

Πάντως τώρα η δέα επανέρχεται πιο δυναμικά από ποτέ και με τη δυνατότητα πλέον να εφαρμοστεί απόλυτα στην καθημερινότητα μας. Έτσι, οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), στο πλαίσιο του προγράμματος PostCarWorld (Κόσμος Μετά-το-Αυτοκίνητο), σχεδίασαν ένα δίκτυο γρήγορα κινούμενων πεζοδρομίων, που θα μπορούν να μεταφέρουν 7.000 ανθρώπους την ώρα και εξηγούν ότι είναι εφικτό να υπάρξει ένα ολόκληρο δίκτυο αυτοκινούμενων πεζοδρομίων στο κέντρο μιας πόλης.

Η ταχύτητα των πεζοδρομίων μπορεί να φτάνει τα 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή ακριβώς είναι η μέση ταχύτητα με την οποία κινούνται οι άνθρωποι στις περισσότερες μεγάλες πόλεις κατά τις ώρες αιχμής.

Κάθε πεζοδρόμιο έχει πλάτος 1,2 μέτρων, αρκετό για να υπάρχουν τέτοια πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές ενός δρόμου, ενώ στο μέσο να υπάρχει χώρος για τα δημόσια και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (τραμ, λωφορείο, ταξί, ποδήλατα κ.α.).

Υπολογίσθηκε, μάλιστα, ότι τα κινητά πεζοδρόμια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα λεωφορεία, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, ενώ το λειτουργικό κόστος τους θα είναι ανάλογο των λεωφορείων. Πάντως μη νομίζεις ότι όλο αυτό είναι φθηνό, αφόύ το κόστος κατασκευής τους θα είναι αντίστοιχο της κατασκευής μιας νέας γραμμής τραμ.

 

TAGS