0
SHARES

Εδώ και χρόνια οι επιστήμονες επισημαίνουν τα πολλαπλά οφέλη της υπαίθριας δραστηριότητας. Πλέον πιστεύουν ότι έχουν τον «μαγικό» αριθμό του χρόνου που πρέπει να περνάμε έξω, και συγκεκριμένα στη φύση, για να τα απολαμβάνουμε: Δύο ώρες την εβδομάδα αρκούν για προστασία από το άγχος, την κατάθλιψη και διάφορες ασθένειες, για χαμηλότερη αρτηριακή πίεση αλλά και καλύτερες νοητικές λειτουργίες.

Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξαν Βρετανοί ειδικοί αφού παρακολούθησαν για μία εβδομάδα 20.000 άτομα. Όσοι αφιέρωναν τουλάχιστον δύο ώρες την εβδομάδα στη φύση, είτε στη διάρκεια μιας ημερήσιας εκδρομής είτε σε διάφορες βόλτες στο πάρκο μέσα στην εβδομάδα, ήταν πολύ πιθανότερο να αναφέρουν καλύτερη υγεία και υψηλότερα επίπεδα ευεξίας από όσους περνούσαν λιγότερο χρόνο έξω. Μάλιστα, τα οφέλη κορυφώνονταν στον συνολικό χρόνο των 200-300 λεπτών την εβδομάδα στην ύπαιθρο.

Οι καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Έξετερ παρατήρησαν ότι όλο και περισσότεροι ασθενείς είχαν αρχίσει να ρωτούν τους γιατρούς τους πόσο χρόνο πρέπει να περνούν εκτός σπιτιού για να βελτιώσουν την υγεία τους, αλλά οι γιατροί δεν μπορούσαν να τους δώσουν μια συγκεκριμένη απάντηση. «Έτσι, τώρα προσπαθούμε να παρέχουμε στους γιατρούς και τους ασθενείς μια βάση δεδομένων ώστε να πουν, γιατί δεν δοκιμάζεις δύο ώρες την εβδομάδα;» σχολιάζει ο Mathew White, περιβαλλοντικός ψυχολόγος και επικεφαλής της μελέτης.

«Η γυμναστική είναι από μόνη της ωφέλιμη. Αλλά ακόμα και όταν κάποιος δεν ασκείται αλλά κάνει πικνίκ στο πάρκο απολαμβάνει οφέλη στην υγεία και την ευεξία του»

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η υπαίθρια δραστηριότητα δεν περιλαμβάνει το περπάτημα μέχρι το σουπερμάρκετ της γειτονιάς ή τον χρόνο που περνάμε στην αυλή του σπιτιού μας, αλλά ανοιχτούς χώρους μέσα και γύρω από πόλεις και χωριά, όπως πάρκα, κανάλια και περιοχές πρασίνου, παραλίες και ακτές και την εξοχή, όπως δάση, κοιλάδες, λόφους και ποτάμια. Διευκρινίζουν, επίσης, ότι η άσκηση είναι μια άλλη υπόθεση. Ο White, συγκεκριμένα, σχολιάζει πως «η γυμναστική είναι από μόνη της ωφέλιμη. Αλλά ακόμα και όταν κάποιος δεν ασκείται αλλά κάνει πικνίκ στο πάρκο απολαμβάνει οφέλη στην υγεία και την ευεξία του».

Πάντως γιατροί σε διάφορα μέρη του κόσμου έχουν αρχίσει να «συνταγογραφούν» εξορμήσεις στη φύση – στη Σκοτία, για παράδειγμα, στα νησιά Σέτλαντ ήδη οι επίσημες υγειονομικές αρχές συνιστούν περπάτημα στην παραλία και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες. Το επόμενο βήμα, όπως καταλήγει ο White, είναι να γίνουν μελέτες που ξεπερνούν σε διάρκεια τη μία εβδομάδα. «Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι μια μακροχρόνια έρευνα σε χιλιάδες ανθρώπους που θα παρακολουθήσουμε για λίγα χρόνια για να δούμε τι συμβαίνει στην υγεία και την ευεξία τους, τους μήνες και τα χρόνια που θα ακολουθήσουν, όταν αλλάζει η έκθεσή τους στη φύση».

Ανακαλύψτε την πρακτική του forest bathing, της θεραπείας του δάσους:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Photo by Kevin Young on Unsplash

TAGS