Όταν το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε πέρυσι ότι η επόμενη έκθεσή του θα αφορούσε τη σχέση μόδας και Καθολικής Εκκλησίας, φιλότεχνοι και μη συνειδητοποίησαν ότι αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να δουν.
Δεν είναι μόνο η οικουμενική ισχύς της θρησκείας ή η επιρροή της μόδας- είναι ο κόσμος των μοναστηριών, των μοναχών, οι ιστορίες πίσω από τα βαριά υφάματα του κλήρου και τους πολύτιμους λίθους του παπικού καπέλου που συναρπάζουν διαχρονικά το κοινό, με τη μορφή ενός ιερού μυστηρίου.
Τα «Ουράνια Σώματα» (Heavenly Bodies), όπως ονομάστηκε η έκθεση, ήταν το μεγαλύτερο πρότζεκτ που έχει φιλοξενήσει ποτέ το Met, το οποίο εκτεινόταν σε τέσσερις εγκαταστάσεις- το Anna Wintour Costume Center, τις Μεσαιωνικές γκαλερί, την κυκλική πτέρυγα Robert Lehman και το μουσείο Cloisters.
H επιτυχία ήταν δεδομένη, αλλά αυτό που συνέβη δεν το περίμενε κανείς- η έκθεση ξεπέρασε τα τρία εκατομμύρια επισκεπτών από τότε που άνοιξε τις πόρτες της, στις 10 Μαϊου, περνώντας στην τρίτη θέση της λίστας με τις πιο επιτυχημένες εκθέσεις του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης- την πρώτη και τη δεύτερη θέση κατέχουν οι θησαυροί του Τουταγχαμών του 1978 και η Μόνα Λίζα του 1963.
Το ίδιο το Βατικανό δάνεισε στο μουσείο περίπου 40 έργα εκκλησιαστικής τέχνης, με ορισμένα από αυτά να προέρχονται από το σκευοφυλάκιο της Καπέλα Σιστίνα. Αυτά περιλάμβαναν μεταξύ άλλων δαχτυλίδια και τιάρες που φορούσαν Προκαθήμενοι της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και ενδύματα μοναχών από τον 15ο ως το 19ο αιώνα. Το κοινό είχε επίσης την ευκαιρία να δει το διάλογο της καθολικής παράδοσης με τη μόδα, αφού πολλά από τα εκθέματα ήταν δημιουργίες μεγάλων οίκων, όπως οι Chanel, Valentino, Balenciaga και Dolce & Gabbana που βασίστηκαν σε αναφορές στα εκκλησιαστικά ενδύματα.
Φυσικά, τα εγκαίνια της έκθεσης με το καθιερωμένο Met Gala (και τη Ριάνα ντυμένη Πάπα) έπαιξαν το δικό τους ρόλο στο hype της έκθεσης.
Περιηγήσου εικονικά στην έκθεση με το παρακάτω βίντεο.