Το κοστούμι θεωρούνταν αποκλειστικό ένδυμα των ανδρών για εκατοντάδες χρόνια. Αλλά, η ιδέα αυτή έχει αλλάξει, και πλέον το κομψό σύνολο είναι προσιτό -και- για τις γυναίκες.
Σήμερα, το κοστούμι είναι βασικό στοιχείο στις περισσότερες ντουλάπες ανεξαρτήτως φύλου, και αποτελεί statement κομμάτι της μόδας. Μεγάλες επωνυμίες όπως Balenciaga και Celine, πριν από μερικά χρόνια, άρχισαν να επαναφέρουν στο προσκήνιο της γυναικείας μόδας το κοστούμι και έτσι δημιουργήθηκε εύλογα το ερώτημα: Πότε φορέθηκε για πρώτη φορά από γυναίκα αυτό το σημαντικό fashion item;
H Γαλλίδα ηθοποιός του θεάτρου, Σάρα Μπερνάρ, καταγράφηκε ως η πρώτη γυναίκα που φόρεσε κοστούμι το 1870 και το ονόμασε "Boy's Clothes". Θεωρήθηκε σκανδαλώδες για την εποχή της και η Σάρα Μπερνάρ έλαβε έντονες αντιδράσεις από τις εφημερίδες σε όλο το Παρίσι για την επιλογή της στα ρούχα.
Η ηθοποιός χρησιμοποίησε το κοστούμι για να αμφισβητήσει τις αντιλήψεις των ανθρώπων γι' αυτήν και να κερδίσει ρόλους για τους οποίους δεν την είχε σκεφτεί κανείς μέχρι τότε.
Σάρα Μπερνάρ: Τα μοναχικά παιδικά χρόνια και η επιθυμία της να ακολουθήσει τον δρόμο της εκκλησίας
Πριν ακόμη από την επαναστατική στιλιστική επιλογή της που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, η Σάρα Μπερνάρ είχε μία ταραχώδης ζωή. Η ταυτότητα του πατέρα της είναι άγνωστη, αφού το πιστοποιητικό της γέννησής της είχε καταστραφεί, λόγω της φωτιάς του 1871 στο Παρίσι. Από όσα έχουν γραφτεί σε βιβλιογραφίες, ο πατέρας της Σάρα Μπερνάρ προερχόταν από ευκατάστατη οικογένεια, η οποία ήταν πλοιοκτήτες και ο ίδιος ταξίδευε σε όλο τον κόσμο.
Η μητέρα της Τζούλι, γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1820, ωστόσο άφησε την Σάρα Μπερνάρ να μεγαλώσει με μια νοσοκόμα κατά την διάρκεια των παιδικών της χρόνων.
Όταν η Σάρα Μπερνάρ ήταν επτά ετών, η μητέρα της την έστειλε σε ένα οικοτροφείο για νεαρές κυρίες στο προάστιο Auteuil του Παρισιού, πληρωμένο με χρήματα από την οικογένεια του πατέρα της. Εκεί έπαιξε στην πρώτη της θεατρική παράσταση στο έργο " Clothilde" , όπου είχε τον ρόλο της Βασίλισσας των Νεράιδων.
Η Σάρα Μπερνάρ παρά την εισαγωγή της στον θεατρικό κόσμο, είχε δηλώσει την πρόθεσή της να γίνει μοναχή, αλλά λόγω ότι δεν ακολουθούσε τους κανόνες κατηγορήθηκε για ιεροσυλία. Και με αυτόν τον τρόπο, το γαλλικό θέατρο κέρδισε μία από τις μεγαλύτερες σταρ της εποχής.
Σπούδασε στο δημόσιο θέατρο, το Gymnase, όπου είχε δασκάλες δύο από τις κορυφαίες ηθοποιούς της σχολής. Σχεδόν, όμως, αμέσως προκάλεσε ένα ακόμη σκάνδαλο! Ο Ναπολέων Γ' και η αυτοκράτειρα Ευγενία, μαζί με άλλους ηθοποιούς του Gymnase την προσκάλεσαν να απαγγείλει ποίηση σε μια δεξίωση στο παλάτι Tuileries.
Η Μπερνάρ, ωστόσο, επέλεξε να απαγγείλει δύο ρομαντικά ποιήματα του Βίκτωρ Ουγκώ, χωρίς να γνωρίζει ότι ο Ουγκώ ήταν σκληρός επικριτής του αυτοκράτορα. Μετά το πρώτο ποίημα, ο Αυτοκράτορας και η Αυτοκράτειρα σηκώθηκαν και βγήκαν έξω.
Ο μεγάλος έρωτας με τον Πρίγκιπα Χένρι και η γέννηση του μοναχογιού της
Λίγα χρονια μετά, μετακομίζει στις Βρυξέλλες, στέλνει συστατικές επιστολές και γίνεται δεκτή στα υψηλότερα επίπεδα της κοινωνίας. Σύμφωνα με κάποιες μεταγενέστερες μαρτυρίες, παρακολούθησε μια χοροεσπερίδα στις Βρυξέλλες όπου συνάντησε τον Βέλγο αριστοκράτη Χένρι, πρίγκιπα του de Ligne, και δημιούργησε ερωτική σχέση μαζί του.
Η σχέση διακόπηκε όταν έμαθε ότι η μητέρα της είχε πάθει έμφραγμα. Επέστρεψε, λοιπόν, στο Παρίσι, όπου διαπίστωσε ότι η μητέρα της ήταν καλύτερα, αλλά ανακάλυψε ότι η ίδια ήταν έγκυος από τη σχέση της με τον Πρίγκιπα. Δεν τον ενημέρωσε, όμως, ποτέ!
Η μητέρα της δεν ήθελε το παιδί να γεννηθεί χωρίς πατέρα κάτω από τη στέγη της, και έτσι η νεαρή ηθοποιός μετακόμισε σε ένα μικρό διαμέρισμα στην rue Duphot και στις 22 Δεκεμβρίου 1864, η 20χρονη Μπερνάρ γέννησε το μονάκριβο παιδί της, τον Maurice Bernhardt.
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram