Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε άλλη ηθοποιό στον ρόλο της Βίβιαν Γουόρντ, αλλά η Τζούλια Ρόμπερτς έπρεπε να επιβιώσει από ένα μίνι θρίλερ, την εποχή που ξεκινούσε η παραγωγή της ταινίας Pretty Woman, ταινία που την καθιέρωσε στο Χόλυγουντ και εκτίναξε τη φήμη και το κασέ της. Η Ρόμπερτς είχε κλείσει συμφωνία να πρωταγωνιστήσει στο "3.000", όπως ήταν ο τίτλος αρχικά της ταινίας, όμως η εταιρία παραγωγής, η Vestron Pictures… πτώχευσε!
"Ήταν μια μικρή εταιρία παραγωγής που τα μάζεψε μες στο Σαββατοκύριακο, και τη Δευτέρα δεν είχα δουλειά" είχε η Ρόμπερτς σε συνέντευξη που της έκανε η Πατρίσια Αρκέτ για το περιοδικό Variety, η οποία μάλιστα είχε περάσει και η ίδια από οντισιόν για τον ρόλο.
Στο μεταξύ, η Disney αγόρασε τα δικαιώματα της ταινίας και ανέθεσε τη σκηνοθεσία στον Γκάρι Μάρσαλ. Ο Μάρσαλ δέχτηκε από ευγένεια να συναντήσει την Τζούλια Ρόμπερτς, επειδή είχε προηγουμένως εκείνη τη συμφωνία, που ωστόσο δεν ήταν πλέον δεσμευτική για τον ίδιο. Εξάλλου, η Ρόμπερτς ήταν ακόμα στα πρώτα βήματά της τότε. Όμως, η Ρόμπερτς σ' εκείνη τη συνάντηση κατόρθωσε να τον κερδίσει και να διατηρήσει τον ρόλο της.
Το "3.000" ήταν ένα πολύ πιο σκοτεινό φιλμ
Το αρχικό σενάριο ήταν πολύ διαφορετικό από τη ρομαντική κομεντί που έκλεψε τις καρδιές όλων. Είχε ως τίτλο μόνο το νούμερο 3.000, το ποσό δηλαδή που πρότεινε ο επιχειρηματίας Έντουαρντ Λούις, που υποδύεται ο Ρίτσαρντ Γκιρ, για να γίνει η αποκλειστική συνοδός του η Βίβιαν για εκείνη την εβδομάδα. Το "3.000" δεν ήταν ένας εκμοντερνισμός του παραμυθιού της Σταχτοπούτας. Κάθε άλλο. Ο σεναριογράφος Τζ.Φ Λόουτον είχε συλλάβει την ιδέα τη δεκαετία του ’80. Ο ίδιος είχε σκεφτεί ένα κοινωνικό δράμα στο οποίο θα αναδείκνυε τους κινδύνους που έκρυβε το Χόλυγουντ για τις σεξεργάτριες εκείνη την εποχή. Αντλώντας έμπνευση και από ταινίες όπως το Wall Street. Στη δική του εκδοχή δεν υπήρχε happy end.
Έτσι, αρχικά αντί να φτάσει ο επιχειρηματίας ως ιππότης με τη λευκή λιμουζίνα του και κόκκινα τριαντάφυλλα στο στόμα και ν΄ανέβει τις σκάλες ασφαλείας παρότι είχε υψοφοβία παρακαλώντας τη Βίβιαν να γυρίσει κοντά του, ο Λόουτον έδινε ένα πιο ρεαλιστικό τέλος.
"Την πετούσε έξω από το αυτοκίνητο, της πετούσε και τα λεφτά πάνω της και έφευγε εκείνος με το αυτοκίνητό του, αφήνοντας την σε ένα βρώμικο δρόμο", θυμάται η Ρόμπερτς. Η τελευταία σκηνή θα έβρισκε τη Βίβιαν σε ένα λεωφορείο, παρέα με την Κιτ, τη φίλη και συνάδελφό της, να πηγαίνουν στην Diesneyland, με τη Βίβιαν να κοιτάει έξω από το παράθυρο, με άδειο βλέμμα.
Το παραμύθι του Μάρσαλ
Ο Μάρσαλ που είχε μόλις ολοκληρώσει το 1988 την ταινία του Beaches, με την Μπέτι Μίντλερ, γοητεύτηκε μεν από το σενάριο του "3.000", δεν επέλεξε όμως αυτή την οδό. Από την ιστορία κράτησε το όνειρο μιας νεαρής κοπέλας που θέλει να αλλάξει τη ζωή της. Έπειτα έριξε στο μπλέντερ μερικά παραμύθια- τη Ραπουνζέλ για την Ρόμπερτς, τον Πρίγκιπα από την Σταχτοπούτα για τον Γκιρ και τη μάγισσα με τον καλό ραβδάκι για τον Έκτορα, τον διευθυντή του ξενοδοχείου που βοήθησε την Ρόμπερτς να μεταμορφωθεί. Κράτησε όμως τη σεκάνς με τα ψώνια, αλλά και το δείπνο με τον καλό επιχειρηματία Τζέιμς Μορς, την εταιρία του οποίου ορεγόταν ο Γκιρ.
Ανάμεσα στα ονόματα που είχαν περάσει από το μυαλό του στούντιο, και που μάλιστα είχαν περάσει από οντισιόν; Η Μισέλ Φάιφερ και ο Αλ Πατσίνο (ένα καθηλωτικό ζευγάρι που είδαμε αργότερα στο "Φράνκι και Τζώννυ"). Την πληροφορία έχει αποκαλύψει ο Λόουτον. "Ίσως (αυτή η επιλογή) θα ήταν πιο κοντά στο αρχικό σενάριο και δεν θα είχε happy end. Όμως η χημεία μεταξύ του Γκιρ και της Ρόμπερτς ηλέκτριζε και στην οντισιόν. Δεν θα μπορούσε να έχει άλλη έκβαση, φώτιζαν ο ένας τον άλλον". Ενώ ο Μάρσαλ είχε δηλώσει: "η χημεία μεταξύ τους ήταν τέλεια. Οι ηθοποιοί ήταν τόσο ερωτεύσιμοι και γοητευτικοί, που πιστεύω ότι το κοινό δεν θα ήθελε ένα σκοτεινό τέλος, βοήθησε βέβαια και το γεγονός πως είμαι σκηνοθέτης των happy ending".
Ακολουθήστε το Woman Toc στο Instagram