ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πόπη Τερσιπάζογλου: Άφησε τη δημοσιογραφία για να δημιουργήσει ρούχα-έμπνευση από διαχρονικές μούσες

Τα Genique είναι τα μοναδικά ελληνικά κομμάτια που εμπνέονται από γυναίκες μεγαλύτερες από τη ζωή, όπως η Μπριζίτ Μπαρντό, η Όντρεϊ Χέμπορν, η Jackie O.

Πόπη Τερσιπάζογλου: Άφησε τη δημοσιογραφία για να δημιουργήσει ρούχα-έμπνευση από διαχρονικές μούσες

Και αν μπορούσαμε να ταξιδέψουμε πίσω στο παρελθόν και να φορέσουμε τα ρούχα που είχαν φορέσει διαχρονικές μούσες όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Μία Φάροου, η Jackie O; Φορέματα και σύνολα που έχουν συνδεθεί αναπόσπαστα με κορυφαίες στιγμές του κινηματογράφου, του στυλ, της ιστορίας; Αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα μας δίνει ένα νέο ελληνικό brand. H Genique αναβιώνει εμβληματικά σχέδια σε συλλογές-φόρο τιμής στις γυναίκες και τις δεκαετίες που καθόρισαν τη μόδα όπως τα fifties και τα sixties. Μέσα από τις δημιουργίες της μπορούμε, με προσιτό κόστος, να μεταμορφωθούμε με το μαγικό άγγιγμα της διαχρονικής κομψότητας και θηλυκότητας.

Δημιουργός του brand Genique η Πόπη Τερσιπάζογλου, που έχει έρθει σε επαφή με τη μόδα από μικρό παιδί. Αρχικά μέσα από τη μητέρα της, που της μετέδωσε την αγάπη της για το εκλεπτυσμένο. Κατόπιν μέσα από τη θητεία της ως δημοσιογράφος σε lifestyle έντυπα: Μεταξύ άλλων, έκανε συνεντεύξεις μόδας σε επώνυμους για όλα τα περιοδικά της εκδοτικής εταιρείας Imako (Nitro, Esquire, Pink Woman, Real Simple, OK, People, Down Town), ανέλαβε την αρχισυνταξία και, αργότερα, τη διεύθυνση σύνταξης στην ελληνική έκδοση του InStyle, καθώς και τη διεύθυνση του site του πολυκαταστήματος Attica. Η δημιουργία ρούχων ήρθε ως η φυσική συνέχεια μιας διαδρομής ζωής.

- Τι σε έκανε να στραφείς στον κόσμο της μόδας και να δημιουργήσεις το δικό σου brand;

«Ουσιαστικά η αγάπη για τη μόδα μάλλον προέκυψε από τη μαμά που είχε σπουδάσει σχέδιο μόδας και όσο τη θυμάμαι έραβε τα ρούχα της, τα δικά μου και γενικότερα μου πέρασε την αγάπη της για το εκλεπτυσμένο, την καλή αισθητική και τη μόδα στην ωραιότερή της μορφή. Η δημιουργία του brand, αν και έγινε όταν αποχώρησα πια από τα περιοδικά, δεν προέκυψε επειδή μετά την αποχώρηση έπρεπε οπωσδήποτε να κάνω κάτι. Υπήρχε χρόνια στο μυαλό μου αλλά δεν είχα τον απαραίτητο χρόνο για να τα συνδυάσω ώστε να γίνονται και τα δυο σωστά και ολοκληρωμένα.

Πόπη Τερσιπάζογλου: Άφησε τη δημοσιογραφία για να δημιουργήσει ρούχα-έμπνευση από διαχρονικές μούσες
«Ουσιαστικά η αγάπη για τη μόδα μάλλον προέκυψε από τη μαμά που είχε σπουδάσει σχέδιο μόδας και όσο τη θυμάμαι έραβε τα ρούχα της, τα δικά μου και γενικότερα μου πέρασε την αγάπη της για το εκλεπτυσμένο, την καλή αισθητική και τη μόδα στην ωραιότερή της μορφή» λέει η Πόπη Τερσιπάζογλου, δημιουργός του Genique.

»Ανέκαθεν λάτρευα τα ρούχα παλιότερων δεκαετιών και θαύμαζα γυναίκες που με την ενέργεια και την προσωπικότητα τους καθιέρωναν το στυλ τους, στιγματίζοντας δεκαετίες. Πολλές φορές έψαχνα ρούχα που να αντικατοπτρίζουν αυτό το στυλ χωρίς να χρειάζεται να δώσω παραπάνω χρήματα από όσο επέτρεπε το budget μου αλλά δεν έβρισκα. Έτσι είχα πει πως όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος μου στη δημοσιογραφία, θα έπαιρνα όλη τη γνώση και θα τη μετέφερα στη δημιουργία ενός brand που πλέον θα “μιλούσε” για την ιστορία της μόδας αλλά μέσα από θρυλικές δημιουργίες φορεμένες από iconic γυναίκες».

«Ανέκαθεν λάτρευα τα ρούχα παλιότερων δεκαετιών και θαύμαζα γυναίκες που με την ενέργεια και την προσωπικότητα τους καθιέρωναν το στυλ τους, στιγματίζοντας δεκαετίες»

- Τι σε γοήτευσε, συγκεκριμένα, στις δεκαετίες του ‘50, του ‘60 και του ‘70, στις οποίες επέλεξες να επικεντρωθείς; Γιατί η μόδα του παρελθόντος μάς ασκεί έλξη;

«Στην πρώτη συλλογή, το καλοκαίρι που μας πέρασε, επέλεξα αυτές τις δεκαετίες γιατί τις θεώρησα πιο δημοφιλείς στο κοινό άρα και πιο εύκολο να συστήσω το brand σε νεαρότερες ηλικίες και επίσης ήταν οι δεκαετίες που τα τελευταία χρόνια αγαπούσα και παρακολουθούσα περισσότερο. Ειδικά η δεκαετία του ‘60 ήταν είναι και θα είναι η αγαπημένη μου γιατί ήταν η στιγμή που η μόδα έκανε την πραγματική επανάσταση της. Ήταν η δεκαετία που όλα άλλαξαν. Η μόδα τότε ήταν καινοτόμα, επαναστατική, ριζική. Συνέβησαν αλλαγές που συνολικά ο κόσμος της μόδας δεν είχε δει μέχρι τότε. Στο τέλος της δεκαετίας του ‘50 ο Yves Saint Laurent έψαχνε να βρει νέους τρόπους να επαναπροσδιορίσει τη γυναικεία σιλουέτα. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’70, το στιλ, η αγορά, τα υλικά, τα χρώματα, η έμπνευση αλλά και όλη η έννοια της μόδας είχαν επαναπροσδιοριστεί πλήρως.

»Στην πορεία όμως η Genique θα δείτε πως δεν επικεντρώνεται μόνο σε αυτές, αντιθέτως πάει ακόμη πιο πίσω και όσο περνάει ο καιρός θα ασχοληθούμε σίγουρα και με άλλες, διότι το brand εστιάζει στην ιστορία της μόδας συνολικά όχι σε συγκεκριμένες δεκαετίες. Η μόδα του παρελθόντος μας ασκεί έλξη γιατί έχει μια γνησιότητα και γιατί εμπεριέχει πολλές καινοτομίες πάνω στη μόδα συνολικά. Αποτελεί και θα αποτελεί πάντα σημείο αναφοράς για οτιδήποτε συμβαίνει σήμερα αλλά και στο μέλλον».

«Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’70, το στιλ, η αγορά, τα υλικά, τα χρώματα, η έμπνευση αλλά και όλη η έννοια της μόδας είχαν επαναπροσδιοριστεί πλήρως». Στη φωτό, σκίτσο και φόρεμα της νέας κολεξιόν, εμπνευσμένα από την Ούρσουλα Άντρες.

- Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισες στο χτίσιμο του brand σου;

«Οι φυσιολογικές και οι αναμενόμενες. Το να μάθω πώς στήνεται και πώς δουλεύει μια επιχείρηση αλλά και να δημιουργήσω την ομάδα των συνεργατών που θα μου έφερναν το αποτέλεσμα που είχα στο μυαλό μου για το brand. Το να γνωρίζεις από μόδα βοηθάει πολύ στο να διαλέξεις τα υφάσματα, τα σχέδια, να γράψεις σχετικά με αυτά αλλά το να τρέχεις σε καθημερινή βάση όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που έχει ένα brand είναι ένα κεφάλαιο εντελώς καινούργιο όταν από τότε που θυμάσαι τον εαυτό σου ήσουν απλά υπάλληλος και ξαφνικά είσαι εσύ εκείνος που κλείνεις τελευταίος την πόρτα και έχεις τη συνολική ευθύνη του πράγματος. Προκλήσεις-μαθήματα είναι όλα αυτά που μόνο σε βοηθάνε».

«Είχα πει πως όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος μου στη δημοσιογραφία, θα έπαιρνα όλη τη γνώση και θα τη μετέφερα στη δημιουργία ενός brand που πλέον θα “μιλούσε” για την ιστορία της μόδας αλλά μέσα από θρυλικές δημιουργίες φορεμένες από iconic γυναίκες»

- Με ποια κριτήρια επιλέγεις τα ρετρό σχέδια που αναβιώνεις στη Genique;

«Ξεχωρίζω πρώτα τις μούσες με τις οποίες θέλω να ασχοληθώ κάθε σεζόν και έπειτα κοιτώντας όλη τη στιλιστική τους πορεία, επιλέγω τα πιο δυνατά σχέδια που άφησαν ιστορία είτε στον κινηματογράφο, είτε στη μουσική σκηνή, είτε απλά σε καθημερινές τους στιγμές».

«Η δεκαετία του ‘60 ήταν είναι και θα είναι η αγαπημένη μου γιατί ήταν η στιγμή που η μόδα έκανε την πραγματική επανάσταση της. Ήταν η δεκαετία που όλα άλλαξαν». Στη φωτό, σκίτσο και φόρεμα της νέας κολεξιόν, εμπνευσμένα από την Twiggy.

- Πέρα από το να αγοράσουμε κάποιο από τα κομμάτια της Genique μέσω του eshop, υπάρχει και η δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα ρετρό λουκ κατά παραγγελία;

«Εάν κάποια γυναίκα θέλει να της δημιουργήσει το brand ένα φόρεμα που να έχει φορεθεί από κάποια διάσημη μούσα είναι κάτι που φυσικά μπορούμε να κάνουμε και μάλιστα να βρούμε μαζί και το κατάλληλο που θα ταιριάξει στο στυλ της εφόσον επικοινωνήσουν μαζί μας μέσω του site (www.genique.gr) ή μέσω των social media μας (@genique.official). Όμως επειδή σκοπός της Genique είναι να αναβιώνει θρυλικά φορέματα και όχι γενικά ρετρό κομμάτια, νομίζω πως δεν θα είχε καμία ουσία να γίνει κάτι το οποίο κάθε γυναίκα θα μπορούσε να κάνει απλά με τη μοδίστρα της. Εννοώ πως το customized κομμάτι εμπεριέχει για εμάς νόημα εφόσον έχει προηγηθεί δημοσιογραφική έρευνα και η ενδιαφερόμενη θέλει να χρησιμοποιήσει το ρούχο για κάποια πολύ συγκεκριμένη περίσταση (για παράδειγμα όταν ξεκίνησε το brand μάς είχαν προσεγγίσει μελλοντικές νύφες που πχ ήθελαν το νυφικό της Priscilla Presley ή στιλίστριες θεάτρου που ήθελαν να συμπεριλάβουν κάποια κομμάτια σε θεατρική παράσταση, ή για κάποιο editorial- αφιέρωμα που αφορούσε μούσες άλλων δεκαετιών)».

«Ξεχωρίζω πρώτα τις μούσες με τις οποίες θέλω να ασχοληθώ κάθε σεζόν και έπειτα κοιτώντας όλη τη στιλιστική τους πορεία, επιλέγω τα πιο δυνατά σχέδια που άφησαν ιστορία είτε στον κινηματογράφο, είτε στη μουσική σκηνή, είτε απλά σε καθημερινές τους στιγμές». Στη φωτό, σκίτσο και φόρεμα της νέας κολεξιόν, εμπνευσμένα από την Jackie O.

- Αν θα έπρεπε να επιλέξεις να ντύσεις μία από τις γυναίκες-στιλιστικά ινδάλματα της ιστορίας, ποια θα ήταν και γιατί;

«Για εμένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα είχε να μπορούσα να επιλέξω μια γυναίκα-στιλιστικό ίνδαλμα της ιστορίας η οποία θα μου μάθαινε πώς να ντύνομαι εγώ. Πάντα πίστευα πως όλες αυτές οι γυναίκες που άφησαν τόσο έντονα το στιλιστικό τους αποτύπωμα δεν είχαν απλά καλούς στιλίστες, είχαν μια έμφυτη αίσθηση του στυλ που δεν περιοριζόταν στο ρούχο που φορούσαν αλλά στον τρόπο με το οποίο το διάλεγαν και το έκαναν δικό τους. Σε κάθε περίπτωση έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην Όντρεϊ Χέπμπορν, γιατί το στυλ της δεν πήγαζε μόνο μέσα από τις επιλογές των ρούχων και τον συνδυασμό τους, αλλά από την προσωπικότητα της συνολικά, την έμφυτη ευγένεια της, τον δυναμισμό της σε συνδυασμό με την εκλεπτυσμένη φύση της και τέλος τον τρόπο που έζησε».

- Προσωπικά τι προτιμάς στο δικό σου ντύσιμο, να δημιουργείς εξ ολοκλήρου ρετρό λουκ ή με ένα σύγχρονο twist;

«Ένα ρούχο ρετρό που θα φορεθεί σήμερα εκ των πραγμάτων θα έχει ένα σύγχρονο twist και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι και το πιο όμορφο εάν δε θες το αποτέλεσμα να θυμίζει “ρόλο”. Στην καθημερινότητά μου κρατάω τον ρετρό χαρακτήρα μου μέσα από τα γυαλιά ηλίου που επιλέγω και τα μαύρα φορέματα, που τα προτιμώ γιατί είναι διαχρονικά, αλλά πάντα θέλω να έχουν αυτό το κόψιμο παλιότερων δεκαετιών που έχω διαπιστώσει ότι κολακεύει περισσότερο τη σιλουέτα και τονίζει τη θηλυκότητα. Πιστεύω πως το μυστικό στα ρούχα παλιότερων δεκαετιών είναι ο τρόπος που έχουν ραφτεί. Οι μικρές λεπτομέρειες πάνω στο ρούχο που θα δείξουν τον κορμό πιο όμορφο, τα πόδια πιο κολακευτικά, το μπούστο και τη μέση πιο θηλυκά».

«Πάντα πίστευα πως όλες αυτές οι γυναίκες που άφησαν τόσο έντονα το στιλιστικό τους αποτύπωμα δεν είχαν απλά καλούς στιλίστες, είχαν μια έμφυτη αίσθηση του στυλ». Στη φωτό, σκίτσο και φόρεμα της νέας κολεξιόν, εμπνευσμένα από τη Μία Φάροου.

- Υπάρχει κάποια τάση του 2019 που ξεχωρίζεις και που θα ήθελες να ενσωματώσεις στη συλλογή της Genique;

«Η μοναδική τάση που ενσωματώθηκε αλλά με μέτρο στη χειμερινή συλλογή είναι η παγέτα. Ήταν κάτι που ξεχώρισα ανάμεσα στις τάσεις και που είχε λογική να ενσωματωθεί σε 3 κομμάτια από δυο συγκεκριμένες δεκαετίες, του ’60 και του ’20».

«Ένα ρούχο ρετρό που θα φορεθεί σήμερα εκ των πραγμάτων θα έχει ένα σύγχρονο twist και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι και το πιο όμορφο εάν δε θες το αποτέλεσμα να θυμίζει “ρόλο”»

- Από την εμπειρία σου, έχει αλλάξει η ελληνική μόδα μέσα στα τελευταία χρόνια; Από ποιες απόψεις;

«Σίγουρα έχει αλλάξει και αυτό είναι και το λογικό. Έχει προσαρμοστεί στους ρυθμούς της ζωής και στην καθημερινότητα που έχει ο καθένας μας σήμερα. Πιστεύω πως τώρα πια η μόδα εστιάζει στο να ξεπεράσει ή να εξελίξει τις παλιότερες δεκαετίες με αποτέλεσμα να δίνεται περισσότερη έμφαση σε εντυπωσιακές δημιουργίες που αποτελούν περισσότερο τέχνη παρά κομμάτι της γκαρνταρόμπας ή στο να δημιουργηθούν κομμάτια που να είναι άνετα και να μπορείς να τα φοράς όλη μέρα (παλιότερα, για παράδειγμα, φόρμες, κολάν, αθλητικά και οποιοδήποτε athletic κομμάτι δεν θα τα έβλεπες εκτός του γυμναστηρίου, μέχρι που επικράτησαν οι έντονοι ρυθμοί και η ανάγκη για άνεση μαζί με στιλ και προέκυψε το athleisure trend). Τα δυο άκρα δηλαδή.

»Η μόδα συνολικά πάντα θα είναι γοητευτική και το πιο φιλελεύθερο πεδίο να εκφραστεί κανείς, το θέμα είναι πώς επιλέγει ο καθένας να την προσαρμόσει επάνω του. Θα ήταν ωραίο για αλλαγή η κάθε γυναίκα με τον τρόπο που θα συνδύαζε τα καθημερινά της outfits να αποτελούσε έμπνευση για τις υπόλοιπες και όχι ένα μεγάλο μέρος των γυναικών να ακολουθούν τυφλά έτοιμα στιλιστικά προφίλ που ίσως να μην τους ταιριάζουν αλλά επικρατούν την εκάστοτε στιγμή ως τρεντ».

«Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην Όντρεϊ Χέπμπορν, γιατί το στυλ της δεν πήγαζε μόνο μέσα από τις επιλογές των ρούχων και τον συνδυασμό τους, αλλά από την προσωπικότητα της συνολικά». Στη φωτό, σκίτσο και φόρεμα της νέας κολεξιόν, εμπνευσμένα από την Όντρεϊ Χέπμπορν.

Info

Η συλλογή είναι διαθέσιμη online: www.genique.gr

Showroom: Κηφισίας 118Γ, Αμπελόκηποι (κατόπιν επικοινωνίας στο 210 6914676)

Social: Fb @genique.official, Instagram @genique.official

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

Περισσότερα από

Made in Greece

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.