
Σε μια εποχή που η πανδημία επέβαλε τις online αγορές ρούχων προκαλώντας πονοκέφαλο σε πολλούς, αφού χρειάζεται να λάβουν το πολυπόθητο πακέτο και να δοκιμάσουν αυτό που έχουν αγοράσει διαδικτυακά για να δουν αν τους κάνει, μια ομάδα φοιτητών από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου έρχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα.
Η Νικολίνα Γαντά, ο Στέφανος Μουζακίτης, ο Μιχάλης Κακλής, η Ραφαέλλα Πολυδώρου και η Θεοδώρα Νασιουτζίκη ανέπτυξαν μια πλατφόρμα στην οποία περιλαμβάνονται καταστήματα ένδυσης και βιοτεχνίες, όπου ο χρήστης μπορεί να δοκιμάσει ρούχα της επιλογής μέσω του virtual fitting. Μέσω του AvaTry, ο πελάτης δημιουργεί το προσωπικό του avatar εισάγοντας τις διαστάσεις του. Έπειτα επιλέγει ένα ρούχο και μπορεί να δει πώς εφαρμόζει επάνω του. Αν το νούμερο δεν είναι το ιδανικό γι' αυτόν, τότε θα εμφανίζεται μια ένδειξη που θα τον ενημερώνει.
Μέσω του AvaTry, ο πελάτης δημιουργεί το προσωπικό του avatar εισάγοντας τις διαστάσεις του. Έπειτα επιλέγει ένα ρούχο και μπορεί να δει πώς εφαρμόζει επάνω του.
To AvaTry συμμετέχει στον τελικό του διαγωνισμού «JA Start Up 2021» του Junior Achievement Greece, που θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Παρασκευή 28 Μαΐου.
Μια ιδέα που γεννήθηκε στην καραντίνα
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Νικολίνα Γαντά, η ιδέα πίσω από το AvaTry γεννήθηκε όταν λόγω της COVID-19 οι αγορές ρούχων άρχισαν να γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. «Όταν ξεκίνησε το ταξίδι μας στο Junior Achievement Greece και συγκροτήθηκε η ομάδα, κληθήκαμε να βρούμε μια επιχειρηματική ιδέα. Από την πρώτη κιόλας συνάντηση, αφού συζητούσαμε για προβλήματα και ανάγκες που ταλανίζουν την κοινωνία μας και εμάς τους ίδιους φυσικά, καταλήξαμε ομόφωνα πως οι διαδικτυακές αγορές ρούχων κρύβουν πολλά προβλήματα. Με βασικότερο την επιλογή του κατάλληλου μεγέθους», εξηγεί η νεαρή φοιτήτρια.
Πώς λειτουργεί όμως η πλατφόρμα AvaTry; Όπως περιγράφει η Νικολίνα Γαντά: «Ο χρήστης, αφού εγγραφεί στην πλατφόρμα, εισάγει τις διαστάσεις του σώματός του με τη βοήθεια μιας μεζούρας. Αμέσως μετά δημιουργεί το προσωπικό του avatar. Έπειτα επιλέγει το ρούχο που επιθυμεί και μπορεί να δει πώς εφαρμόζει επάνω του. Αν το νούμερο δεν είναι το ιδανικό γι' αυτόν εμφανίζονται κάποιες ενδείξεις που τον ενημερώνουν σε ποια σημεία δεν εφαρμόζεται σωστά».
«Αν το νούμερο δεν είναι το ιδανικό γι' αυτόν εμφανίζονται κάποιες ενδείξεις που τον ενημερώνουν σε ποια σημεία δεν εφαρμόζεται σωστά».
Τα πλεονεκτήματα για καταναλωτές/χρήστες της πλατφόρμας και επιχειρήσεις είναι πολλά, όπως τονίζει η φοιτήτρια και εξηγεί: «Μπορούν να δοκιμάζουν ρούχα από τον καναπέ του σπιτιού τους με ένα μόνο "κλικ", δεν είναι απαραίτητη η παρουσία σε φυσικά καταστήματα ένδυσης για την επιλογή του σωστού μεγέθους, ενώ υπάρχει και εξοικονόμηση χρόνου για εργαζόμενους και εργαζόμενους γονείς.
»Διευκολύνει επίσης τα άτομα με αναπηρία λόγω έλλειψης υποδομών στα φυσικά καταστήματα. Ως προς τα καταστήματα ένδυσης και βιοτεχνίες, το AvaTry αποτελεί ένα καινοτόμο κανάλι προβολής και διανομής και προσδίδει πλεονέκτημα για το συνεργαζόμενο κατάστημα ή βιοτεχνία έναντι των ανταγωνιστών τους, ιδιαίτερα δε τη δεδομένη χρονική περίοδο. Επιπροσθέτως, βοηθά στην προώθηση των ελληνικών βιοτεχνιών καθώς η πλατφόρμα μας αποτελεί μια νέα εμπειρία για τους χρήστες».
«Βοηθά στην προώθηση των ελληνικών βιοτεχνιών καθώς η πλατφόρμα μας αποτελεί μια νέα εμπειρία για τους χρήστες»
Το virtual fitting ήρθε για να μείνει
Το virtual fitting έγινε αναγκαιότητα μέσα στη καραντίνα, αλλά ήρθε τελικά για να μείνει; «Η δύναμη της συνήθειας είναι πολύ ισχυρή. Περισσότερο από έναν χρόνο πραγματοποιούμε αγορές διαδικτυακά, είτε επειδή πρέπει είτε επειδή φοβόμαστε. Ο συνωστισμός, οι κλειστοί χώροι είναι λέξεις που ακόμα φοβόμαστε», απαντά η Νικολίνα Γαντά.
«Το virtual fitting είναι μια λύση και μια αρωγή για όλους εμάς που αποφεύγουμε την παρουσία σε φυσικά καταστήματα ή δεν προλαβαίνουμε να ψωνίσουμε ρούχα. Το AvaTry έρχεται να επαναστατήσει φέρνοντας το virtual fitting στην Ελλάδα, και, ναι, προβλέπουμε να παραμείνει ως συνήθεια για πολλούς», υπογραμμίζει.
«Το virtual fitting είναι μια λύση και μια αρωγή για όλους εμάς που αποφεύγουμε την παρουσία σε φυσικά καταστήματα ή δεν προλαβαίνουμε να ψωνίσουμε ρούχα»
Μάλιστα, όπως αναφέρει η φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου, υπάρχουν ήδη σκέψεις στην ομάδα για να διαθέσουν το AvaTry στην αγορά. «Όπως θα παρουσιάσουμε και στον διαγωνισμό, το AvaTry υπολογίζουμε να λανσαριστεί μέσα στο 2022», λέει η Νικολίνα Γαντά και μας καλεί να ζήσουμε την εμπειρία του virtual fitting.
Με πληροφορίες και φωτό από ΑΠΕ-ΜΠΕ