Μάλλον δεν υπάρχει άλλος, «τρελός» δημιουργός στη χώρα μας να τολμά ό,τι και οι Akira Mushi: Οι τρεις Ελληνίδες σχεδιάστριες βγαίνουν κάθε εβδομάδα στην πόλη για κυνήγι νέων υλικών και έμπνευσης που στη συνέχεια μετατρέπουν σε μοναδικά, χειροποίητα, πολυμορφικά κομμάτια, ανανεώνοντας έτσι σε όλη τη διάρκεια του χρόνου τη συλλογή τους.
Ακόμα και όταν αναπαράγουν το ίδιο σχέδιο, το κάνουν πάνω σε διαφορετικά υφάσματα, οπότε αν βρείτε στο κατάστημά τους στο στενάκι της Φωκίωνος στο Σύνταγμα κάτι που σας αρέσει, αγοράστε το χωρίς δισταγμό γιατί δεν θα το ξαναβρείτε. Και να είστε σίγουρες ότι θα το καταευχαριστηθείτε και πως δεν θα δείτε να το φοράει καμία άλλη γυναίκα στην Αθήνα.
Το άλλο μεγάλο ατού του 100% ελληνικού brand -αφού κάθε στάδιο της διαδικασίας από την αγορά των πρώτων υλών συμβαίνει εντός των συνόρων- είναι η φιλική προς το περιβάλλον φιλοσοφία: Παράγει πάντα μικρό αριθμό κομματιών ανάλογα με τη ζήτηση, ανακυκλώνει τις πρώτες ύλες που θα περισσέψουν από τα ρούχα χρησιμοποιώντας τις σε αξεσουάρ και διαθέτει μέρος των εσόδων σε φιλοζωικούς σκοπούς.
Τα τετράποδα έχουν την τιμητική τους και στο design, αφού οι Akira Mushi μάς συστήνουν μέσα από την ιστοσελίδα τους μια ολόκληρη οικογένεια από σκύλους-καρικατούρες, βασισμένη σε αληθινά, υπέροχα πλάσματα. Ανάμεσά τους ο Oi, «ο σκύλος που υποδέχεται πρώτος τους επισκέπτες του σπιτιού και που τα μάτια του λάμπουν από χαρά όταν βρίσκεται ανάμεσα σε ανθρώπους», ο Shinshi «που ξέρει πώς να φερθεί σε μια κυρία και που τα περισσότερα κορίτσια ερωτεύονται αμέσως», αλλά και ο Hossuru, «ο λαίμαργος σκύλος, ο μικρός μας ζητιάνος, με αγαπημένη του γωνιά εκείνη κάτω από το τραπέζι από όπου προέρχονται οι λιχουδιές».
Δύο σκυλιά βάφτισαν και το brand, αφού Akira και Mushi αποκαλούνται τα κατοικίδια των ιδρυτικών μελών του, οι οποίες αποφάσισαν πως ο συνδυασμός των ονομάτων ακούγεται ιδιαίτερα εύηχος - και, μάλλον, δεόντως γιαπωνέζικος για τη μίνιμαλ αισθητική που τις χαρακτηρίζει. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Πριν από έξι περίπου χρόνια, η Άννα Πετρίδη (με κλασικές σπουδές μόδας στο Λονδίνο) συνάντησε τυχαία την Όλγα Παπαρίδου (με σπουδές βιολογίας και διοίκησης επιχειρήσεων στην Αθήνα και σεμινάρια μόδας στο Λονδίνο) σε ένα εργαστήριο στην Πλάκα, της @Matalouathome, όπου καθεμία συμμετείχε με τη δική της τότε σειρά αξεσουάρ – τις «lost toys» και «blanket lo» αντίστοιχα. Έπειτα συναντήθηκαν ξανά, σε Meet Market, και δεν άργησαν να αποφασίσουν να συνεργαστούν δημιουργώντας μαζί το Akira Mushi. Αφού έστησαν το δικό τους κατάστημα στην Αθήνα, μια μέρα ένα ακόμα κορίτσι ήρθε και τις βρήκε και έκανε εκεί την πρακτική του. Ήταν η Μυρτώ Παπαηλιού, που κατόπιν πήγε να σπουδάσει σχέδιο μόδας στην Κοπεγχάγη και, επιστρέφοντας, έγινε το τρίτο μέλος της ομάδας.
Γιατί επιλέξατε να ανοίξετε το κατάστημά σας στο στενό της Φωκίωνος στο Σύνταγμα;
«Μας άρεσε πολύ το σημείο αυτό, που είναι τόσο κοντά στην Ερμού και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικό από έναν πολύ κεντρικό και πολυσύχναστο εμπορικό δρόμο. Η περιοχή έχει την πολυφωνία που υπάρχει σε κάθε σύγχρονη πρωτεύουσα. Σταυροδρόμι πολιτισμών!».
Ποιες είναι οι βασικές πηγές έμπνευσής σας;
«Μας εμπνέουν οι γυναίκες που φανταζόμαστε να φοράνε τα ρούχα μας και ταυτόχρονα η λειτουγικότητα σε συνδυασμό με την ομορφιά που προκύπτουν από τα πατρόν μας».
Με ποια υλικά απολαμβάνετε περισσότερο να δουλεύετε;
«Είτε το υλικό επιλέγεται σε σχέση με το σχέδιο, ώστε το αποτέλεσμα να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην αρχική ιδέα μας, είτε αν ένα υλικό μας καταπλήξει τόσο πολύ που θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, σκεφτόμαστε σε ποιο σχέδιο μπορούμε να το εφαρμόσουμε».
Πώς προέκυψε η οικογένεια σκύλων που έχετε σχεδιάσει για το brand;
«Η οικογένεια σκύλων ζητήθηκε και σχεδιάστηκε από τον illustrator birgif aka Άγγελο Ευσταθόπουλο. Στο site μας υπάρχει ενα section με την ονομασία Family όπου μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία του κάθε τριχωτού φίλου μας. Ελπίζουμε να σας κάνει να χαμογελάσετε και να γελάσετε!
»Επίσης, σχεδιάζουμε φουλάρια για σκύλους που μπορείτε να βρείτε στο κατάστημά μας στο Σύνταγμα ή online στο akiramushi.com. Οι πωλήσεις από αυτά δίνονται για δράσεις που σχετίζονται με αδέσποτα ζωάκια».
Ποια σύγχρονη τάση θεωρείτε ότι μας φέρνει πιο κοντά στον στόχο της βιώσιμης μόδας;
«Το δικό μας green marketing προκύπτει μέσα από την παραγωγική διαδικασία, που γίνεται σε μικρή κλίμακα και συμβαίνει τοπικά. Η ευαισθητοποίηση του καταναλωτή και η επικοινωνία του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί συνολικά μια πολύ μικρή εταιρία σαν τη δική μας είναι μία σημαντική παράμετρος που μας φέρνει πιο κοντά στα πλαίσια μιας βιώσιμης μόδας».
Η μικρή αλλά μοναδική γωνιά της αγοράς που καταλαμβάνουν οι Akira Mushi, όσο γίνεται εγγύτερα στη βιώσιμη μόδα, παίρνει μορφή στο κατάστημά τους στη Φωκίωνος, έναν χώρο που μοιάζει βγαλμένος από την Ιαπωνία και που ταυτόχρονα εκφράζει την πιο φρέσκια και ευκολοφόρετη εκδοχή της αθηναϊκής street αισθητικής. Ως ονειροπόλοι αυτοπροσδιορίζονται οι Akira Mushi και το γεγονός ότι έφτασαν ώς εδώ, επιβεβαιώνει πως ακόμα και τα «τρελά» όνειρα μπορούν να υλοποιηθούν υπέροχα.
Δείτε περισσότερες εικόνες από το κατάστημα των Akira Mushi.
Info
Φωκίωνος 2, Σύνταγμα, τηλ.: 2130 245 341, περισσότερες πληροφορίες και online shop: www.akiramushi.com
κεντρική φωτό: Η πρόσοψη του καταστήματος με τη διακοσμήτρια της βιτρίνας, Έλλη Κρικέλη και τον σκυλάκο τον Mushi αυτοπροσώπως.