ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Semiology: Η Ευγενία Βαμβακά θέλει τα ρούχα της να αγκαλιάζουν τρυφερά το σώμα και να δίνουν δύναμη

Το brand Semiology, ένα από τα πρώτα βιώσιμα ελληνικά brands, διαγράφει μια σταθερά εξαιρετική πορεία στην εγχώρια μόδα.

semiology

Η Ευγενία Βαμβακά, Ιδρύτρια και Διευθύνων Σύμβουλος της Semiology, μπορεί να συναντήθηκε, όπως λέει, με τη μόδα "τυχαία”, όμως η συνάντηση αυτή έμελλε να καθορίσει τη μετέπειτα πορεία της. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων, εργάστηκε για οκτώ χρόνια σε ναυτιλιακή επιχείρηση και μετά αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό της, δηλαδή το να εμπλακεί με τη δημιουργία. Η μόδα της πρόσφερε εκείνο που αναζητούσε - το να μην πλήττει και το να αντεπεξέρχεται διαρκώς σε προκλήσεις, πηγαίνοντας κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα.

Βιωσιμότητα αλλά όχι σοβαροφάνεια

Έτσι, το ‘86 δημιούργησε το πρώτο της fashion brand που το 2019 μετονομάστηκε σε Semiology και σήμερα αποτελεί την πλήρη έκφραση του οράματος της Ευγενίας, αλλά και ένα από τα πρώτα βιώσιμα ελληνικά brands με στόχο να κάνει το sustainability παιχνιδιάρικο και γοητευτικό.

Semiology: Η Ευγενία Βαμβακά θέλει τα ρούχα της να αγκαλιάζουν τρυφερά το σώμα και να δίνουν δύναμη

Η Ευγενία Βαμβακά, Ιδρύτρια και Διευθύνων Σύμβουλος της Semiology

Γνωρίστε τη Semiology και τη δημιουργό της

Πότε και πώς ιδρύθηκε το brand Semiology;

Tο 1986 ίδρυσα το brand La Stampa, το οποίο μετονομάστηκε το 2019 σε Semiology εκφράζοντας το βαθύτερο DNA του οράματός μου. Ένιωθα μία τεράστια ανάγκη για δημιουργία και έψαχνα τον τρόπο με το οποίο θα ικανοποιούσα αυτή την ανάγκη. Ήταν ξεκάθαρο στο μυαλό μου ότι ήθελα να ασχοληθώ με κάτι που θα είχε να κάνει με την παραγωγή προϊόντων που θα είχαν προοπτικές εξαγωγών.

Τυχαία "συναντήθηκα" με τον κλάδο της μόδας. Με συνάρπασε από την αρχή, διότι δεν ήταν εύκολος. Παρουσίαζε εξαιρετικό ενδιαφέρον και μεγάλο φάσμα διαφορετικών δράσεων. Δηλαδή, ένας χώρος επαγγελματικός όπου δεν πλήττεις ποτέ. Πίστευα -και πιστεύω ακόμα- ότι στην Ελλάδα έχουμε μεγάλες δυνατότητες δημιουργίας, καθώς υπάρχουν πραγματικά εμπνευσμένοι σχεδιαστές και υπέροχοι τεχνίτες που μπορούν να δημιουργήσουν εξαιρετικά προϊόντα.

Αν θα έπρεπε να περιγράψεις το DNA του brand με δύο λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

Σοφό και playful (χαρωπό).

Μπορείς να μας περιγράψεις το πώς οραματίστηκες τη χειμερινή συλλογή και εν τέλει τη δημιούργησες;

Το σχεδιαστικό μας τμήμα με επικεφαλής την Νίκη Μαρινάκη ενημερώνεται διαρκώς για τις τάσεις της εποχής και τις προσαρμόζει στις αξίες της εταιρίας μας. Για την χειμερινή συλλογή οραματιστήκαμε ρούχα που αγκαλιάζουν και ζεσταίνουν τρυφερά το σώμα και ταυτόχρονα δίνουν δύναμη, ώστε να είμαστε σε ενδυματολογική ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Βασικός άξονας της συλλογής είναι η βιωσιμότητα, χωρίς να γίνεται βαρετή ή σοβαροφανής.

semiology

Χαρακτηρίζεται από γήινες παλέτες με τα ζεστά χρώματα του χειμώνα που συνδυάζονται αρμονικά με πινελιές από παστέλ, ενώ ενδιαφέροντα μοτίβα διακοσμούν μεγάλο κομμάτι της συλλογής μας. Αποπνέει μία αίσθηση διάχυτου ρομαντισμού χάρη στα απλικέ σχέδια από δαντέλα, τα τυπώματα δικής μας έμπνευσης που απεικονίζουν άνθη και φύλλα.

semiology

Τailored κοστούμια με mesh tops δίνουν την ευκαιρία για εξερεύνηση του layering, παλτό με λαμπερά patches, βελούδινα φορέματα, soleil φούστες, εντυπωσιακά κομμάτια από απαλή παγιέτα, βραδινά αξεσουάρ που αναβαθμίζουν το σύνολο. Χρησιμοποιήσαμε οικολογική γούνα και οικολογικό δέρμα, μουσελίνες με γεωμετρικά και animal print pattern, πανωφόρια με κεντητά μοτίβα και τον αναπάντεχο συνδυασμό pied de poule με fishbone. Πραγματικά, αποτελεί μία από τις πιο αγαπημένες μου συλλογές!

Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ένας νέος σχεδιαστής στην Ελλάδα και ποια είναι τα προνόμια που απολαμβάνει;

Υπάρχει μία ιδιάζουσα επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με την μόδα. Ένας νέος σχεδιαστής δεν ξέρει ακριβώς από πού και πώς να αρχίσει, όμως επειδή έχει την ορμή της νιότης χωρίς το βάρος των φόβων και τη γνώση των ρίσκων ορμά μπροστά και δημιουργεί.

Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;

Πάρα πολύ καλή, διότι είναι ένας άκρως γοητευτικός κόσμος που εναλλάσσεται διαρκώς και ανανεώνεται με μεγάλες ταχύτητες και απαιτεί εξαιρετικές ισορροπίες προκειμένου να υπάρξει.

semiology

Τι είναι για σένα το προσωπικό στιλ;

Είναι ο μοναδικός τρόπος ζωής που επιλέγει ο καθένας μας.

Υπάρχει κάτι ή κάποιος που να μην έχει σχέση με τον τομέα της μόδας, αλλά να αποτελεί από τις μεγαλύτερες επιρροές σου;

Πολλές μορφές -σύγχρονες ή παρελθοντικές- αποτελούν πηγή έμπνευσης για εμένα. Θα αναφέρω ενδεικτικά τον Σωκράτη, τη Σερ, τον Τομ Τζοουνς, την Κοκό Σανέλ

Ποιον διάσημο σχεδιαστή (είτε εν ζωή, είτε όχι) θα προσκαλούσες σε δείπνο και πού θα τον πήγαινες στην πόλη σου;

Τους Marithe – Francois Girbeau, Gautier, Vivian Westwood και θα τους πήγαινα μια βόλτα από το πρωί μέχρι το βράδυ στης Ακρόπολης τα μέρη.

semiology

Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα look ενός ειδώλου της ποπ κουλτούρας που θεωρείς ότι είναι το καλύτερο όλων των εποχών;

Τη διαχρονική Σερ.

Βιωσιμότητα, υπερκατανάλωση, γρήγορα trends. Δημιουργία, νέα ταλέντα, τεχνολογία στην υπηρεσία του ενδύματος. Τελικά, το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο;

Μόνον αισιόδοξο. Η μόδα είναι από μόνη της χαρά διότι είναι δημιουργία.

Πού μπορούμε να βρούμε τα Semiology;

Στα 11 καταστήματά μας σε Αθήνα, Λάρισα και Κρήτη. Οnline στο e-shop Semiology.gr και σε επιλεγμένο δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.