0
SHARES

Αν σας ρωτούσε κάποιος τι πρέπει να κάνουμε για να ζήσουμε περισσότερα και πιο ποιοτικά χρόνια, η αυθόρμητη απάντηση που θα δίνατε θα ήταν, πιθανότατα, «υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση». Μια απάντηση σωστή αλλά όχι πλήρης, καθώς δεν καλύπτει όλους τους παράγοντες που συνδέονται με τη μακροζωία ή το μειωμένο προσδόκιμο ζωής. Στην τελευταία κατηγορία, μάλιστα, ανήκουν κάποιοι «σαμποτέρ» της υγείας μας που δεν είχαμε φανταστεί, τους οποίους θεωρούσαμε έως και ευεργετικούς.

Ο David McCandless, δημιουργός της ιστοσελίδας Information is Beautiful, που συγκεντρώνει και παρουσιάζει επιστημονικά στοιχεία σε ιδιαίτερα παραστατικά σχεδιαγράμματα, οπτικοποίησε όλα τα σημαντικότερα ευρήματα των ερευνητών γύρω από το προσδόκιμο ζωής ενός ανθρώπου. Τι μας λέει το γράφημά του, μεταξύ άλλων; Ότι ανάμεσα στους παράγοντες που απειλούν τη μακροζωία, πέρα από το κάπνισμα, το αλκοόλ και την παχυσαρκία, είναι η ζωή στην πόλη αλλά και οι υπερβολικά πολλές ώρες ύπνου (που ξεπερνούν τις οκτώ). «Επτά ώρες ύπνου είναι ιδανικές, αλλά όχι πάνω από οκτώ κάθε βράδυ» σχολιάζει.

Από την άλλη, στους συμμάχους μας προστίθενται, πέρα από τη διατροφή, την άσκηση αλλά και την κληρονομικότητα, η πλούσια κοινωνική ζωή, ο γάμος, η οικονομική άνεση, η αισιοδοξία αλλά και η υιοθεσία μιας γάτας, που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου κατά 30%.

Δείτε παρακάτω το γράφημα της μακροζωίας:

Δείτε πώς θα φτάσετε μέχρι τα εκατό στο παρακάτω βίντεο:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS