Μόλις έχετε επιστρέψει από διακοπές και περνάτε ώρες ατελείωτες στο γραφείο; Έχετε πρόσφατα χωρίσει και νομίζετε ότι όλα πάνε από το κακό στο χειρότερο; Παρακολουθείτε τις ειδήσεις με τα κρούσματα της πανδημίας συνεχώς να αυξάνονται, έχετε καιρό να δείτε τα αγαπημένα σας πρόσωπα και σας έχει πιάσει πανικός; Απ’ότι φαίνεται, δεν είστε και στην καλύτερη ψυχολογική κατάσταση, καθώς όλα γύρω σας τα βλέπετε γκρίζα. Και σίγουρα αναρωτιέστε εάν υπάρχει ένα «μαγικό» χάπι που θα μπορούσε να σας αλλάξει αστραπιαία τη διάθεσή σας.

Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δε χρειάζεστε κανένα χάπι. Αυτό που χρειάζεστε είναι να αυξήσετε τη σεροτονίνη σας, την ορμόνη που σχετίζεται με την ευτυχία, γι‘αυτό πολλοί την αποκαλούν και «χαρούμενη ορμόνη». Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου, που παίζει σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά, τη διάθεση, την κίνηση και τη μάθηση. Συνεπώς, επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε και αντιμετωπίζουμε τα πράγματα. Βοηθά στη διαχείριση του θυμού και των παρορμήσεων και επηρεάζει σημαντικά τη λήψη αποφάσεων.

Η παραγωγή της αυξάνεται με την έκθεση του ατόμου στην ηλιακή ακτινοβολία και με τη σωματική άσκηση. Η διατροφή επίσης παίζει σημαντικό ρόλο, ενώ άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, είναι οι διαταραχές στο πεπτικό σύστημα και το στρες.

Αν η καθημερινότητά σας, δεδομένων των συνθηκών χαρακτηρίζεται από υπερβολικό άγχος, πίεση και φόρτο εργασίας, είναι λογικό να παρατηρείται πτώση των επιπέδων της συγκεκριμένης ορμόνης, με αποτέλεσμα η διάθεσή σας να μην είναι καλή.

Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα να ανακάμψετε και να βρείτε τον παλιό, καλό σας εαυτό; Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές των θεραπευτών και των ψυχολόγων θα μπορέσετε να ανατρέψετε το αρνητικό κλίμα, που έχουν δημιουργήσει οι υπάρχουσες συνθήκες και να δείτε την πραγματικότητα με άλλο μάτι. Απλά αυτό που πρέπει να κάνετε, είναι να αλλάξετε κατά κάποιον τρόπο την καθημερινότητά σας και να θυμάστε ότι η πραγματική ευτυχία πηγάζει από μέσα σας.

1. Ξεκινήστε τη γυμναστική

Όταν η ψυχολογία σας δεν είναι στα ύψη, η γυμναστική μπορεί να σας βοηθήσει. Είναι γνωστό ότι η άσκηση σας γεμίζει με χαρά και ενέργεια. Συνεπώς, όταν αθλείστε, το σώμα σας απελευθερώνει σεροτονίνη. Ωστόσο, δε χρειάζεται υπερβολική γυμναστική. Σύμφωνα με τους ειδικούς, 20 λεπτά προπόνησης είναι αρκετά για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας για το υπόλοιπο της ημέρας. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι να επιλέξετε ασκήσεις που σας ταιριάζουν και σε καμία περίπτωση δεν σας εξαντλούν.

2. Βγείτε στον ήλιο

Είμαστε τυχεροί που ζούμε στην πιο ηλιόλουστη χώρα του κόσμου. Γι’ αυτό και τους χειμερινούς μήνες δεν πρέπει να αφήνουμε την ηλιοφάνεια ανεκμετάλλευτη. Εξάλλου, τις μέρες που επικρατεί συννεφιά και μαυρίλα, τότε είναι που η διάθεσή μας πέφτει και σίγουρα αυτό σχετίζεται και με την απουσία φυσικού φωτός. 10 με 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι αρκετά για να αυξήσουμε τα επίπεδα σεροτονίνης.

3. Να νιώθετε ευγνωμοσύνη

Την επόμενη φορά που θα υποβάλλετε τον εαυτό σας στη διαδικασία να σκεφτεί πόσο διαφορετική θα ήταν η ζωή σας, εάν ήσασταν από πλούσια οικογένεια ή ζούσατε σε μία έπαυλη με τεράστιο κήπο και πισίνα, προσπαθήστε να αναγνωρίσετε δύο ή τρία πράγματα που σας κάνουν να νιώθετε ευγνωμοσύνη για όσα έχετε καταφέρει μέχρι τώρα μόνοι σας.

4. Σκεφτείτε όμορφες στιγμές

Προσπαθήστε να αποβάλλετε κάθε αρνητική σκέψη και φόβο, που έρχεται να σας κυριεύσει, ανασύροντας όμορφες εικόνες στο μυαλό σας. Θα σας βοηθήσει πολύ να ξεφυλλίσετε ένα άλμπουμ με ευτυχισμένες οικογενειακές στιγμές, ή να ακούσετε ένα τραγούδι που θα σας θυμίσει ένα πρόσφατο ταξίδι από τις καλοκαιρινές σας, ανέμελες διακοπές.

5. Μην υποτιμάτε τον εαυτό σας και τις δυνάμεις σας

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την τάση, όταν είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση να κατηγορούν και να υποτιμούν τον εαυτό τους. Σίγουρα αυτή η τακτική είναι λανθασμένη και φέρνει τα αντίθετα επιθυμητά αποτελέσματα. Σε καθημερινή βάση, θα πρέπει να θυμάστε όλα όσα έχετε χτίσει βήμα βήμα μέχρι σήμερα, γιατί τα προσωπικά σας επιτεύγματα είναι αυτά που σας κάνουν να ξεχωρίζετε από τους άλλους.

 

Φωτό: @brookecagle

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram 

TAGS