ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Με τις φήμες να δίνουν και να παίρνουν για την απουσία της Σαρλίν από το πριγκιπάτο του Μονακό, εντοπίσαμε μια ιστορία που μοιάζει με τη δική της.

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Η Άλις Χέιν με καταγωγή από τη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ ήταν η πρώτη Αμερικανίδα που έφτασε στο πριγκιπάτο του Μονακό, 67 χρόνια πριν η Γκρέις Κέλι παντρευτεί τον Ρενιέ Γ’. Μάλιστα η Άλις, κόρη επιφανούς Γερμανού επιχειρηματία είχε παντρευτεί πριν γνωρίσει τον Ρενιέ Γ’. Ο πρώτος της σύζυγος ήταν ο Δούκας του Ρισελιέ, ο οποίος απεβίωσε όταν εκείνη ήταν μόλις 22 ετών. Μα και ο Ρενιέ Γ’ ήταν παντρεμένος πριν! Μάλιστα, περίμεναν πάνω από οκτώ χρόνια πριν δεθούν με τα δεσμά του γάμου, καθώς ο πατέρας του Αλβέρτου, ο Πρίγκιπας Κάρολος Γ’ δεν ενέκρινε αυτή τη σχέση και απαγόρευε τον γάμο. Όταν όμως ο Κάρολος απεβίωσε, ο Αλβέρτος ανέβηκε στον θρόνο και επτά εβδομάδες αργότερα παντρεύτηκε την αγαπημένη. Εκείνη έφερε μαζί της τον κοσμοπολίτικο αέρα της, το επιχειρηματικό της πνεύμα, δύο παιδιά και κυρίως; Μια προίκα αξίας 6 εκ. δολαρίων.

Η Σαρλίν δεν είναι η πρώτη πριγκίπισσα που «εξαφανίστηκε» από το Μονακό

Η Άλις γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου του 1858 στην οδό Rue Royale, στη γαλλική γειτονιά της πόλης. Η μητέρα της, Αμελί Μαρί Σελέστ Μίλντενμπεργκ καταγόταν από πλούσια οικογένεια, ο πατέρας της ήταν αρχιτέκτονας και εισαγωγέας πρώτων υλών για οικοδομές. Ο πατέρας της Άλις, ο Μισέλ Χέιν ήταν εβραϊκής καταγωγής, γεννημένος στο Παρίσι, παιδί μιας εύπορης οικογένειας τραπεζιτών. Η ζωή της Άλις λέγεται ότι άλλαξε άρδην όταν ο πατέρας της αποφάσισε να μετακομίσει η οικογένεια από τις ΗΠΑ στο Παρίσι λόγω του Εμφυλίου Πολέμου στην Αμερική. Όμως και εκεί, στη γαλλική πρωτεύουσα η νεαρή έκανε αίσθηση με την ευγένεια, το κάλλος και την περιουσία της και έτσι, αμέσως κατόρθωσε να δικτυωθεί κοινωνικά. Σύντομα παντρεύτηκε τον διάδοχο του Δουκάτου του Ρισελιέ κι ασπάστηκε με τον γάμο της τον καθολικισμό. Λίγο αργότερα γεννούσε τον πρωτότοκο γιο της Αρμάντ (που είχε το ίδιο όνομα με τον πατέρα του) και έπειτα την κόρη τους Οντίλ. Ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια για την Άλις, που βρέθηκε χήρα σε ηλικία μόλις 22 ετών. Χάρη στην περιουσία που κληρονόμησε από τον σύζυγό της κατόρθωσε να σταθεί και πάλι στα πόδια της και σταδιακά να καθιερώσει τη θέση της στην υψηλή κοινωνία της Ευρώπης.

Λίγο αργότερα γεννούσε τον πρωτότοκο γιο της Αρμάντ (που είχε το ίδιο όνομα με τον πατέρα του) και έπειτα την κόρη τους Οντίλ. Ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια για την Άλις, που βρέθηκε χήρα σε ηλικία μόλις 22 ετών. Χάρη στην περιουσία που κληρονόμησε από τον σύζυγό της κατόρθωσε να σταθεί και πάλι στα πόδια της και σταδιακά να καθιερώσει τη θέση της στην υψηλή κοινωνία της Ευρώπης.

Σε ένα ταξίδι της στην Πορτογαλία γνώρισε τον κληρονόμο του θρόνου του Πριγκιπάτου του Μονακό. Αμέσως εκδήλωσαν ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλο, παρά τα δέκα χρόνια διαφοράς τους, αλλά και παρά το γεγονός πως ακόμη ο Αλβέρτος δεν είχε πάρει διαζύγιο με την πρώτη του σύζυγο, τη Λαίδη Μαρί- Νικτώρια Ντάγκλας- Χάμιλτν, κόρη Δούκα της Σκωτίας.

H Άλις μετά τον γάμο της με τον Αλβέρτο έγινε πολύ δημοφιλής στο Μονακό, καθώς ενδυνάμωσε πολύ την οικονομική κατάσταση του κράτους, είχε επιχειρηματικό ένστικτο και βέβαια περιουσία. Η ίδια λάτρευε τις Τέχνες και συχνά διοργάνωνε παραστάσεις θεάτρου και χορού φέρνοντας στο κρατίδιο καλλιτέχνες από την Αμερική. Εκείνος όμως ενδιαφερόταν πολύ για την ωκεανογραφία και το περιβάλλον, ενδιαφέροντα που φαίνεται να είχε αποκτήσει δίπλα στην πρώτη του σύζυγο, που ήταν ωκεανογράφος.


Έτσι, με την πάροδο του χρόνου άρχισαν να απομακρύνονται ο ένας από τον άλλον, ενώ φημολογείται πως και οι δύο διατηρούσαν εξωσυζυγικές σχέσεις. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι λέγεται ότι ήταν ο δεσμός της Άλις με τον συνθέτη και τραγουδιστή Ισιντόρ ντε Λάρα. Ήταν κάτω από τη δική της φτερούγα, στο Μονακό που εκείνος συνέθεσε δύο από τα σημαντικότερα έργα της καριέρας του: τις όπερες Moina και Messaline. Ο Αλβέρτος, ταπεινωμένος, ανάγκασε την Άλις να φύγει από το βασίλειο και λέγεται ότι της απαγόρευσε να επιστρέψει. Ο πατέρας της Άλις προσπάθησε να διεκδικήσει μέρος της περιουσίας της από την προίκα που είχε πάρει μαζί της στο κρατίδιο, αλλά η οικογένεια Γκριμάλντι αρνήθηκε.

Ο Αλβέρτος, ταπεινωμένος, ανάγκασε την Άλις να φύγει από το βασίλειο και λέγεται ότι της απαγόρευσε να επιστρέψει. Ο πατέρας της Άλις προσπάθησε να διεκδικήσει μέρος της περιουσίας της από την προίκα που είχε πάρει μαζί της στο κρατίδιο, αλλά η οικογένεια Γκριμάλντι αρνήθηκε.


Η Άλις βρήκε καταφύγιο στο Λονδίνο όπου και πάλι εντάχθηκε στην υψηλή κοινωνία της μητρόπολης, την οποία δεξιωνόταν συχνά στο σαλόνι της σε τραπέζια και πάρτι με χλιδή. Παρότι με τον Αλβέρτο ήταν έκτοτε σε διάσταση, διαζύγιο δεν πήραν ποτέ. Η Άλις πέθανε στο Παρίσι στις 22 Δεκεμβρίου του 1925 σε ηλικία 67 ετών. Ο τάφος της βρίσκεται στο νεκροταφείο Père Lachaise και γράφει Αλις, Πριγκίπισσα του Μονακό.

Η ιστορία θυμίζει έντονα το σκοτεινό παραμύθι που εκτυλίσσεται τώρα στο Μονακό με πρωταγωνιστές τον (σύγχρονο) Αλβέρτο του Μονακό και τη σύζυγό του Σαρλίν, πρώην πρωταθλήτρια κολύμβησης που απουσιάζει εδώ και δέκα μήνες από το πριγκιπάτο. Η Σαρλίν έφυγε αρχικά για τη γενέτειρά της, τη Νότιο Αφρική, προκειμένου να παραστεί στην κηδεία του βασιλιά των Ζουλού και στενού της φίλου Γκούντγουιλ Ζουελιτίνι. Εκεί υπέστη σοβαρή λοίμωξη με επιπλοκές στην υγεία της, γεγονός που μαρτυρούν και εικόνες που ανέβασε η ίδια στα κοινωνικά δίκυτα. Η Σαρλίν, επέστρεψε ωστόσο στις 8 Νοεμβρίου στο πριγκιπάτο.

Στις 19 Νοεμβρίου ο Αλβέρτος παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Monaco Matin λέγοντας πως και πάλι απουσιάζει η Σαρλίν αφήνοντας υπονοούμενα για την ψυχική υγεία της συζύγου του. Συγκεκριμένα είπε: «Πηγαίνει καλύτερα αλλά χρειάζεται ακόμα ανάπαυση και ηρεμία. Δεν βρίσκεται στο πριγκιπάτο, όμως πρόκειται να πάμε να την επισκεφθούμε πολύ σύντομα. Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω περισσότερα για λόγους εχεμύθειας. Υπάρχει μια κόπωση, όχι μόνο σωματική, που δεν μπορεί να θεραπευτεί παρά μόνο με μια περίοδο ανάπαυσης και με παρακολούθηση».

Στην ίδια συνέντευξη φρόντισε να τονίσει τη σημασία της γονεϊκότητας στη ζωή του. «Για μένα είναι απλό, προτεραιότητα έχει η οικογένειά μου» λέγοντας πως ο ένας γονιός πρέπει να στέκεται διαρκώς δίπλα στα παιδιά όταν λείπει ο άλλος για λόγους υγείας. Ο Αλβέρτος σχολίασε τέλος τις φήμες που κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες και θέλουν το ζευγάρι να βρίσκεται στα πρόθυρα διαζυγίου λέγοντας: «Δεν με ενοχλούν και τόσο πολύ».

Κεντρική εικόνα: Splash News/ Ideal

Read Next

05 Μαϊ 2024

Λεωνίδιο: Το φαντασμαγορικό έθιμο της Ανάστασης, τα 600 φωτισμένα αερόστατα στο νυχτερινό ουρανό

Η μικρή όμορφη και γραφική πρωτεύουσα της Τσακωνιάς μετατρέπεται σ΄ένα γιγάντιο σκηνικό θεάματος, ήχου και φωτός.

Περισσότερα από

Stories

04 Μαϊ 2024

Άννα Παναγιωτοπούλου: Μια σπάνια συνέντευξη της σπουδαίας ηθοποιού το 2001

Όταν η Έλενα Ακρίτα φιλοξένησε το 2001 στην εκπομπή "Φώτα Πορείας" την Άννα Παναγιωτοπούλου. Την ηθοποιό που όλοι λατρέψαμες και έφυγε σαν σήμερα από την ζωή.

04 Μαϊ 2024

"Πού πας ωρέ τσατσαμίνι μου;" Ένα νοερό πασχαλινό ταξίδι στην "Κοντέσα του Ιονίου"

Ένας Κερκυραίος θυμάται την βαθιά παραδοσιακή, ορθόδοξη, καθολική, ειδωλολατρική, βενετσιάνικη και τόσο ταπεραμεντόζα Λαμπρή του νησιού του.

04 Μαϊ 2024

Πάσχα: Τα έθιμα της Ζακύνθου

Από την επτανησιακή πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική ως την Ανάσταση με τον Εσταυρωμένο και την εικόνα της της Mater Dolorosa.

04 Μαϊ 2024

Ειρήνη Παπά και Πενέλοπε Κρουζ σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο 23 χρόνια πριν

Ο φωτογραφικός φακός αποθανατίζει την Ειρήνη Παπά και την Πενέλοπε Κρουζ, όταν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία "Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι"

04 Μαϊ 2024

"Την εσπέραν του Μεγάλου Σαββάτου του έτους 1889 περί ώραν ενάτην..."

Πάσχα Ρωμέικο. Διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

04 Μαϊ 2024

"Δεν ένιωσα ποτέ icon. Απλά πάντα έκανα τη δουλειά μου": Η μοναδική φινέτσα της Όντρεϊ Χέπμπορν

Με συµµετοχή στην Αντίσταση στο Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο και πρέσβειρα της UNICEF, η πορσελάνινη ηθοποιός υπήρξε πολλά περισσότερα από µια θρυλική φιγούρα σε ένα LBD.

03 Μαϊ 2024

"Μα βγαίνοντας από την εκκλησιά ο Επιτάφιος τράβηξε πρώτα πλάγια, χώθηκε μέσα στις γειτονιές"

Σεφέρης, Ελύτης, Καζαντζάκης: Θρησκευόμενοι ή μη, παλαιότεροι και πλέον σύγχρονοι, οι λογοτέχνες συγκλονίζονται από το Θείο Δράμα και την "της φύσεως άνοιξη".

03 Μαϊ 2024

Ο Θανάσης Βέγγος με την οικογένειά του μέσα από ένα σπάνιο φωτογραφικό κλικ

Ο ηθοποιός της καρδιάς μας έφυγε στις 3 Μαΐου του 2011. Ο φακός τον απαθανατίζει σε μία όμορφη οικογενειακή στιγμή.

03 Μαϊ 2024

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Πώς είναι σήμερα οι δύο πρωταγωνιστές της σειράς;

Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε και η πιο εμβληματική σειρά του Πάσχα επιστρέφει στις μικρές μας οθόνες.