Φαντάζεστε να κάθεστε δίπλα στο τρένο σε μια γυναίκα που έχει μόλις χορογραφήσει μια σκηνή οργίου στην οποία συμμετείχαν 100 χορευτές; Μπορεί και να συμβεί. Η Elle McAlpine αφηγείται πως έπαιζε στο μυαλό της η σκηνή ξανά και ξανά μετά ένα νυχτερινό γύρισμα και αστειεύεται για το γεγονός πως οι επιβάτες που καθόντουσαν δίπλα της στο τρένο, στην επιστροφή της προς το σπίτι, δεν θα μπορούσαν να είχαν φανταστεί τι είχε προηγηθεί.
Εξάλλου η McAlpine είχε αρκετή δουλειά να κάνει στο Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου καθώς ήταν η intimacy coordinator (συντονίστρια οικειότητα) της ταινίας. Μια νέα ειδικότητα στο Χόλιγουντ που έχει ως αποστολή να κάνει τους ηθοποιούς να αισθάνονται άνετα κατά το γύρισμα των σκηνών που περιλαμβάνουν προσωπικές στιγμές και σεξ.
Η McAlpine δήλωσε στη βρετανική Guardian πως ξεκίνησε να εργάζεται στην ταινία αφού είχε προχωρήσει αρκετά η παραγωγή και αφού η Έμα Στόουν και ο Γιώργος Λάνθιμος είχαν θέσει ήδη το πλαίσιο αυτών των σκηνών. Τώρα ήταν εκείνη που θα έπρεπε βοηθήσει το καστ να τις υλοποιήσουν. Η Έμα Στόουν είχε τους ενδοιασμούς της αρχικά για το αν ήταν απαραίτητη η παρουσία ενός intimacy coordinator καθώς είχαν προηγηθεί πολλές πρόβες.
"Είχαν φτιάξει μια γλώσσα μαζί... Ήταν ο τρόπος της να πει "μπορώ να προσέχω τον εαυτό μου, και ο Γιώργος με προσέχει, άρα είμαι εντάξει". Αλλά -όπως τόνισε η McAlpine στην Στόουν στην αρχική τους συζήτηση- δεν ήταν η μόνη που θα μπορούσε να επωφεληθεί από έναν συντονιστή οικειότητας: χρειάζονται δύο, εννοώντας πως και ο Μαρκ Ράφαλο ίσως χρειαζόταν τη βοήθειά της, ως παρτενέρ της Στόουν στη μεγάλη οθόνη.
Έπειτα ήταν και το "όργιο" για το οποίο χρειάστηκαν 120 χορευτές. Είχε ενταχθεί στο κεφάλαιο "Brave New World" του Poor Things και πήρε δύο μέρες για να γυριστεί, θυμάται η McAlpine: κατά τη διάρκεια ενός χορού, "ξαφνικά όλοι γδύνονται, πέφτουν στο πάτωμα και αρχίζουν να κάνουν σεξ". Μόνο γι' αυτή τη σκηνή, ο McAlpine δούλεψε μαζί με άλλους τρεις συντονιστές οικειότητας, ο καθένας από τους οποίους ανέλαβε να φροντίσει μια ομάδα 30 περίπου χορευτών, καθώς και έναν χορογράφο για να επιβλέπει το συνολικό αποτέλεσμα.
Η McAlpine ξεκίνησε ως ηθοποιός
Μέχρι να αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή, τον Σεπτέμβριο του 2017, η McAlpine είχε κάνει "μερικές σκηνές με φιλιά" και μια προσομοίωση σεξ σε μια ταινία μικρού μήκους ("χωρίς διείσδυση", προσθέτει). Στη συνέχεια, συμμετείχε σε ένα εργαστήριο υπό την καθοδήγηση της Ita O'Brien, η οποία θεωρείται ως μία από τις πρωτοπόρους του "επαγγέλματος της οικειότητας" (intimacy coordinators).
Αν και ορισμένοι σκηνοθέτες συζητούν διεξοδικά τις σεξουαλικές σκηνές με τους ηθοποιούς τους, πολλοί δεν δείχνουν την κατανόηση που πρέπει- ενώ η ιεραρχία στα γυρίσματα δυσκολεύουν την ελεύθερη συζήτηση, λέει η McAlpine. "Υπάρχει μια γλώσσα σε αυτή τη δουλειά που βοηθάει τους ανθρώπους να ανοιχτούν και να σκεφτούν πραγματικά τι μπορεί να τους κάνει να νιώσουν άβολα".
H McAlpine άρχισε να εκπαιδεύεται από την O'Brien κι έπειτα δούλεψε σε σειρές όπως το Sex Education του Netflix και το It's a Sin. (Σε πολλές από τις σκηνές σεξ του τελευταίου, η McAlpine βρισκόταν κρυμμένη πίσω από το κρεβάτι ή μέσα σε μία ντουλάπα, έτοιμη να επέμβει αν χρειαζόταν). Δεκαοκτώ μήνες μετά ίδρυε τη δική της εταιρία.
Η δουλειά της σήμερα (και αφού έχει κυλήσει νερό στο αυλάκι από τότε που ξεκίνησαν να εργάζονται για πρώτη φορά στον χώρο οι intimacy coordinators) έχει να κάνει "με την κατανόηση της ατμόσφαιρας της ταινίας: ποια είναι η ιστορία όσον αφορά την ιδιωτική ζωή του χαρακτήρα, πώς τον/την εξυπηρετεί, τι είδους θέσεις μπορείς να σκεφτείς που είναι ελαφρώς πιο συναρπαστικές", εξηγεί η McAlpine.
Ένας πρωταγωνιστής της είχε πει κάποτε ότι, για να μπει στο "πετσί" του χαρακτήρα του, σκεφτόταν πώς θα συμπεριφερόταν στο κρεβάτι. Άλλωστε, η αναπαράσταση του σεξ δεν αντανακλά απαραίτητα την ίδια την πραγματική εμπειρία των ηθοποιών. "Αν κάνει κάποιος μια συζήτηση για τη σεξουαλική έκφραση ενός χαρακτήρα, σας λέω, τότε οι ηθοποιοί θα δώσουν την πιο εκπληκτική ερμηνεία, επειδή τότε θα δουν τη δημιουργική πλευρά για αυτή την πτυχή του ρόλου". Και επισημαίνει πως υπάρχουν πολλά κόλπα να κάνει κάποιος coordinator αν κάποιος πρέπει να φανεί γυμνός, αλλά δεν θέλει να το κάνει ο ηθοποιός.
Το σεξ εξάλλου έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ταινία του Λάνθιμου, αφού η Μπέλλα το ανακαλύπτει όταν ακόμα ο εγκέφαλος της είναι ενός μικρού παιδιού- επιλογή που έχει προκαλέσει συζητήσεις. Έπειτα ακολουθεί μια περίοδος ανακάλυψης, όταν φεύγει από το σπίτι της για να γνωρίσει τη σκοτεινή πλευρά του σεξ και τους κανόνες που έχουν θέσει οι άντρες για το σώμα μιας γυναίκας, όταν θα δουλέψει η Μπέλλα ως σεξεργράτρια στο Παρίσι.
(Στην ανάρτηση η Έμα Στόουν εξηγεί τι σήμαινε το σεξ για την Μπέλλα)
Πάντως η McAlpine θεωρεί πως ο ρόλος των intimace coordiantors είναι πολύ σημαντικός για έναν ακόμη σπουδαίο λόγο: είναι και εκπαιδευτικός. Όσο πιο σωστά και αληθινά αποδίδονται οι σκηνές σεξ στις ταινίες, τόσο τα παιδιά θα βλέπουν πώς πραγματικά κάνουν έρωτα δύο άνθρωποι, πέρα από τις σκηνές πορνό στις οποίες έχουν εκτεθεί στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με έρευνα στη Μ. Βρετανία το 10% των παιδιών είχαν δει πορνογραφία μέχρι την ηλικία των εννέα ετών και το 27% μέχρι την ηλικία των 11 ετών, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερη αυτοεκτίμηση όταν γίνουν νεαροί ενήλικες. Μια έρευνα της YouGov το 2017 έδειξε επίσης ότι το 32% των νέων δεν είχε δει ποτέ προφυλακτικό να χρησιμοποιείται σε σκηνές σεξ στην οθόνη, γεγονός που ίσως εξηγεί τη χαμηλή χρήση του.
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram