ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Ο ηθοποιός πρέπει να είναι πάντα το αυτόφωτο σώμα, αλλιώς είναι απλά διάσημος, αλλά όχι ηθοποιός»

Τεράστιο υποκριτικό ταλέντο, έντονη προσωπικότητα, ανυποχώρητος, αντισυμβατικός. Ο Βασίλης Διαμαντόπουλος υπήρξε ένα από τα σπάνια παραδείγματα καλλιτέχνη.

«Ο ηθοποιός πρέπει να είναι πάντα το αυτόφωτο σώμα, αλλιώς είναι απλά διάσημος, αλλά όχι ηθοποιός»

Τεράστιο υποκριτικό ταλέντο, έντονη προσωπικότητα, ανυποχώρητος, αντισυμβατικός, πάντα μάχιμος, ιδεολόγος και δάσκαλος μέχρι το τέλος, που ποιούσε ήθος και αυτό το αναγνώρισαν όσοι τον γνώρισαν, και κυρίως οι νέοι που υπεραγαπούσε και τους πίστευε. Ο Βασίλης Διαμαντόπουλος είναι ένα από τα σπάνια παραδείγματα καλλιτέχνη, ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της χρυσής μεταπολεμικής γενιάς, που άφησε το δικό του αποτύπωμα στο θέατρο και στον κινηματογράφο, ενώ κατάφερε ακόμη και μέσω της τηλεόρασης να περάσει κάτι το ξεχωριστό, μακριά από τη συνηθισμένη μιζέρια και τη φαιδρότητα.
Ο Βασίλης Διαμαντόπουλος δεν υπήρξε σταρ, δεν ήταν ωραίος, αρνήθηκε να μπει στον κύκλο της εμπορικότητας, της ευκολίας, προτιμώντας να δίνει μάχες για την τέχνη και τη ζωή. Όπως έλεγε «εγώ ευτυχώς δεν έχω πάψει να ονειρεύομαι. Δεν έχω πάψει να θέλω. Βέβαια αυτό κοστίζει κόπους, διαψεύσεις, όμως αυτό δεν με πειράζει. Το να αγωνίζεται κανείς είναι κι αυτό μια ηδονή».

Από τη Νομική στον Κουν
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Θα εγκαταλείψει τη Νομική Αθηνών για να ακολουθήσει το όνειρο τής υποκριτικής, μπαίνοντας στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Γρήγορα θα εγκαταλείψει και τη «συμβατική» σχολή του Εθνικού για να μπει στο σύμπαν του Κάρολου Κουν, όταν ο φωτισμένος θεατράνθρωπος ιδρύει τη δική του δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης το 1942. Την ίδια χρονιά θα παίξει στο Θέατρο Τέχνης την «Αγριόπαπια» του Ίψεν, ενώ μέχρι το 1949 που θα παραμείνει κοντά στον Κουν, θα παίξει περισσότερους από 30 ρόλους που τον καθιέρωσαν ως πρωταγωνιστή του θεάτρου.

Ο πρώτος Μαυρογιαλούρος

Θα συνεργαστεί με τον θίασο της κυρίας Κατερίνας, ενώ το 1950 προσελήφθη στο Εθνικό Θέατρο για να πρωταγωνιστήσει στην αθάνατη κωμωδία «Ανώμαλος Προσγείωσις» των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου, στον ρόλο του Μαυρογιαλούρου, που γνωρίσαμε όλοι στην κινηματογραφική επιτυχία «Υπάρχει και Φιλότιμο». Θα ακολουθήσουν μία σειρά από επιτυχίες στο θέατρο, αποδίδοντας με ευφυή τρόπο κλασικά κείμενα, ενώ το 1958 θα είναι μία ιστορική στιγμή για τον ίδιο και το ελληνικό θέατρο, ιδρύοντας το Νέο Θέατρο, μαζί με την τότε σύντροφό του, Μαρία Αλκαίου.

Μάθε Παιδί μου Γράμματα
Στο ελληνικό σινεμά, ο Διαμαντόπουλος είναι επιλεκτικός και θα δώσει κάτι διαφορετικό, αφού οι ερμηνείες του πάντα μετρημένες και με βάθος, θα δώσουν άλλη διάσταση και ποιότητα, ακόμη και σε μελοδράματα ή κωμωδίες, που χωρίς την παρουσία του θα έμεναν στη μετριότητα. Στον κινηματογράφο καταφέρνει να κρατήσει τη θεατρική παιδεία του και να αποβάλει το θεατρικό κοστούμι, που τόσο αδίκησε μεγάλους θεατράνθρωπους που μπήκαν στα πλατό. Θα πρωτοεμφανιστεί το 1948 στο «Μαρίνος Κοντάρας» του Γιώργου Τζαβέλλα, θα παίξει έναν χαρακτηριστικό ρόλο στο εξαιρετικό «Αμαξάκι» του Ντίνου Δημόπουλου, ενώ η πρώτη του επιτυχία θα έρθει δυο χρόνια μετά, το 1959, στην κομεντί «Να Πεθερός, να Μάλαμα» σε σενάριο Δημήτρη Ψαθά και σκηνοθεσία Μάριου Νούσια, ερμηνεύοντας εξαιρετικά έναν υποκριτή οικογενειάρχη της καλής κοινωνίας, έναν άπιστο σύζυγο, έναν πανούργο μπαγαπόντη. Το 1962 θα ερμηνεύσει ιδανικά έναν υπερσυντηρητικό αυστηρό καθηγητή στο κοινωνικό δράμα «Νόμος 4000» του Γιάννη Δαλιανίδη, ενώ την ίδια χρονιά θα κάνει και τη συμπαθέστατη δραματική κωμωδία «Ψηλά Τα Χέρια Χίτλερ» του Ροβήρου Μανθούλη, έχοντας δίπλα του τον Θανάση Βέγγο. Με τη διαφαινόμενη παρακμή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, ο Διαμαντόπουλος παίρνει αποστάσεις, παίζοντας σε δυο τρεις μόνο ταινίες για μια δεκαετία, αφοσιώνεται στο θέατρο και επιστρέφει ουσιαστικά στη μεγάλη οθόνη το 1978 με τους ανατρεπτικούς «Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Θα ακολουθήσουν κι άλλες εμφανίσεις του, ενώ είναι συγκλονιστικός στη δραματική κωμωδία του Θόδωρου Μαραγκού «Μάθε Παιδί μου Γράμματα» (1981), στο ρόλο και πάλι ενός συντηρητικού καθηγητή που βλέπει τα παιδιά του να επαναστατούν.

Εκείνος και οι Άλλοι
Όταν η χώρα μπήκε στον γύψο από τους δικτάτορες, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος είχε εγκατασταθεί στο Παρίσι. Άλλωστε, ήταν γνωστός κομμουνιστής, μαχητικός συνδικαλιστής, ενώ είχε συμμετάσχει και στην Εθνική Αντίσταση. Θα επιστρέψει στην Ελλάδα το 1970 για να μας χαρίσει, δυο χρόνια μετά, την αξέχαστη σουρεαλιστική σειρά, δικής του έμπνευσης, «Εκείνος κι Εκείνος», ένα σπάνιο δείγμα πραγματικά καλής τηλεόρασης. Έπαιζε μαζί με τον φίλο του Γιώργο Μιχαλακόπουλο, σε εμπνευσμένα κείμενα του Μουρσελά. Στην τηλεόραση θα παίξει σε αρκετές ακόμη σειρές, χρηματοδοτώντας την αγάπη του για τη θεατρική σκηνή (το 1993 θα ιδρύσει το Σύγχρονο Θέατρο). Ανάμεσα στις αξιόλογες εμφανίσεις του, που συνάμα ήταν και αξιοπρεπείς παραγωγές, συγκαταλέγονται οι σειρές «Συμβολαιογράφος», «Κίτρινος Φάκελος», «Τα Λαυρεωτικά», «Χατζηεμμανουήλ», «Χαίρε Τάσο Καρατάσο».

Δάσκαλος για Πάντα
Μέχρι το τέλος της ζωής του αντικομφορμιστής, εκτός από τις θεατρικές περιπέτειες, έζησε πολλές φορές την περιφρόνηση των «αρμοδίων», αλλά θα σταθεί δίπλα στους νέους ως δάσκαλος και κυρίως ως συμπαραστάτης τους, προσπαθώντας να μεταδώσει την αρχή του: «Μπροστά ή πίσω από τα φώτα, στο ημίφως ή στο άπλετο φως και με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία ή μ’ έναν απλό προβολέα, ο ηθοποιός είναι -πρέπει να είναι- ο ίδιος. Το αυτόφωτο σώμα, αλλιώς είναι απλά διάσημος, αλλά όχι ηθοποιός».

Η ευαίσθητη καρδιά του θα τον αφήσει στις 5 Μαΐου του 1999, αφήνοντας πίσω του ένα γιο και μια κόρη, και ακόμη περισσότερα παιδιά που πήραν απ’ αυτόν τη γνώση για το θέατρο και τις αρχές του για τη ζωή που ακολούθησε μέχρι τέλους. Η κηδεία του, παρότι η Πολιτεία αποφάσισε να τελεστεί δημοσία δαπάνη, τελικά έγινε όπως είχε αποφασίσει ο ίδιος: Λιτή και απέριττη.

Γεννήιηκε στις 15 Νοεμβρίου 1920 και παντρεύτηκε δύο φορές, πρώτα με την ηθοποιό Μαρία Αλκαίου, με την οποία απέκτησε μία κόρη, και εν συνεχεία με την ηθοποιό Μαρίνα Γεωργίου, με την οποία απέκτησε ένα γιο

Δείτε μια συνέντευξή του:



Πηγή και φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Χάρης Αναγνωστάκης

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

27 Οκτ 2021

«Επειδή αφήνω κληρονομιά στα παιδιά μου αυτή την ασθένεια, να προσέχεις»

Όταν ο Γιώργος Γεννηματάς είχε εκφράσει την ανησυχία του για την υγεία και το μέλλον των παιδιών του.

22 Οκτ 2021

O τραγικός θάνατος του Brandon Lee που σκοτώθηκε από prop gun στα γυρίσματα του The Crow

Ο 28χρονος ηθοποιός έπεσε νεκρός το 1993 κατά τη διάρκεια γυρισμάτων από όπλο που όλοι νόμιζαν ότι ήταν γεμάτο με ψεύτικες σφαίρες.

Περισσότερα από

Men

19 Οκτ 2021

Ο Κιάνου Ριβς κουβαλάει μόνος του τον εξοπλισμό του συνεργείου στα γυρίσματα της νέας του ταινίας

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στο Παρίσι και αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι είναι ο πιο ωραίος τύπος σε ολόκληρο το Χόλιγουντ.

15 Σεπ 2021

«Είναι σαν τον άνεμο»: Η προβληματική σχέση του Πάτρικ Σουέζι με τη σύζυγό του, Λίσα, έκρυβε μυστικά

«Είχαν έναν άρρωστο, κακοποιητικό γάμο», θα ισχυριστεί άτομο από το στενό, φιλικό τους περιβάλλον.

02 Σεπ 2021
02 Σεπ 2021

Νεκρός σε τροχαίο ο Mad Clip: Η αγωνιστική Porsche του συγκρούστηκε με δέντρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκαν περισσότερες από δύο ώρες για να τον απεγκλωβίσουν.

31 Αυγ 2021

«Ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι σπουδαίος παίκτης, αλλά έχασα τον σεβασμό μου για εκείνον»

Το ξέσπασμα του Άντι Μάρεϊ που κατηγόρησε τον Έλληνα τενίστα για «στρατηγική» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

27 Αυγ 2021

Πέθανε ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε ηλικία 82 ετών

Ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο νοσοκομείο.

26 Αυγ 2021

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν με αγάπησε»: Η μητέρα του Χιου Τζάκμαν τον εγκατέλειψε όταν ήταν 8 ετών

Παρόλα αυτά εκείνος τη συγχώρεσε. Σήμερα ποζάρουν αγκαλιασμένοι στο ίνσταγκραμ.

25 Αυγ 2021

Όταν ο Τσάρλι Γουάτς έριξε μπουνιά στον Μικ Τζάγκερ σε έναν από τους πιο θρυλικούς τσακωμούς του ροκ

«Που είναι ο γ@@@@ένος ντράμερ μου;» φώναξε μία νύχτα μεθυσμένος ο Τζάγκερ. Τότε ο Γουάτς του όρμηξε λέγοντας: «Εσύ είσαι ο γ@@@@ένος τραγουδιστής μου».

20 Αυγ 2021

Mία σύντομη ζωή, ένα τραγικό τέλος: Στο φως τα αρχεία του FBI για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν

Ο Κομπέιν πιστεύεται ότι αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου 1994, ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι και σήμερα θεωρούν ότι ο τραγουδιστής των Nirvana δολοφονήθηκε.