ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις

Ή πώς από μια καταστροφική πυρκαγιά γεννήθηκε η ιδέα της επιτυχημένης σειράς προϊόντων Tofillo.

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις

Σε απόσταση μόλις ενός χιλιομέτρου από το διάσημο φαράγγι της Σαμαριάς καλλιεργούνται τα βιολογικά βότανα μιας σειράς αφεψημάτων που έχει αρχίσει να κατακτά τον κόσμο. Μιας σειράς που έχει διακριθεί στον διεθνή διαγωνισμό Great Taste Awards. Ο λόγος για την Tofillo, ενός νεαρού ζευγαριού από την Κρήτη, της Ρόδως και του Νίκου. Δίκταμο, σταμναγκάθι, μαλοτήρα και άλλα αυτοφυή του νησιού μπαίνουν σε καλαίσθητες συσκευασίες και ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ξεπερνούν ακόμα και τα σύνορα της χώρας μας, για να ζεστάνουν την ψυχή και να κάνουν καλό στην υγεία όσων απολαμβάνουν τα ζεστά αυτά ροφήματα με τη δύναμη της φύσης.

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις
Δίκταμο, σταμναγκάθι, μαλοτήρα και άλλα αυτοφυή του νησιού μπαίνουν σε καλαίσθητες συσκευασίες και ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Η Ρόδω και ο Νίκος αποφάσισαν να δημιουργήσουν το brand από αγάπη για την κρητική γη και τον πλούτο της. Άλλες συνιστώσες που συνέβαλαν στην προσπάθειά τους ήταν «η ιδιοκτησία κτημάτων σε περιοχές με μικροκλίμα κατάλληλο για την καλλιέργεια βοτάνων και η βαθιά πίστη στις ιδιότητες των κρητικών “βρασταριών”, που οι Κρητικοί χρησιμοποιούμε εδώ και αιώνες». Οι σπουδές τους -της Ρόδως στη Γεωπονική με μεταπτυχιακό στην Προστασία Περιβάλλοντος, του Νίκου στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών- επίσης λειτούργησαν βοηθητικά. Επέλεξαν να ονομάσουν τα προϊόντα τους Tofillo από τη φράση «το φύλλο» με λατινικούς χαρακτήρες: «το μέρος με το οποίο τα φυτά αναπνέουν και αισθάνονται, αλλά και εκείνο που (μαζί με τα άνθη) μας δίνει την πιο έντονη γεύση στα παρασκευάσματά μας».

Όμως η επιλογή των βοτάνων που θα καλλιεργούσαν και θα τυποποιούσαν έγινε με έναν αναπάντεχο τρόπο.

Το ζευγάρι μετά από μια πυρκαγιά που κατέστρεψε ένα μεγάλο μέρος των ελαιώνων του παρατήρησε πως τη θέση των καταστραμμένων δέντρων πήραν, χωρίς καμία δική του παρέμβαση, αρωματικά φυτά όπως αλάδανοι και φασκομηλιά. «Η εντολή της φύσης ήταν ξεκάθαρη. Βεβαίως η γεύση, οι ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων στην ανθρώπινη υγεία και η ενδημικότητά τους επίσης αποτέλεσαν παραμέτρους που λάβαμε υπόψη».

Συνιστώσες της προσπάθειας της Ρόδως και του Νίκου να δημιουργήσουν το brand ήταν η αγάπη τους για την κρητική γη και τον πλούτο της.

Η βιολογική καλλιέργεια υπήρξε μονόδρομος για τη Ρόδω και τον Νίκο. «Είναι μια φιλοσοφία που οι ίδιοι πιστεύουμε. Παράλληλα τα βότανα αποτελούν τα φάρμακα της φύσης, οπότε σε καμία περίπτωση -όπως λέει χαριτολογώντας και ένας γνωστός καθηγητής- δεν θέλουμε να τα κάνουμε φαρμάκι. Το βασικότερο όμως ήταν η επιθυμία μας να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατόν προϊόν σε αυτούς που θα μας εμπιστεύονταν».

Ποια στοιχεία διαφοροποιούν τα tofillo από άλλα τυποποιημένα βότανα;

«Τα βότανά μας είναι όλα πιστοποιημένης βιολογικής καλλιέργειας, ενώ προέρχονται από μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε υπεύθυνοι για κάθε στάδιο, από τη σπορά μέχρι και την εμπορική διάθεση. Παράλληλα τα προσφέρουμε σε μια προσεγμένη συσκευασία για τη διασφάλιση της ποιότητάς τους. Ένα άλλο στοιχείο διαφοροποίησής μας μάς το δίνει η κρητική φύση. Πολλά από τα βότανά μας φύονται φυσικά μόνο στην κρητική γη. Είναι δηλαδή ενδημικά. Η μαλοτήρα, το δίκταμο, όπως και πολλά άλλα βότανα είναι ταυτισμένα με την Κρήτη».

Το χτίσιμο του brand υπήρξε για το νεαρό ζευγάρι ένας «αγώνας δρόμου μετ' εμποδίων» όπως το περιγράφει. Όμως οι ανταμοιβές, πολλές.

«Νιώθουμε πολύ όμορφα όταν ο κόσμος συνδέεται με τα προϊόντα μας, επειδή αναγνωρίζει τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και τις αξίες του brand μας». Όπως λένε ο Νίκος και η Ρόδω σήμερα, όποιος δοκιμάζει τα Tofillo ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό. Στην Ελλάδα ο κόσμος είναι πιο εξοικειωμένος με τα συγκεκριμένα αφεψήματα, εκτιμά τα οφέλη τους και πολλές φορές τα προτιμάει από άλλα ροφήματα. Στο εξωτερικό χρειάζεται ακόμα δουλειά για να μπουν στην καθημερινότητα. Σίγουρα όμως οι διεθνείς διακρίσεις που έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν τα Tofillo τα βοηθούν να ξεπεράσουν τα ελληνικά σύνορα. Μεταξύ αυτών, τέσσερα αστέρια για τη Μαλοτήρα, τη Λουίζα, το Queen’s Love και το Pink Healer στα σπουδαία Great Taste Awards 2018, χρυσό μετάλλιο για τη Λουίζα και το Queen’s Love στο 1001 Degustations 2019.

«Η βιολογική καλλιέργεια είναι μια φιλοσοφία που οι ίδιοι πιστεύουμε. Παράλληλα τα βότανα αποτελούν τα φάρμακα της φύσης, οπότε σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να τα κάνουμε φαρμάκι» λένε οι δημιουργοί των Tofillo.

Αν η Ρόδω και ο Νίκος θα έπρεπε να επιλέξουν ένα αφέψημα-έμβλημα για το brand τους, αυτό θα ήταν η μαλοτήρα, «ένα από τα πιο γνωστά και σημαντικά φαρμακευτικά αρωματικά βότανα που αναπτύσσονται στα βουνά της Κρήτης.

»Η μαλοτήρα (ή αλλιώς το κρητικό τσάι του βουνού) ήταν πάντα ένα εξαιρετικό προϊόν, γνωστό σε όλους τους Κρητικούς. Το όνομα του φυτού αποδίδεται στους Βενετούς, κάποτε κατακτητές του νησιού, οι οποίοι αναγνώρισαν τη χρήση του ενάντια στα κρυολογήματα, καθώς και στις στομαχικές και αναπνευστικές νόσους και του έδωσαν το όνομα maletira από τις ιταλικές λέξεις male (ασθένεια) και tirare (σέρνω). Το βότανο έχει διάφορες θεραπευτικές ιδιότητες, όπως μυκητοκτόνες και αντιβακτηριδιακές, αντιφλεγμονώδεις, προστατεύει τα αιμοφόρα αγγεία και είναι ιδανικό για την πρόληψη του κοινού κρυολογήματος. Ιδιότητες που πίστευαν οι πρόγονοί μας και πιστοποιούν οι σύγχρονοι επιστήμονες».

Πλέον λοιπόν το ζευγάρι μοιράζεται τα βάρη και τις χαρές όχι μόνο της οικογενειακής αλλά και της επαγγελματικής του ζωής.

Ζωής η οποία έγινε ακόμα πιο πλούσια από τότε που απέκτησε δύο μικρά παιδιά, που έχουν το προνόμιο να μεγαλώνουν μέσα στη φύση και τις ευωδιές της.

Από αυτή την άνοιξη όμως περισσότεροι θα μπορούν να απολαμβάνουν τη μοναδική ομορφιά του κτήματος Tofillo. Κι αυτό γιατί ξεκινάει ένα πρόγραμμα βιωματικών επισκέψεων στο κτήμα για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα βιολογικά βότανα της Κρήτης, τη φιλοσοφία τους, την παράδοση, τα οφέλη τους στην υγεία. Να τα μυρίσουν, να τα γευτούν.

Από την άνοιξη ξεκινάει ένα πρόγραμμα βιωματικών επισκέψεων στο κτήμα Tofillo, για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα βιολογικά βότανα της Κρήτης.

Τα επόμενα σχέδια της Ρόδως και του Νίκου; «Σύντομα θα μπούμε και στο κομμάτι της μαγειρικής με μαγειρικά μείγματα και προτάσεις που και πάλι θα παραπέμπουν στο κρητικό στοιχείο. Με μια ματιά όμως πιο μοντέρνα».

Info

Πληροφορίες για τα προϊόντα Tofillo, τα σημεία διάθεσής τους και τις βιωματικές επισκέψεις στο κτήμα που ξεκινούν την άνοιξη θα βρείτε στο tofillo.com. Τα αφεψήματα Tofillo μπορείτε να τα αγοράσετε επίσης από το e-shop www.delightsofcrete.gr που πραγματοποιεί πανελλαδικές αποστολές.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το κτήμα Tofillo.

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.