ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Υψηλή Ραπτική ή pret-a-porter; Ο σχεδιαστής Επιφάνιος Σκιαθίτης μιλάει για τη μόδα του σήμερα

“Ψωνίζουμε ενοχικά και φοβόμαστε να πειραματιστούμε στο βωμό της ομορφιάς και της καθολικότητας του στυλ” δηλώνει ο Επιφάνιος αποκλειστικά στο WOMANtoc.

Υψηλή Ραπτική ή pret-a-porter; Ο σχεδιαστής Επιφάνιος Σκιαθίτης μιλάει για τη μόδα του σήμερα

Μία αστεία σκηνή των παιδικών του χρόνων στη γενέτειρά του, τη Σκόπελο στάθηκε ικανή για να καλλιεργήσει στον Επιφάνιο Σκιαθίτη το μικρόβιο της μόδας. Έκτοτε ο Έλληνας σχεδιαστής επικεντρώνεται με πάθος στη δημιουργία και σε οτιδήποτε τον ιντριγκάρει καλλιτεχνικά. Μετά τις σπουδές του στη σχολή Βελουδάκη – όπου φοίτησε και εν συνεχεία δίδαξε για 5 χρόνια πατρόν- το Φεβρουάριο του 2005 λανσάρει τον ομώνυμο οίκου του Epifanios για τον οποίο σχεδιάζει νυφικές και Υψηλής ραπτικής συλλογές. Λατρεύει την γεωμετρία, αναμετράται με το πατρόν, πειραματίζεται με τις φόρμες και βρίσκει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις εναλλασσόμενες υφές των υφασμάτων, τις οποίες για να ανακαλύψει ταξιδεύει σε όλο το κόσμο. Στα μελλοντικά του σχέδια και οι pret-a-porter δημιουργίες με τις οποίες φλερτάρει το τελευταίο καιρό σχεδιαστικά.

Υψηλή Ραπτική ή pret-a-porter; Ο σχεδιαστής Επιφάνιος Σκιαθίτης μιλάει για τη μόδα του σήμερα


Πως ξεκινήσατε την ενασχόλησή σας με την μόδα;

Τώρα που το σκέφτομαι η πρώτη πρώτη μου επαφή με την μόδα ξεκίνησε στην παιδική μου ηλικία με μια αστεία απαγόρευση. Σε ηλικία 5 ετών παίζοντας με την συνομήλικη ξαδέρφη μου, δεν έπρεπε σαν αγόρι να παίζω με κούκλες. Είχα βρει λοιπόν ένα τρόπο να συμμετέχω στο παιχνίδι της αλλά και να μην παίζω εμφανώς. Της έκανα τον στυλίστα από απόσταση, επιλέγοντας τι να τους φορέσει.

Αργότερα στην αρχή της εφηβείας άρχισα να σχεδιάζω δειλά δειλά μεμονωμένα ρούχα και όταν αυτό δεν ήταν αρκετό ξεκίνησα την προσπάθεια ολοκληρωμένων συλλογών το οποίο σήμαινε ατέλειωτες ώρες κλεισμένος στο δωμάτιο μου με μουσική και περιοδικά. Η αρχή είχε γίνει και το μικρόβιο είχε μπει για τα καλά πια μέσα μου, οπότε τελειώνοντας το σχολείο, χωρίς δεύτερη σκέψη, ήρθα στην Αθήνα από την Σκόπελο για να σπουδάσω Μόδα.

Θα μας πείτε λίγα λόγια την τελευταία σας συλλογή;

Ή συλλογή μου για το Χειμώνα του 2015-2016 έχει αρκετές αναφορές στην δεκαετία του 40’, μια επιρροή που δεν έχω δουλέψει στο παρελθόν, αν και πάντα μου κέντριζε το ενδιαφέρον η δυναμική της σιλουέτα. Αυστηρά σακάκια και παλτό με τετράγωνους σχεδόν ώμους και φορέματα old Hollywood με μια φρέσκια γεωμετρική ανάγνωση και όχι με μια απλή αναπαραγωγή σχεδίων της εποχής. Το κλασσικό, ανδρικού τύπου, παντελόνι με ρεβέρ μεταμορφώνεται σε μια ολόσωμη φόρμα χωρίς τιράντες. Το μαύρο κυριαρχεί με λάμψεις, είτε σε συνδυασμό με χρυσό είτε με μικρές παγιέτες η ακόμα με την γυαλάδα του ίδιου του υφάσματος δίνοντας μια αίσθηση glam στα κατά τα άλλα αυστηρά σύνολα.

Κατά την γνώμη μου δεν χρειάζονται πάνω από δύο συλλογές το χρόνο διότι στην ουσία καις την έμπνευση σου στο βωμό μίας ανέφικτης -σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα- υπερκατανάλωσης.

Ακολουθείτε τις τάσεις;

Δεν ακολουθώ τις υπάρχουσες τάσεις πάντα. Δεν θα ξεκινήσω μια συλλογή για παράδειγμα με γνώμονα τα trends. Άλλωστε οι τάσεις σήμερα, με το internet και την έκρηξη του fashion blogging, είναι κάτι τόσο ρευστό και εναλλασσόμενο που ο μόνος τρόπος να τις παρακολουθήσεις είναι σαν απλός παρατηρητής και όχι σαν ενεργός καταναλωτής ή δημιουργός. Πιστεύω ότι ο ρόλος του δημιουργού είναι να παίρνει το ρίσκο και να προτείνει τα δικά του πράγματα. Σαφέστατα και υπάρχουν αναφορές, αλλά δεν λειτουργεί δεσμευτικά για μένα τι είναι αυτή τη στιγμή trend.

Από που αντλείτε έμπνευση για τα σχέδιά σας;

Από όλες τις μορφές τέχνης αλλά κυρίως από την μουσική και τον κινηματογράφο, καθώς δημιουργούν την ατμόσφαιρα που επιζητώ ή το έναυσμα προκειμένου να δημιουργήσω μια συλλογή. Έμπνευση μπορεί να είναι το οτιδήποτε σου κεντρίζει το ενδιαφέρον και σε βάζει στη πρίζα. Η αρχιτεκτονική επίσης είναι κάτι που μου τραβάει την προσοχή καθώς το ρούχο είναι συνυφασμένο με τη φόρμα. Με ενδιαφέρει πολύ η φόρμα των ρούχων μου και πειραματίζομαι πολύ πάνω σε αυτή.

Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με τις 4 και πλέον συλλογές ετησίως που καλείται να παρουσιάζει ένας οίκος μόδας;

Κατά την γνώμη μου δεν χρειάζονται πάνω από δύο συλλογές το χρόνο διότι στην ουσία καις την έμπνευση σου στο βωμό μίας ανέφικτης -σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα- υπερκατανάλωσης. Μία στυλιστική πρόταση είναι πιο ισχυρή όταν την πιστεύουμε και την υποστηρίζουμε και όχι όταν την ακυρώνουμε μέσα σε 2 μήνες, καθιστώντας τη ντεμοντέ. Το ίδιο νομίζω ισχύει και για τον καταναλωτή που δεν προλαβαίνει να ταυτιστεί και να χαρεί με την επιλογή του.

Η σχέση σας με νέους επίδοξους σχεδιαστές σας αναζωογονεί; Θέλετε να μας περιγράψετε πόσο διαφορετική ήταν η εμπειρία σας να διδάσκετε στη σχολή Βελουδάκη όπου και φοιτήσατε;

Η σχέση μου με τούς σπουδαστές,όταν διδάσκω,είναι αναζωογονητική και αμφίδρομη. Μου αρέσει να μοιράζομαι την εμπειρία μου και να κλέβω λίγο από τον ενθουσιασμό τους. Έναν ενθουσιασμό καθαρό, απαλλαγμένο από εργασιακά βάρη, και μια εμπειρία συμβουλευτική, περισσότερο σαν δίχτυ προστασίας, παρά σαν τείχος. Είναι μεγάλη πρόκληση να διδάσκεις πατρόν γιατί δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των παιδιών για την γεωμετρία, και να τους αποδείξεις ότι μπορεί να είναι κάτι εξαιρετικά δημιουργικό.

Τι συμβουλεύετε τους φοιτητές σας;

Να κυνηγούν το όνειρο τους, γιατί όταν είσαι συνεπής και εστιασμένος ως προς τα θέλω σου,ο χρόνος λειτουργεί ανταποδοτικά.

Τι θαυμάζετε και τι δεν προτιμάτε στις Ελληνίδες; Τι συμβουλή θα θέλατε να τους δώσετε;

Οι Ελληνίδες ενώ είναι όμορφες και εντυπωσιακές γυναίκες δεν τολμούν όσο θα έπρεπε και πολλές φορές μη έχοντας αυτή την τόλμη καταλήγουν στην πεπατημένη οδό, που πολλές φορές είναι απλώς βαρετή. Συνήθως φοβούνται να διαφοροποιηθούν διότι θεωρούν την ομορφιά πιο σημαντική από το στυλ και γι αυτό είναι λίγο άκαμπτες στις αλλαγές και επιφυλακτικές στα νέα πράγματα. Όσες το τολμούν και το καλλιεργούν ξεχωρίζουν και γίνονται ακόμα και παγκόσμια πρότυπα. Η Μέλινα Μερκούρη ενέπνευσε τον Gaultier άρα ποιος θα μπορούσε να πει ότι το στυλ δεν αποτελεί μέρος του DNA;

Από εκεί που πριν την κρίση ψωνίζαμε όλοι σαν να μην υπάρχει αύριο, σήμερα, ακόμη και να μπορούμε το κάνουμε ενοχικά.

Τι έχει αλλάξει στη ψυχολογία του καταναλωτή στην Ελλάδα της κρίσης; Είναι μία σκέψη που περνάει από το μυαλό σας όταν σχεδιάζετε;

Οι καταναλωτές λόγω της κρίσης φοβούνται να ξοδέψουν. Έχουμε περάσει στο αντίθετο άκρο. Από εκεί που πριν την κρίση ψωνίζαμε όλοι σαν να μην υπάρχει αύριο, σήμερα, ακόμη και να μπορούμε το κάνουμε ενοχικά. Βέβαια όλο αυτό στο τέλος γίνεται μίζερο. Ποτέ τα άκρα δεν ήταν η λύση. Είναι μια κατάσταση που δεν αφήνει κανέναν απέξω και εννοείται ότι επηρεάζει και εμένα σαν δημιουργό. Υπάρχει όμως και η προσαρμογή, που κάνει την δημιουργία βιώσιμη και ευχάριστη. Σε όλους μας αξίζει να κακομαθαίνουμε τον εαυτό μας κάποιες φορές. Ας το κάνουμε λοιπόν χωρίς τύψεις κι ας το δούμε σαν ένα δώρο από εμάς για εμάς, επιλέγοντας την ποιότητα που είναι σταθερή στον χρόνο. Είναι καλύτερο να επενδύουμε σε ένα καλό κομμάτι, παρά σε δεκάδες που γεμίζουν χωρίς λόγο τη ντουλάπα μας.

Ποιους σχεδιαστές ξεχωρίζετε και γιατί;

Τον Albert Elbaz για την ματιά του στον τρόπο που αναβίωσε τον οίκο Lanvin επιβάλλοντας μια μοντέρνα πολυτέλεια και για το θάρρος του να αποχωρήσει από αυτόν όταν το έκρινε σκόπιμο. Τον Riccardo Tisci για την ισορροπημένη πολυπλοκότητα των σχεδίων του στον οίκο Givenchy και τον Hedi Slimane για τις καθαρές γραμμές και τις σκοτεινές ροκ αναφορές του στον Saint Laurent.

Ταξιδεύετε συχνά για τη δουλειά σας;

Λόγω υποχρεώσεων δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για όσα ταξίδια θα ήθελα να κάνω. Παρόλα αυτά ταξιδεύω τουλάχιστον 2 φορές το χρόνο προς αναζήτηση υφασμάτων και υλικών για τις συλλογές Yψηλής Ραπτικής. Βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις υφές των υφασμάτων.

Μπορείτε να μας απαριθμήσετε μερικά από τα αγαπημένα σας blogs, sites και e-shops;

Παρακολουθώ τα πάντα. Είμαι λίγο internet junkie. Κάποια από αυτά είναι το Κalblut Magazine, το V magazine, το yatzer.com και από e-shop το Net a porter.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια και το μεγαλύτερο όνειρο για τον οίκο σας;

Θα ήθελα να συνεργαστώ με μια εταιρία και να σχεδιάσω μια συλλογή Pret a porter. Είναι κάτι που δεν το έχω κάνει μέχρι στιγμής και θα αποτελούσε πρόκληση για μένα. Είναι κάτι τελείως διαφορετικό από το sur mesure το οποίο θεωρώ μοναδικό και γι αυτό το κάνω τόσα χρόνια.

Αν όχι μόδα τότε τι;

Αν δεν έκανα ρούχα θα έκανα σίγουρα κινηματογράφο που είναι η δεύτερη μου αγάπη. Μου αρέσει πολύ να δημιουργώ καταστάσεις και ατμόσφαιρες, διηγούμενος μία ιστορία στον κόσμο με τον δικό μου τρόπο.

Για επιπλέον πληροφορίες επισκεφτείτε: Epifanios

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.