ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Η Efi Dolcini αγαπάει τη μόδα, την Ελλάδα, τις τσάντες και τα χρώματα. Επίσης λατρεύει τους πελάτες της με τους οποίους φροντίζει να αποκτά ιδιαίτερη σχέση.

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Αγαπάει τη μόδα και αυτό αποδεικνύεται. Από μικρό παιδί εκφραζόταν μέσα από την τέχνη και πλέον ανήκει στους λίγους τυχερούς που κατάφεραν να κάνουν τη μεγάλη τους αγάπη, επάγγελμα. Η Efi Dolcini, είναι η δημιουργία, το μυαλό και η έμπνευση πίσω από τις πιο εξεζητημένες και ιδιαίτερες τσάντες της αγοράς. Ο έναστρος ουρανός και τα χρώματα της Eλλάδας, αποτυπώνονται αρμονικά σε ιδιαίτερα σχέδια, τα οποία ξεφεύγουν από τις επιταγές του fast fashion και δίνουν την αίσθηση αυτού που ακριβώς είναι: Μοναδικά. Παρατηρώντας τη συγκεκριμένη δουλειά δεν θα μπορούσαμε να μην επιδιώξουμε να γνωρίσουμε την Efi καλύτερα και να μας μιλήσει η ίδια για το brand της αλλά και για το πώς είναι να είσαι επιχειρηματίας και γυναίκα στην Ελλάδα του 2021.

Βλέποντας αυτά τα ιδιαίτερα και εκκεντρικά σχέδια, δεν θα μπορούσαμε να μην επιδιώξουμε να γνωρίσουμε την Efi καλύτερα και να μας μιλήσει η ίδια για τη δουλειά της αλλά και για το πώς είναι να είσαι επιχειρηματίας και γυναίκα στην Ελλάδα του 2021.

Φαίνεσαι ένας άνθρωπος ιδιαίτερα ζωντανός, κεφάτος και δημιουργικός. Τα βασικά χαρακτηριστικά δηλαδή που θα πρέπει να έχεις ένας δημιουργός. Ποια ήταν λοιπόν η αφορμή να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο κομμάτι της μόδας, το οποίο είναι και άκρως απαιτητικό;

Ευχαριστώ πολύ! Δεν μπορώ να πω πως υπήρξε μια συγκεκριμένη αφορμή, ήταν περισσότερο ένα μονοπάτι και μια αλληλουχία επιλογών που με οδήγησε εκεί, σχεδόν χωρίς να το καταλάβω. Αρχικά, με ενδιέφερε πολύ η μόδα από μικρό παιδί. Έδινα όλο μου το χαρτζιλίκι στα θρυλικά περιοδικά μόδας της εποχής: The Face, POP, Dazed&Confused και άλλα. Αργότερα και ενώ σπούδαζα κάτι άλλο, πάλι καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, έκανα κάποια workshop πάνω στη μόδα. Στη συνέχεια ξεκίνησα να ράβω τελείως ερασιτεχνικά με τη ραπτομηχανή της μαμάς μου σακάκια, t-shirt, τσάντες και τα έκανα δώρο σε φίλες μου. Όταν αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό πεδίο γιατί δε με γέμιζε πια η εργασία μου, παρατήρησα πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο πάντα γύριζα στη μόδα. Μέχρι τότε βέβαια είχα γεμίσει και μια ολόκληρη αποθήκη με σπάνια υφάσματα, τρέσες και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Είχα τετράδια γεμάτα σχέδια και ιδέες. Κάπως ήταν εκεί μπροστά μου όλον τον καιρό άπλα δεν το είχα συνειδητοποιήσει.

Παρατηρώ μία μοναδικότητα και μία ιδιαιτερότητα σε κάθε σου σχέδιο. Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;

Υπάρχει μια γενική ιδέα πίσω από το δημιουργικό, και αυτή είναι τα αξεσουάρ μας να ξεχωρίζουν, να έχουν κάτι να πουν και οι τσάντες να είναι λειτουργικές για τη σύγχρονη γυναίκα. Δεν ακολουθούμε trend και η έμπνευση έρχεται από τη φύση, τις φόρμες και τα χρώματα της, τα φολκλόρ της Ελλάδας αλλά και άλλων περιοχών, μέχρι χαρακτήρες βιβλίων ή γυναίκες που με έχουν εμπνεύσει κάποια στιγμή. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι όμως της έμπνευσης έρχεται πάντα μέσα από τα ίδια τα υλικά. Vintage υφάσματα και τρέσες παλαιών δεκαετιών. Ειδικά όσον άφορα στα υφάσματα μπορώ να σου πω, πως παίζουν σπουδαίο ρόλο.

Η σύγχρονη γυναίκα τελικά αγαπάει τη fast fashion ή προτιμά να επενδύει σε πιο ξεχωριστά κομμάτια όπως αυτά που σχεδιάζεις εσύ;

Θα έλεγα πως υπάρχουν όλες οι κατηγορίες. Σίγουρα είναι δελεαστικό να αγοράζει κανείς πολλά με λίγα χρήματα αλλά υπάρχουν τόσοι λόγοι να επενδύει κάνεις σε μικρούς designer. Το γεγονός πως στηρίζεις μια μικρή τοπική επιχείρηση στην οποία απασχολούνται συνάνθρωποί σου με τους οποίους μπορείς να έχεις προσωπική επαφή και σχέση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται επίσης κατά πολύ όταν ψωνίζει κάνεις τοπικά, και είναι και η διάδραση μεταξύ του δημιουργού και του πελάτη που δημιουργεί μια ωραία ατμόσφαιρα γενικώς στην κοινωνία. Πολύ σημαντικό είναι φυσικά και το ίδιο το προϊόν, που σίγουρα ξεφεύγει από τη μαζική παράγωγη και αποτελεί κάτι το μοναδικό. Υπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις πως έχεις δώσεις τα χρήματα σου σε έναν δημιουργό για να δημιουργήσει για εσένα. Σε εμάς το κομμάτι της custom δημιουργίας είναι πολύ μεγάλο. Πολλές πελάτισσες μου ζητούν να δημιουργήσω μια τσάντα σύμφωνα με τα θέλω τους.

Σε εμάς το κομμάτι της custom δημιουργίας είναι πολύ μεγάλο. Πολλές πελάτισσες μου ζητούν να δημιουργήσω μια τσάντα σύμφωνα με τα θέλω τους.

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συνάντησες όταν ξεκίνησες την επιχείρησή σου; Πώς τις ξεπέρασες;

Ξεκίνησα σε μια εποχή που η γυναικεία επιχειρηματικότητα και δημιουργία δεν ήταν ιδιαίτερα έντονη, ήμασταν 5 άνθρωποι που κάναμε κάτι παρόμοιο. Νομίζω πως η μεγαλύτερη δυσκολία είναι στο στήσιμο της γραμμής παράγωγης για να βγει το τελικό προϊόν και στην ανεύρεση αξιόπιστων συνεργατών. Επίσης σημαντικό είναι να ξέρει κάνεις τις επιλογές που κάνει στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Γενικά η επιχείρηση δεν είναι μια εύκολα υπόθεση, χρειάζεται υπομονή, επιμονή και ψυχραιμία!

Αν θα έπρεπε να διαλέξεις ένα κομμάτι από τη νέα σου συλλογή, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

Μου αρέσουν πολλές, αλλά αμέσως πήρα την Ανδρομέδα και δεν την έχω αφήσει από πάνω μου!

Πόσες μέρες χρειάζονται για να κατασκευαστεί μία τσάντα; Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας μέχρι να είναι έτοιμη προς πώληση.

Θα σου πω για τη σειρά Περσόνα, που αποτελείται από μοναδικά κομμάτια τα οποία κατασκευάζονται κατά την παραγγελία. Αυτές οι τσάντες χρειάζονται περίπου 10-15 μέρες για τη δημιουργία τους. Είναι εξολοκλήρου φτιαγμένες στο χέρι, πολλές από αυτές με πολύ δύσκολες τεχνικές και χειρωνακτική εργασία ήμερων.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία άνθιση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;

Νομίζω πως οφείλεται σε διαφόρους λόγους. Ένας είναι ότι πολλές γυναίκες τα τελευταία χρόνια και μέσα στη κρίση έχασαν τη δουλειά τους οπότε αποφάσισαν να ασχοληθούν με κάτι πιο δημιουργικό. Ένας άλλος είναι επειδή υπήρξαν πολλά κίνητρα μέσω επιδομάτων από την πολιτεία που θέλησε να τονώσει το κομμάτι αυτό της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Επίσης είναι και το γεγονός πως εμείς οι γυναίκες εμπνέουμε η μια την άλλη, δημιουργούμε ομάδες και έτσι όλο και περισσότερες τολμούν να κάνουν το βήμα.

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Μίλησέ μας για τα ονόματα που δίνεις στις τσάντες σου. Τι σημαίνουν για εσένα;

Τα ονόματα είναι καμιά φορά παρμένα από σελίδες βιβλίων, τοποθεσίες ανά τον κόσμο, πολύ κάλες μου φίλες, έχω δώσει και τα ονόματα των παιδιών μου. Στην τωρινή συλλογή είναι ονόματα αστερισμών γιατί αυτή ήταν η βασική έμπνευση φέτος.

Δεν θα μπορούσα να μην σε ρωτήσω για τη βιωσιμότητα η οποία έχει κάνει δυναμική είσοδο σε πολλούς τομείς της ζωής μας. Με ποιον τρόπο η επιχείρησή σου έχει υιοθετήσει τις αρχές της;

Για μια μικρή επιχείρηση είναι πιο εύκολο άλλα και πιο σημαντικό να ακολουθεί αυτές τις αρχές. Εμείς από την αρχή είχαμε κάποιους βασικούς κάνονες. Ξέραμε πως η παράγωγη μας θα είναι πάντα τοπική, συνεργαζόμαστε με οικογενειακές βιοτεχνίες στην Αθηνά για την παράγωγη μέρους των προϊοντων μας, στην ουσία όσες δε φτιάχνουμε εμείς στο εργαστήριο μας. Οι πρώτες ύλες είναι επίσης τοπικές, τα υφάσματα, τα δέρματα, οι τρέσες κλπ. Προμηθευόμαστε και κάποια είδη από άλλες χώρες άλλα πολύ επιλεγμένα. Δε χρησιμοποιούμε ποτέ δερματίνες που συμβάλουν στην κακοποίηση του περιβάλλοντος κατά την παράγωγη τους και ταυτόχρονα δημιουργούν προϊοντα με σύντομη ημερομηνία λήξεως.

Η πανδημία και όλα όσα βιώνουμε τον τελευταίο 1,5 χρόνο επηρέασε την επιχείρησή σου; Και αν ναι, με ποιον τρόπο;

Αρχικά ήταν ένα μικρό σοκ όπως ήταν για όλους άλλα τελικά δεν μπορώ να πω πως υπήρξε πρόβλημα. Η επιχείρηση μας από το 2013 που υπάρχει, έχει καταφέρει και έχει δημιουργήσει σημαντικούς δεσμούς με το αγοραστικό κοινό που επανέρχεται κάθε σεζόν για τα νέα σχέδια δείχνοντας μας εμπιστοσύνη και αφοσίωση, γεγονός που με τιμά ιδιαίτερα και είναι και η βασική κινητήριος δύναμη μου.

Τι θα έλεγες σε ένα νέο κορίτσι που θα ήθελε να ασχοληθεί με αυτό που κάνεις εσύ; Θα έλεγες τα ίδια σε μία μεγαλύτερη γυναίκα με οικογένεια, που απλά επιθυμεί να αλλάξει γραμμή πλεύσης στη ζωή της;

Σε ένα νέο κορίτσι θα έλεγα φυσικά να το κάνει με όλη της την καρδιά και την αισιοδοξία. Θα της έλεγα να είναι οργανωμένη και “ορίτζιναλ”, αληθινή και θαρραλέα, να μάθει να λέει περισσότερα όχι πάρα ναι, και να προσέξει, παρόλο που είναι δύσκολο, μέσα από την πορεία αυτή να μη χάσει την επαφή με τον εαυτό της και την καλλιτεχνική της “γραφή”. Σε μια μεγαλύτερη γυναίκα με οικογένεια θα έλεγα τα ίδια και με περισσότερη έμφαση γιατί φαντάζομαι πως μια αλλαγή καριέρας σε μεγάλη ηλικία είναι κάτι που συναισθηματικά πιέζει πολύ άρα είναι και αναγκαία. Θεωρώ πως αυτά εύκολα λέγονται και δύσκολα γίνονται αλλά αν δεν πιέζουν πολύ οι οικονομικοί και βιοποριστικοί παράγοντες είναι εφικτό. Επίσης θέλω να πω πως είμαι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όποια κοπέλα το θελήσει για να τη βοηθήσω και να τη συμβουλέψω.

Πόσο λυτρωτικό και απελευθερωτικό είναι ένα επάγγελμα που σου επιτρέπει να εκφραστείς μέσα από την τέχνη; Άλλαξε καθόλου η ζωή σου από τότε που ασχολήθηκες με τον τομέα αυτό;

Η καταπίεση μιας καλλιτεχνικής ψυχής δεν είναι πολύ καλή ιδέα. Οι άνθρωποι που θέλουν να εκφραστούν μέσα από την τέχνη, θα βρουν τον τρόπο να το κάνουν αργά η γρήγορα γιατί δεν αντέχουν αλλιώς. Έμενα η πορεία μου ήταν πάντα αυτή, απλά έπαιρνε άλλες επαγγελματικές μορφές. Είναι αυτό που λέει και το τραγούδι “I can’t escape myself”.

Μπορείτε να δείτε τα σχέδια εδώ

Και στο Instagram εδώ

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

08 Αυγ 2022

Το Savapile είναι η ζωντανή ιστορία της τέχνης του χειροποίητου καπέλου

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την τέχνη που ξεκίνησε ο πατέρας της με το πιλοποιείο Savapile και στο εργαστήριο της θα βρεις καπέλα από ψάθα που θα αγάπας για πάντα!

26 Ιουλ 2022

Coco Fico x mtheta: Μια συλλογή αφιερωμένη στο ελληνικό καλοκαίρι

Η Κορίνα Βρούσια και η Μικαέλα Θεοφανοπούλου εκφράζουν την αγάπη τους για το αξεπέραστο ελληνικό καλοκαίρι μέσα από μια συλλογή κοσμημάτων που αποπνέει φινέτσα!

Περισσότερα από

Made in Greece

25 Ιουλ 2022

MAAN: Το ελληνικό brand που γεννήθηκε από την αγάπη για το καλοκαίρι

Η σχεδιάστρια και creative director του Maan, Μαριλένα Ανδρεάδη, μιλάει για τη φιλοσοφία, την έμπνευση και τη δημιουργική διαδικασία πίσω από τις συλλογές του brand.

11 Ιουλ 2022

Attica. Culture in a Word: Το νέο video για την προώθηση του τουρισμού στην Αττική

Το νέο video που στόχο έχει να προωθήσει τον πολιτιστικό τουρισμό από την Περιφέρεια Αττικής.

08 Ιουλ 2022

Womanhood Threads and Traces: Η κρητική λαϊκή τέχνη ζωντανεύει στο Cretan Malia Park

H έκθεση Womanhood Threads and Traces παρουσιάζει για πρώτη φορά την ιδιωτική Συλλογή της Αγάπης Σμπώκου από κρητικά υφαντά.

05 Ιουλ 2022

Η Grecian Lady ταξιδεύει

Grecian Chic είναι το brand της Έλενας Ζουρνατζή, που εξερευνά με το δικό της, μοναδικό τρόπο το απόλυτα ελληνικό σύμπαν

29 Ιουν 2022

Σίφνος: Οι αρχαίοι πύργοι "ξαναζωντανεύουν"

Ένα νέο αφιέρωμα των Financial Times εκθειάζει την ιστορία, την ποιότητα και τη διαχρονικότητα της αγγειοπλαστικής στη Σίφνο

28 Ιουν 2022
18 Ιουν 2022

Η νέα συλλογή του Kose Resortwear εμπνέεται από τα χειροποίητα κεραμικά πλακάκια της Μυρσίνης Αλεξανδρίδη

Το ελληνικό luxury resoertwear brand συνεργάζεται με την αρχιτέκτονα και εικαστικό για την καλοκαιρινή του συλλογή.

16 Ιουν 2022

Handbag Collection: Οι Ancient Greek Sandals παρουσιάζουν την πρώτη τους συλλογή από τσάντες

Η Handbag Collection δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από αρχετυπικά ελληνικά οικιακά σκεύη για να τα μετουσιώσει σε μια ολοκληρωμένη σειρά από σοφιστικέ daywear τσάντες.

16 Ιουν 2022

"Είμαστε σήμερα οι γυναίκες που είμαστε γιατί υπήρξαν άλλες πριν από εμάς"

Η εικαστικός Μαρία Βαρελά μας μιλά για τη σύγχρονη τέχνη και την απόφασή της να ασχοληθεί με την παράδοση, τις συλλογικότητες των γυναικών και την τεχνολογία.