«H πεποίθησή μας ότι η μόδα δε μπορεί να μένει απλός θεατής στα νέα δεδομένα, μας οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου, οικολογικά ευαίσθητου brand» λέει η Βασιλική Συμεωνίδη, η οποία εστιάζει στην απουσία του περιττού και στο βάθος (Vathos) της ουσία του στυλ. Γεωμετρία και οικολογική συνείδηση συναντιούνται για να επικυρώσουν των απόλυτα σύγχρονο χαρακτήρα των ρούχων Vathos Apparel. H πρώτη συλλογή του brand για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2016 είναι γεγονός.
Η Βασιλική γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελασσόνα, σε μία κωμόπολη κοντά στη Λάρισα. «Εκεί τελείωσα το Λύκειο και συνέχισα για σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών από όπου και αποφοίτησα. Ταυτόχρονα σπούδασα Σχέδιο Μόδας στο ΙΕΚ Δέλτα, στη Θεσσαλονίκη, και έπειτα ήρθα στην Αθήνα για να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στο χώρο της μόδας, σπουδάζοντας styling στο Fashion Workshop by Vicky Kayia. Εργάστηκα σε διάφορα περιοδικά μόδας, όπως είναι το Marie Claire και το ELLE, καθώς και σε ελληνικά fashion brands. Σήμερα, παράλληλα με το VATHOS Apparel, συνεχίζω να εργάζομαι και στο περιοδικό ELLE ως fashion stylist» εξηγεί η Βασιλική, η οποία είναι «του χώρου» όπως λέμε στη μιντιακή πιάτσα.
«Αυτό που διακρίνει το Vathos Apparel είναι η φιλοσοφία του η οποία βασίζεται στου κανόνες του ethical fashion. Για τα ρούχα μας χρησιμοποιούμε μόνο οργανικά υφάσματα που προέρχονται από καλλιέργειες χωρίς τοξικά φυτοφάρμακα και λιπάσματα. H επιλογή των υφασμάτων και των υλικών μας γίνεται με αυστηρά κριτήρια, όσον αφορά τη διαδικασία παραγωγής τους. Με τη χρήση αυτών των υλικών δεν επιβαρύνουμε το περιβάλλον ενώ βελτιώνουμε και την ποιότητα των εργαζόμενων στον τομέα της υφασματοποιίας σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, σε μια προσπάθεια να συνεισφέρουμε και εμείς με τη σειρά μας στo ηθικό εμπόριο, συνεργαζόμαστε με επιχειρήσεις που σέβονται τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα. Έτσι ανάμεσα στους στενούς μας συνεργάτες για τη συλλογή άνοιξη και καλοκαίρι του 2016, είναι και ένας κατασκευαστής και προμηθευτής οργανικών υφασμάτων που δραστηριοποιείται στο Tirupur στην Ινδία» εξηγεί η Βασιλική. Τιρουπούρ ε; Τι ωραία που ακούγεται, σαν τραγουδιστός προορισμός.
«Ποια είναι η ιστορία του ονόματος του brand;» τη ρωτάω μιας και μιλάμε για ονόματα. «Αρχικά, θέλαμε μέσα από το όνομα μας να εκφράσουμε με κάποιο τρόπο την ιδέα στην οποία βασίζεται η εταιρεία μας, να έχει μια ιστορία να πει όπως και τα ρούχα μας. Η επιθυμία μας ήταν να δούμε την μόδα “εις βάθος” και όχι επιφανειακά, από άλλη οπτική γωνία, με βάση τις επιδράσεις που μπορεί να έχει στο περιβάλλον και στον ίδιο τον άνθρωπο, αυτό μπορούσε να το εκφράσει απόλυτα η ελληνική λέξη “βάθος”. Επίσης θέλαμε η εταιρεία να έχει για όνομα μια ελληνική λέξη, μιας και έχουμε τόσο πλούσια και εύηχη γλώσσα. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το brand name μας».
-Ποιο είναι το κεντρικό θέμα της καλοκαιρινής συλλογής;
«Η πρώτη, ready-to-wear σειρά του VATHOS Apparel , περιλαμβάνει άνετα ρούχα σε μίνιμαλ γραμμές και με απόλυτα σύγχρονο χαρακτήρα, κατασκευασμένα από 100% οργανικά υλικά και προσαρμοσμένα πλήρως στις ανάγκες και την καθημερινότητα της γυναίκας του σήμερα που αναζητά κομψότητα απλότητα και άνεση. Χρώματα που απαντώνται στη φύση, όπως το μπλε και το χακί, συναντούν τα βασικά λευκό και μαύρο και συνθέτουν μία συλλογή που χαρακτηρίζεται από τη διαχρονική κομψότητα που πηγάζει πάντα από την απλότητα. Πρόκειται για μία αναγνωριστική συλλογή που εκφράζει απόλυτα την αισθητική και την φιλοσοφία του brand. Παράλληλα, δημιουργήσαμε και μία capsule collection με Loungwear κομμάτια. Τα ρούχα αυτά σχεδιάστηκαν για την γυναίκα η οποία έχει την ανάγκη όταν βρίσκεται στο σπίτι της να νιώθει τα ρούχα πάνω της ανάλαφρα και φιλικά για το δέρμα της».
-Πόσο δύσκολο είναι το μίνιμαλ ντύσιμο;
«Δεν πιστεύω ότι το μίνιμαλ ντύσιμο είναι κάτι δύσκολο. Έχει να κάνει βέβαια πάντα με τον χαρακτήρα και τον «τύπο» της κάθε γυναίκας, οπότε θα το παρουσίαζα καλύτερα σαν ένα ντύσιμο που δεν μπορεί να ταιριάξει σε όλους. Έχοντας κάποια basic και διαχρονικά κομμάτια με απλές γραμμές στην γκαρνταρόμπα σου μπορείς εύκολα να το πετύχεις. Το σημαντικότερο είναι να ψωνίζουμε σωστά και όχι “λαίμαργα”».
-Γιατί η Ελληνίδα δεν αγαπάει το μίνινμαλ;
«Θα έλεγα καλύτερα ότι πια η Ελληνίδα αρχίζει να αγαπάει το μίνιμαλ ντύσιμο και το μίνιμαλ γενικά σε σχέση με κάποια χρόνια πριν. Έχει απλοποιήσει αρκετά το στυλ της. Βέβαια αυτό δεν μπορούμε να το γενικεύσουμε, μιας και υπάρχει ένα ποσοστό γυναικών, αρκετά μεγάλο, που επιλέγει την υπερβολή. Ίσως φταίει η λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει πάνω στο θέμα, και δεν μιλάω μόνο για το ντύσιμο, μιλάω γενικά για την υπερβολή στην εμφάνιση. Θεωρούν ότι όσο πιο επιτηδευμένο και “φανταχτερό είναι τόσο πιο ελκυστικό γίνεται. Ο κόσμος απλά πρέπει να καταλάβει ότι το γεμάτο δεν είναι απαραίτητα και ωραίο» καταλήγει η Βασιλική δίνοντας μέσα σε επτά λέξεις το μήνυμα που περνούν τα Vathos Apparel.
Η Συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2016 VATHOS Apparel διατίθεται σε επιλεγμένα καταστήματα στην Ελλάδα, καθώς και στο VATHOS Apparel