ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Το ελληνικό brand που εμπνέεται από την αισιοδοξία και τα χρώματα της Ελλάδας

Η Μαρία και ο Τάσος κράτησαν το θετικό στοιχείο της κρίσης και βρήκαν την ευκαιρία να προσθέσουν τις δικές τους δημιουργικές «πινελιές» στην οικογενειακή επιχείρηση

Το ελληνικό brand που εμπνέεται από την αισιοδοξία και τα χρώματα της Ελλάδας

«Βλέπουμε το "μάτι" και τη φιλοσοφία γύρω απο αυτό περισσότερο σαν ανάγκη για θετική ενέργεια και αισιοδοξία», μας λένε τα αδέρφια Μεταλλινού, Μαρία και Τάσος, η δημιουργία και το μυαλό πίσω από το ελληνικό brand «So Lucky Βy Metallinou», το οποίο σε πείσμα των καιρών επιμένει στο ξεχωριστό και χειροποίητο. Με σήμα κατατεθέν «το μάτι», η Μαρία και ο Τάσος μας μιλούν για την οικογενειακή τους επιχείρηση, τις πηγές από τις οποίες αντλούν την έμπνευσή τους, αλλά και το πώς έχει επηρεάσει η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε, την επαγγελματική τους καθημερινότητα. Ένα ελληνικό brand που εξυμνεί την Ελλάδα και τα υπέροχα χρώματά της μέσα από τη σύγχρονη ματιά των δύο νεαρών και ταλαντούχων δημιουργών - ή για την ακρίβεια συνεχιστών - του.

Το ελληνικό brand που εμπνέεται από την αισιοδοξία και τα χρώματα της Ελλάδας
H Mαρία που έχει αναλάβει το δημιουργικό κομμάτι της επιχείρησης

Λαμπάδες, κοσμήματα, διακοσμητικά: Πώς σας ήρθε η ιδέα να ασχοληθείτε με τον συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος είναι και απαιτητικός αλλά και ιδιαίτερα επισφαλής ειδικά τη συγκεκριμένη περίοδο που έτσι κι αλλιώς η οικονομία έχει να αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες καταστάσεις;

Αρχικά την επιχείρηση τη δημιούργησε η μητέρα μας Κερκύρα Μεταλλινού πριν 30 χρόνια περίπου σχεδιάζοντας κοσμήματα και διακοσμητικά λαμβάνοντάς μέρος σε μεγάλες εμπορικές εκθέσεις και αντικείμενα της να βρίσκονται στα καλύτερα μαγαζιά της Αθήνας. Τα τελευταία 5 χρόνια την επιχείρηση την έχουμε αναλάβει εμείς σε μια δύσκολη οικονομική φάση αλλά και αλλαγής ταυτόχρονα. Κρατήσαμε το θετικό στοιχείο της αλλαγής σαν ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το brand και να προσθέσουμε τα δικά μας στοιχεία.

Πώς είναι η συνεργασία ανάμεσα σε δύο αδέρφια; Συνήθως ο ένας βάζει τη δημιουργία και ο άλλος το επιχειρηματικό πλάνο. Συνέβη αυτό στην περίπτωσή σας;

Η συνεργασία μας είναι πολύ καλή και φυσικά έχουμε και τη καθοδήγηση της μητέρας μας η οποία συμμετέχει και σήμερα πολύ ενεργά σε όλη τη διαδικασία της δουλειάς και είναι εκεί όποτε χρειαζόμαστε κάποια συμβουλή η καθοδήγηση. Μεταξύ μας όμως ο καθένας έχει τους ρόλους του. Η Μαρία είναι στο κομμάτι το σχεδιαστικό και της υλοποίησης και ο Τάσος είναι στο κομμάτι της διαδικτυακής μας παρουσίας και στο να εντοπίζει τη ζητάει η αγορά και όλοι μαζί είμαστε στο κατασκευαστικό κομμάτι που είναι και το πιο απαιτητικό γιατί θέλουμε ότι βγαίνει από το εργαστήριο να είσαι όσο τέλειο και μοναδικό το είχαμε σκεφτεί από τη πρώτη στιγμή.

Ο Τάσος έχει αναλάβει το marketing της επιχείρησης


Μιας και ονομάσατε το brand σας «Solucky», δεν μπορώ να μην σας ρωτήσω: Πιστεύετε στην τύχη ή είστε της σχολής «σκληρή δουλειά και προσήλωση;».

Είμαστε της σχολής σκληρή δουλειά και προσήλωση σε τεράστιο βαθμό και λιγότερο στη τύχη. Το «so lucky» έχει να κάνει με το μάτι πού είναι το κεντρικό μας στοιχείο στη δουλειά μας και με τα ήθη, τα έθιμα και τις ιστορίες που υπάρχουν γύρω από αυτό. Το κάναμε για να επαναπροσδιοριστούμε αλλά και να δείξουμε στο κόσμο το συνδυασμό του παλιού με το νέο. Βλέπουμε το «μάτι» και τη φιλοσοφία γύρω απο αυτό περισσότερο σαν ανάγκη για θετική ενέργεια και αισιοδοξία. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι πράξαμε πάρα πολύ σωστά γιατί ξεχωρίσαμε πολύ γρήγορα ιδιαίτερα σε μια περίοδο με οικονομικές δυσκολίες για όλη τη χώρα και ανταγωνιστικές επιχειρήσεις να γεννιούνται συνεχώς αυτό ήταν κάτι που μας ξεχώρισε.

Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι πράξαμε πάρα πολύ σωστά γιατί ξεχωρίσαμε πολύ γρήγορα ιδιαίτερα σε μια περίοδο με οικονομικές δυσκολίες για όλη τη χώρα και ανταγωνιστικές επιχειρήσεις να γεννιούνται συνεχώς αυτό ήταν κάτι που μας ξεχώρισε.

Η έμπνευσή σας είναι πασιφανές ότι προέρχεται από την Ελλάδα και τα χρώματά της. Υπήρξαν όμως άλλα ερεθίσματα τα οποία σας παρακίνησαν ώστε να αρχίσετε να δημιουργείτε τα ξεχωριστά προϊόντα σας;

Η δουλειά μας είναι εμπνευσμένη από την Ελλάδα, κάτι που δεν έγινε από μόνο του όμως. Ήταν τέτοια τα ερεθίσματα και οι εικόνες που είχαμε από τη παιδική μας ηλικία που μας έβγαινε και στη δουλειά αυτό. Είμαστε οικογενειακώς άνθρωποι που αγαπάμε την Ελλάδα και έχουμε γυρίσει από τη παιδική μας ηλικία πολλά νησιά και χωριά της Ελλάδας και το ελληνικό στοιχείο, τα χρώματα, οι εικόνες έχουν αποτυπωθεί τόσο μέσα μας που βγαίνει και στη δουλειά μας αβίαστα. Κάθε μας ταξίδι είναι για εμάς και μια έμπνευση στο να δημιουργήσουμε κάτι νέο με αγάπη για την Ελλάδα.


Σε μία εποχή που το «fast fashion» κυριαρχεί εσείς επιμένετε στο ξεχωριστό και ιδιαίτερο. Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε συναντήσει και πόσο σας επηρεάζει ο ανταγωνισμός;

Είναι αλήθεια ότι η εποχή αυτή έχει πολύ προσοδοφόρο έδαφος για το fast fashion. Με τα σκαμπανεβάσματα της χώρας και της οικονομίας τη τελευταία δεκαετία έχουμε δει άπειρες ανταγωνιστικές εταιρείες να γεννιούνται από τη μια στιγμή στην άλλη. Τελικά όμως επικρατούν αυτές που πραγματικά αξίζουν, αυτές που έχουν κάτι να πουν μέσα από τις δημιουργίες τους. Νομίζω εκπαιδεύτηκε και ο κόσμος πλέον και είναι αυτός που καθορίζει την αγορά. Ο κόσμος ξέρει πλέον τι σημαίνει χειροποίητο, τι σημαίνει ελληνικό και τι κινέζικό, έχει πλέον το μάτι του εκπαιδευτεί στο να ξεχωρίζει το καλό και το ποιοτικό.

Η ελληνική αγορά και ιδίως δημιουργικότητα αλλά και επιχειρηματικότητα, κάνει τα τελευταία χρόνια μικρά αλλά σταθερά βήματα προς την ανάπτυξη. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι συνθήκες που έχουν επιτρέψει την αλλαγή αυτή; Τι υπάρχει πια που ίσως τα προηγούμενα χρόνια να μην υπήρχε;

Η εποχή του internet νομίζω έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να υπάρξει ανάπτυξη για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Στο τομέα μας για παράδειγμα που έχει άμεση σχέση με το τουρισμό και το δώρο είδαμε ότι ο ξένος επισκέπτης αναζητά ελληνικά χειροποίητα προϊόντα, προϊόντα που θα του θυμίζουν όμορφες στιγμές από τις διακοπές του. Αυτό είχες ως αποτέλεσμα να γίνουν πιο καλές και δημιουργικές δουλειές από Έλληνες καλλιτέχνες και σχεδιαστές και να ξεχωρίσουν πολύ γρήγορα.

Όλα σας τα προϊόντα είναι υπέροχα και ξεχωριστά. Υπάρχει όμως κάποιο που είναι πιο αγαπημένο σας ή απολαμβάνετε εσείς περισσότερο να δημιουργείτε;

Είναι πολλά που είναι αγαπημένα μας. Αυτό που σίγουρα ξεχωρίζουμε είναι η σειρά με τα χειροποίητά μαξιλάρια σε σχήμα ματιού που δημιουργήσαμε για ξενοδοχεία και βίλες. Μάλιστα πρόσφατα μας ανέφεραν ότι τα μαξιλάρια μας διακοσμούν το σαλόνι του σκάφους «ΑΡΙΑ» του κ. Στέλιου Χατζηιωάννου και χαρήκαμε πολύ που ταξιδεύουν μαζί του από τις Κυκλάδες μέχρι τις ακτές του Μονακό.

Μάλιστα πρόσφατα μας ανέφεραν ότι τα μαξιλάρια μας διακοσμούν το σαλόνι του σκάφους «ΑΡΙΑ» του κ. Στέλιου Χατζηιωάννου και χαρήκαμε πολύ που ταξιδεύουν μαζί του από τις Κυκλάδες μέχρι τις ακτές του Μονακό.

Ζούμε στην εποχή της βιωσιμότητας και της διαρκούς προσπάθειας προφύλαξης του περιβάλλοντος και των φυσικών μας πόρων. Είναι κάτι που σας έχει απασχολήσει και αν ναι, με ποιον τρόπο έχετε εντάξει τη βιωσιμότητα στο brand σας;

Προσπαθούμε τα τελευταία πέντε χρόνια και δίνουμε όλο και μεγαλύτερο βάρος σε αυτό γιατί είναι κάτι μας προβληματίζει και ελπίζουμε και άλλες εταιρίες να ακολουθήσουν. Αρχικά το γυαλί που χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό όπως ξέρετε είναι ένα ανακυκλώσιμό υλικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Σε συνέχεια αυτό που έχουμε κάνει είναι η συσκευασία μας σε όλα τα προϊόντα να είναι πρωτότυπη και οικολογική ταυτόχρονα κάτι που έχουμε καταφέρει.

www.soluckyshop.gr

Instagram: SO LUCKY BY METALLINOU

Aκολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.