ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα

Το όραμα και την επιτυχία της Λόλας και του Γρηγόρη Γιαλαμά συνεχίζουν η Αναστασία και η Φωτεινή. Οι καθαρές γραμμές και το μέτρο ορίζουν τις επιλογές μας ξανά.

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα

Κάθε φορά που η μητέρα μου έπρεπε να ντυθεί σωστά και ανάλογα με την περίσταση, έκανε μία βόλτα από τη ΛΟΛΑ. Για χρόνια ολόκληρα. Πάντα γύριζε χαρούμενη, με ρούχα που θα φορούσε για καιρό. «Κοίτα τι καλή ραφή έχουν. Λες και ράφτηκαν πάνω στο σώμα μου» μού έλεγε. Η μητέρα λάτρευε και λατρεύει το χειροποίητο και η μοδίστρα στο σπίτι ερχόταν κάθε τρεις και λίγο. Τα sur mesure γαζιά όρισαν τα παιδικά μου χρόνια. Η τότε ΛΟΛΑ, μετέπειτα LOLA, ήταν η απόλυτη μοδίστρα της βιτρίνας.

Κάπως πέρασαν -ούτε που το καταλάβαμε- τα χρόνια και βρεθήκαμε να ντυνόμαστε με φτηνά ρούχα που το παίζουν μοδάτα. Η ικανοποίηση δεν μοιάζει με προτεραιότητα και η θαλπωρή ενός φίνου υφάσματος φαντάζει περιττή. Δεν είναι. Ποτέ δεν ήταν. Η μακρόχρονη και επιτυχημένη πορεία της LOLA, η οποία ξεκίνησε το 1973 και κρατάει γερά μέχρι σήμερα, το μαρτυρεί.

«Η LOLA δραστηριοποιείται στο χώρο του γυναικείου ενδύματος από το 1973 όταν ιδρύθηκε από τους γονείς μας, τη Λόλα και τον Γρηγόρη Γιαλαμά. Η μητέρα μας σπούδασε πατρονίστ στη φημισμένη σχολή της εποχής ΟΡΕ. Άνοιξε ένα μικρό ατελιέ και αμέσως δημιούργησε πιστή πελατεία. Όταν γνώρισε και παντρεύτηκε τον πατέρα μας, ένα πανέξυπνο άντρα, δημιουργήθηκε το τέλειο δίδυμο: η σύζυγος με το τρομερό ταλέντο και ο σύζυγος τολμηρός και έτοιμος να πάρει ρίσκα. Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα: ήδη το 1978 είχαν αποκτήσει 3 παιδιά, είχαν ιδρύσει τη ΛΟΛΑ ΑΒΕΕ και εγκαινίαζαν το 5όροφο εργοστάσιό τους, όλα αυτά σε ηλικία 35 ετών» λέει η Αναστασία Γιαλαμά, η μία εκ των τριών παιδιών της Λόλας και του Γρηγόρη.

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα
«Η ΛΟΛΑ των γονιών μας ήταν μια πρωτοποριακή εταιρεία, από τις πρώτες, ίσως και η πρώτη, που δημιούργησαν την αγορά του pret-a-porter στην Ελλάδα, με καλοραμμένα και ποιοτικά ρούχα που απευθύνονταν σε πιο κλασικές κυρίες». Η Αναστασία Γιαλαμά (δεξιά) και η αδερφή της Φωτεινή (αριστερά) έχουν αναλάβει τα ηνία της LOLA.

«Το ταλέντο τους, η σκληρή δουλειά και η ευφυΐα τους οδήγησαν την εταιρεία σε γρήγορη ανάπτυξη. Το 2008 αποφάσισαν πως επαγγελματικά έφτασαν εκεί που επιθυμούσαν και πως ήρθε η ώρα να χαρούν, ελεύθεροι από υποχρεώσεις, τη ζωή τους, έτσι παρέδωσαν τα ηνία στην αδερφή μου και σε εμένα. Χωρίς δεύτερες σκέψεις, μάς εμπιστευθήκαν το δημιούργημα τους όντας σίγουροι πως μας είχαν κάνει ικανές να σταθούμε μόνες μας στα πόδια μας» συνεχίζει η Αναστασία.

Τις προάλλες, μπήκαμε ξανά με την μητέρα μου σε κάποιο κατάστημα της αγαπημένης LOLA. Όλα ήταν ίδια αλλά αλλιώς. Ίδια, υψηλής ποιότητας ραφή, με νέα πατρόν. Νέος αέρας. Δοκίμασα δύο κομμάτια εγώ και δύο η μητέρα μου. Βγαίνοντας στο δρόμο με τις σακούλες στα χέρια, νιώσαμε μία μίνι συμμαχία: είχαμε μοιραστεί λίγη κοινή αισθητική και κεραστήκαμε από ένα κομμάτι γλυκιάς συνήθειας.

«Όταν παίρνεις τα ηνία μιας καταξιωμένης επιχείρησης θέλεις βέβαια να διατηρήσεις την καλή και υγιή πορεία της, αλλά συγχρόνως θέλεις και να τολμήσεις, βάζοντας τη δική σου σφραγίδα στη φυσιογνωμία της εταιρείας».
«Στόχος μας ήταν οι συλλογές της LOLA να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους».

«Ποια είναι η δική σας ιστορία;» ρωτάω της Αναστασία Γιαλαμά. «Εννοείται πως όλα μου τα παιδικά χρόνια τα πέρασα κοντά στη LOLA, με γοήτευε το αντικείμενο και από μικρή είχα καλλιτεχνικές ανησυχίες. Σπούδαζα στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς αλλά παράλληλα εργαζόμουν στην επιχείρησή μας και ταξίδευα με την μητέρα μου στο εξωτερικό παρακολουθώντας τις εκθέσεις. Πέρασα από όλα τα πόστα της επιχείρησης, στην πώληση, στην παραγωγή, στο σχεδιασμό, έχω λοιπόν μια πλήρη εικόνα για τη λειτουργία της και αυτό είναι πραγματικά ανεκτίμητο. Οι γονείς μας ήθελαν να σπουδάσουμε αλλά παράλληλα να μάθουμε και όλα τα κομμάτια της λειτουργίας της επιχείρησης, τότε μας φαινόταν δύσκολο αλλά τώρα τους ευγνωμονούμε για αυτό. Παράλληλη είναι και η ιστορία της μίας εκ των δύο αδερφών μου, της Φωτεινής, σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, μετά μεταπτυχιακό στην Αγγλία και αμέσως μετά πλήρης αφοσίωση στη LOLA».

-Πώς είναι να δουλεύεις σε μία οικογενειακή επιχείρηση που ήδη έχει μία επιτυχημένη πορεία; Πόσο εύκολες είναι οι αλλαγές;

«Όταν παίρνεις τα ηνία μιας καταξιωμένης επιχείρησης θέλεις βέβαια να διατηρήσεις την καλή και υγιή πορεία της, αλλά συγχρόνως θέλεις και να τολμήσεις, βάζοντας τη δική σου σφραγίδα στη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αυτό στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο, πραγματικά. Καταρχάς πρέπει να επιλέξεις τι θα κρατήσεις και τι θα αλλάξεις και μετά πρέπει να στηρίξεις την αλλαγή αυτή διότι είναι σίγουρο πως στην αρχή θα σου στοιχίσει. Εμείς αποφασίσαμε να κρατήσουμε την υψηλή ποιότητα των ρούχων (και μάλιστα να την ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο) αλλά να αλλάξουμε το σχεδιασμό. Στόχος μας ήταν οι συλλογές της LOLA να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους. Για να το πετύχαμε αυτό στηριχτήκαμε τόσο στις αρχές που πήραμε από τους γονείς μας όσο και στις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από τις σπουδές αλλά και τις εμπειρίες μας. Έτσι δημιουργήσαμε μία LOLA σύγχρονη που καλύπτει τις δικές μας αισθητικές αναζητήσεις αλλά και τις ανάγκες μίας δυναμικής γυναίκας».

«Η LOLA σήμερα είναι μια εταιρία με ακόμα πιο υψηλά ποιοτικά standards και πολύ συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία που στηρίζεται στην αρμονία και τον μινιμαλισμό».

-Πως έχετε μοιράσει τη δουλειά μεταξύ σας οι 3 αδερφές;

«Η μικρότερη αδερφή μας, η Μαρία, είναι δικηγόρος, η συνεισφορά της, εκτός από την αυτονόητη νομική υποστήριξη, είναι η καθαρή ματιά ενός ανθρώπου που έχει ζήσει και αγαπά τη LOLA αλλά δεν εργάζεται σε αυτή, οι συμβουλές της αποδεικνύονται πάντα πολύτιμες. H Φωτεινή, αξιοποιώντας και τις σπουδές της, είναι διευθύνουσα σύμβουλος και υπεύθυνη οικονομικών και πραγματικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερος άνθρωπος για αυτή τη θέση: σοβαρή, μετρημένη και οργανωμένη, γνωρίζει και ελέγχει σε βάθος τα οικονομικά μεγέθη και στοιχεία της LOLA. Εγώ είμαι διευθύντρια Δημιουργικού, η καλλιτέχνης της οικογένειας, πάντα με νέες ιδέες, παθιασμένη με τα χρώματα και τις υφές, παρορμητική και εξωστρεφής.Την ομάδα συμπληρώνει ο σύζυγός μου, Κωνσταντίνος, υπεύθυνος Μηχανοργάνωσης, μάς οργανώνει τεχνολογικά και βέβαια μας ενημερώνει για όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις».

«Στη LOLA δημιουργούμε συλλογές με συγκεκριμένο concept και φιλοσοφία. Κάθε σεζόν παράγουμε μόδα, δεν αντιγράφουμε».

-Ποιες συμβουλές των γονιών σας ακολουθείτε;

«Οι γονείς μας ήταν υπέροχοι γονείς πάνω από όλα. Τρυφεροί, χαρούμενοι, ανοιχτόμυαλοι. Εννοείται πως επιθυμούσαν διακαώς να δουλέψουμε στην LOLA αλλά δεν υπήρξαν πιεστικοί ή ανταγωνιστικοί. Δεν έδιναν ανούσιες συμβουλές αλλά αποτελούσαν παράδειγμα για εμάς. Εργατικοί, δίκαιοι, οργανωμένοι και οραματιστές, μας τα μετέδωσαν όλα χωρίς πολλά λόγια, μόνο με τις πράξεις τους. Αυτό κάνουμε τώρα και εμείς με τα παιδιά μας. Αν κάτι πρέπει να ξεχωρίσω από όσα μας δίδαξαν σε επαγγελματικό επίπεδο είναι να τιμούμε τις συνεργασίες μας και να σεβόμαστε τον πελάτη μας».

«Δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον παραγωγή υφασμάτων και υλικών στην Ελλάδα, έτσι πρέπει να εισάγουμε τα πάντα».

-Ποια ήταν η εικόνα της LOLA μέχρι να αναλάβετε εσείς και πώς την αλλάξατε;

«Η ΛΟΛΑ των γονιών μας ήταν μια πρωτοποριακή εταιρεία, από τις πρώτες, ίσως και η πρώτη, που δημιούργησαν την αγορά του pret-a-porter στην Ελλάδα, με καλοραμμένα και ποιοτικά ρούχα που απευθύνονταν σε πιο κλασικές κυρίες. Η LOLA σήμερα είναι μια εταιρία με ακόμα πιο υψηλά ποιοτικά standards και πολύ συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία που στηρίζεται στην αρμονία και τον μινιμαλισμό. Απευθύνεται στη γυναίκα που γνωρίζει τι σημαίνει ποιοτικό ρούχο και αγαπά την ανεπιτήδευτη ομορφιά».

«Οι μοδίστρες μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας και όπως καταλαβαίνετε είναι για εμάς πολύτιμες».

-Πόσο εύκολο είναι να παράγεις μόδα στην Ελλάδα της κρίσης;

«Στη LOLA δημιουργούμε συλλογές με συγκεκριμένο concept και φιλοσοφία. Κάθε σεζόν παράγουμε μόδα, δεν αντιγράφουμε. Η δυσκολία εντοπίζεται στο πρακτικό κομμάτι, στο πώς θα υλοποιηθούν οι ιδέες μας. Καθώς οι εταιρείες παραγωγής ένδυσης είναι πλέον ελάχιστες υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το επάγγελμα της μοδίστρας έχει σχεδόν εξαφανιστεί και τα συνεργεία ραφής με ποιοτικά standards είναι επίσης είδος προς εξαφάνιση. Ευτυχώς, τα 45 χρόνια εμπειρίας μάς επιτρέπουν να εκπαιδεύουμε εμείς τα συνεργεία και να δουλεύουμε με 2 -3 ομάδες κάτι που από τη μια είναι καλό γιατί έτσι μπορούμε και ελέγχουμε λεπτομερώς την παραγωγή από την άλλη όμως δημιουργεί ανασφάλεια. Η κρίση έχει επηρεάσει και την παραγωγή πρώτης ύλης: Δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον παραγωγή υφασμάτων και υλικών στην Ελλάδα, έτσι πρέπει να εισάγουμε τα πάντα. Και σε αυτό τον τομέα όμως η κληρονομιά των γονιών μας βοηθά καθώς έχουμε πρόσβαση στους καλύτερους οίκους υφασμάτων τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γαλλία».

«Η LOLA θέλουμε να είναι το συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα».
«Η μικρότερη αδερφή μας, η Μαρία, είναι δικηγόρος, η συνεισφορά της, εκτός από την αυτονόητη νομική υποστήριξη, είναι η καθαρή ματιά ενός ανθρώπου που έχει ζήσει και αγαπά τη LOLA αλλά δεν εργάζεται σε αυτή, οι συμβουλές της αποδεικνύονται πάντα πολύτιμες» λέει η Αναστασία.

-Πείτε μου λίγα στοιχεία για τη δομή και την παραγωγή της Lola.

«Ο τρόπος που δουλεύουμε είναι οργανωμένος και αυστηρά οριοθετημένος χρονικά, μόνο έτσι μπορούμε να παρουσιάζουμε τέσσερις πλήρεις συλλογές κάθε χρόνο. Ο σχεδιασμός των collection, είναι πάντα ένα ενδιαφέρον νέο ταξίδι. Μέσα από πρόσφατες και παλαιότερες εμπειρίες, ταξιδεύοντας όσο περισσότερο μπορούμε αλλά και βέβαια μελετώντας τις διεθνείς τάσεις, επιλέγουμε το ύφος και τα χρώματα της νέας σεζόν. Αμέσως μετά ξεκινάμε την αναζήτηση των υφασμάτων και των υλικών. Αφού συγκεντρώσουμε τα υλικά μας δημιουργούμε τα mood boards των υφασμάτων και σε αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινά το στήσιμο της συλλογής. Όπως σας είπα ήδη, μας αρέσουν οι καθαρές γραμμές και το μέτρο, δεν μας ελκύουν τα φορτωμένα κομμάτια, για εμάς less is more…. Μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός δημιουργούνται τουλάχιστον δυο, πολλές φορές και 3 πρωτότυπα δείγματα για κάθε σχέδιο, τα οποία δοκιμάζονται σε αληθινά σώματα και με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η άψογη εφαρμογή. Τότε μόνο ένα κομμάτι προχωρά στην παραγωγή η οποία βέβαια παρακολουθείται και αξιολογείται ποιοτικά σε 4 διαφορετικά στάδια, στην κοπή, μετά στη ραφή, στο σίδερο και εντέλει πριν κρεμαστεί στα καταστήματά μας».

-Δουλεύεται με την ίδια ομάδα μοδιστρών στην γραμμή παραγωγής;

«Όπως σας είπα και παραπάνω, το επάγγελμα της μοδίστρας έχει κυριολεκτικά εξαφανιστεί. Οι μοδίστρες μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας και όπως καταλαβαίνετε είναι για εμάς πολύτιμες. Οι Ελληνίδες πλέον δεν ασχολούνται με την ραπτική, μόνο άνδρες αλλοδαποί. Είναι καλοί στη δουλειά τους, έξυπνοι και εργατικοί, αλλά λίγοι γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε νέα παιδιά και να τους μάθουμε τη δουλειά, αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση. Όσο θα κυριαρχούν στην αγορά τα φθηνά, κακοραμμένα ρούχα τόσο θα δυσκολευόμαστε να βρούμε αξιόλογους συνεργάτες».

«Αυτός πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο στόχος όλων των ελληνικών εταιριών, να δείξουμε συνέπεια και επαγγελματισμό, να ξεπεράσουμε όσα μας κρατούν πίσω και χωρίς ιδεοληψίες να δούμε την παγκόσμια πραγματικότητα και να προσπαθήσουμε να γίνουμε κομμάτι της».

-Ποιο είναι το όραμά σας για τη LOLA ;

«Η LOLA θέλουμε να είναι το συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα. Να συνεχίσουμε να είμαστε περήφανοι όχι μόνο γιατί είμαστε μια ελληνική εταιρεία αλλά μια εταιρεία με τέτοια οργάνωση και ποιοτικά standards που να μπορεί να συναγωνιστεί ευρωπαϊκές και παγκόσμιες επιχειρήσεις του κλάδου που απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Στο τελευταίο μας ταξίδι στην Ιταλία, όπου παράγουμε τα πλεκτά μας, η Ιταλίδα συνεργάτιδά μας, που οργανώνει παράγωγες για τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, μάς είπε πως χαίρεται να δουλεύει με τη LOLA διότι είναι οργανωμένη σαν πολυεθνική εταιρεία, όλα λειτουργούν σαν καλοκουρδισμένο ρολόι. Αυτός πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο στόχος όλων των ελληνικών εταιριών, να δείξουμε συνέπεια και επαγγελματισμό, να ξεπεράσουμε όσα μας κρατούν πίσω και χωρίς ιδεοληψίες να δούμε την παγκόσμια πραγματικότητα και να προσπαθήσουμε να γίνουμε κομμάτι της».

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.