ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα

Το όραμα και την επιτυχία της Λόλας και του Γρηγόρη Γιαλαμά συνεχίζουν η Αναστασία και η Φωτεινή. Οι καθαρές γραμμές και το μέτρο ορίζουν τις επιλογές μας ξανά.

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα

Κάθε φορά που η μητέρα μου έπρεπε να ντυθεί σωστά και ανάλογα με την περίσταση, έκανε μία βόλτα από τη ΛΟΛΑ. Για χρόνια ολόκληρα. Πάντα γύριζε χαρούμενη, με ρούχα που θα φορούσε για καιρό. «Κοίτα τι καλή ραφή έχουν. Λες και ράφτηκαν πάνω στο σώμα μου» μού έλεγε. Η μητέρα λάτρευε και λατρεύει το χειροποίητο και η μοδίστρα στο σπίτι ερχόταν κάθε τρεις και λίγο. Τα sur mesure γαζιά όρισαν τα παιδικά μου χρόνια. Η τότε ΛΟΛΑ, μετέπειτα LOLA, ήταν η απόλυτη μοδίστρα της βιτρίνας.

Κάπως πέρασαν -ούτε που το καταλάβαμε- τα χρόνια και βρεθήκαμε να ντυνόμαστε με φτηνά ρούχα που το παίζουν μοδάτα. Η ικανοποίηση δεν μοιάζει με προτεραιότητα και η θαλπωρή ενός φίνου υφάσματος φαντάζει περιττή. Δεν είναι. Ποτέ δεν ήταν. Η μακρόχρονη και επιτυχημένη πορεία της LOLA, η οποία ξεκίνησε το 1973 και κρατάει γερά μέχρι σήμερα, το μαρτυρεί.

«Η LOLA δραστηριοποιείται στο χώρο του γυναικείου ενδύματος από το 1973 όταν ιδρύθηκε από τους γονείς μας, τη Λόλα και τον Γρηγόρη Γιαλαμά. Η μητέρα μας σπούδασε πατρονίστ στη φημισμένη σχολή της εποχής ΟΡΕ. Άνοιξε ένα μικρό ατελιέ και αμέσως δημιούργησε πιστή πελατεία. Όταν γνώρισε και παντρεύτηκε τον πατέρα μας, ένα πανέξυπνο άντρα, δημιουργήθηκε το τέλειο δίδυμο: η σύζυγος με το τρομερό ταλέντο και ο σύζυγος τολμηρός και έτοιμος να πάρει ρίσκα. Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα: ήδη το 1978 είχαν αποκτήσει 3 παιδιά, είχαν ιδρύσει τη ΛΟΛΑ ΑΒΕΕ και εγκαινίαζαν το 5όροφο εργοστάσιό τους, όλα αυτά σε ηλικία 35 ετών» λέει η Αναστασία Γιαλαμά, η μία εκ των τριών παιδιών της Λόλας και του Γρηγόρη.

Το αγάπησαν οι μαμάδες μας, τώρα κι εμείς: Το ελληνικό brand LOLA μας ντύνει από το 1973 έως σήμερα
«Η ΛΟΛΑ των γονιών μας ήταν μια πρωτοποριακή εταιρεία, από τις πρώτες, ίσως και η πρώτη, που δημιούργησαν την αγορά του pret-a-porter στην Ελλάδα, με καλοραμμένα και ποιοτικά ρούχα που απευθύνονταν σε πιο κλασικές κυρίες». Η Αναστασία Γιαλαμά (δεξιά) και η αδερφή της Φωτεινή (αριστερά) έχουν αναλάβει τα ηνία της LOLA.

«Το ταλέντο τους, η σκληρή δουλειά και η ευφυΐα τους οδήγησαν την εταιρεία σε γρήγορη ανάπτυξη. Το 2008 αποφάσισαν πως επαγγελματικά έφτασαν εκεί που επιθυμούσαν και πως ήρθε η ώρα να χαρούν, ελεύθεροι από υποχρεώσεις, τη ζωή τους, έτσι παρέδωσαν τα ηνία στην αδερφή μου και σε εμένα. Χωρίς δεύτερες σκέψεις, μάς εμπιστευθήκαν το δημιούργημα τους όντας σίγουροι πως μας είχαν κάνει ικανές να σταθούμε μόνες μας στα πόδια μας» συνεχίζει η Αναστασία.

Τις προάλλες, μπήκαμε ξανά με την μητέρα μου σε κάποιο κατάστημα της αγαπημένης LOLA. Όλα ήταν ίδια αλλά αλλιώς. Ίδια, υψηλής ποιότητας ραφή, με νέα πατρόν. Νέος αέρας. Δοκίμασα δύο κομμάτια εγώ και δύο η μητέρα μου. Βγαίνοντας στο δρόμο με τις σακούλες στα χέρια, νιώσαμε μία μίνι συμμαχία: είχαμε μοιραστεί λίγη κοινή αισθητική και κεραστήκαμε από ένα κομμάτι γλυκιάς συνήθειας.

«Όταν παίρνεις τα ηνία μιας καταξιωμένης επιχείρησης θέλεις βέβαια να διατηρήσεις την καλή και υγιή πορεία της, αλλά συγχρόνως θέλεις και να τολμήσεις, βάζοντας τη δική σου σφραγίδα στη φυσιογνωμία της εταιρείας».
«Στόχος μας ήταν οι συλλογές της LOLA να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους».

«Ποια είναι η δική σας ιστορία;» ρωτάω της Αναστασία Γιαλαμά. «Εννοείται πως όλα μου τα παιδικά χρόνια τα πέρασα κοντά στη LOLA, με γοήτευε το αντικείμενο και από μικρή είχα καλλιτεχνικές ανησυχίες. Σπούδαζα στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς αλλά παράλληλα εργαζόμουν στην επιχείρησή μας και ταξίδευα με την μητέρα μου στο εξωτερικό παρακολουθώντας τις εκθέσεις. Πέρασα από όλα τα πόστα της επιχείρησης, στην πώληση, στην παραγωγή, στο σχεδιασμό, έχω λοιπόν μια πλήρη εικόνα για τη λειτουργία της και αυτό είναι πραγματικά ανεκτίμητο. Οι γονείς μας ήθελαν να σπουδάσουμε αλλά παράλληλα να μάθουμε και όλα τα κομμάτια της λειτουργίας της επιχείρησης, τότε μας φαινόταν δύσκολο αλλά τώρα τους ευγνωμονούμε για αυτό. Παράλληλη είναι και η ιστορία της μίας εκ των δύο αδερφών μου, της Φωτεινής, σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, μετά μεταπτυχιακό στην Αγγλία και αμέσως μετά πλήρης αφοσίωση στη LOLA».

-Πώς είναι να δουλεύεις σε μία οικογενειακή επιχείρηση που ήδη έχει μία επιτυχημένη πορεία; Πόσο εύκολες είναι οι αλλαγές;

«Όταν παίρνεις τα ηνία μιας καταξιωμένης επιχείρησης θέλεις βέβαια να διατηρήσεις την καλή και υγιή πορεία της, αλλά συγχρόνως θέλεις και να τολμήσεις, βάζοντας τη δική σου σφραγίδα στη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αυτό στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο, πραγματικά. Καταρχάς πρέπει να επιλέξεις τι θα κρατήσεις και τι θα αλλάξεις και μετά πρέπει να στηρίξεις την αλλαγή αυτή διότι είναι σίγουρο πως στην αρχή θα σου στοιχίσει. Εμείς αποφασίσαμε να κρατήσουμε την υψηλή ποιότητα των ρούχων (και μάλιστα να την ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο) αλλά να αλλάξουμε το σχεδιασμό. Στόχος μας ήταν οι συλλογές της LOLA να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους. Για να το πετύχαμε αυτό στηριχτήκαμε τόσο στις αρχές που πήραμε από τους γονείς μας όσο και στις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από τις σπουδές αλλά και τις εμπειρίες μας. Έτσι δημιουργήσαμε μία LOLA σύγχρονη που καλύπτει τις δικές μας αισθητικές αναζητήσεις αλλά και τις ανάγκες μίας δυναμικής γυναίκας».

«Η LOLA σήμερα είναι μια εταιρία με ακόμα πιο υψηλά ποιοτικά standards και πολύ συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία που στηρίζεται στην αρμονία και τον μινιμαλισμό».

-Πως έχετε μοιράσει τη δουλειά μεταξύ σας οι 3 αδερφές;

«Η μικρότερη αδερφή μας, η Μαρία, είναι δικηγόρος, η συνεισφορά της, εκτός από την αυτονόητη νομική υποστήριξη, είναι η καθαρή ματιά ενός ανθρώπου που έχει ζήσει και αγαπά τη LOLA αλλά δεν εργάζεται σε αυτή, οι συμβουλές της αποδεικνύονται πάντα πολύτιμες. H Φωτεινή, αξιοποιώντας και τις σπουδές της, είναι διευθύνουσα σύμβουλος και υπεύθυνη οικονομικών και πραγματικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερος άνθρωπος για αυτή τη θέση: σοβαρή, μετρημένη και οργανωμένη, γνωρίζει και ελέγχει σε βάθος τα οικονομικά μεγέθη και στοιχεία της LOLA. Εγώ είμαι διευθύντρια Δημιουργικού, η καλλιτέχνης της οικογένειας, πάντα με νέες ιδέες, παθιασμένη με τα χρώματα και τις υφές, παρορμητική και εξωστρεφής.Την ομάδα συμπληρώνει ο σύζυγός μου, Κωνσταντίνος, υπεύθυνος Μηχανοργάνωσης, μάς οργανώνει τεχνολογικά και βέβαια μας ενημερώνει για όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις».

«Στη LOLA δημιουργούμε συλλογές με συγκεκριμένο concept και φιλοσοφία. Κάθε σεζόν παράγουμε μόδα, δεν αντιγράφουμε».

-Ποιες συμβουλές των γονιών σας ακολουθείτε;

«Οι γονείς μας ήταν υπέροχοι γονείς πάνω από όλα. Τρυφεροί, χαρούμενοι, ανοιχτόμυαλοι. Εννοείται πως επιθυμούσαν διακαώς να δουλέψουμε στην LOLA αλλά δεν υπήρξαν πιεστικοί ή ανταγωνιστικοί. Δεν έδιναν ανούσιες συμβουλές αλλά αποτελούσαν παράδειγμα για εμάς. Εργατικοί, δίκαιοι, οργανωμένοι και οραματιστές, μας τα μετέδωσαν όλα χωρίς πολλά λόγια, μόνο με τις πράξεις τους. Αυτό κάνουμε τώρα και εμείς με τα παιδιά μας. Αν κάτι πρέπει να ξεχωρίσω από όσα μας δίδαξαν σε επαγγελματικό επίπεδο είναι να τιμούμε τις συνεργασίες μας και να σεβόμαστε τον πελάτη μας».

«Δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον παραγωγή υφασμάτων και υλικών στην Ελλάδα, έτσι πρέπει να εισάγουμε τα πάντα».

-Ποια ήταν η εικόνα της LOLA μέχρι να αναλάβετε εσείς και πώς την αλλάξατε;

«Η ΛΟΛΑ των γονιών μας ήταν μια πρωτοποριακή εταιρεία, από τις πρώτες, ίσως και η πρώτη, που δημιούργησαν την αγορά του pret-a-porter στην Ελλάδα, με καλοραμμένα και ποιοτικά ρούχα που απευθύνονταν σε πιο κλασικές κυρίες. Η LOLA σήμερα είναι μια εταιρία με ακόμα πιο υψηλά ποιοτικά standards και πολύ συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία που στηρίζεται στην αρμονία και τον μινιμαλισμό. Απευθύνεται στη γυναίκα που γνωρίζει τι σημαίνει ποιοτικό ρούχο και αγαπά την ανεπιτήδευτη ομορφιά».

«Οι μοδίστρες μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας και όπως καταλαβαίνετε είναι για εμάς πολύτιμες».

-Πόσο εύκολο είναι να παράγεις μόδα στην Ελλάδα της κρίσης;

«Στη LOLA δημιουργούμε συλλογές με συγκεκριμένο concept και φιλοσοφία. Κάθε σεζόν παράγουμε μόδα, δεν αντιγράφουμε. Η δυσκολία εντοπίζεται στο πρακτικό κομμάτι, στο πώς θα υλοποιηθούν οι ιδέες μας. Καθώς οι εταιρείες παραγωγής ένδυσης είναι πλέον ελάχιστες υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το επάγγελμα της μοδίστρας έχει σχεδόν εξαφανιστεί και τα συνεργεία ραφής με ποιοτικά standards είναι επίσης είδος προς εξαφάνιση. Ευτυχώς, τα 45 χρόνια εμπειρίας μάς επιτρέπουν να εκπαιδεύουμε εμείς τα συνεργεία και να δουλεύουμε με 2 -3 ομάδες κάτι που από τη μια είναι καλό γιατί έτσι μπορούμε και ελέγχουμε λεπτομερώς την παραγωγή από την άλλη όμως δημιουργεί ανασφάλεια. Η κρίση έχει επηρεάσει και την παραγωγή πρώτης ύλης: Δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον παραγωγή υφασμάτων και υλικών στην Ελλάδα, έτσι πρέπει να εισάγουμε τα πάντα. Και σε αυτό τον τομέα όμως η κληρονομιά των γονιών μας βοηθά καθώς έχουμε πρόσβαση στους καλύτερους οίκους υφασμάτων τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γαλλία».

«Η LOLA θέλουμε να είναι το συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα».
«Η μικρότερη αδερφή μας, η Μαρία, είναι δικηγόρος, η συνεισφορά της, εκτός από την αυτονόητη νομική υποστήριξη, είναι η καθαρή ματιά ενός ανθρώπου που έχει ζήσει και αγαπά τη LOLA αλλά δεν εργάζεται σε αυτή, οι συμβουλές της αποδεικνύονται πάντα πολύτιμες» λέει η Αναστασία.

-Πείτε μου λίγα στοιχεία για τη δομή και την παραγωγή της Lola.

«Ο τρόπος που δουλεύουμε είναι οργανωμένος και αυστηρά οριοθετημένος χρονικά, μόνο έτσι μπορούμε να παρουσιάζουμε τέσσερις πλήρεις συλλογές κάθε χρόνο. Ο σχεδιασμός των collection, είναι πάντα ένα ενδιαφέρον νέο ταξίδι. Μέσα από πρόσφατες και παλαιότερες εμπειρίες, ταξιδεύοντας όσο περισσότερο μπορούμε αλλά και βέβαια μελετώντας τις διεθνείς τάσεις, επιλέγουμε το ύφος και τα χρώματα της νέας σεζόν. Αμέσως μετά ξεκινάμε την αναζήτηση των υφασμάτων και των υλικών. Αφού συγκεντρώσουμε τα υλικά μας δημιουργούμε τα mood boards των υφασμάτων και σε αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινά το στήσιμο της συλλογής. Όπως σας είπα ήδη, μας αρέσουν οι καθαρές γραμμές και το μέτρο, δεν μας ελκύουν τα φορτωμένα κομμάτια, για εμάς less is more…. Μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός δημιουργούνται τουλάχιστον δυο, πολλές φορές και 3 πρωτότυπα δείγματα για κάθε σχέδιο, τα οποία δοκιμάζονται σε αληθινά σώματα και με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η άψογη εφαρμογή. Τότε μόνο ένα κομμάτι προχωρά στην παραγωγή η οποία βέβαια παρακολουθείται και αξιολογείται ποιοτικά σε 4 διαφορετικά στάδια, στην κοπή, μετά στη ραφή, στο σίδερο και εντέλει πριν κρεμαστεί στα καταστήματά μας».

-Δουλεύεται με την ίδια ομάδα μοδιστρών στην γραμμή παραγωγής;

«Όπως σας είπα και παραπάνω, το επάγγελμα της μοδίστρας έχει κυριολεκτικά εξαφανιστεί. Οι μοδίστρες μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας και όπως καταλαβαίνετε είναι για εμάς πολύτιμες. Οι Ελληνίδες πλέον δεν ασχολούνται με την ραπτική, μόνο άνδρες αλλοδαποί. Είναι καλοί στη δουλειά τους, έξυπνοι και εργατικοί, αλλά λίγοι γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε νέα παιδιά και να τους μάθουμε τη δουλειά, αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση. Όσο θα κυριαρχούν στην αγορά τα φθηνά, κακοραμμένα ρούχα τόσο θα δυσκολευόμαστε να βρούμε αξιόλογους συνεργάτες».

«Αυτός πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο στόχος όλων των ελληνικών εταιριών, να δείξουμε συνέπεια και επαγγελματισμό, να ξεπεράσουμε όσα μας κρατούν πίσω και χωρίς ιδεοληψίες να δούμε την παγκόσμια πραγματικότητα και να προσπαθήσουμε να γίνουμε κομμάτι της».

-Ποιο είναι το όραμά σας για τη LOLA ;

«Η LOLA θέλουμε να είναι το συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα. Να συνεχίσουμε να είμαστε περήφανοι όχι μόνο γιατί είμαστε μια ελληνική εταιρεία αλλά μια εταιρεία με τέτοια οργάνωση και ποιοτικά standards που να μπορεί να συναγωνιστεί ευρωπαϊκές και παγκόσμιες επιχειρήσεις του κλάδου που απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Στο τελευταίο μας ταξίδι στην Ιταλία, όπου παράγουμε τα πλεκτά μας, η Ιταλίδα συνεργάτιδά μας, που οργανώνει παράγωγες για τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, μάς είπε πως χαίρεται να δουλεύει με τη LOLA διότι είναι οργανωμένη σαν πολυεθνική εταιρεία, όλα λειτουργούν σαν καλοκουρδισμένο ρολόι. Αυτός πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο στόχος όλων των ελληνικών εταιριών, να δείξουμε συνέπεια και επαγγελματισμό, να ξεπεράσουμε όσα μας κρατούν πίσω και χωρίς ιδεοληψίες να δούμε την παγκόσμια πραγματικότητα και να προσπαθήσουμε να γίνουμε κομμάτι της».

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.