ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Θα ήταν αναίδεια να το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε. Αλλιώς τόσοι άνθρωποι "έφυγαν" χωρίς λόγο»

Τα μαθήματα μιας ιδιαίτερης χρονιάς τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

«Θα ήταν αναίδεια να το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε. Αλλιώς τόσοι άνθρωποι "έφυγαν" χωρίς λόγο»

Το όνομα «Anthings» είναι ο συνδυασμός του «Ανθή» και της λέξης «πράγματα». Αυτό που σύμφωνα με την Ανθή Αβραμέα, είναι και το job description της: Κάνει πράγματα! Για την ακρίβεια είναι η ιδιοκτήτρια του πετυχημένου agency διοργάνωσης event - pr management και social media content creator, «Αnthings», μιας θέσης δημιουργικής, πολύπλευρης και κυρίως επικοινωνιακής. Πώς ήταν όμως ο τελευταίος χρόνος για μία εταιρεία που έχει ως βασικό της «όπλο» την επικοινωνία; Και πώς βίωσε η ίδια τις δύσκολες καταστάσεις που περάσαμε, ως γυναίκα, μητέρα και επαγγελματίας;

Είστε ιδιοκτήτρια του πετυχημένου Anthings και κινείστε σε έναν κλάδο ιδιαίτερα υποσχόμενο, σύγχρονο και απαραίτητο. Δυστυχώς είναι και ο κλάδος που επλήγη σημαντικά από την πανδημία, μιας και οι εκδηλώσεις ήταν ανάμεσα στις πρώτες απαγορεύσεις. Ποια είναι τα μαθήματα που σας έδωσε ο τελευταίος δύσκολος χρόνος σε ό, τι έχει να κάνει με την επαγγελματική σας ζωή;

Ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και ότι θα πρέπει να είσαι ευέλικτος, μονίμως σε εγρήγορση και έτοιμος να δεχτείς αλλαγές. Η ευελιξία και η ποικιλομορφία άλλωστε είναι και το DNA του brand μας, το οποίο μονίμως εξελίσσεται και προσαρμόζεται. Παλαιότερα όταν με ρωτούσαν με τι ασχολούμαι, τους απαντούσα ότι «κάνω πράγματα» κάτι που παραμένει ακόμη και σήμερα η φιλοσοφία μου. Στόχος μας είναι να ικανοποιούμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες των πελατών μας, οι οποίες κάθε τόσο αλλάζουν. Κάπως έτσι αλλάζουμε κι εμείς, ή ακόμα καλύτερα, εξελισσόμαστε και ασχολούμαστε με πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Προσπαθούμε να μην έχουμε μόνο ένα αντικείμενο διότι οι καιροί αλλάζουν και πρέπει να συμβαδίζουμε με αυτούς. Το μυστικό άλλωστε της επιτυχίας μας είναι η σκληρή δουλειά, η προσήλωση στη λεπτομέρεια και φυσικά η δεμένη ομάδα. Τον πρώτο καιρό της πανδημίας, πήγαινα επίτηδες στο γραφείο για ψυχολογικούς κυρίως λόγους. Ήταν η περίοδος που πραγματικά δεν είχαμε ιδέα τι θα συμβεί. Μπήκα λοιπόν στη διαδικασία να κάνω την ενδοσκόπησή μου και να έρθω σε επαφή με τις βασικές αξίες της εταιρείας μας. Κάπως έτσι τις προσάρμοσα στο παρόν. Πλέον, κάνουμε προγραμματισμό για τις επόμενες 48 ώρες, και αυτή είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία έχουμε εισέλθει μετά την πανδημία.

Η κοινωνία έχει μεγάλες και ίσως υπερβολικές απαιτήσεις από τη σύγχρονη γυναίκα. Οφείλει να είναι μητέρα, σύζυγος, εργαζόμενη και παράλληλα να κάνει πράγματα για τον εαυτό της – στο μέτρο πάντα του δυνατού -. Εσείς πώς τα πηγαίνετε με το multitasking; Καταφέρνετε πάντα να ανταποκριθείτε με επιτυχία στους διάφορους ρόλους σας; Ποιο ήταν το μεγαλύτερο μάθημα που πήρατε ως μητέρα τον τελευταίο χρόνο;

Λόγω της δουλειάς μου είμαι συνηθισμένη στο να κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα, δηλαδή στο multitasking, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα καταφέρνω πάντα. Υπάρχουν μέρες που τα παιδιά μου παραπονιούνται, υπάρχουν μέρες που ο άντρας μου παραπονιέται, υπάρχουν μέρες που εγώ η ίδια παραπονιέμαι. Θεωρώ όμως ότι η καραντίνα με ευνόησε ως μητέρα γιατί μπόρεσα να περάσω ουσιαστικό χρόνο με τα παιδιά μου. Όχι περισσότερο χρόνο, γιατί παράλληλα δούλευα, αλλά πιο ουσιαστικό και αληθινό. Ακόμα και τα πέντε λεπτά που μπορεί να έβλεπα την έφηβη κόρη μου, είχαν ουσία. Το μάθημα που έδωσα εγώ στα παιδιά μου, δεδομένης και της κατάστασης, είναι να μη φοβούνται.

Είδαμε ανθρώπους να αναθεωρούν, να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις, να βγάζουν πρόσωπα από τη ζωή τους, να εγκαταλείπουν τις δουλειές τους, ακόμα και τον τόπο που ζούσαν. Η υγεία τέθηκε ως πραγματική προτεραιότητα και όλοι μας αντιληφθήκαμε τη βαρύτητά της, την ίδια στιγμή που ήταν τόσο επισφαλής. Συνήθως μία μεγάλη καταστροφή, είναι η καλύτερη αφορμή για να αναθεωρήσουμε την ίδια μας την ύπαρξη και τις προσωπικές μας αξίες. Συνέβη κάτι αντίστοιχο και με εσάς;

Δεν θα έλεγα ότι έκανα κάποια μεγάλη αλλαγή, εκτός βέβαια από το να χάσω κιλά και να γυμναστώ. Κάτι που είχα βάλει έτσι κι αλλιώς στο πρόγραμμα, απλά η συγκυρία ήταν τέτοια που με βοήθησε λίγο περισσότερο. Ο πρωταρχικός μου στόχος ήταν να είμαι εγώ καλά ώστε να μπορούν να είναι καλά και οι γύρω μου. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο συνέχισα να πηγαίνω στο γραφείο. Αντλούσα δύναμη από τους συνεργάτες μου και οι συνεργάτες μου από εμένα.

«Θα ήταν αναίδεια να το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε. Αλλιώς τόσοι άνθρωποι "έφυγαν" χωρίς λόγο»

Οι ζωές μας άλλαξαν πολύ μετά την πανδημία και θα συνεχίσουν να αλλάζουν. Θα επανέλθει πιστεύετε ποτέ η καθημερινότητα όπως την γνωρίζαμε; Ή για να γίνω πιο σαφής: Θα το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε ή πάμε ολοταχώς προς μία νέα τάξη πραγμάτων;

Όχι δεν θα το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε. Το θεωρώ αναίδεια να κάνουμε κάτι τέτοιο. Χάθηκαν τόσοι άνθρωποι και άλλοι τόσοι καταστράφηκαν οικονομικά. Θα πρέπει όλο αυτό να μας διδάξει κάτι, να αναλογιστούμε τις συνέπειες και μόνο έτσι να συνεχίσουμε τις ζωές μας. Η καθημερινότητα προφανώς και θα επανέλθει, απλώς κάποιες συνήθειες ίσως παγιωθούν. Κάποιες πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις πιθανότατα να αντικατασταθούν από zoom calls, προκειμένου να κερδίσουμε χρόνο, ενώ θεωρώ ότι θα παραμείνει στις ζωές μας και η τηλεργασία. Πάντως ο κόσμος είναι ακόμα μουδιασμένος. Εγώ για παράδειγμα δεν έχω ακόμα κανονίσει να βγω για φαγητό ή να δω φίλους. Θεωρώ ότι όλο αυτό δεν έχει ακόμα τελειώσει. Επίσης με απασχολεί ιδιαίτερα το πώς έχει επηρεάσει τα παιδιά η κατάσταση αυτή. Δεν υπάρχει πλέον ανεμελιά όπως είχαμε εμείς. Η καθημερινότητά τους είναι δύσκολη. Ακόμα και το να ερωτευτούν πλέον.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα απαραίτητα εφόδια που θα πρέπει να διαθέτει μία γυναίκα ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μέλλοντος σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες;

Η γυναίκα έχει τη φύση με το μέρος της και αναφέρομαι στη σύλληψη και τη γέννα. Αυτό από μόνο του είναι προτέρημα, ακόμα και αν κάποια δεν γίνει ποτέ μητέρα. Θεωρώ όμως ότι οι γυναίκες έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας. Απόδειξη του πόσο πίσω είμαστε, είναι ότι το συζητάμε αυτή τη στιγμή. Αν και θεωρώ ότι και ο ρόλος των αντρών έχει αλλάξει πολύ τελευταία. Δεν είναι μονοδιάστατος όπως αυτός των γονέων μας. Οι άντρες πλέον βοηθούν στο νοικοκυριό και μεγαλώνουν παιδιά κάτι που δεν θα περνούσε από το μυαλό κανενός στο παρελθόν. Η διαφορά με τη γυναίκα, είναι ότι θα πρέπει πάντα να βρίσκει τις ισορροπίες ενώ το μεγάλο της λάθος είναι ότι βάζει τον εαυτό της στη διαδικασία του «πρέπει να τα καταφέρω όλα». Καμιά φορά είναι εντάξει να μην μπορείς να ανταποκριθείς στις υποχρεώσεις σου. Είναι ανθρώπινο. Αυτό θα πρέπει να καταλάβει η σύγχρονη γυναίκα.

Η νέα τάση είναι η βιωσιμότητα και η προστασία των φυσικών πόρων της γης. Μία κίνηση με εκατομμύρια υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, που ελπίζουμε σύντομα να γίνει και τρόπος ζωής. Εσείς πώς σκοπεύετε να ενσωματώσετε την νέα αυτή παγκόσμια τάση στη δουλειά σας;

Η αλήθεια είναι ότι για να γίνει η μεγάλη αυτή αλλαγή, χρειάζονται χρόνια, σωστός σχεδιασμός και φυσικά χρήματα. Στη δουλειά μας είναι λίγο δύσκολο ακόμα να εντάξουμε τη βιωσιμότητα σε όλους μας τους τομείς, παρόλο που έχουν ήδη γίνει προσπάθειες, όπως η αντικατάσταση της πρόσκλησης από τις οθόνες. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας.

Μιας και κινείστε στον χώρο της επικοινωνίας, η οποία πολεμήθηκε όσο καμία το προηγούμενο διάστημα, ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο αντίκτυπος της αποξένωσης που βιώσαμε στις ανθρώπινες σχέσεις; Είναι το κακό… ανεπανόρθωτο;

Θεωρώ ότι από όλη αυτή την περιπέτεια η επικοινωνία ευνοήθηκε και για να είμαι πιο ακριβής, άνθισε! Δεν πιστεύω ότι αποξενωθήκαμε, μάλιστα πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Ανακαλύψαμε τρόπους επικοινωνίας που ούτε που φανταζόμασταν ότι υπήρχαν – όπως το χειροκρότημα στα μπαλκόνια - και σε κάποιες περιπτώσεις δεθήκαμε ακόμα περισσότερο με τους γύρω μας. Ωστόσο πιστεύω ότι οι συγκεκριμένες συνήθειες είναι για περιορισμένο χρονικό διάστημα, γιατί ο άνθρωπος αγαπά και αποζητά την επαφή. Όσον αφορά στη δική μας δουλειά, σίγουρα θα είναι δύσκολο για κάποιο διάστημα ακόμα να διοργανώσουμε εκδηλώσεις όπως παλιά, αλλά η στήριξη των πελατών μας είναι τόσο μεγάλη που πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.

Eπισκεφθείτε την ιστοσελίδα του agency Anthings

Το Instagram account

To Facebook account

Photo Credits: NikZik

Read Next

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

Περισσότερα από

Made in Greece

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.