ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τα ελληνικά σαπούνια-αυγά που φτιάχνονται στην Ξάνθη και η επίκαιρη ιστορία τους

«Η παραγωγή καλλυντικών είναι σαν τη μαγειρική. Φτιάχνεις τη συνταγή, την εκτελείς σωστά και απολαμβάνεις το τελικό προϊόν» λέει ο Παναγιώτης Κουτσουρίδης.

Τα ελληνικά σαπούνια-αυγά που φτιάχνονται στην Ξάνθη και η επίκαιρη ιστορία τους

Και εδώ έρχεται το αμείλικτο ερώτημα. Πως γράφεται τελικά; Αυγό ή αβγό; Το λεξικό του Μπαμπινιώτη, κρίνει πως είναι σωστή η λέξη αβγό και εξηγεί την προτίμηση, ανατρέχοντας στη γλωσσολογία και στην εξέλιξη της λέξης αυτής από την αρχική λέξη «ωόν» της αρχαίας ελληνικής. Έχοντας τους φθόγγους βγ από φωνητική εξέλιξη, το αβγό γράφεται κανονικά με -β- (τα ωά > ταουα > ταγουά > ταουγά > ταβγά > τ’ αβγό).

Από την άλλη, το λεξικό του Τριανταφυλλίδη δέχεται την ίδια προέλευση για την λέξη αυτή, αλλά θεωρεί ότι η εξέλιξή της και η τροποποίηση που υπέστη θα μπορούσε να δώσει και τον τύπο αυγό, ο οποίος θεωρήθηκε σωστός για αρκετό διάστημα, ωστόσο, η ορθογραφία του αμφισβητήθηκε σχετικά πρόσφατα.

Σε αυτό το κείμενο θα το γράψω αυγό και θα πάρω το κρίμα, να φανώ μπαγιάτικη, στον λαιμό μου.

Τα ελληνικά σαπούνια-αυγά που φτιάχνονται στην Ξάνθη και η επίκαιρη ιστορία τους
«Η www.umbrellabranding.gr, οι συνεργάτες μας, η ομάδα που έφτιαξε την εικόνα μας (Brand), την ηλεκτρονική μας σελίδα και το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, ολοκλήρωσε το γραφιστικό κομμάτι και… ορίστε, τα ευωδιαστά αβγουλάκια στην πόρτα σας».

Η λατινική φράση Ab ovo κυριολεκτικά σημαίνει «από το αυγό, από την αρχή». Αναφέρεται σε ένα από τα δίδυμα αυγά από τα οποία, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, γεννήθηκε η Ωραία Ελένη, όταν ο Ζευς είχε μεταμορφωθεί σε κύκνο και είχε ζευγαρώσει με τη Λήδα. Αν δεν είχε γίνει το αυγό, δε θα είχε γεννηθεί η Ελένη, δε θα είχε ερωτευτεί τον Πάρη και δε θα την έχει κλέψει για να πάνε στην Τροία κι έτσι δε θα είχε αρχίσει ο Τρωικός πόλεμος και πάει λέγοντας.

Και αφού βρήκαμε μια άκρη με το αυγό, από το όποιο προέρχονται όλα κατά πως φαίνεται, περνάμε στα αυγά-σαπούνια, που άλλωστε είναι και το θέμα μας σήμερα. Στη χημεία σαπούνι (αρχ. ελλ. σάπων, μιας και καταπιαστήκαμε με την αρχαιότητα) ονομάζεται το άλας ενός λιπαρού οξέος, κορεσμένου ή ακόρεστου, που συνίσταται από αλυσίδα τουλάχιστον οκτώ ατόμων άνθρακα με μια βάση ή και μείγμα τέτοιων αλάτων. Ο Παναγιώτης Κουτσουρίδης, από την Ξάνθη, είχε την ιδέα να συνδυάσει δύο σημαντικά σχήματα σε ένα.

«Είχαμε κάποια κρούσματα και την καραντίνα στον Εχίνο, αλλά τώρα όλα καλά» μου λέει ο Παναγιώτης, στο τηλέφωνο, όταν και μιλήσαμε για να τον ρωτήσω κάποια πρώτα πράγματα για τα σαπούνια του. Εννοείται ότι αρχικά η κουβέντα πήγε στο κυριάρχο θέμα της εποχής, στον ιό που μας έχει κλείσει μέσα. Όμως, και στην πορεία, πάλι η επικαιρότητα έδωσε το ρυθμό, αφού το σαπούνι είναι το μεγαλύτερο τρεντ των ημερών. Σαπούνι και νερό. Αυτό και τίποτα άλλο. Ο συνδυασμός που νικάει -κυριολεκτικά, τα πάντα.

«Όλα ξεκίνησαν τον 2012 όταν αποφάσισα να ξεκινήσω την ατομική τότε επιχείρηση παραγωγής σαπουνιών».
«Ορισμένα από τα νέα σαπούνια μας, που θα κυκλοφορήσουν σύντομα, θυμίζουν συνταγές για ένα γρήγορο γεύμα, έχουν συστατικά όπως μέλι, γάλα, βούτυρο, πρόπολη, μαύρη σοκολάτα».

-Ποια είναι η ιστορία των σαπουνιών Thraco;

Ποια είναι η ιστορία; Όλα ξεκίνησαν τον 2012 όταν αποφάσισα να ξεκινήσω την ατομική τότε επιχείρηση παραγωγής σαπουνιών. Δε μπορώ να πω ότι ήταν εύκολο το ξεκίνημα. Είχα όμως πολλούς ανθρώπους δίπλα μου να μου συμπαραστέκονται. Τους γονείς μου, τους γονείς της γυναίκας μου, τα αδέρφια μας και πολλούς καλούς φίλους. Γρήγορα ήρθαν τα πρώτα προϊόντα, οι πρώτες συνεργασίες και άρχισαν όλα να παίρνουν το δρόμο τους. Ώσπου, τον Απρίλιο του 2018 βρέθηκαν κάποιοι φίλοι – συνεργάτες που έδωσαν μια άλλη ώθηση και η ατομική επιχείρηση παραγωγής σαπουνιών έδωσε τη θέση της –τη σκυτάλη– στην εταιρεία παραγωγής καλλυντικών «Καλλυντικά Θράκης Ι.Κ.Ε.» ThraCo P.C.

-Ποια είναι η δική σας ιστορία;

Γεννήθηκα πριν 41 χρόνια στην Ξάνθη όπου και μεγάλωσα. Ήσυχος από μωρό, μέτριος μαθητής στο σχολείο από αυτούς όμως που πάντα ήταν μέσα στις «φασαρίες», πτυχιούχος ΙΕΚ λογιστικής, Προπτυχιακός φοιτητής του ΕΑΠ στο τμήμα ελληνικού πολιτισμού και… προσφάτως και πάλι στα θρανία σαν «Τεχνικός Φαρμάκων και Καλλυντικών». Μου αρέσει πολύ η μουσική, το διάβασμα, η φωτογραφία, οι εκδρομές, η κηπουρική και η μαγειρική. Μου αρέσει να παίζω με τα δύο μου αγόρια και να και να φυτεύω λουλούδια με τη γυναίκα μου.

«Η παραγωγή καλλυντικών είναι σαν τη μαγειρική. Φτιάχνεις τη συνταγή, την εκτελείς σωστά και απολαμβάνεις το τελικό προϊόν».

-Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των σαπουνιών σας που τα κάνει να ξεχωρίζουν;

Η παραγωγή καλλυντικών είναι σαν τη μαγειρική. Φτιάχνεις τη συνταγή, την εκτελείς σωστά και απολαμβάνεις το τελικό προϊόν. Ορισμένα από τα νέα σαπούνια μας, που θα κυκλοφορήσουν σύντομα, θυμίζουν συνταγές για ένα γρήγορο γεύμα, έχουν συστατικά όπως μέλι, γάλα, βούτυρο, πρόπολη, μαύρη σοκολάτα. Τα υλικά που χρησιμοποιείς είναι αυτά που δίνουν αξία στο τελικό προϊόν. Όσο πιο αγνά, τόσο πιο καλό το αποτέλεσμα. Αυτό είναι λοιπόν και το «μότο» μας. Αγνά και ελεγμένα υλικά, από την τοπική, την ελληνική και την παγκόσμια αγορά. Σύντομα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα www.thraco.gr θα μπορείτε να βρείτε όλες τις σειρές των προϊόντων μας. Τέλος να σημειώσουμε - τονίσουμε ότι είναι φυσικά, χειροποίητα και φτιαγμένα με την ψυχρή μέθοδο παραγωγής

«Ξέρετε, η Ξάνθη ήταν για πολλά χρόνια η πόλη που, παγκοσμίως, παρήγαγε -και παράγει ακόμα- την πιο εκλεκτή και μυρωδάτη ποικιλία καπνών, το μπασμά. Για να τιμήσουμε την πόλη μας και την ιστορία της, δημιουργήσαμε το σαπούνι TOBACCO».

-Τώρα που το σαπούνι έχει γίνει είδος (πιο πρώτης και από) πρώτης ανάγκης έχει αυξηθεί η ζήτηση;

Από τότε που το καταναλωτικό κοινό ανακάλυψε το υγρό σαπούνι, το σαπούνι σε μορφή μπάρας, έχασε σημαντικό κομμάτι της θέσης του στην προτίμησή του. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να κερδίζει και πάλι την προτίμηση των καταναλωτών. Την περίοδο όμως που διανύουμε, με την είσοδο στην ζωή μας του covid -19, το σαπούνι έχει αναδειχτεί ως ή ενδεδειγμένη λύση για την προσωπική υγιεινή και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα και την αύξηση της ζήτησης.

-Πείτε μου δυο λόγια για το κόνσεπτ σαπούνια-αυγά.

Τι λίγα, πολλά να σας πω… είναι ένα εγχείρημα που ξεκίνησε από πέρσι (2019). Δεν καταφέραμε να το ολοκληρώσουμε σωστά, πιστεύω γιατί δεν ήταν η ώρα του. Φέτος βρέθηκαν οι κατάλληλοι άνθρωποι, που το αγκάλιασαν και το απογείωσαν. Οι καλύτεροι συνεργάτες που θα μπορούσε μια επιχείρηση μικρή ή μεγάλη να βρει και να στηριχθεί. Έτσι, φέτος, εμείς επαναφέραμε την ιδέα, η www.umbrellabranding.gr, οι συνεργάτες μας, η ομάδα που έφτιαξε την εικόνα μας (Brand), την ηλεκτρονική μας σελίδα και το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, ολοκλήρωσε το γραφιστικό κομμάτι και… ορίστε, τα ευωδιαστά αβγουλάκια στην πόρτα σας.

Παναγιώτης Κουτσουρίδης

-Πόσο χαρούμενους σας κάνει το made in Greece και πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι;

To πραγματικό made in Greece μας κάνει περήφανους. Και λέω το πραγματικό γιατί υπάρχει και το άλλο… το… βαφτισμένο! Δεν είναι εύκολο, αλλά και δύσκολο δεν το λες. Τα εμπόδια είναι για να τα ξεπερνάμε και το «ταξίδι» είναι μοναδικό και ιδιαίτερο για τον καθένα. Άλλωστε αν ήταν εύκολο, τι αξία θα είχε;

-Ποιο άρωμα σαπουνιού είναι το σουξέ σας;

Ξέρετε, η Ξάνθη ήταν για πολλά χρόνια η πόλη που, παγκοσμίως, παρήγαγε -και παράγει ακόμα- την πιο εκλεκτή και μυρωδάτη ποικιλία καπνών, το μπασμά. Για να τιμήσουμε την πόλη μας και την ιστορία της, δημιουργήσαμε το σαπούνι TOBACCO. Ένα υπέροχο σαπούνι με άρωμα καπνού που σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Αυτό είναι η ναυαρχίδα μας και θα είναι και αυτό σύντομα διαθέσιμο στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

-Που μπορούμε να βρούμε τα σαπούνια σας;

Τα σαπούνια μας μπορείτε να τα βρείτε στο www.thraco.gr

facebook /thraco.gr/

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.