ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τα ελληνικά σαμπό που γνωρίζουν τη στιλάτη διαχρονικότητα του πιο «θορυβώδους» υποδήματος

Το brand I Love Sandals δημιούργησε το απόλυτο φετίχ με δέρμα, ξύλο και τρουκς.

Τα ελληνικά σαμπό που γνωρίζουν τη στιλάτη διαχρονικότητα του πιο «θορυβώδους» υποδήματος

Το πρώτο ζευγάρι σαμπό κατασκευάστηκε το 1570 στην Ολλανδία και ήταν εξ ολοκλήρου ξύλινο. Από τότε η φόρμα αυτή του συγκεκριμένου υποδήματος ταυτίστηκε με την ανθεκτικότητα και την αντοχή, προστατεύοντας τα πόδια από τραυματισμούς. Μέχρι την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης τα τσόκαρα ήταν δημοφιλή σε όλη την Ευρώπη, ενώ υπάρχουν θεωρίες που θέλουν τον ήχο της ξύλινης σόλας να δίνει ταπεινά τον συγχρονισμένο ρυθμό της παραγωγής, μεταξύ των εργατών, οι οποίοι χτυπούσαν τα πόδια τους στο έδαφος με τέμπο. Λέγεται ότι αυτό ενέπνευσε επίσης τη δημιουργία των σύγχρονων κλακετών.

Ο όρος σαμποτάζ επικράτησε διεθνώς και αρχικά σήμαινε την καταστροφή ή τη βλάβη της γραμμής παραγωγής, κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων, όταν οι εργάτες τοποθετούσαν τα σαμπό τους στις μηχανές για τις σταματήσουν.

Τη δεκαετία του 1970, η οποία μας έδωσε επίσης το μάξι φόρεμα, που ταιριάζει με τα clogs ιδανικά, σαν το γιν με το γιανγκ, ήρθε η καθιέρωση. Τα σαμπό, με δέρμα και ξύλο πλέον, ταυτίστηκαν με τους Σουηδούς ABBA και την στιλιστική τους επίδραση. Ξαφνικά, τα τσόκαρα έγιναν unisex και φορέθηκαν παντού. To ντίσκο συγκρότημα ABBA κυκλοφόρησε ακόμη και τη δική του σειρά από σαμπό και στη συνέχεια, ένα τραγούδι που έμεινε γνωστό σαν «The Clog People». Τόσο πολύ τα αγάπησε.

«Τς, τς, τς» θυμάμαι τον πατέρα μου, αρχές των 80s, να με πειράζει, δυσανασχετώντας, όταν κατέβαινα με φόρα τις σκάλες μέσα στα πορτοκαλί σαμπό μου, φορώντας με υπερηφάνεια το T-Shirt με τη στάμπα των ABBA, το οποίο είχε έρθει απευθείας από τη θεία στη Μελβούρνη. Που να το βρεις τότε, στην Αθήνα που ο «Λαλάκης ο Εισαγόμενος, παφ και τάλιρο» δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνισή του; Επίσης, τα χρόνια εκείνα τα T-Shirt τα λέγαμε μπλουζάκια -σκέτο. Η λατρεία μου στα τσόκαρα ενισχύθηκε πολλά χρόνια αργότερα, όταν ανακάλυψα ένα ζευγάρι ταμπά σαμπό, με μεσαίο τακούνι, σε ένα βιντατζάδικο στο Λονδίνο. Κυριολεκτικά, τα έλιωσα. Τα φορούσα ακόμα και στα καλντερίμια των νησιών. Ήταν τα παπούτσια μου.

Την ίδια αγάπη έδειξαν και διάφοροι οίκοι μόδας όπως Gucci, Celine, Chloe, τα τελευταία δύο χρόνια, φέρνοντας ξανά τον γοητευτικό ήχο των σαμπό πάνω στην πασαρέλα. Την ίδια αγάπη μοιράζονται οι Έλληνες σχεδιαστές Αντώνης Βερυκάκης και Δημήτρης Κασσάρας, που μέσα από το brand τους, I Love Sandals, δημιούργησαν μια συλλογή από clogs, για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2021, τόσο στιλάτα και μοναδικά, που θα κάνουν ακόμα και τους «τσοκαρομάχους» να σκιρτήσουν.

Τα ελληνικά σαμπό που γνωρίζουν τη στιλάτη διαχρονικότητα του πιο «θορυβώδους» υποδήματος
Μια συλλογή από clogs, για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2021, τόσο στιλάτα και μοναδικά, που θα κάνουν ακόμα και τους «τσοκαρομάχους» να σκιρτήσουν.

«Οι τάσεις στην μόδα σε κάθε σαιζόν είναι ποικίλες και πολλές φορές ετερόκλητες μεταξύ τους. Στην φετινή σαιζόν θα συναντήσουμε, τουνίκ, διαφάνειες , γκιπούρ , oversized ή πολύ κολλητά ρούχα, σίγουρα όμως θα δούμε ένα μεγάλο come back των 80s με το απόλυτο trend τους, τα clogs» εξηγεί ο Αντώνης Βερυκάκης.

Τσόκαρο. Πρόκειται για δάνειο από το βενετικό zocaro (ιταλ. zoccolo, προπαροξύτονο), που είναι το πέδιλο με την ξύλινη σόλα. Θεωρείται ότι προέρχεται από το λατινικό socculus, υποκοριστικό του soccus, που σήμαινε ένα ελαφρό χαμηλό υπόδημα που φορούσαν οι ηθοποιοί της κωμωδίας, σε αντίθεση με τον cothurnus (κόθορνο) του τραγικού θεάτρου. Ο soccus διαδόθηκε σε πολλές άλλες γλώσσες (γαλλ. socque) και τα αγγλικά sock και socle προέρχονται από εκεί. Αυτά διαβάζω ενώ χαζεύω τη συλλογή των Ι Love Sandals.

Μια συλλογή φτιαγμένη στο χέρι από γυαλιστερά φυσικά δέρματα ή ponyskin, σε κίτρινο, tabac, λευκό και μαύρο με εντυπωσιακά περιφερειακά τρουκ να στηρίζουν αλλά και να διακοσμούν όλα τα μοντέλα. Κι ενώ αναρωτιέμαι πώς γίνεται με τα σαμπό, να παραμένουν σύγχρονα και νεανικά ενώ είναι τόσο κλασικά και διαχρονικά, ζητάω από τον Αντώνη να μου πει την ιστορία του.

«Η σχέση που έχουμε με τα παπούτσια, ο συνεταίρος μου, Δημήτρης Κασσάρας και εγώ, είναι πάνω από 20 χρόνια, έρχεται μέσα από την λιανική ,το retail buying και το virtual merchandising, είναι ουσιαστικά ό,τι χρειάζεται να αγοράζει ένα κατάστημα για να καλύψει τις ανάγκες του και πως θα πρέπει να το προβάλει. Με την κατασκευή η σχέση που είχαμε ήταν διαρκής, με επισκέψεις στα εργοστάσια όλα αυτά τα χρόνια και συνεχή ενημέρωση για υλικά, φόρμες, διαδικασίες και τρόπους παραγωγής. Με όλη αυτή την τριβή και την απορρόφηση της πληροφορίας η μετάβαση από το retail στην παραγωγή έγινε ομαλά» εξηγεί και συνεχίζει: «Μέσα από τους δειγματισμούς ,τις παραγγελίες και τις συζητήσεις που κάναμε είδαμε ότι υπάρχει ένα κενό στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των πιο ιδιαίτερων παπουτσιών με αποτέλεσμα το 2013 ο Δημήτρης και εγώ αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την I Love Sandals. Από τότε έως και σήμερα προσπαθούμε η collection της κάθε σαιζόν να είναι ιδιαίτερη, ενδιαφέρουσα και πολλές φορές ίσως και προκλητική, αλλά αυτό είναι και η μόδα».

Μια συλλογή φτιαγμένη στο χέρι από γυαλιστερά φυσικά δέρματα ή ponyskin, σε κίτρινο, tabac, λευκό και μαύρο με εντυπωσιακά περιφερειακά τρουκ να στηρίζουν αλλά και να διακοσμούν όλα τα μοντέλα.

«Μέσα από τους δειγματισμούς ,τις παραγγελίες και τις συζητήσεις που κάναμε είδαμε ότι υπάρχει ένα κενό στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των πιο ιδιαίτερων παπουτσιών με αποτέλεσμα το 2013 ο Δημήτρης και εγώ αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την I Love Sandals»

«Για να κατασκευαστεί ένα νέο μοντέλο χρειάζεται προσπάθεια και δουλειά πολλών ανθρώπων και σίγουρα περισσότερος χρόνος από ότι μπορεί να φανταστεί ο καταναλωτής».

-Πόσος χρόνος χρειάζεται για να κατασκευάσετε ένα ζευγάρι;

«Για να κατασκευαστεί ένα νέο μοντέλο χρειάζεται προσπάθεια και δουλειά πολλών ανθρώπων και σίγουρα περισσότερος χρόνος από ότι μπορεί να φανταστεί ο καταναλωτής, από την ώρα που θα αποφασίσουμε ποιο μοντέλο θέλουμε να βάλουμε σε παραγωγή θα χρειαστούν περίπου 30-40 ημέρες προετοιμασίας για να μπορέσει το σχέδιο να γίνει προϊόν. Για την δημιουργία της αρχικής γραμμής της collection και την τελειοποίηση της πριν την γραμμή παραγωγής έχουμε εντάξει στην ομάδα μας εδώ και τρία χρόνια μια εξαιρετική σχεδιάστρια και μοντελίστ, την κα Χρύσα Βρεκούση και είμαστε πραγματικά περήφανοι για το αποτέλεσμα των υποδημάτων που παράγουμε».

-Είναι πολυτέλεια το χειροποίητο υπόδημα σήμερα;

«Δυστυχώς ναι, η τρέχουσα οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, προ covid, αλλά ακόμη και τώρα είναι δύσκολη για μεγάλο μέρος του πληθυσμού , τα παπούτσια που φτιάχνονται στο χέρι με ανάλογα υλικά είναι ακριβά .Ελπίζουμε ότι σύντομα θα αλλάξουν τα πράγματα και προϊόντα που παρόμοια χαρακτηριστικά με τα δικά μας θα μπορέσουν να αφορούν όλο και μεγαλύτερη ομάδα καταναλωτών».

«Από την ώρα που θα αποφασίσουμε ποιο μοντέλο θέλουμε να βάλουμε σε παραγωγή θα χρειαστούν περίπου 30-40 ημέρες προετοιμασίας για να μπορέσει το σχέδιο να γίνει προϊόν»
«Είμαστε πολύ περήφανοι για το hand made in Greece που συνοδεύει τα προϊόντα μας. Έχουμε καταφέρει να ανοίξουμε δύσκολες αγορές με προϊόντα μας να πωλούνται έκτος από την Ελλάδα και την Κύπρο σε boutiques στην Νορβηγία, Χιλή, Αυστραλία, Λίβανο, Νότια Kορέα με αποκορύφωμα την μητρόπολη της μόδας Ιταλία κ.ά.»

-Νιώθετε ότι υπάρχει μία εκτίμηση για το ταμπελάκι made in Greece σήμερα;

«Είμαστε πολύ περήφανοι για το hand made in Greece που συνοδεύει τα προϊόντα μας. Έχουμε καταφέρει να ανοίξουμε δύσκολες αγορές με προϊόντα μας να πωλούνται έκτος από την Ελλάδα και την Κύπρο σε boutiques στην Νορβηγία, Χιλή, Αυστραλία, Λίβανο, Νότια Kορέα με αποκορύφωμα την μητρόπολη της μόδας Ιταλία κ.ά. Κάτι που αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία της εταιρείας , αφού καταφέραμε να τοποθετούμε τα προϊόντα μας σε μια χώρα που είναι ένα από τα core business της .Εκτιμώ ότι στο ίδιο μονοπάτι θα πρέπει να βαδίσουν και άλλα made in Greece brands βλέποντας την επόμενη ημέρα και έξω από τα σύνορα μας».

-Πείτε μου τα τρία είδη παπουτσιών που χρειάζεται μια γυναίκα για την καλοκαιρινή της γκαρνταρόμπα.

«Όπως σίγουρα έχετε καταλάβει έχουμε αδυναμία στο casual chic look, οπότε σε μια γυναικεία καλοκαιρινή 2021 γκαρνταρόμπα θεωρούμε απαραίτητη την παρουσία των ethnic mules, των clogs και αρκετών all time classic σανδαλιών».

Βρείτε όλα τα clogs, καθώς και όλη την κολεξιόν για το καλοκαίρι του 2021 στο σάιτ www.ilovesandals.eu και σε επιλεγμένα συνεργαζόμενα καταστήματα

Available for pre orders . . . . #shoes #fashion #shoes #fashion #clogs #clogstagram #clogstyle #clogspiration...

Δημοσιεύτηκε από i LOVE sandals στις Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2021

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.