0
SHARES

Η εμπειρία δύσκολα περιγράφεται, κυρίως βιώνεται. Από την πρώτη φορά που διασχίζεις το κατώφλι του Dressing Bar, ζεις ένα deja-vu, νιώθεις σαν να έχεις έρθει ξανά (και ξανά), τέτοια είναι η αίσθηση οικειότητας και άνεσης που αποπνέει αυτή η μπουτίκ στην Ηλιούπολη. Το φαινόμενο δεν είναι ανεξήγητο, ωστόσο: Οι ιδιοκτήτριές του, Βασιλική Παλιούρα και Πόπη Ιωαννάτου, δεν είναι απλά συνέταιροι αλλά κολλητές από τη δευτέρα δημοτικού και η χημεία της φιλίας τους διαποτίζει τον χώρο, αναμειγνύεται με τη ζεστή διακόσμηση και τα ποτά που κερνούν τους επισκέπτες κάθε απόγευμα και κάπως έτσι το shopping μετατρέπεται σε ένα μικρό πάρτι, από το οποίο φεύγεις με τουλάχιστον ένα στιλάτο κομμάτι στα χέρια και την ευδαιμονία του αλκοόλ και της φιλικής επαφής στην καρδιά. Κάπως έτσι, το Dressing Bar γίνεται αμέσως στέκι σου.

Η προσωπική σχέση που χτίζουν η Βασιλική και η Πόπη με την πελατεία τους δεν είναι το μοναδικό χαρακτηριστικό που έχει δώσει στο Dressing Bar διάρκεια (διανύει τον δωδέκατο χρόνο λειτουργίας του), ταυτότητα και αφοσιωμένη πελατεία. Είναι και ο μοναδικός συνδυασμός του καταστήματος με το περιβάλλον ενός μπαρ, με διάφορους χορηγούς ανά σεζόν όπως το Cointreau, η ελληνική μαστίχα Roots, η τεκίλα Patron στο παρελθόν και, αυτή την περίοδο, το ροζέ κρασί Amuse του Κτήματος Μουσών από τη Βοιωτία. Είναι και, κυρίως, το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη μπουτίκ που επικεντρώθηκε αποκλειστικά σε Έλληνες σχεδιαστές και μάλιστα σε μια εποχή (2008) που οι επιλογές ήταν πολύ λιγότερες και ως επί το πλείστον άγνωστες. «Στην αρχή όταν λέγαμε στον κόσμο “νέοι Έλληνες σχεδιαστές”, δεν μπορούσαν να καταλάβουν ποιοι είναι» θυμάται η Πόπη. «Νόμιζαν ότι είναι ο Ασλάνης!» προσθέτει η Βασιλική.

Αποτελεί την πρώτη μπουτίκ που επικεντρώθηκε αποκλειστικά σε Έλληνες σχεδιαστές και μάλιστα σε μια εποχή (2008) που οι επιλογές ήταν πολύ λιγότερες και ως επί το πλείστον άγνωστες.

Με εμπειρία και οι δύο στον χώρο του marketing, της διαφήμισης, των δημόσιων σχέσεων και αγάπη για τη μόδα και το στυλ, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το Dressing Bar μέσα σε ένα βράδυ. Το focus στην ελληνική δημιουργία έγινε αφενός με έμπνευση την Ιωάννα Κουρμπέλα, «πολύ φίλη μας» όπως σχολιάζει η Πόπη, αφετέρου ως φυσική προέκταση της προσωπικής τους στάσης ζωής, σύμφωνα με την οποία ανέκαθεν στήριζαν τα εγχώρια προϊόντα.

«Αυτό που έχει αλλάξει σήμερα -προσθέτει η Βασιλική- είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλοί Έλληνες δημιουργοί σε όλους τους τομείς». «Κριτήρια των brands που επιλέγουμε για το κατάστημα -εξηγεί η Πόπη- είναι η αισθητική τους, να είναι value for money, να έχουν καλή ραφή, καλό πατρόν και τα προϊόντα τους να παράγονται στην Ελλάδα». «Υπάρχει άλλωστε και το θέμα της ηθικής» συμπληρώνει η Βασιλική. «Εδώ στηρίζεις ένα εμπόριο που είναι πιο ηθικό, ξέρεις για παράδειγμα ότι τα ρούχα δεν ράβονται από παιδιά».

Οι ιδιοκτήτριές του, Βασιλική Παλιούρα και Πόπη Ιωαννάτου, δεν είναι απλά συνέταιροι αλλά κολλητές από τη δευτέρα δημοτικού και η χημεία της φιλίας τους διαποτίζει τον χώρο, αναμειγνύεται με τη ζεστή διακόσμηση και τα ποτά που κερνούν τους επισκέπτες κάθε απόγευμα.

Τα κορίτσια του Dressing Bar είναι πεπεισμένα ότι η ελληνική μόδα και, γενικά, παραγωγή, βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά. Μιλούν με αισιοδοξία, μεταξύ άλλων, για τα prints που έχουν αρχίσει να σχεδιάζουν οι ίδιοι οι ντιζάινερ («πάρα πολύ όμορφα και σε περιορισμένη παραγωγή», τονίζει η Βασιλική), αλλά και για μια αναβίωση της βιοτεχνίας στη βόρεια Ελλάδα, όπου κάθε παραγωγική μονάδα πλέον εστιάζει σε συγκεκριμένα προϊόντα – π.χ. άλλος σε τζιν παντελόνια, άλλος σε τσάντες –, μια εξειδίκευση με αντίκρισμα στην ποιότητα. Καθώς με ξεναγούν στον χώρο, μπροστά από τα μάτια μου παρελαύνουν ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, τσάντες, αρωματικά κεριά που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε σχεδιασμό από επώνυμα εισαγόμενα κομμάτια, απεναντίας φέρνουν μια φρεσκάδα και ένα μεσογειακό ταμπεραμέντο που κολακεύουν τη διάθεση και τη σιλουέτα.

Ioanna Kourbela, Stelios Koudounaris, DigAthens, TAG, RippedCotton, Moutaki, Arpyes, Com.Si, TailorMade, Nidodileda, Salt&Pepper, MAAN είναι μερικά από τα brands των ρούχων, ενώ ανάμεσα στα ονόματα που υπογράφουν τα αξεσουάρ βρίσκουμε τα Iakwvina, Barbora handmade jewellery, Katerina Hatzipetraki, SeaYouSoon, Glamazons, Hermione, Cardi Sunglasses. Για την άνοιξη και το καλοκαίρι, η Πόπη και η Βασιλική υπόσχονται ηλιοκαμένα χρώματα όπως πορτοκαλί και καφέ, αέρινα φορέματα, ψηλόμεσες παντελόνες, cropped tops, αλλά και συλλογές «εμπνευσμένες από τα ελληνικά νησιά, τις Κυκλάδες» όπως αποκαλύπτουν.

Το κατάστημα συνδυάζεται με το περιβάλλον ενός μπαρ, με διάφορους χορηγούς ανά σεζόν όπως το Cointreau, η ελληνική μαστίχα Roots, η τεκίλα Patron στο παρελθόν και, αυτή την περίοδο, το ροζέ κρασί Amuse του Κτήματος Μουσών από τη Βοιωτία.

Ενώ δοκιμάζω ένα printed πανωφόρι στον καθρέφτη τα κορίτσια αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν το styling με μια δερμάτινη ζώνη (από τα εμβληματικά αξεσουάρ τους), μεταμορφώνοντας το ρούχο και μεταμορφώνοντας κι εμένα την ίδια, αν και με έναν μαγικό τρόπο, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μη δείχνει ξένο πάνω μου. Δεν με κάνει μια άλλη, αλλά μια πιο στιλάτη εκδοχή του εαυτού μου. Το γεγονός ότι το Dressing Bar ετοιμάζεται να λανσάρει το e-shop του, πιθανότατα μέσα στον Φεβρουάριο, με χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς μού εξασφαλίζει online πρόσβαση στις συλλογές του, για τις οποίες μέχρι σήμερα, έχοντας μετακομίσει εδώ και χρόνια μακριά από την Ηλιούπολη, έκανα ένα μικρό ταξίδι στο λεκανοπέδιο. Αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι θα συνεχίσω αυτή τη διαδρομή, γιατί τα e-shops δεν προσφέρουν προσωπικό styling ούτε σε κερνούν ροζέ κρασί.

Info

Λεωφόρος Ειρήνης 36, Ηλιούπολη, τηλ. 210 9950099, fb page

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από τον χώρο:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS