ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν

«Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας» λέει η Λένα και υφαίνει τα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ του ελληνικού καλοκαιριού.

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν

Η POINT LOOM ξεκίνησε το 2015 από τη Λένα Ζήκου, όταν αποφάσισε να μετασχηματίσει το μεράκι της για την υφαντική σε επαγγελματική δραστηριότητα. Η εταιρεία δημιουργεί ρούχα, σανδάλια, τσάντες και αξεσουάρ που βασίζονται στο υφαντό στοιχείο. Σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Πάνο Απέργη, προέκυψε η νέα συλλογή για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2017.

“Ξεκίνησα να ασχολούμαι επισταμένα με την υφαντική από το 2010, όπου και παρακολούθησα έναν τριετή κύκλο μαθημάτων στο Ιστορικό Υφαντουργείο ΣΕΝ”, μας λέει η ίδια. “Ασχολούμαι πάνω από 35 χρόνια με το εμπόριο. Καθώς οι δυσμενείς οικονομικές καταστάσεις άρχισαν να αγγίζουν τις επιχειρήσεις μου, "ανέδυσα" το μεράκι μου για την υφαντική και αποφάσισα να το μετεξελίξω σε επαγγελματική δραστηριότητα”.

Η παραγωγή βασίζεται στην προσωπική εργασία της Λένας, η οποία έχει υφάνει στον αργαλειό της ολόκληρη τη συλλογή. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περάσει πολλές ώρες κάθε μέρα ξετυλίγοντας κουβάρια, κόβοντας κορδέλες και προετοιμάζοντας τον αργαλειό της για να ξεκινήσει η ύφανση. “Στο διάστημα της δημιουργικής φάσης, δεν μετρούν ώρες! Συνηθέστατα, ξυπνώ στις 4.00 πριν να χαράξει και το σούρουπο με βρίσκει ακόμη να επιχειρώ με τα στιμόνια και τα υφάδια, μέχρι να πετύχω το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας. Την περίοδο της παραγωγής, συνήθως δεν ξεπερνώ το δεκάωρο στον αργαλειό”.

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν
Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας.

Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε την αξία ενός προϊόντος που είναι χειροποίητο, και η δημιουργία του απαιτεί χρόνο, κόπο και δεξιότητες; “Για να είμαστε ειλικρινείς, η αξία κάθε χειροποίητου προϊόντος δεν μπορεί να αποτιμηθεί εύκολα. Κυρίως, όταν πρόκειται και περί πρωτότυπης δημιουργίας στην οποία διαπλέκονται η γνώση και η τεχνική, με το μεράκι και το ευφάνταστο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα ήταν ασέβεια, ας μου επιτραπεί η έκφραση, να επιχειρείται κοστολόγησή του απλά και μόνον με τις αναλογούσες εργατοώρες”.

Το βασικό υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι το βαμβάκι, το οποίο προμηθεύεται από ελληνικές κλωστοϋφαντουργίες. “Βρίσκω ότι είναι φιλικό στο δέρμα και "ζεστό" στο αισθητικό του αποτέλεσμα. Επιπλέον, η αναγλυφότητα που προσδίδει στο υφαντό, είναι ένα γοητευτικό στοιχείο και μια ταυτότητα που το ξεχωρίζει από τα βιομηχανοποιημένα υφάσματα. Ως διακοσμητικά χρησιμοποιώ κυρίως μετάξι, είτε σε μορφή κλωστής, είτε και αυτούσιες μεταξωτές κορδέλες. Τα χρώματα αποδίδουν την φωτεινότητα και την ζωντάνια τους πολύ δυνατά στο μετάξι, ακόμη και στις λιγότερο έντονες αποχρώσεις.”

Η παραγωγή βασίζεται στην προσωπική εργασία της Λένας, η οποία έχει υφάνει στον αργαλειό της ολόκληρη τη συλλογή.

Ο Πάνος Απέργης έχει αναλάβει να υλοποιήσει το κομμάτι του σχεδιασμού των ρούχων και των αξεσουάρ. “Η συνεργασία μου με τον Πάνο Απέργη προέκυψε με τον ίδιο τρόπο που προκύπτουν τα ωραία και οι έρωτες στη ζωή μας: τυχαία! Του άρεσαν οι υφαντικές μου προσεγγίσεις πάνω στο ύφασμα, με ενθουσίασε το σχεδιαστικό του ταπεραμέντο και δώσαμε τα χέρια. Δεν υπάρχει δρόμος-οδηγός στον τρόπο που δουλεύουμε κι αυτό αποτελεί και το γοητευτικότερο στοιχείο στην συνεργασία μας. Άλλοτε, ο Πάνος θα δει ένα μικρό δειγματάκι υφαντού και, έχοντας δημιουργήσει ήδη συλλογή απο αυτό στη σκέψη του, θα μου ζητήσει τα μέτρα που θέλει. Μέρες μετά, θα δω μπροστά μου ένα ολοΰφαντο παλτό κι ένα backpack! Άλλοτε πάλι, του παραδίδω μία υφαντική μου ιδέα κι εκείνος την αξιοποιεί για ένα βραδινό φόρεμα με τρόπο εντυπωσιακό”.

Το βασικό υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι το βαμβάκι, το οποίο προμηθεύεται από ελληνικές κλωστοϋφαντουργίες.

Είναι σίγουρο ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και στο μέλλον και θα μας δώσει πολλές εμπνευσμένες δημιουργίες. “Τα σχέδιά μας για το μέλλον της POINT LOOM είναι...φιλόδοξα. Θέλουμε να επεκταθούμε σε εκείνα τα πεδία της υφαντικής που εκφεύγουν της κλασικής παραδοσιακής διάστασής της. Θέλουμε να πειραματιστούμε σε καινούριες ιδέες γύρω από το υφαντό και να συνεχίσουμε να το μορφοποιούμε σε τσάντες, υποδήματα, αξεσουάρ καθώς και ενδύματα, φυσικά. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τις δυνατότητες που έχει το υφαντό μας να εισαχθεί δυναμικά στον χώρο της μόδας, προσδιορίζοντας με την δική του μοναδικότητα ένα ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο ύφος”.

Τα σανδάλια και οι τσάντες αποτελούν τα δημοφιλέστερα κομμάτια της συλλογής της POINT LOOM για την τρέχουσα σεζόν. Η νέα συλλογή της εταιρείας βρίσκεται σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της στο Facebook.

POINT LOOM

Facebook

Τα χρώματα αποδίδουν την φωτεινότητα και την ζωντάνια τους πολύ δυνατά στο μετάξι, ακόμη και στις λιγότερο έντονες αποχρώσεις.
Τα προϊόντα της POINT LOOM πωλούνται σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Τα σανδάλια και οι τσάντες αποτελούν τα δημοφιλέστερα κομμάτια της συλλογής της POINT LOOM για την τρέχουσα σεζόν.
Άνοιξη/Καλοκαίρι 2017
Ο Πάνος Απέργης έχει αναλάβει να υλοποιήσει το κομμάτι του σχεδιασμού των ρούχων και των αξεσουάρ.
Άνοιξη/Καλοκαίρι 2017
Fall/Winter 2017-2018
Fall/Winter 2017-2018

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.