0
SHARES

Κάνει meeting για τα επόμενα fashion projects καθισμένη σε καναπέ του Dali με τα χείλη της Mae West. Έχει συνεργαστεί με τους πιο απίθανους δημιουργούς του Παρισιού. Ο Jitrois δημιούργησε το δερμάτινο Ada dress για να την τιμήσει για το αφιλοκερδές έργο της υπέρ της Ελλάδας και εμπνευσμένοι από αυτήν οι μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως ο Miyake, η Chantal Thomass , η Escada , η Schiaparelli ,ο Franck Sorbier ,ο Stephane Rolland και πολλοί άλλοι εργάστηκαν για να στηρίξουν την χώρα μας με την δουλειά τους υπενθυμίζοντας σε όλους την πολιτιστική αξία της Ελλάδας και την σχέση της με την Γαλλία. Με το όραμά της να επιβάλλει την Ελλάδα παντού, κατόρθωσε για πρώτη φορά στην ιστορία της εβδομάδας μόδας Παρισιού να επιβάλλει soundtracks με τον Ψαραντώνη, Έλληνες καλλιτέχνες, original αρχαία όργανα και ορφικούς ύμνους. Τον Ιούλιο του 2019 διοργάνωσε το σόου της Έλλης Λυραράκη για τον χειμώνα του 2020 στο Παρίσι, κατά το οποίο η φωνή της Μελίνας Μερκούρη ακούστηκε πάνω από την μουσική για τον πολιτισμό ως κληρονομιά της Ελλάδας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη. Η Marianne Battle έκανε το πρόσωπό της καρφίτσα για την προστασία των καλλιτεχνών και προσφάτως φωτογραφία της με φόντο την Ακρόπολη έγινε έργο τέχνης από τον Thomas Iser στην Ίμπιζα για την διάσωση του Αμαζονίου μαζί με την Gigi Hadid και τον William Dafoe αλλά και την Μαρίνα Πατούλη. Ήταν διευθύντρια σημαντικών ελληνικών περιοδικών, εργάστηκε για δέκα χρόνια στο Παρίσι για το ΒΗΜΑ, έχει πάρει πολλά βραβεία και δύο χρόνια τώρα είναι executive member of board of directors του Euro American Women’s council των ΗΠΑ, όπου συμπράττουν και γνωστές Congress women που ασχολούνται με τα ελληνικά θέματα στο Κογκρέσο καθώς και άλλες μεγάλες προσωπικότητες. Ποια είναι η γυναίκα που επιλέγει για την γαλλική Mephistopheles Productions τους Έλληνες δημιουργούς για να γίνουν διάσημοι στη Γαλλία;

Άντα Ηλιοπούλου και Francois Lessage

Ας ανακαλύψουμε τη μυθιστορηματική ζωή της μέσα από τα ίδια της τα λόγια:

  • «Η μόδα είναι ένα είδος απόλυτης ελευθερίας αλλά ταυτόχρονα ένας απίστευτος, αδίστακτος δικτάκτωρ που κάθε σεζόν επιβάλλει τάσεις που αναιρούν τις προηγούμενες. Το στυλ είναι η μόνη διαχρονική απάντηση στα πάντα. Στυλ είναι να αναιρείς όλα τα στυλ και να κρατάς μόνο αυτό που βγαίνει από μέσα σου. Μόνο ένας δυνατός χαρακτήρας μπορεί να είναι πάντα στη μόδα, καθαρά λόγω στυλ. Γιατί μπορεί να κρατήσει σταθερή την βαθιά ψυχή της αληθινής προσωπικότητάς του, να έχει προσωπικό στυλ αλλά πάντα να θέλει να ανακαλύπτει συνεχώς και να είναι πρώτος στο επόμενο βήμα. Ε, αυτή είμαι εγώ σε μία φράση. Κάνω τόσο καλά projects γιατί είμαι πάντα πάνω από την εκάστοτε μόδα. Είμαι πάντα ένα χρόνο μπροστά, μπορεί και δύο! Εξαρτάται από το πόσο δύσβατο είναι το επόμενο μου project».

 

  • «Ποιοι είναι οι Méphistophélès productions; Είμαστε ρομαντίκ μέχρι τέλους αλλά ασύλληπτα κυνικοί για να διατηρήσουμε τον ρομαντισμό μας. Μας γοήτευσε πολύ η όπερα Mephistopheles, κατά την οποία ο αδικημένος ως τότε πρωταγωνιστής απογοητευμένος από τις προσπάθειες του συμπράττει με το κακό αλλά στο τέλος , λίγο πριν πεθάνει μετανιώνει για όλα και τάσσεται στο καλό. Δεν υπάρχει πιο ουσιαστική διαπίστωση σε όλη την ζωή. Πιστεύουμε πως ναι μεν πρέπει να κάνεις τα πάντα για την δουλειά σου αλλά καθώς τα δίνεις όλα, να μην χάσεις ποτέ τον εαυτό σου, το ήθος σου και κυρίως την καλοσύνη σου. Θέλαμε ένα όνομα που να ιντριγκάρει αλλά ένα αποτέλεσμα που να τονίζει πως όλα μέσα από το φως περνάνε. Κανένας αληθινά ταλαντούχος δεν είναι κακός άνθρωπος και δεν πρέπει να γίνει όσα και αν του συμβούν. Το ταλέντο του πρέπει να γίνει η προστασία του, το καλό του. Το ταλέντο έρχεται από το σύμπαν. Δεν είναι αποκλειστικά δικό μας. Και πρέπει να το σεβόμαστε. Κατά κάποιο τρόπο πιστεύω πως το καλό στο τέλος νικάει.
Chantal Thomass και Jitrois στην Ακρόπολη

»Το Méphistophélès productions ξεκίνησε από την ανάγκη μας να δημιουργήσουμε νέους σταρ σε διάφορα επίπεδα αλλά κυρίως στη Μόδα και ειδικά στην υψηλή ραπτική. Είχαμε όλοι μας το know how δουλεύοντας πολλά χρόνια στα media. Πριν ξεκινήσουμε αυτό το γραφείο, ως δημοσιογράφος είχα τις διευθύνσεις τριών γνωστών περιοδικών και κατόπιν εργαζόμουν και έμενα στο Παρίσι, όπου ασχολήθηκα πολύ πιο στενά με την μόδα αλλά σε ένα επίπεδο που δεν αφορά μόνο την τρέχουσα τάση αλλά ολόκληρη την αντίληψη του κάθε σχεδιαστή. Συνεργάστηκα για περίπου 12 χρόνια με πολύ μεγάλες προσωπικότητες της μόδας και μεγάλους οίκους, όπως τον Jitrois, την Chantal Thomass ,την Chanel, τον Miyake, πολλούς couturiers,όπως τον Στεφάν Ρολάν, τον Φρανκ Σορμπιέ και πάρα πολλούς άλλους. Πολλούς από αυτούς τους φέρνω και στην Ελλάδα κατά καιρούς ώστε να εμπνευστούν.

»Οι συνεργάτες μου στο Παρίσι δούλευαν ήδη ως φωτογράφοι μόδας σε διάσημα περιοδικά, pr καθώς και στο marketing γνωστών εταιριών. Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια εταιρία στην οποία θα δεχόμαστε μόνο όσους καλλιτέχνες μας αρέσουν και θεωρούμε πως μπορούμε με όλο μας το είναι να στηρίξουμε. Συνεπώς όσα χρήματα και αν πληρώσει κάποιος αν δεν πιστεύουμε σε αυτόν δεν τον δεχόμαστε.

»Το γραφείο μας είναι full production για fashion shows στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού, για βιντεοκλίπ, τηλεοπτικές εκπομπές, ταινίες αλλά και hoteling αλλά προσφάτως και για την δυναμική παρουσία μας στις Κάννες. Γίναμε πολύ γνωστοί για το δυνατό press office μας που έχει ανταπόκριση σε όλο τον πλανήτη καθώς φιλοξενούμε περί τους 500-700 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο στα πιο μικρά μας events στο Παρίσι. Το 2020 στην εβδομάδα υψηλής ραπτικής θα έχουμε 14 σχεδιαστές».

Το σόου του Βασίλς Ζούλια στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού.

 

  • «Ο δικός μου ρόλος μέσα στο Méphistophélès; Είμαι υπεύθυνη κάθε δράσης που γίνεται ή προέρχεται από την χώρα μας και κάνω αναπτυξιακή πολιτική σε πολλά επίπεδα ώστε να βρούμε νέους σχεδιαστές ή καλλιτέχνες που έχουν δυναμική για καριέρα σε όλη την γη. Επίσης, δουλεύω εξειδικευμένα projects που θυμίζουν σε πολιτιστικό επίπεδο την Ελλάδα, όπως αυτό που είχα κάνει με τον Λάσκαρη με μουσική από αρχαία όργανα και ορφικούς ύμνους, ή την μουσική του Ψαραντώνη και του Λιβαδά ή το σόου που είχαμε κάνει με τον διάσημο σχεδιαστή Ziad Nakad που ντύνει σταρ και πρίγκιπες σε όλο τον πλανήτη και θυμίσαμε την ελληνική αρχαιότητα με ένα project που συνδύαζε την θεά Δήμητρα με την αρχαία Ελλάδα αλλά και την αειφορία. Ένα τέτοιο σόου ήταν και τα υποδήματα με τις τοιχογραφίες της Κνωσού για την Έλλη Λυραράκη».
Η Καρφίτσα Άντα by Marianne Battle
  • «Από την ώρα που ξεκίνησαν τα capital control στην Ελλάδα κινητοποίησα στο Παρίσι μια δράση υπέρ της χώρας κατά την οποία διάσημοι δημιουργοί, όπως ο Jitrois, η Chantal Thomass, η Escada, ο Miyake, η Schiaparelli, o Ziad Nakad και πολλοί άλλοι στηρίζουν την Ελλάδα και προμοτάρουν μέσω της δουλείας τους τον φιλελληνισμό και την διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Λόγω της δουλειάς μου στην Εβδομάδα Μόδας Παρισιού με την γαλλική εταιρία Mephistopheles productions κατάφερα να περάσω για πρώτη φορά στα χρονικά πολλά ελληνικά στοιχεία μέσα στα σόου μας. Τον Ιούλιο παρουσιάσαμε το σόου της ανερχόμενης Κρητικιάς σχεδιάστριας Έλλης Λυραράκη, με μια σειρά συλλεκτικών υποδημάτων, δημιουργημένα με παραδοσιακές τεχνικές 16ου αιώνα, την αδιάκοπη κλωστή του Λαβύρινθου και την αναπαράσταση των τοιχογραφιών της Κνωσού. Όταν κάνουμε ένα τέτοιο σόου, κυριολεκτικά πολιτιστικής διπλωματίας, μας ενδιαφέρει πολύ να κατανοήσουν πλήρως οι ξένοι δημοσιογράφοι την ιστορία μας και γι’ αυτό τα παπούτσια συνοδεύονταν από ένα βιβλιαράκι με τις τοιχογραφίες δίπλα στο κάθε υπόδημα και αντίστοιχη επεξήγηση για την αναπαράσταση. Για παράδειγμα στα ταυροκαθάψια γιατί δεν σκότωναν τον ταύρο, κάποια στοιχεία από την Γραμμική Β κλπ. Είναι αυτό που λέω πως όταν μυηθείς στην ελληνική κουλτούρα σου επιτρέπει να απελευθερωθείς από την αταξία των σύγχρονων «αξιών», όπου βασιλεύουν ο ανταγωνισμός και η ωμότητα. Η ελληνική αρχαιότητα είναι τάξεως αισθητικής. Όλη η Γαλλία την τιμά. Γι’ αυτό και τα πρώτα υποδήματα μας που έδειχναν όλοι ήταν η Παριζιάνα από την γνωστή τοιχογραφία της Κνωσού.

»Είναι σαφές πως για να επιδιώκω να δείχνω τέτοια σόου, είμαι απολύτως ταυτισμένη με την απόψεις όπως αυτές της Μελίνας Μερκούρη. Το γεγονός ότι το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας ανακήρυξε το 2020 ως έτος Μελίνα Μερκούρη, μόνο χαρά και ικανοποίηση μου χαρίζει. Η γυναίκα αυτή έκανε σχολή με το πάθος της. Ήταν η πρώτη που άσκησε επιθετική, σύγχρονη πολιτιστική διπλωματία υπέρ της Ελλάδας και αν και έγινε διάσημη ως καλλιτέχνης δεν εγκατέλειψε ποτέ τον αγώνα της για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα κλπ. Έτσι ζήτησα τα δικαιώματα του cd “Playing with Melina’’, και με την αιγίδα του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη έβαλα την φωνή της Μελίνας να μιλήσει πάνω από την μουσική για το μοναδικό αναφαίρετο στοιχείο κληρονομιάς μας, τον πολιτισμό. Εντυπωσίασε αλλά και συγκίνησε. Πίστεψα πως μπορεί να την αναγεννήσουμε στο σόου μας ώστε με την φωνή της οι ξένοι δημοσιογράφοι να τιμήσουν τον ελληνικό πολιτισμό. Όπως και έγινε. Ήθελα να την ζωντανέψω.

»Ήταν ανατριχιαστικό να την ακούς μέσα στο σόου μας στο France -Ameriques μπροστά σε 700 δημοσιογράφους από όλη την γη να λέει: «Η Ελλάδα είναι ο πολιτισμός της , αυτό είναι η περιουσία της και χωρίς αυτό είμαστε κανείς!» Το φινάλε π.χ.,ήταν πολύ συγκινητικό όταν έβγαινε η Έλλη μέσα στα χειροκροτήματα να ακούγεται η φωνή της Μελίνας να λέει «θέλω να δω την Ελλάδα να προοδεύει» . Αυτό πρέπει να επιδιώκει ο κάθε νοήμον Έλληνας, την χώρα μας να παίρνει αυτό που της αξίζει για όσα έχει προσφέρει σε όλη την γη. Γι’ αυτό κάνουμε μόνο αυτές τις δράσεις 5 χρόνια. Αυτά είναι τα πιστεύω μας. Η Ελλάδα να επιστρέψει στην θέση που της ανήκει με βάση το αντικειμενικό πολιτιστικό κριτήριο».

Η Πρόεδρος του Euro American women’s council των ΗΠΑ , Λουλα Λόη-Αλαφογιαννη βραβεύει στο Μουσείο της Ακροπολης με το βραβείο «ο οραματιστής που ενώνει τη μόδα με την κοινωνία»μέσω της Μαρίνας Πατουλη και του Γιώργου Πατουλη την Αντα Ηλιοπούλου για το αφιλοκερδες έργο της με τους Οίκους μοδας του Παρισιού καθως και για την ιδέα της για το σόου του οίκου Λάσκαρη στο Παρίσι.
  • «Τι βαθμό δυσκολίας έχουν αυτά που κάνω; Τεράστιο αλλά μάλλον τα κάνω και φαίνονται υπερβολικά εύκολα γιατί τα αγαπάω πάρα πολύ. Δεν με σταματάει τίποτα και θέλω να γίνει σε κάθε περίπτωση κάτι πραγματικά μοναδικό και εντυπωσιακό. Συνήθως θέλω να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα μέσα από την δουλειά μας, να σε κάνουμε να σκεφτείς και να δράσεις ευεργετικά, να δείξουμε την σύνδεση μεταξύ Γαλλίας-Ελλάδας . Κάνουμε μόδα σκεπτόμενη. Είμαι, όμως, ένας πολύ σουρεάλ χαρακτήρας και τα κάνω όλα με πολύ καρδιά. Αυτό είναι το πιο δύσκολο για μένα προσωπικά.

Γενικότερα η πιο μεγάλη δυσκολία είναι να βοηθήσεις τον σχεδιαστή να εστιαστεί στο ποιος είναι πραγματικά και όχι στο τι φαντάζεται πως ζητάνε οι πελάτες. Συνήθως όλοι θέλουν να κάνουν αυτό που οι πελάτες θέλουν και είναι λάθος. Για να έρθεις σε εμας πρέπει να ελευθερωθείς. Έχουμε ασφαλώς και αυτή την πολυτέλεια γιατί κάνουμε κατά 70% υψηλή ραπτική, όπου οι περισσότεροι δημιουργοί θέλουν να εξελίξουν τεχνικές και να δώσουν πραγματικά πολύ υψηλό ποιοτικό και καλλιτεχνικό κριτήριο. Θα ήθελα πάντως να πω σε όλους ανεξαιρέτως να μην αυτολογοκρίνονται όταν δημιουργούν. Δεν κάνουμε μόδα ή τέχνη για να έχουμε σύνορα στην άποψη. Αυτή είναι η πιο δημοκρατική πλευρά της τέχνης και κατ’ επέκταση της μόδας και ευτυχώς καλλιεργείται στο Παρίσι».

 

 

  • «Τον Μάιο ανοίξαμε ένα show room στις Κάννες. Μια από τις πρώτες μου αποκλειστικές συνεντεύξεις όταν έμεινα στο Παρίσι ήταν με την Πρόεδρο της Chopard, η οποία ήταν φανατική φιλελληνίδα και λάτρης του σινεμά. Ως τότε είχα για 11 χρόνια την γενική διεύθυνση του περιοδικού Εxodos και είχα ασχοληθεί και εγώ πολύ με το σινεμά. Με εντυπωσίασε η ιστορία της Caroline Scheufele για τον τρόπο με τον οποίο διεκδίκησε, πήρε και αναδημιούργησε τον Χρυσό Φοίνικα και από τότε είχα ένα όνειρο... μια μέρα να ντύσω όλες τις σταρ κυρίως με ρούχα Ελλήνων σχεδιαστών και να φοράνε ασφαλώς αυτά τα μαγικά, περίτεχνα κοσμήματα. Φυσικά για χρόνια πήγαινα μόνο στα πάρτι και στις διάφορες πρεμιέρες και ποτέ δεν φαντάστηκα αυτό που θα γινόταν φέτος. Σε ένα μίτινγκ μας αποφασίσαμε πως έχουμε ονειρικά ρούχα και αφού ήδη συνεργαζόμαστε με τα Golden Globes και άλλους θεσμούς, θα ήταν πολύ ωραίο όπως τα στέλνουμε και τα φοράνε σε όλο τον πλανήτη στα περιοδικά και στις βραβεύσεις να κάνουμε το βήμα να ανοίξουμε το γραφείο μας στις Κάννες για δυο εβδομάδες. Πήραμε ένα χώρο χωρίς υπερβολές αλλά ακριβώς δίπλα στο Palais de festival και φέραμε όλους μας τους σχεδιαστές. Πίστευα πολύ στον Βασίλη Ζούλια και πήρα και δικά του ρούχα μαζί. Ήθελα να δω να τα φοράνε κάποιες στις Κάννες, όπως και έγινε με αποκορύφωμα τη -διάσημη και στην Ελλάδα-, Τουρκογερμανίδα ηθοποιό, Meryem Uzerli, γνωστή από τον ρόλο της στο δημοφιλές σήριαλ «Σουλειμάν» και με 5.600.000 ακολούθους στο ίνσταγκραμ. Ντύσαμε, επίσης, με Prince Erotokritos την ομάδα του Βασίλη Κεκάτου που πήραν τον Χρυσό Φοίνικα. Αλλά το πιο σημαντικό για μας ήταν πως ετοιμάσαμε για το κόκκινο χαλί με τις εξωπραγματικές τουαλέτες των σχεδιαστών μας πολλές διάσημες, όπως την Miss Universe Iris Mittenaere, την πολύ σικ Barbara Meier, την Kimberley Garner, τη Léa Mornar, την Fagun Thakrar, την Hina Khan, ακόμη και την Pamela Anderson. Επίσης, έχουμε συνεργασία με την Kiera Chaplin της οικογένειας Chaplin. Κάνουμε τα πάντα σαν γραφείο, από το να ντύσουμε τις σταρ με τα ρούχα των σχεδιαστών μας και να βάψουμε τις κυρίες μέχρι να τις φωτογραφίσουμε στο κόκκινο χαλί και να κάνουμε το press τους στον παγκόσμιο τύπο. Αναλαμβάνουμε τα πάντα γύρω από τα φεστιβάλ και τις βραβεύσεις, ακόμη και το pr ταινιών. Έχουμε ήδη αρχίσει και συγκεντρώνουμε συμμετοχές για το Φεστιβάλ των Καννών του 2020».
Ο Ρένος Χαραλαμπιδης, η Αντα Ηλιοπούλου, ο Julien Landais και ο Στρατός Τζώρτζογλου
  • «Τον Σεπτέμβριο κάλεσα στην Ελλάδα τον διάσημο, βραβευμένο σκηνοθέτη Julien Landais. Θα κάνει ταινία που θα συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα. Είμαστε φίλοι από το Παρίσι. Έκανε επιτυχία με την ταινία “Aspern Papers”, που είχε την συνεργασία της οικογένειας Σαρκοζί. Τώρα ολοκληρώνει τρία πρότζεκτς. Το ένα είναι η γαλλόφωνη ταινία του "Σόδομα και Γόμορα" με τον Gerard Depardieu και τον μικρό γιο του Alain Delon, Alain Fabien Delon. Η δεύτερη είναι για τον οίκο Balmain. Αλλά για μένα ήταν μια μεγάλη τύχη το γεγονός πως λίγες μέρες πριν τα γενέθλια μου υπέγραψε και το συμβόλαιο του για την τρίτη του ταινία που αφορά και την Ελλάδα και έτσι τον κάλεσα στην Αθήνα για να τον τιμήσω. Ήθελα να του συστήσω Έλληνες ηθοποιούς για την ταινία καθώς και να τον ξεναγήσω στην Ακρόπολη, όπως και έγινε. Είχε πάντα ένα παράπονο πως την πρώτη φορά που ήρθε η Ακρόπολη ήταν κλειστή. Πάντα όταν καλώ κάποιον στην χώρα μας τον πάω πρώτα στην Ακρόπολη με διερμηνέα και ξεναγό. Δεν θα μπορούσα να δεχτώ σε καμία περίπτωση πως έρχεται καλλιτέχνης στην Ελλάδα να κάνει ταινία και δεν τον πάμε να εμπνευστεί από τα αρχαία, το Μουσείο και το Ηρώδειο. Έτσι γιόρτασα τα γενέθλιά μου με τον Julien Landais να ξεναγείται στην Ακρόπολη. Αυτό ήταν το δώρο των γενεθλίων μου».

 

  • «Τα σχέδια μας για το μέλλον; Έχουμε 14 σόου για τον Ιανουάριο του 2020 στο Παρίσι. Εκτός από αυτά έχουμε και μια παρουσίαση με art dolls της εικαστικού Ιωάννας Παρασκευά, οι οποίες έχουν ντυθεί από διάσημους σχεδιαστές και θα στηρίξουν παιδάκια με ανίατες ασθένειες. Ανάμεσα στους σχεδιαστές είναι ο Jitrois, ο Franck Sorbier, η Chantal Thomass, πολλοί …. Γι’ αυτά ευχαριστιέμαι. Λέω σε πολλούς όταν δεν πρέπει να έρθουν στην Γαλλία λόγω μη προσόντων: “Δεν είμαστε και κοινωφελές Ίδρυμα να σε βάλουμε να κάνεις σόου πάση θυσία. Δεν κάνουμε σόου για πλάκα’’, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς μέσω της δουλειάς μας στηρίζουμε πολλά κοινωφελή ιδρύματα να προχωρήσουν το έργο τους. Και γι’ αυτό ειδικά είμαστε πολύ περήφανοι. Επίσης, φέτος θα έχουμε και μια έκπληξη. Θα παρουσιάσουμε το cd μιας από τις ωραιότερες γυναίκες της Γαλλίας, της Miss France. Μιλάμε για μια αληθινή κούκλα με πολύ ωραία φωνή, αλλά για την ώρα δε μπορώ να πω άλλα».
Στεφάν Ρολάν και Άντα
  • «Τι είναι η ομορφιά για μένα; Τίποτα! Η ομορφιά δεν είναι τίποτα. Αν το καλοσκεφτείς δεν μένει. Αν ασχοληθείς σοβαρά γίνεσαι όμορφος όσο γρήγορα σου επιτρέπουν τα χρήματά σου και πιθανώς η θέλησή σου. Ενδέχεται και ο πλαστικός χειρουργός σου. Όσα ωραία βλέπουμε είναι φουλ εγχειρισμένα. “Όμορφος” μπορεί σήμερα να γίνει ο καθ’ ένας πολύ εύκολα. Τυχεροί είναι οι άσχημοι γιατί όταν αρέσουν στους άλλους, ξέρουν πως αρέσουν για κάποιο σοβαρό λόγο. Για μένα ομορφιά είναι μια καλή καρδιά, μάτια που είναι έξυπνα, ένα πηγαίο χαμόγελο, ένα περήφανο περπάτημα, ένα ανάστημα αθλητικό που γράφει το σώμα τον κόπο πάνω του, μια προσωπικότητα εντυπωσιακή… Κάτι που μένει. Ομορφιά για μένα είναι να σου μιλάει κάποιος και να σε έχει θαμπώσει τόσο πολύ το μυαλό του που πλέον να μην παίζει κανέναν ρόλο η εμφάνισή του. Κατά τ’ άλλα η ομορφιά είναι μια ακόμη τυπική εργασία. Δημιουργούμε ομορφιά με πολλούς εικονικούς τρόπους. Μας πληρώνουν για να κάνουμε ωραίους τους ανθρώπους. Αυτά γίνονται εύκολα. Άλλα είναι τα δύσκολα. Πως να κατασκευάσεις προσωπικότητα αν δεν υπάρχει; Εκεί σε θέλω. Αυτά δεν γίνονται».

 

  • «Πέφτει εκείνος που τρέχει και προφανώς έχει μάθει να ξανασηκώνεται. Αλλά εκείνος που σέρνεται δεν πέφτει! Μακριά, λοιπόν, από αυτόν που “έρποντας και γλείφοντας’” τα κάνει όλα. Είναι το πιο επικίνδυνο πλάσμα. Το πιο σημαντικό που μου έμαθε η ζωή 25-26 χρόνια σε αυτή την δουλειά, είναι να μην χάνω χρόνο με πράγματα που τελείωσαν ή διορθώνονται και να προχωρώ στο επόμενο βήμα με αυτό που λέει “μην περιμένεις να σου απονείμει ποτέ κανείς δύναμη, κύρος ή εξουσία. Όποιος τα θέλει, πρέπει να τα πάρει μόνος του”. Προσωπικά παίρνω μόνη μου όσα θεωρώ πως δικαιούμαι. Θα τα πάρω αργά ή γρήγορα. Είναι θέμα αρχής».

 

  • «Τι έχω να πω στους νέους σχεδιαστές που θέλουν να έρθουν στο Παρίσι; Πως είναι πολύ πιο τυχεροί από σχεδιαστές που κάνουν καριέρα 30 χρόνια! Γιατί όταν έρχεσαι στην Γαλλία ξεκινάς από το μηδέν. Δεν έχει σημασία ποιος λες πως ήσουν ως τότε στην χώρα σου. Ξεκινάς από την ίδια βάση με ένα παιδί 18 ετών. Άρα αξίζει η προσπάθεια. Οι συμβουλές μου είναι: δουλειά και μόνο δουλειά, μελέτη γύρω από νέα υφάσματα , αρχαίες τεχνικές, φαντασία ελεύθερη και αχαλίνωτη και κυρίως να είσαι αυθεντικός. Όραμα είναι κάτι που ή το έχεις ή δεν το έχεις .Κανείς δεν μπορεί να στο χτίσει με το ζόρι. Αλλά το να είσαι ο εαυτός σου είναι το μόνο που έχεις. Για μένα ο καλός δημιουργός είναι σαν τον καλό αθλητή. Θέλει απίστευτη καθημερινή προπόνηση, πείσμα και κυρίως να μην πτοείται από τις τρικλοποδιές. Η επιτυχία δεν μετριέται απ’ αυτό που έχεις κατορθώσει, αλλά από την αντίσταση που συνάντησες και από το κουράγιο που έδειξες στη μάχη απέναντι σε αμέτρητες αντιξοότητες που αντιμετώπισες μέχρι να φτάσεις εκεί. Μόνο έτσι προχωράς μπροστά στο ακόμη πιο υψηλό και δύσκολο. Βγάλε αυτό που φωνάζει μέσα σου. Μην γίνεις άλλος ή άλλος ένας όταν έχεις το προσόν να είσαι αποκλειστικά και αληθινά εσύ. Την δική σου δουλειά θέλουμε να δούμε, το δικό σου συναίσθημα.

»Και το πιο σοβαρό ….Μια μέρα μου είπε ο Πρόεδρος της Εβδομάδας μόδας Παρισιού, “βρες ένα παιδί …πάμφτωχο. Χωρίς τίποτα. Χωρίς φράγκο. Μόνο με ταλέντο και με πείσμα. Δεν χρειάζεται να τον πας σε ένα χώρο ακριβό. Πήγαινέ τον στην μέση του δρόμου. Αλλά να μας δείξει κάτι που να πούμε πως πρόκειται για μια ευφυΐα, να βιώσουμε κάτι που θα μας δείξει πως υπάρχει μέλλον, πως υπάρχει το επόμενο. Μην φέρνεις κοπίστ… όσα λεφτά και αν έχουν. Δεν θα μπουν ποτέ στην επίσημη εβδομάδα μόδας οι κοπίστ. Ξέχασέ τους! Αλλά αν βρεις αυτόν, εδώ είναι Γαλλία… θα είμαστε όλοι δίπλα σας να τον χτίσετε!”. Σου λέει, τα λεφτά δεν κάνουν το ταλέντο. Είμαι ευγνώμων που γνώρισα στο Παρίσι τέτοιους ανθρώπους. Ήθος, κύρος, ποιότητα, καλλιέργεια. Αξιοκρατία».

Φρανκ Σορμπιέ και Άντα
  • «Εάν πιστεύω πως η Γαλλία υπερτερεί σε σχέση με την Ελλάδα; Ασφαλώς ναι. Δυστυχώς ναι. Κατ’ αρχήν υπάρχει ακόμη αξιοκρατία. Προσωπικά έκανα καριέρα μέσα σε τρεις μήνες χωρίς να γνωρίζω κανέναν. Βέβαια, με κάλεσε στο Παρίσι ο Πάολο Κοέλο για ένα πάρτι και έτσι πήρα την απόφαση να μείνω. Είχα χάσει την δουλειά μου και είχα ξαφνικά χωρίσει από τον πρώτο μου γάμο. Μέσα στο κεφάλι μου είχα χάσει τα πάντα και έτσι βρήκα ένα νέο σπίτι και μια νέα καριέρα στο Παρίσι, όπου όλοι με δέχτηκαν αμέσως και οι ως τότε για πολλούς Έλληνες τρελές ιδέες μου βγήκαν γόνιμο έδαφος στους Γάλλους δημιουργούς. Αν γυρνούσα τα χρόνια πίσω θα πήγαινα μόνιμα στο Παρίσι από 18 ετών. Έχασα 15 χρόνια ζωής και καριέρας στην Ελλάδα για να επεξηγώ αυτό που αποδείχτηκε το αυτονόητα πρωτοποριακό για τον Γάλλο δημιουργό».

 

  • «Στην εξέλιξη μου με βοήθησαν πολύ ο θρύλος της Chanel, Francois Lesage του Maison Lesage αλλά και ο Stephane Rolland που τότε ξεκινούσε τον δικό του Οίκο, ο οποίος ήταν κυριολεκτικά μια έμπνευση ζωής αφού ήταν σχεδιαστής, αρχιτέκτονας, εικαστικός και φωτογράφος, γλύπτης… τα πάντα. Επίσης, θα ήθελα να θυμίσω πως αυτά τα χρόνια μέσω της αφιλοκερδούς δράσης που κάνω για την Ελλάδα και την Γαλλία φιλοξενώ με έξοδα αποκλειστικά δικά μας διάσημους Γάλλους δημιουργούς ώστε να έρθουν και να εμπνευστούν από την χώρα μας, όπως ο Jitrois, η Chantal Thomass κλπ. Όποιος έρχεται πρώτη φορά τον ξεναγώ στην Ακρόπολη, στο Μουσείο, στο ναό του Ποσειδώνα, παντού. Είναι σημαντικό για μένα αυτοί οι θρύλοι να επιβεβαιώνουν την πολιτιστική εγγύτητα μεταξύ των δύο χωρών και τους δεσμούς που στηρίζονται στην Ιστορία. Και πιστέψτε με όλοι οι Γάλλοι φίλοι μου γνωρίζουν εξαιρετικά ελληνική ιστορία! Την ξέρουν πιο καλά από εμένα. Όσο αφορά την Γαλλία, όπου στο Παρίσι για δέκα χρόνια βρισκόταν το σπίτι μου, εκεί έκανα το πιο σημαντικό και ποιοτικό μέρος της καριέρας μου και σε γαλλική εταιρία εργάζομαι ακόμη, σέβομαι την πολιτιστική διπλωματία της Γαλλίας μα κυρίως πάντα τον τρόπο με τον οποίο η χώρα και ο Μακρόν ενοποιούν τις αντιθέσεις των Γάλλων. Στο τέλος όλοι ενώνονται κάτω από τη νίκη της Γαλλίας. Και αυτό είναι ένα μάθημα ζωής για όλους τους άλλους. Θα ήθελα να το δω και στην Ελλάδα γιατί μόνο έτσι η ζωή προχωρά μπροστά».

 

  • «Εάν δεν ήμουν η Άντα ποια θα ήθελα να ήμουν; Καμία. Μόνο η Άντα! Κάθε μέρα ξυπνάω μέσα στην ευτυχία να είμαι μια όλο και καλύτερη Άντα. Έχω δουλέψει και ως τώρα καθημερινά εργάζομαι πάρα πολύ γι’ αυτό. Φαίνεται πως η μεγάλη μου προσπάθεια εμπνέει τόσους δημιουργούς. Έχω γίνει φόρεμα, καρφίτσα, έργο τέχνης για την διάσωση του Αμαζονίου από τον Thomas Iser και πολλά άλλα. Δεν πιστεύω πως θα ήθελα να γίνω μια άλλη γυναίκα. Αν έπρεπε να γίνω κάποιος άλλος, μάλλον θα ήθελα να γίνω ο Ναπολέον. Αν όχι αυτός, τότε μάλλον ο Νταλί, ο οποίος χρησιμοποίησε την οπτική γλώσσα για να μας δείξει την ψυχή του, το αγαπημένο του θέμα. Και εγώ μόνο αυτό δείχνω μέσα από την δουλειά μου, τι δύναμη έχει η ψυχή μου. Το αγαπημένο μου θέμα είναι να κάνω τον κόσμο να μας δείχνει την ψυχή του και τότε ξέρουμε ποιος είναι αληθινά, απογυμνωμένος από τα δήθεν και τα κατεστημένα. Το μότο μου είναι: “Δείξε μας την ψυχή σου, αν έχεις. Τα άλλα τα βλέπω και μόνη μου”».

 

  • «Ποια είναι η φράση που απαντάει σε όλα; Όταν μετά από πολύ δουλειά και συνειδητή προσπάθεια, έρθει η ώρα κάπου να πιστέψεις, πίστεψε σε σένα. Είναι ο μόνος τρόπος να τα κάνεις όλα. Θα τα κάνεις. Κατά κάποιο μαγικό τρόπο όλα γίνονται όταν πρέπει να γίνουν και αν τελικά πρέπει να γίνουν».

 

*Η φωτογράφιση έγινε στο Tazza (Πεντέλης 9 & Πετράκη 5,Συνταγμα)και ευχαριστούμε την κυρία Λίλα Ραϊση για την παραχώρηση του χώρου.

Φωτογράφος: Σωτήρης Κυπραίος

Hair styling & make up: Akis Konstantinou Hair & beauty

Φόρεμα: Paris Valtadoros

Κόσμημα: C’est la vie by Smaragda Moschopoulou

 

 

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

TAGS