ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Placebo εμπειρία: Πήγαμε στο πιο design φαρμακείο του κόσμου, στη Γλυφάδα

Το Placebo είναι πολλά περισσότερα από ένα φαρμακείο: Είναι βραβευμένο διεθνώς, είναι ενημερωμένο πλήρως, είναι κοιτίδα ανθρωπισμού και ποντάρει στο made in Greece.

Placebo εμπειρία: Πήγαμε στο πιο design φαρμακείο του κόσμου, στη Γλυφάδα
Placebo εμπειρία: Πήγαμε στο πιο design φαρμακείο του κόσμου, στη Γλυφάδα

«Το να δουλεύεις εδώ, στο φαρμακείο Placebo, είναι μία placebo εμπειρία» λέει η Φοίβη και στα μάτια της λάμπει εκείνη η σπίθα του εργαζόμενου που μιλάει για τη δουλειά του με ένα αίσθημα δικαίωσης. Placebo στα αγγλικά σημαίνει το εικονικό φάρμακο, το φάρμακο που σε γιατρεύει επειδή εσύ ο ίδιος θέλεις να γιατρευτείς. Κάπως έτσι θα μπορούσε να αποκωδικοποιηθεί η εμπειρία της επίσκεψης στο συγκεκριμένο φαρμακείο. Ως μια εθελούσια περιποίηση, ένα επιμελές κανάκεμα του εαυτού μας.

Όποιος μένει νότια το ξέρει. Κι όποιος μένει βόρεια το ξέρει. Και οι άνθρωποι του κέντρου το γνωρίζουν. Άπαντες σε αυτή την πόλη έχουν μιλήσει ή θα μιλήσουν -κάποια στιγμή- για το «φοβερό, στρογγυλό φαρμακείο». Αλλά και μπόλικοι έξω από αυτή την πόλη, έξω από αυτή τη χώρα μιλούν για αυτό, ειδικά μετά το 2012, όταν και κέρδισε στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό X International Awards, το πολύτιμο βραβείο «project εμπορικής χρήσης».

«Το Placebo είναι ένα φαρμακείο για υγιείς και όχι ένα φαρμακείο για αρρώστους» μου λέει ο Σοφοκλής, ο οποίος μαζί με τις αδερφές του είναι οι ιδιοκτήτες ενός από τα συμβολικά κτήρια της Γλυφάδας και -δικαιωματικά λόγω τίτλου- του ωραιότερου φαρμακείου του κόσμου. «Η αρχή των πάντων είναι το design» συνεχίζει ο Σοφοκλής χαράσσοντας την περιοχή στην οποία στοχεύει διάνα. Με πτυχίο πολιτικού μηχανικού και «δίπλωμα» καλαισθησίας από επιλογή, ήθελε να κάνει κάτι διαφορετικό στην μεγάλη αγορά των φαρμακευτικών προϊόντων και το κατάφερε. Συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Kωνσταντίνο Λαμπρινόπουλο, δημιουργό του Klab Architecture, ενός από τα 20 ανερχόμενα νέα αρχιτεκτονικά γραφεία του κόσμου, όπως έχει γράψει και το περιοδικό Wallpaper, και το θαύμα έγινε. Από μακριά μοιάζει με μίνι μουσείο Γκούκενχαϊμ (ας μου επιτραπεί εδώ μια μικρή υπερβολή), το οποίο δανείζεται τη διακόσμησή του από τον κώδικα Μπράιγ, τόσο στο εξωτερικό του κτηρίου, όσο και στο logo του φαρμακείου και στις κάρτες του προσωπικού. «Τα πάντα είναι ανάγλυφα. Μπορείς να τα αντιληφθείς με όλες σου τις αισθήσεις, όχι μόνο με την μονοδιάστατη όραση» μοιάζει να φωνάζει το κτήριο και όλοι όσοι δουλεύουν εδώ το επιβεβαιώνουν. Κάτι όμορφο αναδύεται από το χώρο της ευγένειας, κάτι που μυρίζει φροντίδα.

Ελληνικά καλλυντικά Φ.
«Ζήσε τη ζωή σου μπλε». Στο ελληνικό μπλε.

Περνάω την είσοδο και το βλέμμα μου διανύει μια στρογγυλή τροχιά. Δεν βρίσκει σε τοίχους και γωνίες. Όλα εδώ μέσα είναι κοίλα. Κι αν η γωνία μεταφράζεται κατά το φενγκ σούι ως αγωνία, το κοίλο μεταφράζεται ως ευκολία. Ακόμα κι αν δεν είναι έτσι ακριβώς, αυτή είναι η αίσθηση που εισπράττουμε, οπότε το δεχόμαστε. Το μάτι μου πέφτει στο τζόκεϊ καπέλο που στέκεται δίπλα σε ένα πανέμορφο κουτί που γράφει 3299 Live the Blue Life. «Αυτές είναι οι συντεταγμένες της Ελλάδας» μου εξηγεί ο Σοφοκλής το μήνυμα «ζήσε τη ζωή σου μπλε» είναι μια προτροπή για ανθρώπους του εξωτερικού να έρθουν εδώ να ζήσουν. «Πουθενά αλλού δεν υπάρχει αυτός ο τρόπος ζωής. Όχι σε βιωτικό επίπεδο, όχι σε επίπεδο μόρφωσης, όχι σε επίπεδο παροχών, αλλά σε επίπεδο καθημερινής ζωής». Ωραίο ακούγεται. Θα επανέλθω για μεγαλύτερη αναλύση στο θέμα.

Arodama, από το «ιερό» δέντρο.

Του λέω ότι στο womanTOC δίνουμε μεγάλη σημασία στα ελληνικά προϊόντα και μου δείχνει δύο τετραγωνικά ράφια όλα καλυμμένα με πανέμορφα ελληνικά προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης. Η νέα, γενναία εποχή επιχειρηματικότητας είναι εξόχως χαριτωμένη, αν και ενέχει μεγάλο βαθμό ταλαιπωρίας και δυσκολιών. Με μια διαγώνια επιμέλεια κατέγραψα τα brands Agema, Φ, Youth Lab. Και σε αυτά θα επανέλθω. Είναι όλα τόποι προς εξερεύνηση.

Λίγο πιο 'κει, στην επόμενη στροφή (είπαμε δεν υπάρχουν γωνίες) είναι τα stands με τα τρόφιμα. Τα ζυμαρικά Harmonian, το μέλι Artemis από τη Λέρο, τα Arodama που προέρχονται από το «ιερό» δέντρο, την ελιά. Πιο πέρα, τα ελληνικά κολάν PCP από λαχταριστή λύκρα σε φουλ εντυπωσιακά χρώματα, τα οποία «φεύγουν σαν ζεστά κουλουράκια» όπως με ενημερώνει ο Σοφοκλής. Τα ελληνικά κοσμήματα Ygrec διεκδικούν τη θέση τους στο πάνθεον των «ενημερωμένων» προϊόντων του Placebo. Και τελειωμό δεν έχουν τα υπέροχα αντικείμενα στα οποία κολλάει το μάτι μου. Θέλω να τα αγγίξω όλα. Να κάνω πιθανά σενάρια πως θα τα χρησιμοποιούσα εάν τα αγόραζα. Το πιο γοητευτικό με τα καλούδια των φαρμακείων είναι ότι μυρίζουν ωραία. «Σαν τεύχος του Vanity Fair» που θα έγραφε και ο Ντάγκλας Κόπλαντ στο Generation X.

Το Placebo είναι 600 τ.μ χώρος. Αν κάθε τετραγωνικό μέτρο αντιστοιχεί σε 2 λεπτά εμπειρίας, μπορούμε να πούμε ότι θα περάσουμε πάνω από μία ώρα περιπλανώμενοι μέσα στα γιατρικά, καλλυντικά και μη. «Πριν ήταν έκθεση αυτοκινήτου και δεν ήταν στρογγυλό, ήταν τετράγωνο» λέει ο Σοφοκλής, ο οποίος πρωταγωνίστησε στον Κυκλισμό του Τετραγώνου, πριν καν ανέβει η ομώνυμη θεατρική παράσταση. «Αυτό που επιθυμούμε είναι το Placebo να γίνει πολιτεία, οι πελάτες, οι προμηθευτές και οι υπάλληλοι να είναι οι κάτοικοί της. Έτσι, θα μπορέσουμε πιο εύκολα να συμβάλουμε ουσιαστικά στο κοινωνικό έργο της χώρας. Να καθαρίσουμε μια ακτή όλοι μαζί με δική μας πρωτοβουλία ή να σιτίσουμε τους πρόσφυγες».

Στον πάνω όροφο ένα spa περιμένει.

Το Placebo είναι κοιτίδα ανθρωπισμού, κουβαλάει με άνεση και μεγαλοπρέπεια τη δική του κουλτούρα, η οποία συνοψίζεται στο σλόγκαν «θετικές σκέψεις κάθε μέρα» που υπάρχει σε κάθε χάρτινη τσάντα του και επικοινωνείται με όλους τους τρόπους. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι και το περιοδικό Placebook, που εκδίδει το φαρμακείο Placebo και το οποίο στο 6ο τεύχος του, μεταξύ ενημερώσεων για βιταμίνες, ορθοβιοτικές θεραπείες και τις ευεργετικές ιδιότητες της μελάσας, αναφέρει και ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Καζαντζάκη, Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά: «Όσο ζούμε μιαν ευτυχία, δύσκολα τη νιώθουμε. Μονάχα όταν περάσει και κοιτάξουμε πίσω μας, καταλαβαίνουμε ξαφνικά -και κάποτε με κατάπληξη- πόσο σταθήκαμε ευτυχισμένοι».

Facebook

Λεωφόρος Βουλιαγμένης 85 και Ανθέων, Εντός Εμπορικού Κέντρου City Plaza, 166 74 Γλυφάδα Αττικής

τηλ.: 2109633595

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.