H σχεδιάστρια Περσεφόνη Γιαννάκη ίδρυσε το 2011 μαζί με το σύζυγό της φωτογράφο Bill Georgoussis το label Persephoni, με αξεσουάρ που ξεχώρισαν αμέσως για την αρχιτεκτονική τους αισθητική, τους πρωτοποριακούς συνδυασμούς των υλικών και το design ύφος τους.
Η νέα συλλογή Persephoni «Embossed» χαρακτηρίζεται από μοντέρνες υφές, αυστηρά κοψίματα και οξείες αντιθέσεις: Το «σκληρό» ανοξείδωτο ατσάλι κοντράρεται με το ανάγλυφο κροκό τύπωμα και την λεία αίσθηση του αυθεντικού δέρματος. Στις τσάντες, τα σχήματα δεν εξαντλούνται στα κλασικά ορθογώνια και τετράγωνα. Στρογγυλές, πολυγωνικές, ακόμη και ημισφαιρικές, σε πράσινο της ελιάς, κόκκινο Βουργουνδίας, σκούρο γκρι και διαχρονικό μαύρο, οι τσάντες Persephoni απευθύνονται σε γυναίκες που αγαπούν την πρωτοπορία και τις γραμμές του σύγχρονου design.
H Ελληνίδα που αγαπάει τη μόδα νιώθει περηφάνια όταν κάποιο ελληνικό όνομα διακρίνεται διεθνώς, και το υποστηρίζει.
-Τα υλικά που χρησιμοποιείς κυρίως είναι ατσάλι και οργανικά υλικά, όπως δέρμα άριστης ποιότητας, πώς κατέληξες σε αυτή την επιλογή;
Το ανοξείδωτο ατσάλι είναι ιδανικό για γεωμετρικές φόρμες, μετατρέπει μια τσάντα σε γλυπτό, ενώ το δέρμα εξισορροπεί την «σκληρότητα» του μετάλλου και προσδίδει σε κάθε τσάντα την πολυτέλεια που της αρμόζει.
- Έντονες γεωμετρικές φόρμες αλλά και σαφείς αρχιτεκτονικές αναφορές. Έχεις κάποια ιδιαίτερη σχέση με την αρχιτεκτονική;
Οι συλλογές μας έχουν ευρεία γκάμα επιρροών. Από την γεωμετρία, την γλυπτική, την αρχιτεκτονική… Σίγουρα, το ότι αντιμετωπίζω κάθε συλλογή με μια δόση θεατρικότητας οφείλεται στις σπουδές μου (σκηνογραφία και ενδυματολογία στη Σχολή Καλών Τεχνών Α.Π.Θ και μεταπτυχιακό σκηνογραφίας στο Wimbledon School of Arts).
- Σε ποιον τύπο γυναίκας απευθύνεσαι;
Στην γυναίκα που αγαπάει εξίσου τη μόδα, τις τέχνες και το design.
-Ποια είναι η σχέση της Ελληνίδας με τη μόδα γενικά και ειδικότερα με τους Έλληνες σχεδιαστές. Εξακολουθεί να προτιμά ακόμη τα ξένα brands ή κάτι δείχνει να αλλάζει;
H Ελληνίδα που αγαπάει τη μόδα νιώθει περηφάνια όταν κάποιο ελληνικό όνομα διακρίνεται διεθνώς, και το υποστηρίζει.
- Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργείς χειροποίητα αξεσουάρ υψηλής ποιότητας στην Ελλάδα, δεδομένων των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών, και παράλληλα να προωθείς τη δουλειά σου και στην διεθνή αγορά;
Η κοινωνικοοικονομική κατάσταση που επικρατεί σήμερα μας πεισμώνει ακόμα περισσότερο στο να επιμένουμε τα υλικά που χρησιμοποιούμε να είναι ελληνικά και τα χειροποίητα προϊόντα μας να παράγονται από Έλληνες κατασκευαστές. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε, με όποιο τρόπο, στην τόνωση της οικονομίας της χώρας μας. Το ότι δειγματίζουμε κι εξάγουμε τις συλλογές μας στην παγκόσμια αγορά, μας δίνει δύναμη και περισσότερες δυνατότητες επαγγελματικών επιλογών.
- Η παγκόσμια βιομηχανία μόδας αυξάνει ολοένα και περισσότερο την πίεση για μαζική παραγωγή. Πώς μπορούν να επιβιώσουν, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι χειροποίητες δημιουργίες;
Για να επιβιώσεις, πρέπει να χτίσεις ένα brand με πολύ δυνατή ταυτότητα, που να ξεχωρίζει από τα άλλα. Να προσφέρεις στην αγορά ένα προϊόν με αισθητική που δεν συναντάς μαζικά πουθενά αλλού. Επίσης, το κλειδί είναι στην ποιότητα, την τεχνική και την λεπτομέρεια. Αυτά καθιστούν τις χειροποίητες δημιουργίες μοναδικές και πολύτιμες.
-Πώς βλέπεις τον εαυτό σου ως ανεξάρτητη ταλαντούχος δημιουργός σε σχέση με τα διεθνή ισχυρά ονόματα της μόδας;
Υπάρχει μια έντονη τάση στην παγκόσμια αγορά και στα media να υποστηρίζουν και να προωθούν ανεξάρτητους δημιουργούς. Τους αρέσει να ανακαλύπτουν το καινούριο, το φρέσκο, το διαφορετικό. Αυτό με κάνει να νιώθω τυχερή, γιατί έτσι μπορώ να συνυπάρχω πλάι στα ισχυρά ονόματα μόδας χωρίς να χρειάζεται να απορροφηθώ από το σύστημα.
-Τι ρόλο έχουν παίξει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην προβολή της δουλειάς σου;
Ο Τύπος πάντα παίζει καθοριστικό ρόλο. Όταν χτίζεις ένα brand, πρέπει να υπάρχει awareness του ονόματός σου από το κοινό για να μπορέσεις να επεκταθείς παγκοσμίως. Είχα την μεγάλη τύχη να βρεθώ σε πολύ σημαντικά editorial μόδας (Vogue Italia,Vogue Russia, i-D, Numero Paris κ.ά.) με πασίγνωστα μοντέλα (Lara Stone, Coco Rocha, Arizona Muse κ.ά.) και να φωτογραφηθούν οι δημιουργίες μας από κορυφαίους φωτογράφους (Hedi Slimane, David Sims, Steven Meisel κ.ά.). Αυτό βοήθησε στο να ανοίξουν τις πόρτες τους καταστήματα που δύσκολα μπορείς να έχεις πρόσβαση στα ράφια τους (Opening Ceremony, Browns London, H.Lorenzo L.A κ.ά.).
- Πόσο και πώς έχει επηρεάσει η μητρότητα τη δημιουργικότητά σου;
Η μητρότητα έχει λειτουργήσει καταπραϋντικά και δημιουργικά. Το άγχος που μπορεί να είχα άλλοτε έχει εξαλειφθεί, καθώς έχουν επαναπροσδιοριστεί οι προτεραιότητες στη ζωή μου. Όσο για την δημιουργικότητα, με ξαφνιάζει ευχάριστα το ότι αντλώ έμπνευση καθημερινά από κατασκευές και ζωγραφιές της! It must be love!
- Ποιο είναι το όραμα που αντικατοπτρίζει την εταιρική σου ταυτότητα;
To όραμά μας είναι μια οικογενειακή επιχείρηση με διάρκεια και δυνατότητες επέκτασης. Είναι κάτι που δημιουργήσαμε μαζί με τον σύζυγο μου, τον Bill Georgoussis, και ήδη μας βοηθάει και η κορούλα μας. Στόχος μας να κρατήσουμε στο χρόνο και να μεγαλώσουμε όσο μπορούμε.