ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Περιζήτητο στις διεθνείς αγορές το ροδέλαιο Κοζάνης

Εκτός από το ροδέλαιο και το ροδόνερο που γίνονται ανάρπαστα στην αγορά ο συνεταιρισμός, από τα παράγωγα του τριαντάφυλλου δημιουργεί παστέλι, λουκούμια, καραμέλες

Περιζήτητο στις διεθνείς αγορές το ροδέλαιο Κοζάνης

Ένα βήμα από την παραγωγή ευεργετικών για την υγεία υπερτροφών βρίσκονται Έλληνες επιστήμονες οι οποίοι κατάφεραν να απομονώσουν ορισμένες από τις βιοδραστικές ουσίες που βρίσκονται σε αρωματικά φυτά και αναμένεται να τις εισάγουν σε τρόφιμα.

Ο Στέργιος Τζιμίκας, είναι γιατρός παθολόγος και όπως αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ το όνειρό του είναι τα αρωματικά φυτά που παράγει και μεταποιεί στην βιοτεχνία του να καταφέρει τις βιοδραστικές τους ουσίες να τις εισαγάγει στα τρόφιμα. Τα βιολειτουργικά, ή φαρμακευτικά τρόφιμα (nutraceuticals) είναι όμοια σε εμφάνιση με τα άλλα τρόφιμα, καταναλώνονται ως μέρος της διατροφής, αλλά βοηθούν στη φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού και μειώνουν την πιθανότητα χρόνιων παθήσεων.

Στην φύση και ειδικότερα στα αρωματικά φυτά υπάρχουν βιοδραστικές ουσίες που είναι ευεργετικές για την υγεία του ανθρώπου και έχει αποδειχθεί εργαστηριακά και κλινικά ότι η μακροχρόνια χρήση τους ελαττώνει την νοσηρότητα και δρα ευεργετικά σε καρδιοαγγειακά νοσήματα, τη νόσο Αλτσχάιμερ, ακόμη και σε διάφορες μορφιές καρκίνου. Όπως εξήγησε ο Στέργιος Τζιμίκας, μετά από εργαστηριακές έρευνες, με την Φαρμακευτική σχολή του ΑΠΘ και την Ιατρική Σχολή του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, "καταφέραμε να απομονώσουμε κάποιες από τις βιοδραστικές ουσίες που βρίσκονται σε βασικά αρωματικά φυτά και αυτή την περίοδο μελετάμε πως θα μπορέσουμε να τις εισάγουμε στα τρόφιμα. Πιστεύω ότι είμαστε πολύ κοντά και θα τα καταφέρουμε". Όπως υπογραμμίζει τα βιολειτουργικα τρόφιμα αποτελούν το μέλλον στην διατροφή γιατί εκτός από ενεργειακά και υγιεινά τρόφιμα μπορούν να δράσουν προληπτικά στην διατήρηση της καλής υγείας και σε κάποιες περιπτώσεις θεραπευτικά για τον οργανισμό.

Ήδη, εκχυλίσματα ελληνικών βοτάνων χρησιμοποιούνται σε μίγματα ζωοτροφών βελτιώνοντας την φυσική υγεία των ζώων, την ποιότητα του κρέατος και της γαλακτοπαραγωγής. Έτσι, μειώνεται κατά πολύ η χρήση αντιβιοτικών φαρμάκων για τις ασθένειες των ζώων.

Ο κ. Τζιμίκας ανέφερε, επίσης, ότι εκτός από εκχυλίσματα βοτάνων σε ζωοτροφές, κατάφερε, σε συνεργασία με τη Γεωπονική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών να δημιουργήσουν εκχυλίσματα βοτάνων για μελισσοτροφές, αντιμετωπίζοντας σε σημαντικό βαθμό την νοζεμίαση, ένα λοιμώδες νόσημα που εξοντώνει την ελληνική μελισσοκομεία. Το προϊόν - σημείωσε - βρίσκεται ήδη στην αγορά, προφέροντας την δυνατότητα στους μελισσοκόμους να σώσουν όχι μόνο τα μελίσσια τους αλλά ταυτόχρονα να αυξήσουν την παραγωγή τους.

Ο ίδιος διαθέτει στην βιοτεχνία του αποστακτήριο, όπου παράγει αιθέρια έλαια από ρίγανη, θυμάρι, τριαντάφυλλο, μέντα, λεβάντα, φασκόμηλο, τσάι του βουνού κ.α. και μεταποιεί αρωματικά φυτά από παραγωγούς σε όλη την Βόρεια Ελλάδα που ξεπερνούν τα 1000 στρέμματα.

Επιχειρηματίες από την Ταϊβάν ενδιαφέρονται για το ελληνικό ροδέλαιο

Το ενδιαφέρον για τα αρωματικά φυτά και τα αιθέρια έλαια γίνεται όλο και πιο ζωηρό στην Ελλάδα και μεγαλώνει όσο περνά ο καιρός η ζήτηση από αγορές του εξωτερικού. Πρόσφατα, πολυμελής επιχειρηματική αποστολή από την Ταιβάν βρέθηκε στην Κοζάνη όπου οι εκπρόσωποι του Εμποροβιοτεχικού επιμελητηρίου της Περιφέρειας και του Δήμου Κοζάνης τους φιλοξένησαν σε βιοτεχνικές επιχειρήσεις αρωματικών φυτών. Το ενδιαφέρον τους εστιάστηκε στο ροδέλαιο, που παράγει ο Συνεταιρισμός αρωματικών φυτών Βοϊου. "Δώσαμε μια πολύ μικρή ποσότητα ροδέλαιου καθότι δεν μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες όχι μόνο της Ταιβάν αλλά και άλλων πελατών που μας κτυπούν συνεχώς την πόρτα", δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού, Δημοσθένης Τυρεκίδης. Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού ανέφερε ότι μόλις ολοκληρώθηκε μια εκστρατεία ενημέρωσης σε Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα και Γρεβενά, με στόχο να πεισθούν παραγωγοί και νέοι που θέλουν να ασχοληθούν περιστασιακά με τη γη να βάλουν αρωματικό τριαντάφυλλο που είναι μια αποδοτική καλλιέργεια "αφού μπορεί να προσφέρει καθαρό εισόδημα ανά στρέµµα γύρω στα 500 ευρώ, εφόσον η απόδοση είναι 400-500 κιλά το στρέµµα". Από τα 400 στρέμματα τριαντάφυλλου που καλλιεργείται στην περιοχή του Βοϊου ο στόχος είναι να φτάσει για φέτος στα χίλια και μέσα στην επόμενη τριετία να αγγίξει τα πέντε χιλιάδες στρέμματα.

Καθοριστική συμβολή στην καθιέρωση της καλλιέργεια του τριαντάφυλλου και στην δημιουργία του Συνεταιρισμού αρωματικών φυτών, είχε ο Γιώργος Κασαπίδης βουλευτής της ΝΔ, και γεωπόνος του Συνεταιρισμού. «Έχουμε αυξημένο ενδιαφέρον από χώρες όπως η Σουηδία, Γερµανία, Γαλλία και ΗΠΑ αλλά και πρόσφατα από την Ταιβάν, δυστυχώς όμως η παραγωγή µας δεν αρκεί να καλύψει τις παραγγελίες τους. Ακόμη και 4.000 στρέµµατα τριαντάφυλλου να είχαμε σήμερα, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα στη διάθεση του ροδόνερου και το ροδέλαιου που είναι περιζήτητα", τόνισε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Κασαπίδης. Φέτος η τιμή του ροδέλαιου αναμένεται Στις 8.500 ευρώ το λίτρο, και του ροδόνερου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 8 ευρώ το λίτρο. Εκτός από το ροδέλαιο και το ροδόνερο που γίνονται ανάρπαστα στην αγορά ο συνεταιρισμός, από τα παράγωγα του τριαντάφυλλου δημιουργεί παστέλι, λουκούμια, καραμέλες και τσάι. Επίσης, παράγει αιθέρια έλαια από τα οποία το τελευταίο διάστημα παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ζήτηση, αφού μόνο στην Π.Ε. Κοζάνης καλλιεργούνται πάνω 3000 στρέμματα.

Οικονομοτεχνικές μελέτες που έχει εκπονήσει ο Συνεταιρισμός αρωματικών φυτών καταδεικνύουν ότι η καλλιέργεια του τριαντάφυλλου είναι μια αποδοτική οικογενειακή δραστηριότητα για τους ανθρώπους της υπαίθρου και μπορεί να γίνει πολύ περισσότερο κερδοφόρα εάν κάποιος αποφασίσει να την κάνει από 100 στρέμματα και πλέον.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.