0
SHARES

Ποιος έχει αληθινή όρεξη να μεταφέρει κάθε τόσο τα πράγματα του από τη μία τσάντα στην άλλη, ανάλογα με το καθημερινό ντύσιμο και τις ανάγκες του; Πιθανότατα ακόμα περισσότερο και από τα αγαπημένα μας παπούτσια, η καθημερινή μας τσάντα είναι εκείνη που χαρακτηρίζει επακριβώς το στυλ μας και συνδέεται όσο κανένα άλλο αξεσουάρ που υπάρχει στη ζωή μας με την έννοια της πρακτικότητας και της πολυτέλειας. Και είναι αλήθεια ότι αν ρωτήσεις ένα σημαντικό αριθμό γυναικών θα διαπιστώσεις ότι η πλειοψηφία θα ήθελε να μπορεί να χωρέσει όλες τις εμφανίσεις της μέσα σε μία μόνο τσάντα, ένα πραγματικά ποιοτικό item που θα αντέχει με σθένος και ομορφιά όλα τα crush τεστ και το οποίο θα στολίσει με τον δικό του τρόπο σχεδόν κάθε outfit που υπάρχει στη ντουλάπα μας. 

Οι ελληνικές, δερμάτινες με το όνομα Meraki, βαθιά ελληνικό κι αυτό όπως και η διάθεση πίσω από αυτές, θέτουν σαν βασικό στόχο τους ακριβώς το παραπάνω. Να γίνουν, δηλαδή, αναπόσπαστο κομμάτι της εμφάνισης μας, βγάζοντας μας απευθείας από τον κόπο του να πρέπει κάθε φορά να επιλέξουμε ποια τσάντα θα κρατήσουμε σε κάθε περίσταση και με κάθε, διαφορετικό outfit. 

Γεωμετρικά σχήματα, καθαρές, ήσυχες γραμμές, πρακτικά μεγέθη και ένα υπέρκομψο, ξύλινο χερούλι για σήμα κατατεθέν συμβάλουν στη δημιουργία μίας σειράς από τσάντες που όμοιες τους δύσκολα θα συναντήσεις στην αγορά. Κυρίως γιατί είναι ολοκληρωτικά ξεχωριστές και αναγνωρίσιμες και σε προκαλούν να τις γνωρίσεις καλύτερα, να μάθεις ολόκληρη την ιστορία πίσω από την έμπνευση και την δημιουργία τους. 

Με αυτή την περιέργεια κατά νου αφήσαμε την Άντυ Σκαράκη, την φοιτήτρια αρχιτεκτονικής πίσω από τη δημιουργία αυτού του στιλάτου, εκλεπτισμένου brand να μας πει το στόρι του, ένα στόρι γεμάτο από ποιότητα και μεράκι.

-Πείτε μας μερικά λόγια για τη δημιουργία της εταιρίας. Πώς γεννήθηκε η ιδέα;

Βασικό κίνητρο για τη δημιουργία του brand ήταν η ανταπόκριση στην προσωπική αναγκή για μια ποιοτική, δερμάτινη τσάντα με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερο σχεδιασμό, μία ανάγκη που πιστεύουμε ότι έχει δημιουργηθεί σε πολλές, σύγχρονες γυναίκες. Κάνοντας τα πρώτα βήματα στο χώρο θέλησα να επικεντρωθώ στην τσάντα ως ένα αντικείμενο που συνδυάζει λειτουργικότητα και αισθητική, ένα δίπτυχο που αποτελεί πρόκληση σε οποιαδήποτε σχεδιαστική διαδικασία. Επιπλέον, η τσάντα είναι το στοιχείο που θα δώσει το προσωπικό στίγμα σε μία εμφάνιση, θα αναδείξει ένα απλό ντύσιμο, ή και θα υπογραμμίσει τη δυναμικότητα μίας γυναίκας.

- Τo όνομα Meraki είναι βαθιά ελληνικό. Ίσως να μην υπάρχει με ακριβώς αυτή την έννοια σε καμία άλλη γλώσσα του κόσμου. Γιατί το επιλέξατε; Aντικατοπτρίζει τα συναισθήματα σας απέναντι στις δημιουργίες σας;

Πρωταρχικός στόχος αυτής της προσπάθειας ήταν η συλλογή που θα  παρουσιαστεί να έχει συνοχή και συνέχεια. Έτσι, κάθε σχέδιο, δανείζεται το ονομά του, άλλα και πολλές φορές εμπνεέται απο αμετάφραστες λέξεις από όλον τον κόσμο. Ακολουθώντας αυτή τη λογική και θέλοντας να αναδειχθεί ο ελληνικός χαρακτήρας του brand, το ονομασαμε Meraki, εκφράζοντας το πάθος, την επιμέλεια και την αφοσίωση που προκαλεί.

- Πώς γίνεται ο σχεδιασμός των προϊόντων του brand Meraki;

Για να φτάσει ένα meraki να γίνει καθημερινό κομμάτι μίας εμφάνισης, περνάει απο το σχεδιασμό στο χαρτί, στη μακέτα, στην εφαρμογή του στο δέρμα, στην επιλογή παλέτας χρωμάτων. Η φάση του σχεδιασμού είναι σίγουρα η πιο δημιουργική και άρα η αγαπημένη μου. Είναι εκείνο το σημείο που κάθε γραμμή γίνεται καθοριστική για το αποτέλεσμα και κάθε απόφαση μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετικό μονοπάτι. 

Βασικό κίνητρο για τη δημιουργία του brand ήταν η ανταπόκριση στην προσωπική αναγκή για μια ποιοτική, δερματινή τσαντα με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερο σχεδιασμό, μία ανάγκη που πιστεύουμε ότι έχει δημιουργηθεί σε πολλές, σύγχρονες γυναίκες.

- Τι  υλικά χρησιμοποιείτε συνήθως για τις δημιουργίες σας;

Ο λιτός αλλά μοναδικός σχεδιασμός, η ποικιλία υφών και η γλυπτική είναι βασικά στοιχεία της αισθητικής προσέγγισης. Στον πυρήνα της έμπνευσης βρίσκονται τα οργανικά και βιομηχανικά υλικά, οι διάφορες αρχιτεκτονικές φόρμες, τα δημιουργικά «λάθη» και η γλωσσολογία. Το δέρμα ως  υλικό που μετασχηματίζεται ανάλογα με τη χρήση και τις συνήθειες αυτού που το  φορά, αποτυπώνει  την προσωπικότητά  στο αντικειμενο. Αυτο είναι και το χαρακτηριστικό που το κάνει αναντικατάστατο για μένα. Επιπλέον το ξυλο αλλα και άλλα υλικα όπως ο χαλκός είναι υλικά που χρησιμοποιούνται για το statement χερούλι των meraki.

- Yπάρχει ένας άγραφος νόμος στη μόδα που λέει ότι αν είναι να επενδύσεις σε ένα ακριβό κομμάτι αυτό πρέπει να είναι παλτό ή τσάντα. Πιστεύετε ότι ισχύει κι αν ναι γιατί;

Αν θες να επενδύσεις σε ένα ακριβό κομμάτι, ότι κι αν είναι αυτό, καλό θα ήταν να προέρχεται από μια τοπική εταιρεια με ηθική παραγωγή που στηρίζει τοπικούς, ποιοτικούς προμηθευτές και συνεργατες

Ο λιτός αλλά μοναδικός σχεδιασμός, η ποικιλία υφών και η γλυπτική είναι βασικά στοιχεία της αισθητικής προσέγγισης. Στον πυρήνα της έμπνευσης βρίσκονται τα οργανικά και βιομηχανικά υλικά, οι διάφορες αρχιτεκτονικές φόρμες, τα δημιουργικά «λάθη» και η γλωσσολογία.

- Στο δίλημμα αισθητική εναντίον άνεσης ποιο από τα δύο κερδίζει μέσα σας; Tι θα επιλέγατε αν έπρεπε να διαλέξετε ένα από τα δύο και ποιο θεωρείτε τελικά περισσότερο σημαντικό;

Η άνεση για τον καθένα μας είναι κάτι τόσο προσωπικό όσο η αισθητική. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να νιώθει άνετα φορώντας αθλητικά ρούχα ενώ κάποιος άλλος απλά μαύρα, ό,τι κι αν είναι αυτά. Η άνεση λοιπόν κατά μία έννοια ενέχει και την αισθητική. Νιώθω άνετα με αυτό που φοράω γιατί μου αρέσει και είναι λειτουργικό τόσο όσο χρειάζομαι.

Με την πρώτη επαφή μου με την σπουδή της αρχιτεκτονικής βεβαιώθηκα ότι αυτό που θέλω να κάνω είναι να ασχολούμαι με τον σχεδιασμό ενός αντικειμένου που απαιτεί λειτουργικοτητα και θέτει ζητήματα αισθητικής. Η τσάντα είναι απο αξεσουαρ που συνδυαζει έντονα αυτά τα δύο.

- Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε συναντήσει ως τώρα στην Ελλάδα στην διαδικασία δημιουργίας της δικής επιχείρησης;

Δίνουμε ιδιαίτερη βάση στην ηθική παραγωγή, και γι' αυτό όλες οι τσάντες κατασκευάζονται από ένα οικογενειακό εργαστήριο και προμηθευόμαστε τις πρώτες ύλες από συνεταιρισμούς. Η μεγαλύτερη δυσκολία λοιπόν ως τώρα ήταν να μπορέσουμε να διατηρήσουμε αυτή μας την αξία. Για εμάς επαγγελματική επιτυχία συνιστά να είμαστε περήφανες για το αποτέλεσμα της δουλειάς μας, και αυτό να αγαπιέται και να στηρίζεται από ποικίλους ανθρώπους. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί εάν δεν βασιζόμαστε σε μια ηθική παραγωγή. 

Η άνεση για τον καθένα μας είναι κάτι τόσο προσωπικό όσο η αισθητική. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να νιώθει άνετα φορώντας αθλητικά ρούχα ενώ κάποιος άλλος απλά μαύρα, ό,τι κι αν είναι αυτά.

-Τι θα θέλατε ιδανικά να αισθάνεται κάποιος που θα κρατάει στις βόλτες της μία τσάντα από το Meraki;

Η γυναίκα ή ο άντρας που κρατά μια τσάντα meraki εκτιμά τη διαχρονικότητα στο σχέδιο, αναζητά την ποιότητα στην κατασκευή και επιδιώκει να ξεχωρίζει με διακριτικότητα.

Όταν ξέρεις ότι ένα προϊόν meraki έχει αυτά τα χαρακτηριστικά δεν μπορείς πάρα να αισθάνεσαι ότι έχεις κάνει την καλύτερη επιλογή.

-  Που μπορεί να βρει κάποιος τις τσάντες meraki; 

Στο site μας μπορείτε να βρείτε όλα μας τα σχέδια, καθώς και τους stockists μας στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο! 

Η φάση του σχεδιασμού είναι σίγουρα η πιο δημιουργική και άρα η αγαπημένη μου. Είναι εκείνο το σημείο που κάθε γραμμή γίνεται καθοριστική για το αποτέλεσμα και κάθε απόφαση μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετικό μονοπάτι. 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram