ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ο Έλληνας σχεδιαστής που «έπαιξε» Ψαραντώνη στα σαλόνια της Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι

Μέσα σε ένα κατάμαυρο παλιό τούνελ, στο Rive Gauche, εκεί που κάποτε έδειχνε ο Azzaro και ο Manish Arora, o Βαλαβάνης Λάσκαρης έφερε το φως της δημιουργικής Ελλάδας.

Ο Έλληνας σχεδιαστής που «έπαιξε» Ψαραντώνη στα σαλόνια της Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι

Γεννήθηκε στη Σαμοθράκη. Αν και οι γονείς του ήταν αγρότες δεν εναντιώθηκαν ποτέ στα όνειρα του γιου τους. Ξεκίνησε την καριέρα του στο ατελιέ του Λούη Γεράρδου και κατόπιν συνεργάστηκε με την Έρη Κακκαβά, στη διάσημη μπουτίκ Jade. Ανάμεσα σε πολλούς πελάτες από την κοσμική στρατόσφαιρα και διαφορά πρότζεκτ έκανε τα κουστούμια της υψιφώνου, Αγνής Μπάλτσα, για όλες τις εμφανίσεις της στις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου, κουστούμια για την Μαρινέλλα αλλά και sur mesure ρούχα για επώνυμες κύριες των Αθηνών. Έχει ως αρχή να μην αποκαλύπτει ποιες ντύνονται στο ατελιέ του. Φήμες, όμως, θέλουν να είναι αυτός ο σχεδιαστής πίσω από το περίφημο, λευκό, αρχαιοελληνικό φόρεμα που φόρεσε η Περιστέρα Μπαζιάνα στην τελευταία της επίσκεψη με τον Αλέξη Τσίπρα, στην Κίνα.

Ο Έλληνας σχεδιαστής που «έπαιξε» Ψαραντώνη στα σαλόνια της Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι
Ο Βαλαβάνης Λάσκαρης τσεκάρει κάθε λεπτομέρεια πριν το σόου

-Πόσο δύσκολο είναι να κάνει κάποιος υψηλή ραπτική σήμερα;
«Πάρα πολύ δύσκολο. Κατ' αρχάς λόγω της πολύ ισχυρής οικονομικής βάσης που πρέπει να έχεις-κάτι σχεδόν ανέφικτο για τα ελληνικά δεδομένα σήμερα. Τα συγκεκριμένα υφάσματα και υλικά είναι πανάκριβα και τα ρούχα αυτά χρειάζονται ατέλειωτες ώρες εργασίας που ανεβάζουν το κόστος. Η couture φημίζεται για τις ιδιαιτερότητες των τεχνικών αλλά και της προσωπικότητας του ρούχου, που σημαίνει πως υπάρχει δυσκολία ακόμη και στο να δημιουργήσεις κάτι που να σε ταξιδεύει με την διανοούμενη πλευρά του,κάτι που να έχει χαρακτήρα τελείως προσωπικό,που δεν θυμίζει κάτι άλλο. Είναι ένα έργο τέχνης το ρούχο couture. Αφετέρου οποίος θέλει να ασχοληθεί με κάτι τόσο εξειδικευμένο πρέπει να έχει ειδικές γνώσεις και να δουλεύει πολύ με αυτές στο πρακτικό επίπεδο,να ψάχνει ιδιαίτερα υφάσματα, να ασχολείται πιο πολύ με το μουλάζ, να κάνει καινοτομίες που δίνουν μια πιο art αισθητική στο κομμάτι, όπως πχ τα σμάλτα που βάζω πάνω στα ρούχα και των οποίων τα καλούπια φτιάχνω προσωπικά στο ατελιέ μου. Πρέπει να ψάχνεσαι και να μαθαίνεις συνεχώς. Στην haute couture δεν φτάνει ένα απλό σχέδιο. Ο κόσμος είναι απαιτητικός, έχει δει πολλά. Πρέπει να μάθεις πρώτα να συνδιαλέγεσαι με τον εαυτό σου και μετά να μάθεις να μιλάς με το ύφασμα,να το σμιλεύεις, να το κάνεις κάτι άλλο από αυτό που φαίνεται».

Δείτε το σόου όπως το έδειξε το FF Channel:

«Είναι όντως ένα δύσκολο και απαιτητικό κοινό. Αλλά με ενδιαφέρει σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης το ρούχο να συνοδεύεται από μια λογική που θα σε κάνει να σκεφτείς η να ξανασκεφτείς κάτι»

-Σε ποιους απευθύνεται πραγματικά η υψηλή ραπτική στις μέρες μας;
«Σ' αυτούς που κατανοούν πως το χειροποίητο έχει προσωπικότητα και κατάθεση ψυχής. Αν το εννοείς εμπορικά,συνήθως λόγω υψηλού κόστους απευθύνεται σ' αυτούς που αλλάζουν τον κόσμο από την θέση στην οποία βρίσκονται. Γι' αυτό και αξίζει τον κόπο να τους κανείς ταυτόχρονα να σκέφτονται και αλλά πράγματα καθώς βλέπουν τα ρούχα. Είναι όντως ένα δύσκολο και απαιτητικό κοινό. Αλλά με ενδιαφέρει σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης το ρούχο να συνοδεύεται από μια λογική που θα σε κάνει να σκεφτείς η να ξανασκεφτείς κάτι».


Ως άνθρωποι που ονειρεύονται και αγωνίζονται για τα όνειρα τους, είμαστε η απάντηση πως αν έχεις κάτι ουσιαστικό να παρουσιάσεις δεν χρειάζονται απίστευτα budgets.

-Ποια είναι η πρώτη αίσθηση που σας άφησε το σόου στο Παρίσι;
«Ήταν πολύ θετική η ανταπόκριση της επίδειξης. Κατ' αρχήν το ενθαρρυντικό ήταν πως αμέσως μετά το σόου υπήρξαν αφιερώματα στα καλύτερα περιοδικά του πλανήτη, στο Marie Claire, στο Madame Figaro, στο Harper Bazaar, σε παρά πολλά Elle από τον Καναδά και την Ιταλία έως το Χονγκ Κονγκ καθώς και τηλεοπτικές συνεντεύξεις στο Fashion TV, στο Fashion Milano, στην κινεζική τηλεόραση, στην ρωσική τηλεόραση. Προχθές πήραν ρούχα μου για φωτογράφιση από το show room στο Παρίσι το L'Officiel και το Numéro. Όλα αυτά σε κάνουν να νιώθεις υπόλογος και να θες να κανείς κάτι ακόμη καλύτερο την επόμενη φορά. Και θα το κάνω».

«Συνεργάστηκα με την Anapnoe, με την Φώφη και Μάρσα Δημοπούλου, που σχεδίασαν για την collection Prisma μια ειδική σειρά κοσμημάτων με κεντρικό κομμάτι το κλειδί -με πολύτιμους λίθους σε πολλές εκδοχές».

»Σ' αυτή την κολεξιόν συνεργάστηκα με την Anapnoe, με την Φώφη και Μάρσα Δημοπούλου, που σχεδίασαν για την collection Prisma μια ειδική σειρά κοσμημάτων με κεντρικό κομμάτι το κλειδί -με πολύτιμους λίθους σε πολλές εκδοχές-, που ξεκλειδώνει τον σουρεάλ κόσμο της συλλογής. Επίσης, εμπνευσμένες από τα σμάλτα, σχεδίασαν αρκετά γεωμετρικά σχήματα σε σκουλαρίκια. Κομμάτια από την υπόλοιπη σειρά, όπως τα τεράστια χρυσά σκουλαρίκια βρίσκονται ήδη στα 15 καλύτερα της Εβδομάδας Μόδας σε δημοσιεύσεις ανά τον πλανήτη. Παράλληλα, θυμίσαμε την ελληνική γούνα από την Καστοριά με μια συνεργασία με την εταιρία Impel, του Ιορδάνη Μιχαηλίδη. Κάναμε κάποια πολύ ωραία clutch με γούνα και επένδυσα αρκετά σημεία σε τζάκετ και φορέματα. Ήταν πολύ εντυπωσιακά.

«Παράλληλα, θυμίσαμε την ελληνική γούνα από την Καστοριά με μια συνεργασία με την εταιρία Impel, του Ιορδάνη Μιχαηλίδη».

Η Ελλάδα στην Υψηλή Ραπτική με έμπνευση και πολλή δουλειά.

»Εκτός από την κολεξιόν, συζητήθηκε παρά πολύ και η μουσική που πέρασε μια πολύ ιδιαίτερη άποψη. Για πρώτη φορά στα χρονικά της εβδομάδας μόδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού παίξαμε αποκλειστικά ελληνική μουσική και μαζί μας συμπράξαν πολύ ιδιαίτερα ονόματα, όπως ο Ψαραντώνης με τον Άλεξ Καββαδία στο "Return "του Μάνου Σφυράκη που μιλάει για την επιστροφή του σύγχρονου Οδυσσέα στην πατρίδα του, το "Watching the circle dance" από τους Electroware, το "The game του ταλαντούχου Χρήστου Στυλιανού που τον ξέρουν πολλοί από τις συμμετοχές του στα Buddha Bar, την Ελένη Τσαλιγοπούλου στο "Παραμιλητό μου" του Κώστα Λειβαδά σε Remix Nikko Patrelaki και το πολύ γνωστό τραγούδι του Κώστα Λειβαδά, "Η επιμονή σου", με την Ελεονώρα Ζουγανέλη, που ήταν κυριολεκτικά συμβολικό για την επιμονή όλων μας να συνεχίζουμε τα όνειρα μας, τις προσπάθειες μας και να τα πετύχουμε».

«Για πρώτη φορά στα χρονικά της εβδομάδας μόδας Υψηλής Ραπτικής του Παρισιού παίξαμε αποκλειστικά ελληνική μουσική».
Ο Έλληνας σχεδιαστής Λάσκαρης με την διοργανώτρια του σόου, Άντα Ηλιοπούλου.

-Για ποιο λόγο ο οίκος Laskaris είναι υπερήφανος για το made in Greece;
«Γιατί η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Γιατί δεν έχουμε παραιτηθεί από την μεγάλη προσπάθεια και το όνειρο, που ακόμη και με τεράστιες δυσκολίες θα το πραγματοποιήσουμε ο καθένας με την δουλειά του και την καρδιά του. Πρέπει και οφείλουμε να σταθούμε ισάξια δίπλα σε όλους τους άλλους. Και θα σταθούμε. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή».

Τα ρούχα της κολεξιόν ενώθηκαν με τις ελληνικές φωνές των τραγουδιών και η δημιουργική δύναμη έσπασε το σκοτάδι.

-Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε στον κόσμο της μόδας;
«Διαλέξαμε να κάνουμε το σόου συμβολικά στο Faust που παλιά ήταν τούνελ κάτω από το Pont Alexandre στο Rive Gauche. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κλαμπ και σε αυτό έδειχνε τις επιδείξεις του ο Azzaro και ο Μanish Arora. Κρατήσαμε σκοπίμως τον χώρο κατάμαυρο για να θυμηθούν όλοι πως βρεθήκαμε ως χώρα μέσα σε ένα τούνελ κυριολεκτικά. Αλλά ενώ αυτό ακούγεται δυσάρεστο, μέσα στα σκοτάδια εμφανίζεται μια λευκή πασαρέλα που συνειρμικά φέρνει το φως της δημιουργικής δύναμης από την Ελλάδα, όλων αυτών των ανθρώπων και των δημιουργών που συνεχίζουν να επιμένουν με την δουλειά τους για κάτι καλύτερο. Τα ρούχα της κολεξιόν ενώθηκαν με τις ελληνικές φωνές των τραγουδιών και η δημιουργική δύναμη έσπασε το σκοτάδι. Γιατί όσο επιμένουμε να προσπαθούμε,να δουλεύουμε,να δημιουργούμε,να ονειρευόμαστε. Ε, τότε όλα μπορούν να αλλάξουν. Το φως είμαστε εμείς. Πρεπει να επιμένουμε στις προσπάθειες αυτή την δύσκολη εποχή. Και μόνο αυτό φέρνει φως, ένα άλλο πρίσμα στη ζωή. Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω το Méphistophélès productions και ειδικά την Ελληνίδα εκπρόσωπο του, Άντα Ηλιοπούλου, που με στήριξαν και μέχρι τελευταία στιγμή θεωρούσαν πως αυτό που μπορούσαμε να δώσουμε είναι κάτι που θα μιλήσει σοβαρά στα media όλου του πλανήτη. Και το καταφέραμε».

Χειροποίητη λεπτομέρεια
«Ως άνθρωποι που ονειρεύονται και αγωνίζονται για τα όνειρα τους, είμαστε η απάντηση πως αν έχεις κάτι ουσιαστικό να παρουσιάσεις δεν χρειάζονται απίστευτα budgets, τελικά.

-Μπορεί ένας ελληνικός οίκος να σταθεί επάξια στο παγκόσμιο στερέωμα του fashion industry;
«Είναι διαφορετικά τα budgets που υπάρχουν πίσω από έναν οίκο που διαπρέπει στο παγκόσμιο στερέωμα,πολύ μεγαλύτερα από τα δικά μας,σχεδόν απλησίαστα για όλους εμάς. Αλλά ως άνθρωποι που ονειρεύονται και αγωνίζονται για τα όνειρα τους, είμαστε η απάντηση πως αν έχεις κάτι ουσιαστικό να παρουσιάσεις δεν χρειάζονται απίστευτα budgets, τελικά. Η απόδειξη είναι πως στο Impression εμείς με το συντηρητικό budget πήραμε μεγαλύτερη βαθμολογία από τον οίκο Gu Pei, για παράδειγμα, που έκανε σόου της τάξεως των 800.000 ευρώ -ένα budget απλησίαστο για μας. Νομίζω αυτό μπορεί να δώσει θάρρος σε όλους μας να κάνουμε αυτό που ξέρουμε όσο πιο καλά μπορούμε και κάτω από τις όποιες συνθήκες με την δύναμη της δουλειάς μας να προχωρήσουμε μπροστά».

Facebook Laskaris Couture

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.