ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

O Έλληνας αρωματοποιός που θέλει να φτιάξει ένα άρωμα που δεν θα μυρίζει σαν κανένα άλλο

Τα αρώματα της Journaper χαράσσονται ανεξίτηλα στη μνήμη όποιον τα μυρίσει έστω για μία φορά.

O Έλληνας αρωματοποιός που θέλει να φτιάξει ένα άρωμα που δεν θα μυρίζει σαν κανένα άλλο

«Μεγαλώνοντας, όντας κουρασμένος από τις τετριμμένες, αναγνωρίσιμες εσάνς των επώνυμων αρωμάτων μαζικής παραγωγής και φοβισμένος από τα χημικά συστατικά τους, έβαλα στοίχημα να γίνω ο πρώτος Έλληνας αρωματοποιός που θα δημιουργεί στο εργαστήριό του εμβληματικά αρώματα που υπόσχονται μια αξεπέραστη οσφρητική εμπειρία σε όποιον τα μυρίζει,» λέει ο Γιώργος Παπαχατζής μέσα από το μυρωδάτο εργαστήριο της Journaper, γεμίζοντας με χειρουργική ακρίβεια τα στιλάτα μπουκαλάκια αυτών των αισθαντικών, unisex αρωμάτων του με ευωδιές που έχουν στόχο να μείνουν μόνιμα χαραγμένες στη μνήμη μας.

Την ιστορία μίας πολύ ιδιαίτερης αρωματοποιίας με απόλυτα ελληνική υπογραφή έρχεται να μας διηγηθεί ο ίδιος, θυμούμενος την προσωπική του διαδρομή από τους κόλπους της δημοσιογραφίας μέχρι τα αφάνταστα δημιουργικά μονοπάτια της σύλληψη και της κατασκευής ενός φρέσκου αρώματος που δεν θα θυμίζει κανένα άλλο στον κόσμο. Ένα στοίχημα μεγάλο και φιλόδοξο που μοιάζει πραγματικά να υλοποιείται τόσο μέσα από τα αρώματα της Journaper όσο και μέσα από τα νέα αρωματικά κεριά εσωτερικού χώρου που έρχονται με την υπογραφή της εταιρίας να μοσχοβολήσουν στα σπίτια μας και να δώσουν μία ταυτότητα φρεσκάδας και καθαρότητας σε κάθε μας δωμάτιο.

Ένας φόρος τιμής στη φύση, τη δημιουργία και τη σαγήνη οι μαγικές, ελληνικές μυρωδιές της Journaper θέλουν να τρυπώσουν μόνιμα στο ντουλαπάκι δίπλα στον καθρέφτη του μπάνιου μας. Αυτή είναι η ιστορία τους δια στόματος του ίδιου του δημιουργού τους.

Ποιες είναι οι βασικές αρχές της υψηλής αρωματοποιίας της Grasse που ακολουθεί πιστά η Journaper;

Η αγάπη για τη φύση, η έλλειψη περιορισμού στη χρήση βαρύτιμων αιθέριων ελαίων, η χειρουργική ακρίβεια στην πρόσμιξη τους έτσι ώστε να εγείρουν αυτά τα εθιστικά συναισθήματα που εμείς οι αρωματοποιοί θέλουμε να προκαλέσουμε μέσα από ένα άρωμα, η αστείρευτη υπομονή που πρέπει κανείς να διαθέτει για μάθηση-φανταστείτε μια «μύτη» που εκπαιδεύεται εφόρου ζωής σε απειράριθμα είδη φυτών, καρπών και συνθετικών ουσιών που περιέχουν τα αρώματα-αλλά και η προσήλωσή μου στην ελιτίστικη κομψότητα και τη σκανδαλώδη τόλμη, είναι απαράβατοι κανόνες για την Journaper.

Πώς ξεκίνησε το ενδιαφέρον σας για την αρωματοποιία;

Παιδιόθεν “σκάναρα” με την όσφρησή μου τα πάντα, από λουλούδια και αντικείμενα μέχρι την εμφάνιση και το χαρακτήρα των ανθρώπων μέσα από τη χαρακτηριστική μυρωδιά που άφηναν πίσω τους. Το μικρόβιο έγινε ψύχωση… (γέλια) και μεγαλώνοντας, όντας κουρασμένος από τις τετριμμένες, αναγνωρίσιμες εσάνς των επώνυμων αρωμάτων μαζικής παραγωγής και φοβισμένος από τα χημικά συστατικά τους, έβαλα στοίχημα να γίνω ο πρώτος Έλληνας αρωματοποιός που θα δημιουργεί στο εργαστήριό του εμβληματικά αρώματα που υπόσχονται μια αξεπέραστη οσφρητική εμπειρία σε όποιον τα μυρίζει. Αλλά και μεμονωμένα γεγονότα, όπως ένα καθαρό oudh ως γενέθλιο δώρο των γονιών μου από τα Εμιράτα, τα μυστικά της αρωματοποιίας της Αρχαίας Ελλάδας (όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα από συγγράμματα του Θεόφραστου, του Αριστοτέλη και του Ιπποκράτη), τα φρέσκα λουλούδια που στόλιζαν πάντα το σπίτι της οικογένειάς μου, οι ευωδιές των άγριων βοτάνων στα βουνά της Ελλάδας, τα αιθέρια έλαια που συλλέγω με αγάπη από τα ταξίδια του στις γειτονιές του κόσμου, ήταν αρκετά για να εμφυσήσουν την τέχνη της αρωματοποιίας μέσα μου. Κάπως έτσι, μια μέρα με ασπίδα μου το πάθος αυτό , εγκατέλειψα την καριέρα μου στη δημοσιογραφία, ταξίδεψα στη Γκρας και τη Φλωρεντία (Accademia Lorenzo Villoresi) για να εκπαιδεύτώ δίπλα σε σπουδαίους niche perfumers.

O Έλληνας αρωματοποιός που θέλει να φτιάξει ένα άρωμα που δεν θα μυρίζει σαν κανένα άλλο
«Παιδιόθεν “σκάναρα” με την όσφρησή μου τα πάντα, από λουλούδια και αντικείμενα μέχρι την εμφάνιση και το χαρακτήρα των ανθρώπων μέσα από τη χαρακτηριστική μυρωδιά που άφηναν πίσω τους».

Υπάρχουν σημεία στα οποία αισθάνεστε πως η αρωματοποιία έχει κοινά με την δημοσιογραφία;

Στη μεν δημοσιογραφία πρέπει να έχεις «μύτη» για να μυριστείς το πού κρύβεται η είδηση, στη δε αρωματοποιία τη μύτη για να εμπνευστείς συνθέσεις που ο κόσμος θα ταυτίσει με τις σημαντικότερες ίσως στιγμές της ζωής του, αλλά και με την ίδια του την προσωπικότητα.

Γιατί επιλέξατε τα αρώματα της εταιρίας σας να είναι unisex;

Γιατί τα αρώματα δεν έχουν φύλο, μπορεί ο καθένας ανάλογα τη διάθεση, το στυλ που πρεσβεύει, την ψυχολογία του και τα στοιχεία της προσωπικότητάς του να φορά αυτό που τον εκφράζει.

«Εκτός από τα ογκώδη, μασίφ ξύλινα καπάκια τους από οξιά, αυτό που τα καθιστά ξεχωριστά όπως μου λένε τα μαγαζιά και οι πελάτες, είναι το logo και συγκεκριμένα η θεά Αφροδίτη, σε ένα εξαιρετικό σχέδιο της γνωστής graphic designer Φωτεινής Λαγού. Καταλήξαμε σε αυτό μετά από πολλά σχέδια και ξενύχτια, όχι τυχαία αφού εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία μας».

Αν έπρεπε να επιλέξετε μόνο ένα ποιο θα λέγατε πως είναι το κορυφαίο άρωμα όλων των εποχών και γιατί;

Το πιο εμβληματικό άρωμα του παλαιότερου οίκου αρωματοποιίας, της Creed, το Royal English Leather (ειδική παραγγελία του Βασιλιά Γεωργίου ΙΙΙ το 1781). Επίσης, «ζηλεύω» τον Jean-François Houbigant που μεγαλούργησε το 1775 δημιουργώντας αρώματα για τη Βασίλισσα Μαρία Αντουανέτα. Και αν πάμε ακόμα πιο πίσω στα βάθη των αιώνων, αυτά που με ιντριγκάρουν να αναβιώσω στο lab της JOURNAPER είναι αρώματα εμπλουτισμένα με αιθέρια έλαια, όπως δενδρολίβανo, πεύκο, μύρο και λεβάντα, που χρονολογούνται 4.000 χρόνια πριν και βρέθηκαν σε ανασκαφές στον Πύργο της Κύπρου, σε μια έκταση 46.000 τ.μ. όπου ευρήματά αυτής με είχαν αφήσει έκπληκτο όταν επισκέφθηκα τα Μουσεία Καπιτωλείου στη Ρώμη.

Ποια είναι τα συστατικά που εσωκλείονται στα κομψά μπουκαλάκια της Jounaper;

Συστατικά που διέπονται από αντιθέσεις. Για παράδειγμα στο ολοκαίνουριο άρωμα της συλλογής, στο Eros Iros, η καθαρή αίσθηση της πούδρας αναμιγνύεται με το γλυκό δαμάσκηνο, το επιβλητικό πατσουλί, τη βελούδινη αίσθηση του κάστανου, τις floral νότες του κρίνου και του χιλιάνθεμου και την γήινη εσάνς του κουρκουμά. Επίσης έχω μια αδυναμία στο Tibetan Rock Rose, το σανδαλόξυλο και το σαφράν, υλικά που περιέχονται τόσο στα υπόλοιπα αρώματα της συλλογής μου όσο και στα αρωματικά κεριά της JΟURNAPER.

«Τα αρώματα δεν έχουν φύλο, μπορεί ο καθένας ανάλογα τη διάθεση, το στυλ που πρεσβεύει, την ψυχολογία του και τα στοιχεία της προσωπικότητάς του να φορά αυτό που τον εκφράζει».

Ποιες τρεις λέξεις περιγράφουν τον χαρακτήρα των αρωμάτων της Jounaper;

Τολμηρά, ταξιδιάρικα, εθιστικά.

Ποιος είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της όμορφης συσκευασίας;

Εκτός από τα ογκώδη, μασίφ ξύλινα καπάκια τους από οξιά, αυτό που τα καθιστά ξεχωριστά όπως μου λένε τα μαγαζιά και οι πελάτες, είναι το logo και συγκεκριμένα η θεά Αφροδίτη, σε ένα εξαιρετικό σχέδιο της γνωστής graphic designer Φωτεινής Λαγού. Καταλήξαμε σε αυτό μετά από πολλά σχέδια και ξενύχτια, όχι τυχαία αφού εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία μας. Η θεά Αφροδίτη για εμάς είναι η απόλυτη ενσάρκωση του κάλους και της αδάμαστης σαγήνης, η θεά που τέρπει εξίσου θεούς και θνητούς, που πρεσβεύει στην αρχαία Ελλάδα όχι μόνο τον έρωτα, τη γονιμότητα και την αγάπη, αλλά και την ομορφιά-στα πλαίσια της οποίας φρόντιζε και για την αρωματοποιία ως ένα απαραίτητο συμπλήρωμα θνητών και θεών για μια ακαταμάχητη εμφάνιση.

Με ποια άρωμα σας είστε περισσότερος συνδεδεμένος;

Θα έλεγα με το Varonos γιατί ήταν το πρώτο άρωμα που έφτιαξα για τον εαυτό μου και όταν το μύριζαν φίλοι, συνάδελφοι, περαστικοί και με ρωτούσαν τι είναι, με παρακίνησαν να το φτιάξω σε μαζική παραγωγή γιατί ήταν ένα άρωμα που θα κέρδιζε πολύ κόσμο και τελικά δεν είχαν άδικο… Επίσης, να σας πω ότι το Varonos ήταν και η πρώτη παραγγελία πελάτη που έγινε για το εξωτερικό και συγκεκριμένα το Παρίσι.

«Το πιο εμβληματικό άρωμα του παλαιότερου οίκου αρωματοποιίας, της Creed, το Royal English Leather (ειδική παραγγελία του Βασιλιά Γεωργίου ΙΙΙ το 1781). Επίσης, «ζηλεύω» τον Jean-François Houbigant που μεγαλούργησε το 1775 δημιουργώντας αρώματα για τη Βασίλισσα Μαρία Αντουανέτα».

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε συναντήσει μέχρι στιγμής δημιουργώντας της δική σας, made in Greece, επιχείρηση;

Εκτός από την υψηλή φορολογία που βασανίζει όλους τους επιχειρηματίες θα έλεγα το γεγονός ότι εγώ συστήνω στην ελληνική αγορά ένα είδος το οποίο δε θα έλεγα ότι είναι ενσωματωμένο στην κουλτούρα μας όπως είναι π.χ. στη Γαλλία, την Ιταλία ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Βέβαια οφείλω να ομολογήσω ότι πλέον εκτός από τους connoisseurs των αρωμάτων που έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για exclusive και όχι για «εμπορικά» αρώματα, και η νέα γενιά Ελλήνων αναζητά πλέον εν γένει δημιουργίες artisanal, bespoke φιλοσοφίας. Είναι μια διεθνής τάση.

«Θα έλεγα ότι με το Varonos είμαι περισσότερο συνδεδεμένος γιατί ήταν το πρώτο άρωμα που έφτιαξα για τον εαυτό μου και όταν το μύριζαν φίλοι, συνάδελφοι, περαστικοί και με ρωτούσαν τι είναι,».

photos: Μαρία Χατζηιωαννίδου

Website: https://www.journaper.com/

Facebook, Ιnstagram

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.