ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ο Άγγελος της μόδας ενοχλείται από τις fast fashion ρέπλικες και τους χομπίστες Έλληνες σχεδιαστές

Αν όχι μόδα τότε πολύ απλά τίποτα, δηλώνει ο καταξιωμένος Έλληνας σχεδιαστής μετά την 16ετή του παρουσία στην εγχώρια και παγκόσμια fashion σκηνή.

Ο Άγγελος της μόδας ενοχλείται από τις fast fashion ρέπλικες και τους χομπίστες Έλληνες σχεδιαστές

Η πρώτη μου επαφή με τον Άγγελο έγινε πριν μερικά χρόνια στα παρασκήνια του Madwalk, όπου η πληθωρική του προσωπικότητα ξεχώριζε ακόμα και μέσα σε ένα πολύβουο περιβάλλον όπου όλοι κινούνται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Η πρώτη αυτή εντύπωση της πρωταγωνιστικής του φιγούρας επισφραγίστηκε αφού ο Άγγελος Φρέντζος δεν φαίνεται να συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο από τα θέλω του καθώς για τον ίδιο δεν υπάρχει καμία εναλλακτική αντί μόδας ούτε σε μία υποθετική περίπτωση. Ό Άγγελος ξεκινά το καλλιτεχνικό του ταξίδι από το πρώτο του ερέθισμα στη Πόλη του Φωτός και περιπλανάται έκτοτε καθ όλη τη διάρκεια της καριέρας του σε όλο το κόσμο μαζί με τις δημιουργίες του. Ξεχωρίζει το στιλ των καινοτόμων Γιαπωνέζων και των εστέτ Αμερικάνων και δηλώνει την ισχυρή του παρουσία σε fashion shows και εκθέσεις μόδας του εξωτερικού. Διαφορετικά θα θεωρούσε τον εαυτό του χομπίστα.

Ο Άγγελος της μόδας ενοχλείται από τις fast fashion ρέπλικες και τους χομπίστες Έλληνες σχεδιαστές

- Θυμάστε το πρώτο σας ερέθισμα από το χώρο της μόδας;

Το πρώτο σημαντικό ερέθισμα που μπορώ να θυμηθώ ήταν η πρώτη φορά που πήγα στο Παρίσι με τους γονείς μου σε ηλικία 12 ετών, το 1984. Περπατώντας στην περιοχή του παλαιού χρηματιστηρίου πέρασα έξω από την μπουτίκ της Comme des Garcons. Μού έκανε τρομερή εντύπωση. Ήθελα να μπω, να δω και να πιάσω τα ρούχα.

- Πως θα περιγράφατε την τελευταία σας συλλογή;

Αυτόν τον καιρό δουλεύω για το χειμώνα του 2017 και τις δύο συλλογές παράλληλα, την αντρική και τη γυναικεία, λόγω του φορτωμένου μου σχεδιαστικού προγράμματος. Και οι δύο συλλογές μου έχουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, καταλήγοντας στην επικρατούσα τάση του agender, με τις διακρίσεις των φύλων να είναι ασαφείς. Η πηγή έμπνευσης για τις συλλογές μου είναι πάντα ο δρόμος, αλλά αυτή τη φορά δίνω μεγαλύτερη έμφαση και παίρνω ερεθίσματα από την Ευρώπη, την κρίση, τα American Classics και το sportswear του ανατολικού μπλοκ.

Η πηγή έμπνευσης για τις συλλογές μου είναι πάντα ο δρόμος.

- Τι σημαίνει fashion trend για εσάς; Τα ακολοθείτε;

Έπειτα από τόσα χρόνια στη δουλειά θα έλεγα ότι περισσότερο βρίσκομαι στη θέση να τα θέτω. Μπορώ επίσης να πω, ότι είμαι από τους σχεδιαστές που επειδή δεν ανήκουν σε κάποιο μεγάλο οίκο, είμαι από εκείνους που αποτελούν πηγή τάσεων και για άλλους, προβεβλημένους σχεδιαστές. Έχω δει, συχνά με έκπληξη, ιδέες που ήταν κεντρικά στοιχεία των συλλογών μου, να χαρακτηρίζουν άλλες συλλογές. Για παράδειγμα θα μπορούσα να αναφέρω τη χειμερινή συλλογή μου πριν από δύο χρόνια, όπου τα prints βασίζονταν σε χαλιά. Στη συνέχεια η ίδια ιδέα πέρασε με κάποιο τρόπο στις συλλογές του Givenchy και του Paul Smith.

- Θέλετε να μας περιγράψετε το τελευταίο διεθνές project στο οποίο συμμετείχατε;

Αυτό το διάστημα και μέχρι τις αρχές Μαρτίου, στην Triennale, το μουσείο design και τέχνης του Μιλάνου, έχω διπλή παρουσία στην έκθεση «Il Nuovo Vocabulario Della Moda Italiana», στην οποία συμμετέχουν σχεδιαστές και brands που έχουν αλλάξει την ιταλική μόδα την τελευταία δεκαετία. Το πρώτο μέρος της παρουσίας μου είναι με το προσωπικό μου brand, με πέντε bomber jackets, που διαχρονικά αποτελούν κεντρικό στοιχείο των συλλογών μου. Το δεύτερο, είναι μέσω της Off White, του brand που σχεδιάζω τον τελευταίο χρόνο στην Ιταλία. Η εξέλιξή του είναι τεράστια μέσα σε πολύ μικρό διάστημα και στην Triennale παρουσιάζεται το ρούχο το οποίο παρουσιάσαμε στο Παρίσι τον περασμένο Μάιο, όταν η Off White βρέθηκε ως φιναλίστ για το LVMH Prize (βραβείο) του Ιδρύματος Louis Vuitton.

- Τι σημαίνει πρακτικά “διεθνής παρουσία” για έναν Έλληνα σχεδιαστή;

Να δείχνει τέσσερις συλλογές το χρόνο, να έχει πραγματική παρουσία στον διεθνή Τύπο, να συμμετέχει σε γεγονότα μόδας, όπως fashion weeks και εκθέσεις, να δημιουργεί μόδα με τους όρους της βιομηχανίας και όχι ρούχα για μεμονωμένους πελάτες σε ένα στούντιο στην Αθήνα.

Ένας Έλληνας σχεδιαστής για να έχει διεθνή παρουσία πρέπει να δείχνει τέσσερις συλλογές το χρόνο, να παρουσιάζεται στο διεθνή Τύπο, να συμμετέχει σε fashion weeks και εκθέσεις, να δημιουργεί μόδα με τους όρους της βιομηχανίας και όχι ρούχα για μεμονωμένους πελάτες σε ένα στούντιο στην Αθήνα.

- Ποιο κοινό θεωρείτε στιλιστικά πιο ενδιαφέρον και γιατί;

Ξεχωρίζω τους Ιάπωνες και τους Αμερικανούς. Τους Ιάπωνες γιατί έχουν κουλτούρα και γνώση τόσο στην κατασκευή όσο και στον τρόπο που φοριούνται τα ρούχα και τους Αμερικανούς καθώς οι αληθινοί εστέτ ακολουθούν πιστά τις τάσεις της μόδας, φορώντας τα γνήσια ρούχα και όχι τις fast fashion ρέπλικες.

- Που εντοπίζετε διαφορές μεταξύ των Ασιατικών και Ευρωπαϊκών αγορών όπου και δραστηριοποιείστε;

Θα έλεγα ότι η βασική διαφορά αφορά κυρίως τις ποσότητες και το sizing.

- Τι σημαίνει για εσάς fast fashion και ποια είναι η γνώμη σας απέναντι στη σχεδιαστική φρενίτιδα των 4 και πλέον ετήσιων συλλογών;

Δε σε υποχρεώνει κανείς να κάνεις τέσσερις ή περισσότερες συλλογές. Τις κάνεις για εμπορικούς λόγους. Αυτό εξαρτάται από την πολιτική του κάθε brand. Δεν με απασχόλησε ποτέ ιδιαίτερα αν θα κάνω πολλές ή λίγες συλλογές. Δεν το είδα ποτέ σαν φρενίτιδα. Το fast fashion είναι κάτι που το βλέπω εντελώς αρνητικά. Θα ήταν πολύ πιο έντιμο από την πλευρά αυτών των μεγάλων βιομηχανιών να κάνουν τη δική τους μόδα. Ακριβώς γιατί έχουν τις προδιαγραφές να το κάνουν, προσλαμβάνοντας σχεδιαστές. Βρίσκονται πολλοί σχεδιαστές χωρίς δουλειά και θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρωτότυπα και διαφορετικά ρούχα μαζικής παραγωγής.

- Αν όχι μόδα, τότε τι;

Τίποτα άλλο.

- Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ταξιδιωτικός προορισμός;

Η Κρήτη. Είναι ένας τόπος που είναι ζεστός, έχει ωραίους ανθρώπους, υπέροχο φαγητό, παραλίες, μέρη που μπορείς να βρίσκεσαι μέσα στο πλήθος ή αν θέλεις, να απομονωθείς.

- Πως θα αντιμετωπίζατε μία ενδεχόμενη έλλειψη έμπνευσης; Τι τρέφει τη δημιουργικότητά σας;

Μέχρι τώρα δεν είχα ποτέ πρόβλημα σε ό,τι αφορά τις ιδέες, στις οποίες στηρίζονται οι συλλογές μου. Αν θα έπρεπε να πω κάτι που δίνει δημιουργικά ερεθίσματα, είναι το online shopping που κάνω συστηματικά, επειδή προσφέρει απεριόριστες επιλογές και καλύτερες τιμές.

- Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με τις Ελληνικές σχολές μόδας εν συγκρίσει με τα μεγάλα ονόματα του εξωτερικού; Έχετε σκεφτεί να διδάξετε;

Οι ελληνικές σχολές μόδας είναι αντίστοιχες με το επίπεδο της ελληνικής μόδας. Τίποτα περισσότερο ή λιγότερο. Δεν έχω σκεφτεί να διδάξω, γιατί είναι κάτι που πραγματικά δεν έχω την υπομονή να κάνω και να αφιερώσω χρόνο.

- Τι θα συμβουλεύατε τους νέους σχεδιαστές;

Κατ΄αρχήν να είναι νέοι. Να δουλεύουν σκληρά, να είναι πειθαρχημένοι και να φροντίζουν την ειδική και τη γενικότερή τους μόρφωση. Να παρακολουθούν τη μουσική, την τέχνη, να ενημερώνονται. Να ξέρουν τι γίνεται σήμερα στον κόσμο. Επίσης, να είναι αληθινοί σχεδιαστές που να παράγουν ιδέες. Βλέπω κάποια άτομα που επιδιώκουν να αποκτήσουν την ιδιότητα του σχεδιαστή, βγάζοντας κάθε τόσο –όποτε τους το επιτρέπουν τα οικονομικά ή η διάθεσή τους- συλλογές ή μερικά ρούχα και αξεσουάρ, που το μόνο που αλλάζει είναι το χρώμα ή το ύφασμα ή το δέρμα. Αυτό απλώς εντάσσεται στην κατηγορία των hobby.

- Θα θέλατε να μας αναφέρατε μερικούς από τους αγαπημένους σας σχεδιαστές και μπουτίκ του εξωτερικού;

Μ’ αρέσει πάντα πολύ ο Yohji Yamamoto και οι μπουτίκ που έχουν τα ρούχα του.

- Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη διάκριση και ποιο είναι το μεγαλύτερό όνειρο σας για τον ομώνυμο οίκο σας;

Στη 16ετή πορεία μου είχα διάφορες διακρίσεις που δεν έχει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον να αναφέρω. Έχω κερδίσει βραβεία, έχω υπάρξει υποψήφιος για άλλα, έχω ντύσει διάσημους ανθρώπους. Το πιο πρόσφατο που ξεχωρίζω, είναι η συνεργασία μου με τον Kanye West για τα ρούχα της προηγούμενής του παγκόσμιας περιοδείας και το αναφέρω αυτό, επειδή οδήγησε και σε μια άλλη σημαντική για μένα επαγγελματική σχέση, τη συνεργασία μου με την Off White για τον σχεδιασμό των αντρικών και γυναικείων συλλογών. Είναι ένα brand που ανήκει στον Virgil Abloh, τον art director του Kanye West, ο οποίος αφού διάλεξε τα ρούχα μου για την περιοδεία, μού πρόσφερε και αυτή τη θέση. Είναι μια συνεργασία που πηγαίνει εξαιρετικά, έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα και μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση. Το όνειρό μου είναι να συνεχίσω να υπάρχω στη μόδα κάνοντας πράγματα που με ευχαριστούν και έχουν αποτέλεσμα.

Περισσότερες πληροφορίες: angelosfrentzos.eu

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.