ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Neo Grec: Το ημερολόγιο του 2017 είναι ελληνικό, αστείο, καλοκαιρινό και σέξι

Ο νεο-ελληνισμός, οι πιπεράτες κιτς καρτ-ποστάλ, τα ζωηρά και ανέμελα 80s, το φλούο μπρίο και η neon μανία, όλα γελάνε πονηρά σε αυτό το ημερολόγιο.

Neo Grec: Το ημερολόγιο του 2017 είναι ελληνικό, αστείο, καλοκαιρινό και σέξι
Neo Grec: Το ημερολόγιο του 2017 είναι ελληνικό, αστείο, καλοκαιρινό και σέξι

Η ενδυματολόγος, art director και prop maker, Δανάη Κωνσταντίνου και ο φωτογράφος, Κωστής Φωκάς, συνυπάρχουν δημιουργικά στο ελληνικότατο ημερολόγιο του 2017, το οποίο φιλοδοξεί να κάνει τον γύρο του σε λιγότερο από 365 ημέρες.

-Πως προέκυψε η συνεργασία σας για το ημερολόγιο 2016;

Δ : «Το Neo Grec είναι ένα πρότζεκτ που είχα στο μυαλό μου πολλά χρόνια και τελικά ολοκληρώθηκε πέρυσι το καλοκαίρι. Ο Κωστής Φωκάς ήταν ο ιδανικός φωτογράφος για να πραγματοποιηθεί, κι η αναμονή άξιζε».

K: «Από την πρώτη στιγμή που είδα την δουλειά της Δανάης έγινα θερμός υποστηρικτής και θαυμαστής της. Η ιδιαίτερη προσωπικότητά της αντικατοπτρίζεται εκατό τις εκατό στην δουλειά της και αυτό είναι απίστευτα γοητευτικό. Πριν δύο χρόνια ήταν η πρώτη φορά που συζητήσαμε για την ιδέα που είχε, οταν ήταν ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο και ενθουσιάστηκα. Την παρότρυνα όσο μπορούσα γιατί θεωρώ ότι ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος να εκπληρώσει την συγκεκριμένη ιδέα. Θέλω να πιστεύω πως ήταν μία συνεργασία που περιμέναμε και οι δύο και τελικά πραγματοποιήθηκε την κατάλληλη στιγμή».

-Έχετε ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν;

Δ : «Εκτός από στενή φιλία μας συνδέει και κοινή επαγγελματική πορεία χωρίς όμως να έχει τύχει να συνεργαστούμε ουσιαστικά σε τόσο μεγάλο πρότζεκτ, πριν το Neo Grec».

K : «Η Δανάη με έχει βοηθήσει αρκετές φορές στα προσωπικά μου πρότζεκτ,είναι ένας άνθρωπος με ιδιαίτερο και μοναδικό γούστο που εμπιστεύομαι απόλυτα .Το Νeo Grec ήταν η πρώτη φορά όμως που δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε μία ιδέα μαζί».

-Πως λειτουργήσατε ως δίδυμο;

Δ: «Ήταν σκέτη απόλαυση γιατί οι συνθήκες της φωτογράφησης απαιτούσαν μεγάλες δόσεις αυτοσχεδιασμού, εφευρετικότητας κι αποδοτικότητας ενώ ταυτόχρονα ήταν τελείως σουρεαλιστική και διασκεδαστική σαν εμπειρία κι έτσι φτιάξαμε μια δυνατή ομάδα».

K : «Από τη δική μου πλευρά θεώρησα προτέρημα το γεγονός 'ότι γνώριζα σε προσωπικό επίπεδο την Δανάη. Μπορούσα να καταλάβω άμεσα αυτό που είχε στο μυαλό της ,όσο αφορά το δημιουργικό αλλά και τους προβληματισμούς της καθ όλη την διάρκεια της συνεργασίας μας. Το φιλικό κλίμα έκανε τα πάντα όμως πιο εύκολα και ευχάριστα. Τρέχαμε στα βουνά κυνηγώντας γαϊδούρια, μάλλον λειτουργήσαμε πολύ καλά ως δίδυμο».

-Ποιο είναι το κόνσεπτ του ημερολογίου;

Δ: «Το Neo Grec είναι ένα νέο πρότζεκτ στο χώρο των τουριστικών ειδών και πέρα από το ημερολόγιο και τις καρτ-ποστάλ θα το δούμε και σε διάφορες άλλες εφαρμογές. Πρόκειται για μια σειρά από φρέσκες, διασκεδαστικές και σέξι εικόνες που παρουσιάζουν τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα με ευρηματικότητα, χιούμορ κι αυτοσαρκασμό. Έχει αναφορές σε ανάλογες εκδόσεις της δεκαετίας του '80, ξεκίνησε άλλωστε από την αγάπη μου για τις “πιπεράτες” κιτς καρτ-ποστάλ που μάζευα από παιδί, αλλά ταυτόχρονα είναι αντιπροσωπευτικό της δουλειάς και της αισθητικής και των δυο μας. Στόχος ήταν να παρουσιάσουμε ένα καλαίσθητο προϊόν σε μια αγορά που είχε ανάγκη από ανανέωση και να προωθήσουμε την καλή πλευρά της ελληνικής ταυτότητας».

-Ποιος είναι ο συμβολισμός του ημερολογίου γενικά;

Δ : «Τις φωτογραφίες συνθέτουν χαρακτήρες, εικόνες, χρώματα, σύμβολα και στερεότυπα ελληνικά από μια διαφορετική οπτική, με σουρεαλιστική διάθεση, ενώ το αρχαίο και το παραδοσιακό μπλέκονται με το σύγχρονο με τρόπο που "κλείνει το μάτι" στον θεατή. Τον τίτλο, Neo-Grec, τον δανείστηκα από την ορολογία που αναφέρεται σε μια αναβίωση της τάσης του νεοκλασικισμού στην αρχιτεκτονική και την τέχνη στα μέσα του 19ου αιώνα, κι έχει δοθεί στο πρότζεκτ σαρκαστικά για να περιγράψει τoν «νεο-ελληνισμό» όπως τον καταλαβαίνουμε σήμερα σαν υπάρχουσα τάση».

-Πως συνδυάστε την τέχνη και το μέτρημα του χρόνου;

Δ : «Σκοπός μας ήταν να φτιάξουμε μια σειρά από δυνατές, εντυπωσιακές εικόνες που να μπορούν να αποτυπωθούν σε διάφορες εφαρμογές και να γίνουν “κλασικές”, να αντέξουν στον χρόνο. Ένα ημερολόγιο τοίχου είναι ένας τρόπος να βλέπεις εικόνες που σου αρέσουν ή σου θυμίζουν ευχάριστες αναμνήσεις όλο τον χρόνο».

Κ : «Παρόλο που τα περισσότερα μου πρότζεκτ κινούνται στο σήμερα, τα τελευταία δύο καλοκαίρια είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ με θεματικές που είχαν καταβολές από τη δεκαετία του '80, μια αρκετά ενδιαφέρουσα περίοδο. Γι' αυτό και η πρόταση της Δανάης ήταν ευχάριστη έκπληξη για μένα καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία είχαμε τη δυνατότητα να ανατρέξουμε στο παρελθόν και να το αναβιώσουμε. Άλλωστε, στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε εικόνες με ποιότητα και διαχρονικότητα, όπως και οι εικόνες της δεκαετίας που μας ενέπνευσαν».

-Τι αγαπάτε ποιο πολύ στη δουλειά σας ο καθένας; Ποιο κομμάτι της;

Δ : «Το δημιουργικό κομμάτι είναι προφανώς αυτό που μας ζωογονεί κυρίως, αυτή η μαγεία του να δημιουργείς έναν ολόκληρο κόσμο από το τίποτα, αλλά προσωπικά απολαμβάνω ιδιαίτερα τόσο το κομμάτι της έρευνας και της προετοιμασίας μιας δουλειάς όσο και κι αυτό της αλληλεπίδρασης κι επικοινωνίας με τους συνεργάτες κατά την διάρκεια μιας συνεργασίας».

K : «Προσωπικά, το πιο σημαντικό που βιώνω κάνοντας αυτή την δουλειά είναι η χαρά και η αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας, το να δημιουργώ δηλαδή χωρίς περιορισμούς. Αυτό είναι άλλωστε που μου δίνει και το έναυσμα να γίνομαι ακόμα πιο δημιουργικός και ευρηματικός. Αγαπώ την δουλειά μου και δίνομαι ολοκληρωτικά σε αυτή, είναι πολύ αναζωογονητικό και αυτό που λαμβάνω σαν αντάλλαγμα είναι ανεκτίμητο».

-Συμπληρώστε ο καθένας σας τη φράση: «κάνω αυτό που κάνω γιατί........».

Δ: «Είμαι εγώ».

K: «Αυτό με κάνει καλύτερο άνθρωπο».


Η Δανάη Κωνσταντίνου είναι γνωστή στην καλλιτεχνική πιάτσα ως D'Αrcy Foxx και ο Κωστής Φωκάς ως Κωστής Φωκάς.

Neo Grec

www.darcyfoxxx.com

www.flickr.com/photos/kostisfokas/

Κωστής Φωκάς
Δανάη Κωνσταντίνου, φωτό: Filep Motwary

Read Next

15 Απρ 2024

A piece of me: Η Αλίνα Καζαντζή βάζει ένα κομμάτι του εαυτού της σε κάθε της δημιουργία

Η σχεδιάστρια πίσω από το brand A piece of me με έδρα τη Λάρισα θεωρεί τις στοίβες με τα περιοδικά μόδας στο σπίτι της την πιο πολύτιμη περιουσία της.

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

Περισσότερα από

Made in Greece

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.