ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Μια ψηφιακή «λαϊκή αγορά»: Έλληνες φοιτητές σχεδίασαν πλατφόρμα για αγορές κατευθείαν από το χωράφι

Με ένα μόνο «κλικ» στο farmit.gr τα δώρα της γης θα έρχονται στο κατώφλι μας, χάρη στην ιδέα μιας ομάδας σπουδαστών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Μια ψηφιακή «λαϊκή αγορά»: Έλληνες φοιτητές σχεδίασαν πλατφόρμα για αγορές κατευθείαν από το χωράφι

Μια ψηφιακή «λαϊκή αγορά», μέσω της οποίας οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να διαθέσουν απευθείας τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, οι οποίοι θα τα αγοράζουν με ένα μόνο «κλικ», δημιούργησαν πέντε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα farmit.gr.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν είτε την κατ' οίκον διανομή είτε την παραλαβή από το σημείο (π.χ. το αγρόκτημα) του παραγωγού. Με αυτό τον τρόπο οι παραγωγοί θα απολαμβάνουν μεγαλύτερη προβολή, με βιώσιμες/αξιοπρεπείς τιμές των προϊόντων τους, ενώ θα τους παρέχονται και προσαρμοσμένα δεδομένα από τις πωλήσεις τους. Έτσι η πλατφόρμα, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα «στηρίξει την εγχώρια οικονομία, θα ενισχύσει τις ανέπαφες συναλλαγές (διαφάνεια και υγειονομική ασφάλεια) και θα συμβάλει στη μείωση της σπατάλης τόνων τροφίμων, μέσω προσφοράς στις κοινωνικές δομές».

Η πλατφόρμα, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα «στηρίξει την εγχώρια οικονομία, θα ενισχύσει τις ανέπαφες συναλλαγές και θα συμβάλει στη μείωση της σπατάλης τόνων τροφίμων, μέσω προσφοράς στις κοινωνικές δομές».

Μάλιστα, όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο 22χρονος Δημήτρης Κατσακιώρης, φοιτητής στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μέλος της ομάδας, η πλατφόρμα, αν και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στο διαδίκτυο στις αρχές του 2022, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον παραγωγών, καταναλωτών, αλλά και επενδυτών, «οι οποίοι δήλωσαν έτοιμοι να χρηματοδοτήσουν την υλοποίηση και επέκταση της farmit.gr».

Πέραν του Δημήτρη Κατσακιώρη, στην πενταμελή ομάδα της farmit.gr συμμετέχουν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου Μαργαρίτα Φωτίου, Δημήτρης Τροβιάς, Φίλιππος Κουφόπουλος και Έλενα Γιαννακοπούλου. Την καθοδήγηση της ομάδας ανέλαβε ο Ιωάννης Κίνιας, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα του πρωτογενούς τομέα στη χώρα μας, κατεξοχήν παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, ως νέα γενιά οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη διατήρησή του, αλλά και να επιχειρήσουμε την ανάπτυξη του», λέει ο Δημήτρης Κατσακιώρης, διευκρινίζοντας ότι «αυτή η σκέψη αποτέλεσε και τον θεμέλιο λίθο για την κατασκευή της εφαρμογής». Πρόσθεσε, δε, ότι καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ιδέας τους αποτέλεσε η περίοδος της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ σημείωσε ότι «στα σχέδια της ομάδας είναι μέσω της πλατφόρμας να γίνουν και εξαγωγές».

«Ως νέα γενιά οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη διατήρηση του πρωτογενούς τομέα, αλλά και να επιχειρήσουμε την ανάπτυξη του»

«Ήδη περισσότεροι από 150 παραγωγοί, σε λιγότερο από δύο μήνες παρουσίας μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για συνεργασία με την εφαρμογή μας, εξέλιξη που μαρτυρά την ανάγκη αλλά και την αποδοχή της καινοτομίας στο συγκεκριμένο κλάδο» τονίζει ο νεαρός φοιτητής, αναφέροντας ότι πρόσφατα επικοινώνησαν μαζί τους, μεταξύ άλλων, μελισσοκόμος από την Αλόννησο, παραγωγός καρυδόψιχας και πολλοί ακόμα.

*Με πληροφορίες και φωτό από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε την ομάδα της Farmit.gr: Instagram, Facebook

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.