Μια ψηφιακή «λαϊκή αγορά», μέσω της οποίας οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να διαθέσουν απευθείας τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, οι οποίοι θα τα αγοράζουν με ένα μόνο «κλικ», δημιούργησαν πέντε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα farmit.gr.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν είτε την κατ' οίκον διανομή είτε την παραλαβή από το σημείο (π.χ. το αγρόκτημα) του παραγωγού. Με αυτό τον τρόπο οι παραγωγοί θα απολαμβάνουν μεγαλύτερη προβολή, με βιώσιμες/αξιοπρεπείς τιμές των προϊόντων τους, ενώ θα τους παρέχονται και προσαρμοσμένα δεδομένα από τις πωλήσεις τους. Έτσι η πλατφόρμα, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα «στηρίξει την εγχώρια οικονομία, θα ενισχύσει τις ανέπαφες συναλλαγές (διαφάνεια και υγειονομική ασφάλεια) και θα συμβάλει στη μείωση της σπατάλης τόνων τροφίμων, μέσω προσφοράς στις κοινωνικές δομές».

Η πλατφόρμα, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα «στηρίξει την εγχώρια οικονομία, θα ενισχύσει τις ανέπαφες συναλλαγές και θα συμβάλει στη μείωση της σπατάλης τόνων τροφίμων, μέσω προσφοράς στις κοινωνικές δομές».

Μάλιστα, όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο 22χρονος Δημήτρης Κατσακιώρης, φοιτητής στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μέλος της ομάδας, η πλατφόρμα, αν και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στο διαδίκτυο στις αρχές του 2022, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον παραγωγών, καταναλωτών, αλλά και επενδυτών, «οι οποίοι δήλωσαν έτοιμοι να χρηματοδοτήσουν την υλοποίηση και επέκταση της farmit.gr».

Πέραν του Δημήτρη Κατσακιώρη, στην πενταμελή ομάδα της farmit.gr συμμετέχουν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου Μαργαρίτα Φωτίου, Δημήτρης Τροβιάς, Φίλιππος Κουφόπουλος και Έλενα Γιαννακοπούλου. Την καθοδήγηση της ομάδας ανέλαβε ο Ιωάννης Κίνιας, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα του πρωτογενούς τομέα στη χώρα μας, κατεξοχήν παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, ως νέα γενιά οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη διατήρησή του, αλλά και να επιχειρήσουμε την ανάπτυξη του», λέει ο Δημήτρης Κατσακιώρης, διευκρινίζοντας ότι «αυτή η σκέψη αποτέλεσε και τον θεμέλιο λίθο για την κατασκευή της εφαρμογής». Πρόσθεσε, δε, ότι καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ιδέας τους αποτέλεσε η περίοδος της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ σημείωσε ότι «στα σχέδια της ομάδας είναι μέσω της πλατφόρμας να γίνουν και εξαγωγές».

«Ως νέα γενιά οφείλουμε να διασφαλίσουμε τη διατήρηση του πρωτογενούς τομέα, αλλά και να επιχειρήσουμε την ανάπτυξη του»

«Ήδη περισσότεροι από 150 παραγωγοί, σε λιγότερο από δύο μήνες παρουσίας μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για συνεργασία με την εφαρμογή μας, εξέλιξη που μαρτυρά την ανάγκη αλλά και την αποδοχή της καινοτομίας στο συγκεκριμένο κλάδο» τονίζει ο νεαρός φοιτητής, αναφέροντας ότι πρόσφατα επικοινώνησαν μαζί τους, μεταξύ άλλων, μελισσοκόμος από την Αλόννησο, παραγωγός καρυδόψιχας και πολλοί ακόμα.

*Με πληροφορίες και φωτό από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε την ομάδα της Farmit.gr: Instagram, Facebook

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS