ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό

«Έμπνευση μας θα είναι πάντοτε τα ελληνικά νησιά και η αισθητική μας μινιμαλιστικών τάσεων» λέει ο Αλέξης Μαντάς και βάφει τις σόλες των σανδαλιών του με Αιγαίο.

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό

Το μοντέλο Λήμνος, σοβαρό μέσα στην απλότητά του, είναι από ανοιχτόχρωμο δέρμα, σαν κοραλλένια αμμουδιά και τα λουριά του αγκαλιάζουν το πόδι, παίζοντας το ρόλο των στιλάτων ιμάντων του καλοκαιριού. Το μοντέλο Σαντορίνη, από μαύρο και επιβλητικό δέρμα, θυμίζει τα απογευματινά κοκτέιλ στις σκοτεινές, κοσμοπολίτικες και καυτές αμμουδιές της Περίσσας. Μία απόχρωση ανάμεσα σε πορφυρό και καφέ το δέρμα του μοντέλου Χίος, δημιουργεί ένα καλαίσθητο «Χ» στο κουντεπιέ: «Χ» όπως «χωρίς αυτά, πουθενά». Ο Αλέξης Μαντάς δίνει ονόματα ελληνικών νησιών στα χειροποίητα σανδάλια του, Kyma, και βάφει τις σόλες τους με το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό
Το μοντέλο Πάρος παίζει με τα επαναλαμβανόμενα «Χ».
Ο Αλέξης Μαντάς.

«Γεννήθηκα το 1985 στο Ντάλας, του Τέξας, των ΗΠΑ, το ίδιο και ο μεγαλύτερος μου αδελφός, Κωνσταντίνος, με τον οποίο συνεργαζόμαστε στο Kyma» ξεκινάει την αφήγηση της ενδιαφέρουσας ιστορία του, ο Αλέξης. «Έχω αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών , καθώς και από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου από το New York College της Αθήνας. Οι σπουδές μου δεν θα έλεγα πως συνδέονται με την ίδρυση του brand τόσο, όσο το οικογενειακό υπόβαθρο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Ο πατέρας μας είχε μεταναστεύσει στο Ντάλας σε μικρή ηλικία και εργάστηκε αρχικά στις επιδιορθώσεις υποδημάτων, ενώ έπειτα άνοιξε δικό του κατάστημα με καουμπόικες μπότες».

Αποφασίσαμε λοιπόν να στοχεύσουμε κατευθείαν στο εξωτερικό και συμμετείχαμε σε εκθέσεις παπουτσιού στη Νέα Υόρκη όπου και είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία.

»Το 1990 ήρθαμε στην Ελλάδα, και έστησε το Shoe Land, ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα υποδημάτων στην Ελλάδα, το οποίο φέτος έκλεισε 25 χρόνια λειτουργίας και συνεχίζει δυναμικά. Μαζί με τους δύο μου αδελφούς, Κωνσταντίνο και Νίκο μεγαλώσαμε στον χώρο αυτό του παπουτσιού, οπότε και το Κyma κατά κάποιο τρόπο είναι ένα εγχείρημα ως προέκταση, του αντικειμένου με το οποίο είμαστε εξοικειωμένοι. Τέλη του 2013, λίγο η κρίση και λίγο οι καλές σχέσεις μας με την Αμερική αποτέλεσαν το κίνητρο για κάτι καινούργιο. Σχεδίασα την πρώτη συλλογή αρχές του 2014 και ο βιοτέχνης με τον οποίο συνεργαζόμαστε παρήγαγε και τα πρώτα δείγματα. Αποφασίσαμε λοιπόν να στοχεύσουμε κατευθείαν στο εξωτερικό και συμμετείχαμε σε εκθέσεις παπουτσιού στη Νέα Υόρκη όπου και είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία. Τα τελευταία δύο χρόνια συνεχίζουμε με εκθέσεις στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη και έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με το AP Showroom στην Ελλάδα, που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση μας στην εγχώρια αγορά» εξηγεί ο Αλέξης. Η απόφαση αυτού και του αδερφού του να συνεχίσουν την οικογενειακή παράδοση και να διατηρήσουν την υψηλή τέχνη του χειροποίητου -φέρνοντάς την στο σήμερα-, είναι παραδειγματική.

Το μοντέλο Αντίπαρος χτυπάει τριχρωμία.

«Γιατί επιλέξατε να σχεδιάσετε σε σύγχρονη εκδοχή το αρχαιότερο των υποδημάτων;» τον ρωτάω. Η οικογενειακή παράδοση σίγουρα έχει παίξει τον καθοριστικό ρόλο της. «Το ελληνικό τουριστικό σανδάλι, με ενθουσιάζει για την απλότητα αλλά και τη διαχρονικότητα του. Είναι ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν με ταυτότητα άκρως ελληνική. Η βασική ιδέα ήταν η δημιουργία ενός αυστηρά ελληνικού brand, υψηλής ποιότητας , το οποίο θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά. Η φιλοσοφία των σαναδαλιών, Κyma, είναι να προσφέρουμε μια διαφορετική εκδοχή του κλασσικού ελληνικού τουριστικού σανδαλιού, με έμφαση στην εξαιρετική ποιότητα υλικών και δερμάτων καθώς και στην αρτιότητα της χειροποίητης κατασκευής τους. Έμπνευση μας θα είναι πάντοτε τα ελληνικά νησιά και η αισθητική μας μινιμαλιστικών τάσεων. Το μπλε στην σόλα δεν θα λείψει ποτέ».

Το μοντέλο Χίος, που λέγαμε παραπάνω.
Και το μοντέλο Λήμνος.

-Ποιος είναι ο συμβολισμός της μπλε σόλας;

«Το μπλε είναι το χαρακτηριστικό χρώμα της χώρας μας και η μπλε σόλα συμβολίζει την θάλασσα. Τα ελληνικά νησιά είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για το Kyma. Κάθε σχέδιο παίρνει και το όνομα ενός νησιού, του οποίου οι ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά του, τα χρώματα του, η αύρα του, τα στοιχεία για τα οποία φημίζεται, είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για τον σχεδιασμό του. Όπως κάθε νησί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο έτσι και κάθε σανδάλι έχει την δική του ταυτότητα. Αυτό όμως που ενώνει τα ελληνικά νησιά είναι η θάλασσα και στα σανδάλια Κyma η θάλασσα συμβολίζεται με την χαρακτηριστική μπλε σόλα».

-Πόσο εύκολο είναι να παράγεται στη Ελλάδα του 2016; Από που προμηθεύεστε τα δέρματα;

«Η έδρα μας είναι στην Πάτρα και έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με μια βιοτεχνία στην Αθήνα. Δεν έχουμε συναντήσει ιδιαίτερες δυσκολίες, αν εξαιρέσει κανείς τα προβλήματα της χώρας στον τομέα των εισαγωγών και των εξαγωγών που δημιουργήθηκαν με τα γεγονότα του περασμένου καλοκαιριού. Το μεγαλύτερο ποσοστό δερμάτων που χρησιμοποιούμε είναι Ιταλικά λόγω της εξαιρετικής τους ποιότητας, βέβαια υπάρχουν και αρκετά ελληνικά ισάξια που χρησιμοποιούμε για τις συλλογές μας, αλλά δυστυχώς δεν είναι υπάρχει η ποικιλία που υπήρχε στο παρελθόν».

Όλα στο χέρι. Η υψηλή τέχνη του ελληνικού χειροποίητου κατακτά τον πλανήτη.

-Πως αντιμετωπίζουν τα ταμπελάκι «made in Greece» στο εξωτερικό;

«Στα σανδάλια μας αναγράφεται η φράση “handmade in Greece”. Είναι μια ταμπέλα που προσθέτει στην αξία του σανδαλιού όσον αφορά την ποιότητα. Υπάρχει μια στροφή στο χειροποίητο καθώς και μια προσπάθεια απομάκρυνσης από την μαζική παραγωγή που τόσο έχει καθιερωθεί. Το “handmade in Greece” δηλαδή, είναι κάτι που το εκτιμούν στο εξωτερικό και παίζει μεγάλο ρόλο για την προτίμηση του brand» λέει ο Αλέξης, ο οποίος προσθέτει έξτρα αξία στην ήδη βαρυσήμαντη δήλωση της προέλευσης των σανδαλιών του. Έχω την εντύπωση ότι τα σανδάλια φοριούνται με τα πάντα: από αραχνοΰφαντα, πρωινά καφτάνια, μέχρι μεταλιζέ βραδινά. Μου το επιβεβαιώνει και ο Αλέξης.

Ο κοσμοπολιτισμός της Σαντορίνης σε ένα ζευγάρι σανδάλια Kyma.

-Με τι φοριέται το σανδάλι και με τι όχι;

«Το σανδάλι αποτελεί ένα από τα πιο άνετα υποδήματα, μπορεί να φορεθεί όλες τις ώρες της ημέρας και να υποστηρίξει πολλά διαφορετικά outfits. Για εμένα δεν υπάρχει περιορισμός στο με τι φοριέται ένα σανδάλι και με τι όχι, αρκεί η γυναίκα που το επιλέγει να νιώθει άνετα με το στυλ της και την επιλογή της. Στην περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα δεν γίνεται να μην είναι πετυχημένο».

-Αν η Ελλάδα ήταν γυναίκα ποιο μοντέλο σας θα της δωρίζατε να φορέσει και γιατί;

«Δεν μπορώ να διαλέξω ένα γιατί ουσιαστικά η Ελλάδα είναι λίγο από όλα τα σχέδια της συλλογής μου. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο και να πω πως είναι περισσότερο ή λιγότερο Ελλάδα. Νομίζω θα της τα δώριζα όλα ως ελάχιστο ευχαριστώ για την έμπνευση που απλόχερα μας χαρίζει» καταλήγει ο Αλέξης και εγώ ανυπομονώ να αφήσω τα γαλάζια αποτυπώματα των βημάτων μου σε θάλασσες, αμμουδιές και καλντερίμια.

Facebook

Kyma Greek Handmade Sandals

Το περιούσιο νόημα της μίνιμαλ αισθητικής.

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.