ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό

«Έμπνευση μας θα είναι πάντοτε τα ελληνικά νησιά και η αισθητική μας μινιμαλιστικών τάσεων» λέει ο Αλέξης Μαντάς και βάφει τις σόλες των σανδαλιών του με Αιγαίο.

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό

Το μοντέλο Λήμνος, σοβαρό μέσα στην απλότητά του, είναι από ανοιχτόχρωμο δέρμα, σαν κοραλλένια αμμουδιά και τα λουριά του αγκαλιάζουν το πόδι, παίζοντας το ρόλο των στιλάτων ιμάντων του καλοκαιριού. Το μοντέλο Σαντορίνη, από μαύρο και επιβλητικό δέρμα, θυμίζει τα απογευματινά κοκτέιλ στις σκοτεινές, κοσμοπολίτικες και καυτές αμμουδιές της Περίσσας. Μία απόχρωση ανάμεσα σε πορφυρό και καφέ το δέρμα του μοντέλου Χίος, δημιουργεί ένα καλαίσθητο «Χ» στο κουντεπιέ: «Χ» όπως «χωρίς αυτά, πουθενά». Ο Αλέξης Μαντάς δίνει ονόματα ελληνικών νησιών στα χειροποίητα σανδάλια του, Kyma, και βάφει τις σόλες τους με το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.

Kyma: Τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα σήμα-κατατεθέν που σαρώνουν στο εξωτερικό
Το μοντέλο Πάρος παίζει με τα επαναλαμβανόμενα «Χ».
Ο Αλέξης Μαντάς.

«Γεννήθηκα το 1985 στο Ντάλας, του Τέξας, των ΗΠΑ, το ίδιο και ο μεγαλύτερος μου αδελφός, Κωνσταντίνος, με τον οποίο συνεργαζόμαστε στο Kyma» ξεκινάει την αφήγηση της ενδιαφέρουσας ιστορία του, ο Αλέξης. «Έχω αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών , καθώς και από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου από το New York College της Αθήνας. Οι σπουδές μου δεν θα έλεγα πως συνδέονται με την ίδρυση του brand τόσο, όσο το οικογενειακό υπόβαθρο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Ο πατέρας μας είχε μεταναστεύσει στο Ντάλας σε μικρή ηλικία και εργάστηκε αρχικά στις επιδιορθώσεις υποδημάτων, ενώ έπειτα άνοιξε δικό του κατάστημα με καουμπόικες μπότες».

Αποφασίσαμε λοιπόν να στοχεύσουμε κατευθείαν στο εξωτερικό και συμμετείχαμε σε εκθέσεις παπουτσιού στη Νέα Υόρκη όπου και είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία.

»Το 1990 ήρθαμε στην Ελλάδα, και έστησε το Shoe Land, ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα υποδημάτων στην Ελλάδα, το οποίο φέτος έκλεισε 25 χρόνια λειτουργίας και συνεχίζει δυναμικά. Μαζί με τους δύο μου αδελφούς, Κωνσταντίνο και Νίκο μεγαλώσαμε στον χώρο αυτό του παπουτσιού, οπότε και το Κyma κατά κάποιο τρόπο είναι ένα εγχείρημα ως προέκταση, του αντικειμένου με το οποίο είμαστε εξοικειωμένοι. Τέλη του 2013, λίγο η κρίση και λίγο οι καλές σχέσεις μας με την Αμερική αποτέλεσαν το κίνητρο για κάτι καινούργιο. Σχεδίασα την πρώτη συλλογή αρχές του 2014 και ο βιοτέχνης με τον οποίο συνεργαζόμαστε παρήγαγε και τα πρώτα δείγματα. Αποφασίσαμε λοιπόν να στοχεύσουμε κατευθείαν στο εξωτερικό και συμμετείχαμε σε εκθέσεις παπουτσιού στη Νέα Υόρκη όπου και είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία. Τα τελευταία δύο χρόνια συνεχίζουμε με εκθέσεις στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη και έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με το AP Showroom στην Ελλάδα, που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση μας στην εγχώρια αγορά» εξηγεί ο Αλέξης. Η απόφαση αυτού και του αδερφού του να συνεχίσουν την οικογενειακή παράδοση και να διατηρήσουν την υψηλή τέχνη του χειροποίητου -φέρνοντάς την στο σήμερα-, είναι παραδειγματική.

Το μοντέλο Αντίπαρος χτυπάει τριχρωμία.

«Γιατί επιλέξατε να σχεδιάσετε σε σύγχρονη εκδοχή το αρχαιότερο των υποδημάτων;» τον ρωτάω. Η οικογενειακή παράδοση σίγουρα έχει παίξει τον καθοριστικό ρόλο της. «Το ελληνικό τουριστικό σανδάλι, με ενθουσιάζει για την απλότητα αλλά και τη διαχρονικότητα του. Είναι ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν με ταυτότητα άκρως ελληνική. Η βασική ιδέα ήταν η δημιουργία ενός αυστηρά ελληνικού brand, υψηλής ποιότητας , το οποίο θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά. Η φιλοσοφία των σαναδαλιών, Κyma, είναι να προσφέρουμε μια διαφορετική εκδοχή του κλασσικού ελληνικού τουριστικού σανδαλιού, με έμφαση στην εξαιρετική ποιότητα υλικών και δερμάτων καθώς και στην αρτιότητα της χειροποίητης κατασκευής τους. Έμπνευση μας θα είναι πάντοτε τα ελληνικά νησιά και η αισθητική μας μινιμαλιστικών τάσεων. Το μπλε στην σόλα δεν θα λείψει ποτέ».

Το μοντέλο Χίος, που λέγαμε παραπάνω.
Και το μοντέλο Λήμνος.

-Ποιος είναι ο συμβολισμός της μπλε σόλας;

«Το μπλε είναι το χαρακτηριστικό χρώμα της χώρας μας και η μπλε σόλα συμβολίζει την θάλασσα. Τα ελληνικά νησιά είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για το Kyma. Κάθε σχέδιο παίρνει και το όνομα ενός νησιού, του οποίου οι ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά του, τα χρώματα του, η αύρα του, τα στοιχεία για τα οποία φημίζεται, είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για τον σχεδιασμό του. Όπως κάθε νησί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο έτσι και κάθε σανδάλι έχει την δική του ταυτότητα. Αυτό όμως που ενώνει τα ελληνικά νησιά είναι η θάλασσα και στα σανδάλια Κyma η θάλασσα συμβολίζεται με την χαρακτηριστική μπλε σόλα».

-Πόσο εύκολο είναι να παράγεται στη Ελλάδα του 2016; Από που προμηθεύεστε τα δέρματα;

«Η έδρα μας είναι στην Πάτρα και έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με μια βιοτεχνία στην Αθήνα. Δεν έχουμε συναντήσει ιδιαίτερες δυσκολίες, αν εξαιρέσει κανείς τα προβλήματα της χώρας στον τομέα των εισαγωγών και των εξαγωγών που δημιουργήθηκαν με τα γεγονότα του περασμένου καλοκαιριού. Το μεγαλύτερο ποσοστό δερμάτων που χρησιμοποιούμε είναι Ιταλικά λόγω της εξαιρετικής τους ποιότητας, βέβαια υπάρχουν και αρκετά ελληνικά ισάξια που χρησιμοποιούμε για τις συλλογές μας, αλλά δυστυχώς δεν είναι υπάρχει η ποικιλία που υπήρχε στο παρελθόν».

Όλα στο χέρι. Η υψηλή τέχνη του ελληνικού χειροποίητου κατακτά τον πλανήτη.

-Πως αντιμετωπίζουν τα ταμπελάκι «made in Greece» στο εξωτερικό;

«Στα σανδάλια μας αναγράφεται η φράση “handmade in Greece”. Είναι μια ταμπέλα που προσθέτει στην αξία του σανδαλιού όσον αφορά την ποιότητα. Υπάρχει μια στροφή στο χειροποίητο καθώς και μια προσπάθεια απομάκρυνσης από την μαζική παραγωγή που τόσο έχει καθιερωθεί. Το “handmade in Greece” δηλαδή, είναι κάτι που το εκτιμούν στο εξωτερικό και παίζει μεγάλο ρόλο για την προτίμηση του brand» λέει ο Αλέξης, ο οποίος προσθέτει έξτρα αξία στην ήδη βαρυσήμαντη δήλωση της προέλευσης των σανδαλιών του. Έχω την εντύπωση ότι τα σανδάλια φοριούνται με τα πάντα: από αραχνοΰφαντα, πρωινά καφτάνια, μέχρι μεταλιζέ βραδινά. Μου το επιβεβαιώνει και ο Αλέξης.

Ο κοσμοπολιτισμός της Σαντορίνης σε ένα ζευγάρι σανδάλια Kyma.

-Με τι φοριέται το σανδάλι και με τι όχι;

«Το σανδάλι αποτελεί ένα από τα πιο άνετα υποδήματα, μπορεί να φορεθεί όλες τις ώρες της ημέρας και να υποστηρίξει πολλά διαφορετικά outfits. Για εμένα δεν υπάρχει περιορισμός στο με τι φοριέται ένα σανδάλι και με τι όχι, αρκεί η γυναίκα που το επιλέγει να νιώθει άνετα με το στυλ της και την επιλογή της. Στην περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα δεν γίνεται να μην είναι πετυχημένο».

-Αν η Ελλάδα ήταν γυναίκα ποιο μοντέλο σας θα της δωρίζατε να φορέσει και γιατί;

«Δεν μπορώ να διαλέξω ένα γιατί ουσιαστικά η Ελλάδα είναι λίγο από όλα τα σχέδια της συλλογής μου. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο και να πω πως είναι περισσότερο ή λιγότερο Ελλάδα. Νομίζω θα της τα δώριζα όλα ως ελάχιστο ευχαριστώ για την έμπνευση που απλόχερα μας χαρίζει» καταλήγει ο Αλέξης και εγώ ανυπομονώ να αφήσω τα γαλάζια αποτυπώματα των βημάτων μου σε θάλασσες, αμμουδιές και καλντερίμια.

Facebook

Kyma Greek Handmade Sandals

Το περιούσιο νόημα της μίνιμαλ αισθητικής.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.