ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Σταυροδρόμι πολιτισμών και ανθρώπων, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λίκνο της ελληνικής γαστρονομίας. Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης μας εξηγεί το γιατί.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Πέρσι τον Νοέμβριο η Θεσσαλονίκη πέτυχε έναν ακόμα στόχο: εντάχθηκε στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco, η πρώτη ελληνική πόλη ανάμεσα σε 246 πόλεις όλου του κόσμου που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο από την ίδρυση του το 2004. Και τώρα αποκτά και το σήμα της. Πρόκειται για ένα νέο λογότυπο που συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G» που αντιστοιχεί στη λέξη «Gastronomy» (Γαστρονομία). Λογότυπο που έρχεται τώρα να επικοινωνήσειτη νέα ιδιότητα της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικού προορισμού και με τη σφραγίδα του παγκόσμιου οργανισμού.

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, επισήμανε πως: «όλοι μαζί χέρι-χέρι θα βοηθήσουμε, ώστε το νέο αυτό να φτάσει παντού και κόσμος που θα έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να απολαύσει το Σαββατοκύριακο, ήτην εβδομάδα, ή τις διακοπές του, να κάνει και τη γαστρονομική κατάθεση ψυχής, που εδώ την βρίσκουμε άπλετη. Είναι ένα θετικό γεγονός σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία. Είναι όλοι πολύ πιεσμένοι από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, από τον πόλεμο που αυτή τη στιγμή λαμβάνει χώρα στην Ουκρανία, αλλά εμείς θεωρούμε ότι είναι ηθική υποχρέωσή μας να κάνουμε τη δουλειά μας και να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα, η οποία ελπίζουμε να είναι πιο λαμπερή, πιο φωτεινή και ελπιδοφόρα για όλους», δήλωσε η υφυπουργός Τουρισμού.

Για ένα success story και μία κοινή προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στην παγκόσμια διάκριση που κατακτήθηκε με την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας. Ο κ. Ζέρβας απηύθυνε κάλεσμα προς τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, να καταστούν συνιδιοκτήτες και συμμέτοχοι και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, κάνοντας λόγο για «μια χρυσή ευκαιρία, ώστε να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης που είναι η γαστρονομία».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης, οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival, Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης. Με την ευκαιρία της αποκάλυψης του νέου σήματος συνομιλήσαμε με τον σεφ Μανώλη Παπουτσάκη, που δραστηριοποιείται στην πόλη με το εστιατόριο «Χαρούπι» (σημείο αναφοράς πλέον για την Θεσσαλονίκη) και το πιο πρόσφατο «Δέκα Τραπέζια». Έναν Κρητικό που πολιτογραφήθηκε «Θεσσαλονικιός».

Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης

-Τι ακριβώς σημαίνει η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως Πόλη Γαστρονομίας;

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πλούσιο γαστρονομικό παρελθόν, παρόν και (ελπίζω) μέλλον. Η ανακήρυξή της ως γαστρονομικής πρωτεύουσας από την Unesco αναγνωρίζει το γαστρονομικό της παρελθόν, υποστηρίζει μέσω της διάκρισης αυτής το γαστρονομικό της παρόν και δημιουργεί αισιοδοξία αλλά και ώθηση για μια προοδευτική και εξωστρεφή γαστρονομική δράση στο μέλλον. Για τους ανθρώπους της γαστρονομίας της πόλης (50.000 άνθρωποι τουλάχιστον ασχολούνται με τον τομέα της εστίασης στη Θεσσαλονίκη) είναι μια αναγνώριση και μια προβολή της δουλειάς τους, αλλά και μια υποχρέωση να φανούν αντάξιοι του τίτλου της γαστρονομικής πρωτεύουσας. Η Θεσσαλονίκη προβάλλει σε όλο του το εύρος το νόστιμο, ελληνικό, βασισμένο στα ντόπια υλικά καλομαγειρεμένο φαγητό με μετρημένες επιρροές από ξένες κουζίνες, αλλά και με μια αρκετά νεωτερική ματιά σε σχέση με αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη ελληνική κουζίνα. Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν!

-Tι είδους πρωτοβουλίες θα μπορούσαμε να αναμένουμε σε αυτό το πλαίσιο;

Ήδη ο Δήμος έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει μια σειρά από δραστηριότητες, όπως τη διασύνδεση εστιατόρων- σεφ- παραγωγών προκειμένου να δοθεί ώθηση στην εντοπιότητα της πρώτης ύλης, την προώθηση ενημερώσεων και σειρά από δράσεις που αφορούν τη βιωσιμότητα, σχεδιάζει γαστρονομικά events στο εξωτερικό για να προβάλλει την γαστρονομία της πόλης. Επίσης σχεδιάζονται μεγάλα events στην ίδια την πόλη που θα συμμετάσχουν πολλοί σεφ και που θα μαγειρέψουν ανοικτά για τον κόσμο προβάλλοντας την κουζίνα της πόλης. Γενικότερα αυτή η διάκριση βάζει ένα πλαίσιο για το πού πρέπει να κινηθούμε σε σχέση με τη γαστρονομία μας. Αν αποκτήσουμε συνείδηση της ευκαιρίας θα προσπαθήσουμε να εμπλουτίσουμε και τη γαστρονομική μας κουλτούρα της σε πιο ξεχωριστά μονοπάτια. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι η καρδιά του comfort food, αλλά εύκολα θα την έβλεπα πια να προχωράει και προς την υψηλή γαστρονομία. Σίγουρα η διάκριση αυτή βοηθάει και προς αυτήν την κατεύθυνση.

-Πώς θα περιγράφατε τον γαστρονομικό χάρτη της πόλης;

Η καρδιά της γαστρονομίας της πόλης βρίσκεται στους δρόμους της. Περπατιέται όλη. Από τα παραδοσιακά μεζεδοπωλεία και τα ουζερί, τα ψαροφαγικά εστιατόρια, τα κρεατάδικα και τα ψητοπωλεία της, τις αγορές της, τα «προχώ» γαστροκαφενεία της και τις ταβέρνες, τα street foodάδικα, τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία της, τα μαγειρεία της και τα εστιατόριά της. Όλα αυτά βρίσκονται στην καρδιά της πόλης και καλούν κάθε επισκέπτη να τα ανακαλύψει με τα πόδια. Όρεξη να ‘χει να δοκιμάζει κανείς!

Κεντρική εικόνα: istock


Ακολουθήστε το Womantoc στο Instgram

Read Next

24 Σεπ 2024

Majestæt: Η Μαρία Σταύρου μας συστήνει το νέο power suit της σύγχρονης γυναίκας

Το brand Majestæt ακολουθεί τη γυναίκα του σήμερα και τις ανάγκες της με μία εκδοχή της κομψότητας που πάλλεται στους ρυθμούς του σύγχρονου lifestyle.

25 Αυγ 2024

Sun Φλερτ: Η Σοφία Καραγιάννη βρήκε στο φλερτ την κινητήριο δυναμη να δημιουργήσει το δικό της brand

Το Sun Φλερτ με την υψηλών προδιαγραφών αισθητική έρχεται με ορμή για να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αθηναϊκά brands.

Περισσότερα από

Made in Greece

24 Αυγ 2024

PRIGIPO: Η Καλομοίρα Παπαγεωργίου έβαλε με τα κοσμήματά της το ρήμα "Πριγκιπώ" στα χείλη όλων μας

Το brand κοσμημάτων PRIGIPO έχει δημιουργήσει μια μοναδική κληρονομιά στη λόκαλ σκηνή αργυροχρυσοχόων που ξεπέρασε τα σύνορα του αθηναϊκού εμπορικού τριγώνου.

22 Αυγ 2024

Sofi Victoratou: Τα παπούτσια της Σοφίας Βικτωράτου εμφανίζονται στην 4η σεζόν του Emily In Paris

Δύο τουλάχιστον ζευγάρια Sofi Victoratou θα πρωταγωνιστήσουν στη σειρά - φαινόμενο του Netflix.

18 Αυγ 2024

Aeraki: Για τη Χρυσάνθη Κοκοτσάκη όλα ξεκίνησαν από το απόλυτο καλοκαιρινό item, το παρεό

Το brand Aeraki που ξεκίνησε από τα παρεό με μοναδικά handmade prints, λανσάρει φέτος την πρώτη του resort συλλογή.

13 Αυγ 2024

Peace and Chaos: Η Νεφέλη και ο Δημήτρης βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις

Το brand Peace and Chaos, με τη μακρόχρονη πορεία στο εγχώριο ένδυμα, μας έμαθε ότι είναι "οκ" να αγαπάμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας.

09 Αυγ 2024

Θίς: Ο Δημήτρης Χατζησταμάτης δεν χτίζει παλάτια στην άμμο, αλλά φτιάχνει από αυτήν κοσμήματα

Τα κοσμήματα Θίς του Δημήτρη Χατζησταμάτη είναι φτιαγμένα από άμμο και καλοκαιρινές αναμνήσεις.

23 Ιουλ 2024

Cristiano Marcheli: Θα παρουσιάσει τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 στο Salt Water Showroom

Η Cristiano Marcheli θα συνεργαστεί με το Salt Water Showroom για την παρουσίαση της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025.

21 Ιουλ 2024

Deos Studio: Η Θάλεια Φωτάκη για την πρώτη της συλλογή εμπνέεται από τις grande dames του ελληνικού σινεμά

Η καλοκαιρινή συλλογή του Deos Studio "Τόσα Καλοκαίρια" φαντάζεται τι θα φορούσαν η Μελίνα Μερκούρη και η Τζένη Καρέζη σήμερα.

19 Ιουλ 2024

Savapile: Η Λίζα Σαρηγιαννίδου μεγάλωσε με τη μυρωδιά της ψάθας στο πιλοποιείο του πατέρα της

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την παράδοση του πιλοποιού πατέρα της στο εργαστήριο του Savapile στου Ψυρρή, φτιάχνοντας μεταξύ άλλων τις singature υπερμεγέθεις καπελίνες της.

11 Ιουλ 2024

Eileen Pappas: Η Αϊλήν Παππά εμπνεύστηκε την πρόσφατη συλλογή της από δύο αδέσποτα γατάκια που υιοθέτησε

Τα χειροποίητα κοσμήματα Eileen Pappas είναι statement κομμάτια φτιαγμένα για να ζουν κοντά καρδιά εκείνου που τα φοράει.

04 Ιουν 2024

The C edition: Τα κορμάκια της Χριστίνας Κατσαούνη γίνονται (επιτέλους) μαγιό

Η "sea edition" του The C edition, του brand που έκανε τα κορμάκια τη fashion εμμονή μας.