ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Νίκη της Σαμοθράκης πάνω στα φούτερ που βλέπεις στους δρόμους του Λονδίνου

Το ελληνικό brand «Greek is an Attitude» και το εκλεπτυσμένο μήνυμα του.

Η Νίκη της Σαμοθράκης πάνω στα φούτερ που βλέπεις στους δρόμους του Λονδίνου

Στους βροχερούς δρόμους του Λονδίνου, η Νίκη της Σαμοθράκης εκπέμπει ελληνικό «φως» πάνω στο φούτερ μιας νεαρής. Μια περαστική βλέπει το σχέδιο και σχολιάζει πως έχει δει από κοντά αυτό το άγαλμα στο Μουσείο του Λούβρου, ότι είναι αρχαιοελληνικό και ότι έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία.

Την ίδια ώρα, στο Μόναχο, ο Ερμής φιγουράρει πάνω στο μπλουζάκι ενός σκέιτερ. Έχει επισκεφτεί την Ελλάδα πριν από δύο χρόνια και ανάμεσα σε δύο άλματα με το σκέιτ εξηγεί στη φίλη του ποιος ήταν ο Ερμής, τι συμβολίζει ο αρχαίος Έλληνας θεός και γιατί επέλεξε τη συγκεκριμένη μπλούζα.

Και στα δύο ρούχα, υπάρχει ευδιάκριτο ένα μήνυμα: «Greek is an attitude» (σε ελεύθερη μετάφραση «το να είσαι Έλληνας είναι στάση ζωής»). Παρότι τα παραπάνω δύο σενάρια είναι υποθετικά, γεγονός είναι ότι ολοένα περισσότεροι άνθρωποι στην Ευρώπη επιλέγουν να φορέσουν ένα μπλουζάκι που παραπέμπει στην Ελλάδα και τον ελληνικό τρόπο ζωής.

Η Νίκη της Σαμοθράκης πάνω στα φούτερ που βλέπεις στους δρόμους του Λονδίνου
Υπάρχει ευδιάκριτο ένα μήνυμα: «Greek is an attitude» (σε ελεύθερη μετάφραση «το να είσαι Έλληνας είναι στάση ζωής»).
Τα αρχαία αγάλματα διηγούνται με τον πιο λιτό τρόπο πώς γεννήθηκε ο Έλληνας

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία μιας τέτοιας σειράς ρούχων; Όλα άρχισαν το 2018 στη Σύρο, όταν δύο αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη, η 19χρονη τότε Κοραλία Στεργίου, που σπούδαζε αρχιτεκτονική στην Αγγλία και ο 16χρονος αδερφός της Πέτρος, συνέλαβαν την ιδέα, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους.

Τα αρχαία αγάλματα διηγούνται με τον πιο λιτό τρόπο πώς γεννήθηκε ο Έλληνας

«Σπουδάζοντας στο εξωτερικό και παρατηρώντας πως ο Έλληνας ξεχωρίζει σε όποιον τόπο και αν βρίσκεται, οδηγηθήκαμε στην ιδέα ότι το να είσαι Έλληνας είναι στάση ζωής. Κύριος στόχος από την αρχή είναι να ενθαρρύνουμε τον Έλληνα να νιώθει περήφανος για την πατρίδα του, αλλά και να προωθήσουμε με όμορφο τρόπο την Ελλάδα», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κοραλία Στεργίου, ενώ εξηγώντας γιατί επέλεξαν για τα μοτίβα τους την τέχνη της γλυπτικής, λέει πως τα αρχαία ελληνικά αγάλματα διηγούνται πώς γεννήθηκε ο Έλληνας με τον πιο λιτό τρόπο.

«Η αρχαία ελληνική τέχνη μας γεμίζει με γαλήνη και έτσι θέλουμε τα ρούχα μας να θυμίζουν σε όποιον τα φοράει ή και απλά τα βλέπει την ομορφιά της Ελλάδας»,
«Από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, διαπιστώνουμε ότι αγαπούν την Ελλάδα και προσπαθούν να το δείχνουν όπως μπορούν»

«Η αρχαία ελληνική τέχνη μας γεμίζει με γαλήνη και έτσι θέλουμε τα ρούχα μας να θυμίζουν σε όποιον τα φοράει ή και απλά τα βλέπει την ομορφιά της Ελλάδας», προσθέτει, εξηγώντας πώς ξεκίνησε η διαδρομή της επιχείρησης, που σήμερα εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, αλλά πουλάει τα προϊόντα της παντού, μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Τα δύο αδέρφια είχαν από την αρχή παρατηρήσει πως το Διαδίκτυο διευκολύνει σημαντικά την επιχειρηματικότητα, ωστόσο, όπως επισημαίνουν, υπάρχουν δυσκολίες. «Για εμάς, η μεγαλύτερη ήταν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Για διάφορους λόγους δεν είναι εύκολο κάποιος να πραγματοποιήσει διαδικτυακή αγορά σε ένα ολοκαίνουργιο κατάστημα, το οποίο δεν γνωρίζει. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για αγορές ένδυσης, που είναι κάτι ιδιαίτερα προσωπικό», λέει ο Πέτρος Στεργίου.

«Σε περιόδους κρίσης όπως αυτή έχουμε ανάγκη κάτι που μας ενώνει και μας βοηθάει να μη χάνουμε την πίστη μας».

Η μακροπρόθεσμη επιτυχία «μεταμφιέζεται» συχνά σε προσωρινή ήττα

Σκέφτηκαν ποτέ να τα παρατήσουν, κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας; «Βεβαίως υπήρχαν στιγμές που το σκεφτήκαμε, συμβαίνει όταν παίρνεις κάποιο ρίσκο. Όμως τα θετικά σχόλια πελατών, φίλων και συγγενών, μας διαβεβαίωσαν πως αυτό που δημιουργούμε αρέσει στον κόσμο και έτσι συνεχίσαμε. Ένας νέος άνθρωπος που θέλει να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση θα πρέπει να επιδιώκει το ξεχωριστό και να έχει μεγάλη υπομονή. Θα πρέπει επίσης να κατανοήσει ότι πολλές φορές η μακροπρόθεσμη επιτυχία μεταμφιέζεται σε προσωρινή ήττα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τα παρατά κάποιος λόγω μιας αποτυχίας», προτρέπει η Κοραλία.

Σήμερα, τα φούτερ και τα T-shirts της «Greek is an attitude» φορούν άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα, ομογενείς από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και ξένοι, κυρίως τουρίστες που έχουν επισκεφτεί την Ελλάδα και την έχουν αγαπήσει. «Από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, διαπιστώνουμε ότι αγαπούν την Ελλάδα και προσπαθούν να το δείχνουν όπως μπορούν», σημειώνει ο Πέτρος.

«Θεωρούμε πως το υλικό μας και το “ being Greek” συμβάλλει σε αυτό, καθώς η ομορφιά του ελληνικού πολιτισμού είναι κάτι που δεν σηκώνει αμφιβολία».

Ελληνικός πολιτισμός και πανδημία

Μπορούν όσα συμβολίζει η Ελλάδα να βοηθήσουν σε περιόδους κρίσεων όπως αυτή που διανύουμε λόγω πανδημίας; «Πιστεύουμε πως σίγουρα μπορούν και νομίζουμε ότι είναι ένας από τους λόγους που το κοινό μας αυξάνεται. Σε περιόδους κρίσης όπως αυτή έχουμε ανάγκη κάτι που μας ενώνει και μας βοηθάει να μη χάνουμε την πίστη μας. Πρέπει να συσπειρωθούμε για να βγούμε από αυτή την κρίση. Θεωρούμε πως το υλικό μας και το “ being Greek” συμβάλλει σε αυτό, καθώς η ομορφιά του ελληνικού πολιτισμού είναι κάτι που δεν σηκώνει αμφιβολία. Αντιθέτως μπορεί να ξεκινήσει μια όμορφη συζήτηση και να ενώσει δύο ανθρώπους», λέει η Κοραλία Στεργίου, η οποία πλέον έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στην Αγγλία, εργάζεται σε αρχιτεκτονικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη και στόχος της είναι να συνδυάσει την αγάπη της για την αρχιτεκτονική και τη μόδα.

«Θα ήθελα στο μέλλον να έχω τον δικό μου creative χώρο, όπου θα μπορώ να αναλαμβάνω αρχιτεκτονικά πρότζεκτ, αλλά παράλληλα να τρέχω και την επιχείρηση», λέει, ενώ ο Πέτρος, ο οποίος σπουδάζει πληροφορική, έχει ως στόχο να ασχοληθεί με την επιχειρηματικότητα στον τομέα της τεχνολογίας. «Η Greek Attitude μού δίνει πολύ καλή βάση, ώστε να γνωρίσω την επιχειρηματικότητα στην πράξη», επισημαίνει.

Γίνετε εξερευνητές

Κατά τα δύο αδέρφια, κάθε νέος άνθρωπος θα πρέπει να εξερευνήσει διάφορους τομείς, ώστε να βρει τι πραγματικά του αρέσει. «Δεν θέλουμε να ωθήσουμε όλους προς την επιχειρηματικότητα, καθώς είναι ένας τρόπος ζωής με ρίσκο, αβεβαιότητα και συνεχή ροή ιδεών, που ενδεχομένως να μην ταιριάζει σε ορισμένους. Θέλουμε ωστόσο να ωθήσουμε τους νέους να εξερευνούν διάφορες ασχολίες και να κάνουν αυτό που πραγματικά τους αρέσει. Από τη δημιουργία μιας επιχείρησης μαθαίνεις πώς να μετατρέπεις ιδέες σε πραγματικότητα, να οργανώνεις τον χρόνο, να αντιμετωπίζεις δυσκολίες και να παίρνεις ρίσκα. Το πιο συναρπαστικό, βέβαια, είναι ότι μαθαίνεις κάνοντας», καταλήγουν..

greekisanattitude.com

facebook.com/greekattitude

instagram.com/greekattitude

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλεξάνδρα Γούτα

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.