ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η νέα συλλογή του Epifanios επαναφέρει τη χαμένη σαγήνη και δοξάζει το μεγάλο ελληνικό καλοκαίρι

Η νέα συλλογή του Epifanios επαναφέρει τη χαμένη σαγήνη και δοξάζει το μεγάλο ελληνικό καλοκαίρι

Φάνης για τους φίλους, Epi για τους θαυμαστές του, Epifanios για τους μύστες της ελληνικής σκηνής της μόδας. Τρία διαφορετικά ονόματα επικαλούνται ουσιαστικά το ίδιο πρόσωπο, τον πολυτάλαντο Επιφάνιο Σκιαθίτη. Ο πλούτος των καλεσμάτων ευθέως ανάλογος των χαρισμάτων του ανδρός. Ο σχεδιαστής που λατρεύει την πολύτιμη ραφή, τα φίνα υφάσματα, τα σύνθετα πατρόν, τιμά το υψηλό ιδανικό του made in Greece.

Η νέα συλλογή του Epifanios επαναφέρει τη χαμένη σαγήνη και δοξάζει το μεγάλο ελληνικό καλοκαίρι
Ο σχεδιαστής που λατρεύει την πολύτιμη ραφή, τα φίνα υφάσματα, τα σύνθετα πατρόν, τιμά το υψηλό ιδανικό του made in Greece.

-Ποια είναι η κεντρική ιδέα της καλοκαιρινής σου συλλογής Folklore Urbain;

Eίναι ένα πολυεθνικό κολάζ με ρούχα αφαιρετικά και αποδομημένα, με βασικό άξονα το folklore από διαφορετικές χώρες. Μια μίξη από διαφορετικές κουλτούρες επηρεασμένη από την πολυπολιτισμικότητα που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες πόλεις, με σκοπό να δημιουργηθεί μια δυναμική κολεξιόν που να ορίζεται με μια μοντέρνα ναΐφ κομψότητα. Τα χρώματα της συλλογής είναι χρώματα θερμά, δανεισμένα από την αγαπημένη μου ώρα του καλοκαιριού, την ώρα της δύσης. Το πορτοκαλί,η θαμπή ώχρα, το φούξια και το imperial purple, συνυπάρχουν με το εκρού, το μπεζ της άμμου και το ζεστό γαλάζιο. Τα υφάσματα της συλλογής είναι από φυσικές ίνες, όπως βαμβάκι, λινό και μετάξι και τα μόνα διακοσμητικά της στοιχεία είναι οι χειροποίητες τρέσες, καθώς και ζώνες με γεωμετρικές μεταλλικές ματ αγκράφες. Είναι μια πρόταση πάνω σε μια ιδέα που ξεκίνησε πέρσι και ολοκληρώθηκε φέτος με σύνολα πρωινά, απογευματινά και βραδινά προορισμένα να φορεθούν στην πόλη και στις διακοπές το μεγάλο ελληνικό καλοκαίρι.

Δείτε ένα βίντεο με τη συλλογή:

-Υπάρχει μία τάση επιστροφής στις γραμμές της δεκαετίας του 90; Πώς το ερμηνεύεις αυτό;

Τα '90ς δεν έχουν αναπαραχθεί πολύ από την βιομηχανία της μόδας, η οποία τα τελευταία χρόνια, λόγω της συνεχούς ανάγκης για καινούριες προτάσεις, κάνει στροφές και αναζητά καινούρια - παλιά πράγματα. Είναι επίσης μια δεκαετία με εξαιρετική μουσική και τα τελευταία χρόνια της ''αθωότητας'' πριν την παγκοσμιοποίηση που έφερε το 2000 και άλλαξε τελείως το σκηνικό της μόδας. Μια περίοδος που οι νέοι την έχουν ακούσει αλλά δεν την έχουν ζήσει μιας και σ' αυτή την δεκαετία γεννήθηκαν, ενώ για εμάς είναι συνδυασμένη με τα εφηβικά και νεανικά μας χρόνια. Μια δεκαετία αφθονίας που η σημερινή εποχή μας έχει κάνει να νοσταλγήσουμε όποτε και να την αγκαλιάσουμε σαν τον παλιό μας φίλο που συναντάμε μετά από καιρό.

Eίναι ένα πολυεθνικό κολάζ με ρούχα αφαιρετικά και αποδομημένα, με βασικό άξονα το folklore από διαφορετικές χώρες.

-Γιατί η μόδα το γύρισε ξανά στην γκλάμορους θηλυκότητα;

Συνήθως μετά από περιόδους οικονομικής ύφεσης συμβαίνει αυτό. Η δεκαετία του '30 για παράδειγμα στην Αμερική είναι μια εποχή απόλυτου glamour και θηλυκότητας μετά την δεκαετία του 20' με την τεράστια οικονομική κρίση και το κραχ. Είναι μια φυσική ανάγκη να ξεφύγουμε με ''θόρυβο'' από τη μίζερη πραγματικότητα. Σε ένα δεύτερο επίπεδο που έχει να κάνει με την παρατήρηση της εποχής μας και τα πρότυπα της,το σώμα έχει απενοχοποιηθεί καθώς οι καμπύλες ξαναήρθαν στην μόδα. Καμπύλες= θηλυκότητα λοιπόν. Το glamour έρχεται μαζί με την στροφή στην δεκαετία του ‘90 σαν να θέλουμε να ξεχάσουμε τα χρόνια που μεσολάβησαν κάνοντας ένα restart και ξεκινώντας από την βάση. Ποια γυναίκα θα αρνηθεί τη θηλυκότητα της ειδικά αν συνδυάζεται με μια αίσθηση πολυτέλειας που έχει στερηθεί.

-Πώς συνδέεται η εποχή που ζούμε με την έξτρα πληροφορία στα κοσμήματα και τα αξεσουάρ στη μόδα;

Όσο πιο basic είναι το ρούχο τόσο πιο απαραίτητη η παρουσία των κοσμημάτων και των αξεσουάρ.

Το πορτοκαλί,η θαμπή ώχρα, το φούξια και το imperial purple, συνυπάρχουν με το εκρού, το μπεζ της άμμου και το ζεστό γαλάζιο.

-Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι σχεδιαστές είναι με κάποιο τρόπο και κοινωνιολόγοι;

Οι σχεδιαστές οφείλουν να παρακολουθούν την κοινωνία. Να είναι σωστοί παρατηρητές, όχι κοινωνιολόγοι. Η κοινωνιολογία είναι μια επιστήμη που δίνει τα φώτα της και στον τομέα της μόδας, κυρίως όταν πρόκειται για την μαζική παραγωγή και την δημιουργία τάσεων. Ο σχεδιαστής από την φύση του είναι και καλλιτέχνης και σαν καλλιτέχνης πρέπει να ακολουθεί και το ένστικτο του. Να έχει το ταλέντο και τις γνώσεις αυτό που βλέπει και ακούει να το μετατρέπει σε ρούχο, λαμβάνοντας υπόψιν το κοινό που απευθύνεται ώστε να έχει απήχηση αυτό που κάνει.

-Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις του καλοκαιριού;

Για μένα η πιο ενδιαφέρουσα τάση του καλοκαιριού είναι η ανάμειξη των παστέλ και θαμπών χρωμάτων με bold και έντονες αποχρώσεις. Είναι κάτι φρέσκο, μοντέρνο και ανατρεπτικό.

Οι σχεδιαστές οφείλουν να παρακολουθούν την κοινωνία. Να είναι σωστοί παρατηρητές, όχι κοινωνιολόγοι.

-Τι έρχεται το χειμώνα;

Ο χειμώνας που έρχεται φέρνει πολλά πανωφόρια τύπου παρκά, καθώς και τα κλασικά φουσκωτά καπιτονέ αθλητικού τύπου, φορεμένα όμως ανορθόδοξα πάνω από άκρως θηλυκά σύνολα. Τονισμένους ώμους με oversize 80s σιλουέτα και τεχνολογικά υφάσματα που πρωτοείδαμε σε ρούχα στα 90s με την cyber τάση. Αρκετά floral επίσης που έχουν ξεκινήσει από πέρσι και συνεχίζουν και φέτος, καρώ κλασσικά υφάσματα και λεοπάρ prints, Η συνθετική γούνα ανεβαίνει στις πασαρέλες ώστε να αντικαταστήσει την φυσική και ένα από τα ρούχα κλειδιά του χειμώνα είναι οι κάπες. Οι τάσεις πλέον είναι πολλές και ποικίλουν ανάλογα τον οίκο και το κοινό που απευθύνεται, γι αυτό και η γνώση των στυλ και πως αυτά μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους είναι πιο απαραίτητη από ποτέ αν θέλουμε να αποφύγουμε τα στιλιστικά λάθη. Η εποχή μας είναι πολύπλοκη και η μόδα σαν καθρέφτης της δεν θα μπορούσε να διαφέρει από αυτήν.

Epifanios Facebook

Credits: photo Ilias Tsepas / styling Lazaros Tzovaras / make up Morfe A Meni / model Anna (Vivian C) / dress Epifanios

Read Next

15 Μαϊ 2022

Το ντιζάιν σουβλατζίδικο στη Βαλένθια που θυμίζει ελληνικό νησί

Ένα ελληνικό εστιατόριο στη Βαλένθια με απόλυτα δωρικό ντιζάιν αποθεώνει το γαστριμαργικό μας θησαυρό, το ελληνικό σουβλάκι

05 Μαϊ 2022

Μουσείο Ελαιολάδου ENŌTIS

Ένα ταξίδι στον χρόνο και στην ιστορία της Κέρκυρας.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Μαϊ 2022

Eurovision 2022: με φόρεμα της Σήλιας Κριθαριώτη θα εμφανιστεί η Αμάντα Γεωργιάδη

Στο Τορίνο θα διεξαχθή η φετινή Eurovision. Η Αμάντα Γεωργιάδη που εκπροσωπεί την Ελλάδα θα εμφανιστεί με δημιουργία της Σήλιας Κριθαριώτη.

03 Μαϊ 2022

Κως: Μαθητές σχεδιάζουν οικολογικό ξενοδοχείο 5 αστέρων

Μαθητές Λυκείου σχεδιάζουν το ξενοδοχείο αντλώντας έμπνευση από το «Χόμπιτ» του Τόλκιν.

06 Απρ 2022

Almondtini: Μοιάζουν με καραμελάκια, αλλά είναι κοσμήματα από πηλό

Η Άννα Κοτρώτσου, μας μιλά για τα πρωτότυπα κοσμήματα που φτιάχνει από πηλό, χρώμα και χαρά.

05 Απρ 2022

O Νίκος Φλώρος στην Αυστραλία

Ο γλύπτης Νίκος Φλώρος παρουσιάζει τη συλλογή γλυπτών καλλιτεχνημάτων με τίτλο «Ήρωες από Μέταλλο», για πρώτη φορά εκτός συνόρων, στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας.

04 Απρ 2022
30 Μαρ 2022

Μια νέα τοιχογραφία έρχεται σα «Κύμα» από το Ίδρυμα Ωνάση

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την τοιχογραφία «Wave» της Σοφίας Στεβή στην πλατεία Μαβίλη.

28 Μαρ 2022

Ancient Greek Sandals: τώρα και συλλογή για το σπίτι

Ο ένας χρόνος που περάσαμε στο σπίτι ενέπνευσε τα Ancient Greek Sandals να δημιουργήσουν τη πρώτη τους homeware συλλογή.

20 Μαρ 2022

Η Unesco αναγνωρίζει τη Θεσσαλονίκη ως «Πόλη Γαστρονομίας»

Σταυροδρόμι πολιτισμών και ανθρώπων, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λίκνο της ελληνικής γαστρονομίας. Ο σεφ Μανώλης Παπουτσάκης μας εξηγεί το γιατί.

17 Μαρ 2022

Θέλεις να εργαστείς στο Kέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος; Τώρα έχεις την ευκαιρία

Η διαδικασία αιτήσεων ξεκίνησε. Στείλτε την αίτησή σας μέχρι τις 5 Απριλίου.